Amerika'da ikinci el araba almak, Amerika'da ehliyet almak gibi hem kolay hem zor. Bu konunun ilk iletisine ve konunun tamamina degerli @semavi oldukça kiymetli katkılar sunmuş. Sadece forum uyeleri icin degil, Amerika'da ikinci el araba almakla ilgilenen veya bu konuyu merak eden herkes icin faydalanabilecek harika bir rehber. Burada, arabaya bakis acisi, ulkemizdekiyle neredeyse taban tabana zıt. Daha once bikac milyon kez yazılmış ama yineliyelim. Burada araba zorunluluk. Bu kadim klişeye selam verdikten sonra devam edelim. Eyalete, bölgeye göre populer marka ve siniflar var. Pek tabii zorlu kış kosullarinin bulundugu bolgelerle kar kış olmayan bolgelerde tercihler buyuk degiskenlikler gosteriyor. Internet gezinmeleri, incelemeleri sonrasi buraya gelmeden bazi yanilgilar yasanabilir. Arabanin title'ı cok onemli. Cunku bildigim kadariyla Uber Lyft gibi uygulamalar clean title harici araba kabul etmiyor. Bu nedenle, bu isleri yapmayi dusunen arkadaslar, salvage title arabalara bakmamalilar. Yine bu uygulamalar, bazi eyaletlerde model sarti istiyorlar. Web sitelerinde eyaletlerde, sehirlerde istenen minimum model yili bilgileri yer aliyor. Tabii bu minimum model yılı değişebilir. Bu olasigi goz onunde bulundurup ornegin 2010 model yılı gereken bir bolge icin 2012 tercih etmek isabetli bir karar olabilir. Dagitim uygulamalari icin yine bildigim kadariyla bir model kistasi yok. Dolayisi ile nispeten eski model arabalar tercih edilebilir. Bu nedenle daha ucuz araba alinabilir. Tabii hepsi en nihayetinde bir tercih meselesi. 2018 model bir arabayla neden Doordash yapiyorsun diyen olmaz. Bu tercihler de belirlenen önceliğin bir sonucu olacaktır tabii. Bakimli ve saglikli bir metanin fiyatinin yuksek olmasi, ulke kosulundan daha cok piyasa kosulunun bir sonucudur. Bu nedenle bakimli ve diri arabalar dogal olarak burada da pahali. Bu tip arabalari ekseriyetle bulabileceğiniz Carmax gibi, Carvana vs. gibi saticilar, Craiglist kosullarina gore cok daha pahalidir. Her arabanin bir Kelly Blue Book raytingi var. Bu siteden (kbb.com) aklınızdaki arabanin yil, donanım, renk vs gibi ozelliklerini belirterek bir fiyat alabilirsiniz. Boylece fiyat hakkinda elinizde esasli bir kriter bulunur. Araba almadan once carfax ile vin sorgulamasi yapmaniz da oldukca saglikli olur. Bu sorgulama sayesinde, total loss (pert) bir arabayi almaktan son anda kurtulabilirsiniz. Fiyat biraz pahalidir ama arabanin butun detaylarini ogrenme sansiniz olur. Tek sorgulama icin degil de 5 sorgulama icin bir satin alma yaparsaniz sorgulama fiyati daha uygun olur ve araba alma arefesindeyseniz, işiniz bir miktar daha kolaylasir. Tabii ki boyaya, çiziğe göçüge cok fazla kafa yormayin. Eger boyle hassasiyetleriniz varsa isiniz pek kolay sayilmaz arabanin daha cok yururu tabir edilen sanziman, motor gibi unsurlarina odaklanin. Bulundugunuz bölgede iyi bir mekanigi ilk denemelerde bulmak pek kolay olmayabilir. Zamanla bulunabilir belki. Tabii forumdan arkadaslarimiza yakin olsaydik daha iyi olabilirdi ama boyle bir sansimiz olmayabilir. Eger arabadan hic anlamiyorsaniz, alacaginiz arabayi en azindan kurumsal sayilabilecek bir servise goturup bakitmak iyi olabilir. Motora, balatalara, lastige, hic olmazsa en kotu ihtimalle obd ile baglanip arabanin gecmis arizalarina ne var ne yok bir bakarlar. Siz de elinizden gelenin en iyisini yapmis olursunuz. Sonucta arabanin belirli bolgeleri bir kapali kutu. Yakin zamanda gerceklesecek bir arizayi bilme sansimiz yok. Satin alimdan sonra atiyorim lambda sensoru, maf sensorü vs arizalanirsa, yapacak bir şey yok. Kimsenin bir kabahati de yok. Bundan sonrasi artik tamamen tercih meselesi olacaktır.