Üyelik oluşturma ve foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!

    1. el araba alip Risk almak istemiyorum 0 araba almaya calisacagim 🙂 0 risk @MySea

    Tabi bunun icin belli bir zaman gecmesi lazim.


  • @MySea Tacoma iyidir, hyundi hic kullanmadim bilemiyorum


  • 2019 yilinda yegenim bir china mali minibus aldi cok guzel 7 koltuklu 3 yillik araba 2015model 20.000 dolar odedi, bir kac ay evvel araba guc kaybetmeye baslamis,motor cekisden dusuyor chin arabasi marka ldv,yakin bir tamirciye goturuyorlar, himmm bu beni asar bakamam diyor,baska tamirci bakiyor bir sey anlamiyor sorry diyor,servisi var oaraya gidiyorlar ordada test yapiyorlar,buyuk bir ihtimalle ariza burda , bir parca degistirmemiz lazim deyip bir kacyuz dolar aliyorlar,parca degisiyor ama arabada degisen bir sey yok,yegenin esi biraz soyleniyor sizi sikayet edecegim diyor, aldiklari paranin bir kismini geri oduyorlar.b
    ..bir turk tamirci var,tecrubeliyim getirin arabayi diyor,bizim turk ustada yok arkadas bu beni asar diyor, eh mecburen tekrar servisine gidiyorlar, randevu veriyorlar, araba servise gidiyor servis elemani biz motoru acacagiz acip kapamak bu islem 900 dolar ondan sonra ne cikarsa sansiniza diyor,,,, dun motoru aciyorlar arizayi buluyorlar,galiba timing ile ilgili olabilir,,,, yegene telefon ediyorlar efendim arizayi tesbit ettik, bu parcanin degismesi lazim,parcanin fiati 4000 dolar,australyada yok china ya ismarliyacagiz gelmesi iki ay kadar surer diyorlar, yapacak fazla bir sey yok, ondan sonra bu parcayi takacagiz ama en fazla 80,000 km gider ondan sonra yine yenilemek lazimdir diyorlar.....ucuz chin arabasi chin isi,ucuz etin yahnisi gibi....

    ..ikinci el veya yeni araba alirken biraz markalari arastirmak lazimdir.


  • Amerikada yaşayanlara soruyorum.

    0 araç almak mı mantıklı yoksa 2. El mi ?


  • @Megatron Bu biraz ihtiyacla alakali aslinda. Biz cocuklu bir aile olarak, en az C segment (mid-size) bir arac ihtiyacimiz vardi. Yaklasik 3 ay once, bir cok sifir ve ikinci el araba satan yerle gorustum. Butcem dahilinde sifir alabilecegim arac sayisi cok azdi ve hicbirisi stokta yoktu, ne zaman gelecegi mechuldu ve bayiye gittigim zaman internetteki liste fiyatindan en az %30 yukarida fiyat cektiler.

    Gonlumden gecen arabalarin sifirlari ise yuksek fiyatli ve kredi skoru olusmadigindan yuksek faizli olacakti, yerlesme asamasinda gereksiz maliyet olarak dusundum.

    O donemde Kia Forte stokta ve uygun fiyatliydi, en son onda da bayide benzer yuksek fiyat senaryosunu yasayinca, gonlumden gece aracin ikinci elini Carmax'ten aldim. Piyasaya gore biraz fiyatli ancak en azindan belli basli kontrolleri ve bakimlari yapilmis, belli sure garantili olacak sekilde almis oldum.

    Bagaj ihtiyaci daha az olsa, farkli seceneklere gidebilirdim belki ama bence mantikli olan butceye ve gelir gider tablosuna gore ihtiyaca en uygun araci almak. Kredi skoru yokken de, cok fazla faiz odemeden biraz da olsa kredi kullanarak kredi skoruna katki saglamak dusunulebilir.


  • @Megatron bence finansal durumunuza bağlı. gecen gun araba almaya gittim bende. kimsenin elinde adam akilli sıfır araç yok, olanada çok tok satici takiliyolar. ikinci el bulursaniz istediğiniz bir modeli daha mantıklı olabilir.


  • Malesef ister sifir olsun ister ikinci el olsun, piyasada fiyat ivmesi su anda saticilardan yana evrilmis durumda. Yani pazarlik payi artik cok ama cok dusuk veya hic yok!

    Eldeki hazir sifir arac sorunu, uretim ve logistik sikintilardan dolayi bircok dealer da bekleme listesi var. Ve dealer fiyatlari internet fiyatlarindan cok daha yukaridalar.

    Bence benzer bir durum ikinci el araclarda da var. Sifir araclardaki sikintilar, ikinci el araclarda bir talep artmasina sebeb oldugu icin, orada da alicilar acisindan fiyat durumu cok parlak degil.


  • @MySea, içinde söyledi: Amerika'da ikinci el araba almak

    Malesef ister sifir olsun ister ikinci el olsun, piyasada fiyat ivmesi su anda saticilardan yana evrilmis durumda. Yani pazarlik payi artik cok ama cok dusuk veya hic yok!

    Eldeki hazir sifir arac sorunu, uretim ve logistik sikintilardan dolayi bircok dealer da bekleme listesi var. Ve dealer fiyatlari internet fiyatlarindan cok daha yukaridalar.

    Bence benzer bir durum ikinci el araclarda da var. Sifir araclardaki sikintilar, ikinci el araclarda bir talep artmasina sebeb oldugu icin, orada da alicilar acisindan fiyat durumu cok parlak degil.

    Alicilar kismini acalim 🙂

    Bizlerde aliciyiz... Bizler icinde parlak degil...

    Uzun uzun yazmaya hic gerek yok... Turkiye'de ki mantigi buraya tasiyanlarin isi cok zor... Yani arabadan zarar etmeye aliskin olmayanlar icin pek ic acici degil durumlar...

    Suan sektorun en karli olanlari Drive time, carmax, byrider , carvana gibi franchise dealerlar...

    Mesela dun bir arac verdim drive time'a. 2015 Chrysler Town and country... Maliyetini soyleyeyim... Cok sansli ki, bu araba hatasizdi...

    11800 Arac bedeli
    400 alim fee
    1000 transportation

    arabaya hic masraf yapmasa 13200e mal edecek...

    Ayni araci 11950ye satisa koymustum, bir Turk arkadasa 11 bine birakmisti. Abi ben bir dusuneyim demisti 🙂

    Pandemi oncesi bu araci 10binden daha asagiya satiyorduk....


  • @MySea evet malesef arac piyasasi kotuye gidiyor, tipki cogu seyde oldugu gibi. Sifir arac zaten yok. Haziran’in basinda full price odeyerek internetten siparis verdigim aracimi Ekim ortasinda ancak teslim alabildim. Pazarlik, indirim bunlar zaten hayal oldu. Arac ben siparis verdikten sonra teslim edilene kadar 2.500$ artmis. Dealerdaki arkadas indirim gibi dusunun deyip dalga gecti 🙂


  • @semavi cogu kiside hala “kurumsal firma” mantigi var. Sizden 10’a almaktansa ayni araci carmax’tan carvana’dan 15’e almayi tercih ediyorlar. Pek anlam veremedigim ama saygi duydugum bir durum 🙂


  • @mara Aldığın aracın marka modeli fiyatı neydi ?


  • @mara, içinde söyledi: Amerika'da ikinci el araba almak

    @semavi cogu kiside hala “kurumsal firma” mantigi var. Sizden 10’a almaktansa ayni araci carmax’tan carvana’dan 15’e almayi tercih ediyorlar. Pek anlam veremedigim ama saygi duydugum bir durum 🙂

    Ben anlam verebiliyorum acikcasi. Marka degeri boyle bir sey. Bizim daha cok yolumuz var o deger icin. Operasyonu o seviyeye cikarmamiz lazim, buda hem maddiyat hem de surec isi...

    Mesela 5bine bir araba verelim... Arabanin gercek degeri 7bin olsun... Siz ucuza verin, sonra ufak tefek bir sey cikinca 500luk isi 200e yapin vs vs ...

    Kisi gelirini yukseltince gidip sifira yakin bir arac alsin... Markali bir yerden , pahaliya ve sacma garanti odemeleri ile vs... Yeni aracta sorun cikmaz genelde...

    3 yil sonra bizim arkadas bana ucuza verdi, ucuza tamir etti kalmaz akilda... Ilk aldigim araba da sorun yasamistim ya, sonra buyuk galeriden aldim, temiz arac rahat ettim der bir cokk kisi... Biraz fazla odedim ama degdi der... Cunku geliri de yukselmistir, ilk geldiginde 200 dolar icin kalpten gidecek adam , artik 3-5bin fazla odedim ama rahat ettim diyebilir...

    Bu elestiri yada savunma degil, olan resmi cekmeye calistim...

    O yuzden marka degeri onemli... Kolay edinilen bir degerde degil... Bu yuzden son 1,5 2yilda ciddi sekilde marka degeri olan firmalara araba satma kanalina yuklendik son kullanici yerine... Son kullaniciya yetisememistik. Simdi bir kac takim arkadasi ile guclendirmeye calisiyoruz...

    Ilerleyen donemde farkli bir urun gurubu ile 'madem buyuk oyuncu olmak zor, bari iyi bir butik olalim' fikri ile devam etmeyi planliyorum...

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    @semavi 3,5 yıl önce gelen bir müşteri de aynen bunu yaşamıştın zaten şu anda kendisi de amerika hakkında videolar çekiyor. Mercedes m serisi araçtı 🙂


  • @semavi iyi niyet cogu zaman problem olur. Cok kez tecrube ettim.
    Buyuk firmalara calisma mahtigi suanki piyasada cok mantikli. Ama kar orani bireysel satisa gore daha dusuk degil mi? Surumden kazanma mantigi mi var? Yani kurumsala az karla daha cok satayim, bireysel zaten az satiyor gibi.

    Tebrik ederim. Umarim hayalinizdeki yere ulasirsiniz. Bir gun Houston’a gelirsem ugrayip iki sohbet etmek isterim.


  • @semavi Butun yazilanlara katilmakla birlikte, sahsi tecrubemden yola cikarak ufak bir kullanici eklemesi yapmak isterim.

    Yeni geldiginiz bir ulkede ve cevrede, henuz hic kimseyi tanimiyorken, son kullaniciya belirli garantiyi veren, iade kolayligi, alim surecinin rahatligi vs konularda guvenilirligi ispatlanmis, buyuk bilindik markalar avantajli duruma geliyor. Ben guvenilir lokal dealer bulmaya calistim, ancak bulundugum bolgede hemen hemen butun markalarin sifir bayiligini yapan cok buyuk bir grup da dahil olmak uzere, karsilastigim manzaralar sonucu Carmax'ten alim yaptim. Sahibinden veya daha kucuk bir dealer'dan cok daha uygun fiyata alacagim arabaya, sirf yukarida saydigim sebeplerle fazla para odemis oldum. Bunu da "tecrube" icin harcanan bir kalem olarak dusunup icimi rahatlatiyorum 🙂

    Piyasada konusulan rakamlarla buyuk dealer'lari kiyasladigimizda cok fark oldugunu ve bunun "gereksiz" oldugunu dusunsek de; bazen o aradaki fark bir kez yolda kalma veya en ihtiyaciniz oldugunda aracin calismamasi seklinde gerceklestiginde "keske" dedirtecek bir fark olabilir sadece.

    Biz forumdan sayin @semavi 'yi tanidigimiz icin kendisiyle alisveris yapmaktan cekinmeyiz ancak ABD gibi bir ulkede her bolgede boyle lokal guvenilir yer bulmak pek de kolay degil gibi gorunuyor. Gonul isterdi ki Texas'ta olsaydik da rahatlikla alisveris yapabilseydik 🙂


  • @boraozc, içinde söyledi: Amerika'da ikinci el araba almak

    @semavi Butun yazilanlara katilmakla birlikte, sahsi tecrubemden yola cikarak ufak bir kullanici eklemesi yapmak isterim.

    Yeni geldiginiz bir ulkede ve cevrede, henuz hic kimseyi tanimiyorken, son kullaniciya belirli garantiyi veren, iade kolayligi, alim surecinin rahatligi vs konularda guvenilirligi ispatlanmis, buyuk bilindik markalar avantajli duruma geliyor. Ben guvenilir lokal dealer bulmaya calistim, ancak bulundugum bolgede hemen hemen butun markalarin sifir bayiligini yapan cok buyuk bir grup da dahil olmak uzere, karsilastigim manzaralar sonucu Carmax'ten alim yaptim. Sahibinden veya daha kucuk bir dealer'dan cok daha uygun fiyata alacagim arabaya, sirf yukarida saydigim sebeplerle fazla para odemis oldum. Bunu da "tecrube" icin harcanan bir kalem olarak dusunup icimi rahatlatiyorum 🙂

    Piyasada konusulan rakamlarla buyuk dealer'lari kiyasladigimizda cok fark oldugunu ve bunun "gereksiz" oldugunu dusunsek de; bazen o aradaki fark bir kez yolda kalma veya en ihtiyaciniz oldugunda aracin calismamasi seklinde gerceklestiginde "keske" dedirtecek bir fark olabilir sadece.

    Biz forumdan sayin @semavi 'yi tanidigimiz icin kendisiyle alisveris yapmaktan cekinmeyiz ancak ABD gibi bir ulkede her bolgede boyle lokal guvenilir yer bulmak pek de kolay degil gibi gorunuyor. Gonul isterdi ki Texas'ta olsaydik da rahatlikla alisveris yapabilseydik 🙂

    Zaten bunu anlatmaya calisiyorum... Ayni fikirdeyiz....

    Buyuk dealerin sattigi fiyat ve sartlarla bizde satabiliriz... Lakin musteri buyuk dealera odedigi parayi bize odemez. Iste bu marka degeri demek zaten....

    Ben her zaman soylerim. Carmax sartlarini kabul edip benden alana 1000 dolar indirimde yaparim... Ama bir seyler cikinca onlarin sartlari gecerli olacak 🙂

    Asil kilit nokta... Carmax gibi yerler yuksek mileage, yuksek yas vs araba satmazlar... Hal boyle olunca olasi problemlerin %80i zaten bertaraf edilmis oluyor...

    Az once dodge challenger sattim kredi ile bir esmer abiye... Umrunda degil fiyati vs... Aylik ne kadar odeyecegim, pesinta ne kadar dedi... soyledim , fine dedi gecti 🙂

    Bizlerde bir urun yada mal almak cok onemli... Bu adamlar ise sarf gibi bakiyorlar 🙂

    Elde kaldi sadece mustang GT, acilen amerikan kaslisi almamiz lazim stoga 🙂


  • Merhabalar,

    İlk arabamızı bir süre dealer gezip, birkaç gün carmax'ın yüksek fiyatlarına ağzımız açık kaldıktan sonra Dallas'ta craiglist'ten 1 ay önce satın aldık.

    Sağlamlık, ucuz bakım ve parça maliyetlerinden dolayı Japon (Toyota, Camry) arabası tercih ettik. Soğuk eyaletlerden gelmiş olan araçları, araçların altında pas oluştuğu için almadık. Birkaç arabanın altına eğilip baktığımızda bile pası rahatlıkla gördük. Clean title olan ve carfax (arabanın bakım detay tarihçesini içeren bir rapor) raporunu sunabilen satıcılarla iletişim kurduk. Almaya niyetlendiğimiz araba ile test sürüşüne çıktık.

    Arabasını aldığımız çift çok ilgiliydi, eşinin arabasını satıyordu beyefendi ve benim de olduğumu öğrenince test drive için eşiyle birlikte geldi. Bize yapacağımız her şeyi anlattı, arabayı nasıl üzerimize geçireceğimizi, sigortayı nereden yaptırmamız gerektiğini vb. Arabanın ön plakası yoktu, alırken sormak aklımıza gelmemişti. Daha sonra araştırınca Teksas'ta iki plakanın da gerekli olduğunu öğrendik, beyefendiyi plaka için 10 gün sonra aradığımızda plakayı evde buldu ve bize teslim etti.

    Arabayı aldıktan sonra bakımları yeni yapılmış olmasına rağmen eşim filtre ve sıvılarını değiştirdi. 1 aydır sorunsuz kullanıyoruz.

    Edit:
    Arabanın üstünüze geçmesi ile ilgili konudan da bahsetmem gerekiyor.

    Arabayı alırken satıcı size 3 evrak teslim ediyor. Bunlardan birisi, satıcının ve aracın bilgilerinin üzerinde yazdığı ruhsat “Texas Certificate of Title”, diğeri satıcıyla karşılıklı imzaladığınız satıcı, alıcı, araba ve fiyat bilgisi yazan “Bill of Sale” ve diğeri de “Application for Texas Title and/or Registration” yani 130-U formu.

    Bu 3 belge, aracınıza yaptırdığınız insurance (biz Türk ehliyeti ile en uygun fiyatı Progressive’den bulduk) ve adres kanıt belgesi ile ikametinizin bulunduğu County’nin “Vehicle Registration & TAX Office”e giderek (walk in yaptık ancak randevu da bulunuyor) arabayı üstünüze tescil ettirmeniz gerekiyor.

    Bu işlemi, arabayı aldığınız tarihten itibaren 30 gün içerisinde yapabilirsiniz.

    Arabayı eğer liste fiyatından düşük bir fiyata aldıysanız, yine de liste fiyatı kadar vergi ödüyorsunuz, üstündeyse yazan fiyat üzerinden ödüyorsunuz.

    Plaka değiştirmek isterseniz, arabanın tekrar muayeneye girmesi gerekiyor. Biz yeni muayene süresine çok süre olduğu için plaka değiştirmedik.


  • @semavi sizin uzmanlık alanınız olduğu icin sormak istediğim bir soru var. özellikle turkiyeden gelenlerin tercihi nedeniyle ford mustanglere turkiyenin tofas sahini yakistirmasi yapiyorlar. ben buna acikcasi kesinlikle katılmıyorum. kaç senedir üretilen ve bildigim kadari ile amerikada en çok satan tek kapı araba diger rakiplerine gore( Camaro ve challanger ). siz bu konuda ne düşünüyorsunuz ? hatta gecen gun neredeyse bir tane 2018 düşük milli mustang ecoboost alıyorum da farklı nedenlerden erteledik. bu arada gundelik tek arabamız var oda toyota rav4 , Toyota normalde sevmem ama çok rahat ve güvenilir bir araba. yine araştırmaya gore amerikada en çok satan model diye biliyorum rav4 u. teşekkürler.


  • CA yerleşik görünür iken FL da 2. el araba almak istersem ne gibi zorluklarla karşılasırım? Bu arabayı 6 ay kadar FL da CA ehliyeti ile kullanabilirmiyim?


  • @egesahinkaya, içinde söyledi: Amerika'da ikinci el araba almak

    @semavi sizin uzmanlık alanınız olduğu icin sormak istediğim bir soru var. özellikle turkiyeden gelenlerin tercihi nedeniyle ford mustanglere turkiyenin tofas sahini yakistirmasi yapiyorlar. ben buna acikcasi kesinlikle katılmıyorum. kaç senedir üretilen ve bildigim kadari ile amerikada en çok satan tek kapı araba diger rakiplerine gore( Camaro ve challanger ). siz bu konuda ne düşünüyorsunuz ? hatta gecen gun neredeyse bir tane 2018 düşük milli mustang ecoboost alıyorum da farklı nedenlerden erteledik. bu arada gundelik tek arabamız var oda toyota rav4 , Toyota normalde sevmem ama çok rahat ve güvenilir bir araba. yine araştırmaya gore amerikada en çok satan model diye biliyorum rav4 u. teşekkürler.

    Mustangler cok satiliyor ve her yerde var. Bundan dolayi tofas sahin soylemini duymak normal. Bu soylemin kalitesi ile alakasi yok.

    Mustang sinifi belirleyen model. Ben cvhallengerin kullanimini daha cok sevdim (2010-2014)

    Bunlar sportif araclar. Kesinlikle birbirinden kagit uzerindeki ustunluklerini okumaktan ziyade test edip hangisinin size daha iyi hissettirdigine bakin derim...

    Mesela benzer yillara sahip Audi a4- a5 a6 ve a7 modelleri icerisinde nedense a5in kullanimi hosuma gitti. Halbuki siralamada 3. sirada ...


Benzer Başlıklar

Forum kurallarına uymayan veya forum düzenine aykırı davranan üyeler uyarılmadan forumdan çıkarılabilirler. Özellikle gereksiz yeni başlık oluşturacakların dikkatine!

98
Çevrimiçi

40.7k
Kullanıcı

4.4k
Konu

424.3k
İleti


| | | |

Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum