@EasternStar
Amerikada bir cok mega carrier, kendi tirlarinda W2 ile sofor calistiriyor. 1099, bir dolandiriciliktir. 1099 ile sofore odeme yapmak demek, sahte evrak duzenleyip, soforu sanki tir firmasindan tiri varmis gibi, vergi odemeden, vergi odemeden kacinmak icin, worker con odememek icin, sofor adina hic bir sorumluluk almamak icin, kucuk ve orta olcekli, genelde OH, yada IL deki dolandirici firmalarin sectigi bir yoldur ve kanun disidir.
Dolayısıyla tır satın alıp bağımsız operatör olarak şoför istihdam ederek yatırım yapmak illegal değildir.demissiniz.
iyi, goruyorum yazinizi, size soyle bir teklifte bulunmak istiyorum. sizin tira 100K koydugunuzu var sayiyorum, ve size her gun icin 100.000 odemek istiyorum. her gun! tek yapmaniz gereken tirinizi californiyada bir tir firmasinin altinda calistirmak. ben sozumu soyledim, sira sizde, buyrun. size gore illegal degilya, buyrun efendim, gunluk $100bin dolar odeyecegim size, oyle laf canbazligida yapmiyorum, her gun odeyecegim, hodri meydan! Ca da butun carrier lar dan ortak bir soz duyacaksiniz AB5,
Amerika nakliye sistemini size aciklayayim. normalde yukunu tasitacak firmalar broker lar ile konusurlar, bu brokerlar geleneksel acik arttirmanin aksine daha dusuk fiyata teklif verirler ve yuku tasiyacak en dusuk fiyati veren broker da yuk kalir, bu broker elindeki yuku ilana koyar ve ilanda o yuku alan tir firmasi, kendi tiri ve kendi W2 ile calisan soforune bu yuku tasitir.
Sizler amac sadece amerikada legallesmek icin amerikada nakliye sektorunun ayarlari ile oynadiniz. E2 yatirimci isini tartismiyorum burada, elbet kisi yatirim yapabilir, yapsinda, lakin baskalarini isini bozarak olmamali bu.
Energy tir firmasi yuku aliyor, kendi tiri yok, kendi soforu yok, bu yuku araci, dolandirici, sahte bir firmaya satiyor, bu sozde firma sahibi amerika bile degil, Amerikaya hic girmemis, yada wat, gezmeye giren ozbek birini kullaniyorlar ve bu yuku diger araci firmata transfer ediyorlar. iste bu yasak, buna double brokering deniyor. firma ismi ornegin Brad corrier trucking llc. bu firmanin hemen hemen her sene FMCSA tarafindan sigortasi iptal ediliyor, cezalari odeyip tekrar devam ediyorlar, sizde legallesmek ugruna bu firmanin altina tir koyup calistiriyorsunuz, ben etrafta olup biten herseyin farkindayim. Benim farkinda oldugum herseyin FMCSA inde farkinda oldugunu bilin.
Benim yatirimci kisilerle, hatta yatirim yapmak istene hic bir kisi ile herhangi bir sorunum yok, olamazda, benim sistemle sorunum var.
Benim MC numaram var, Benim yollarda tirlarim var ve gururlar soyloyorum, Ben sahtekar federal hukumete 5 kurus vergi vermiyorum. Hatta sana 5 kurus vermiyorum diye agzi alinmayacak her turlu kufru yapiyorum. Su anda amerikada tir sektorunde tabiri yerinde ise at izi it izine karismis durumda,
Benim 3 yilda 8 milyon kacak, tecavuzcu, sapik, akil hastasi,katil,hirsizi ulkeye sokan bir federal hukumetten herhangi bir beklentim yok. Ben amerikan hukumetine saygi duymuyorum, onun pasaportuna saygi duymuyorum, Onun parasinada saygi duymuyorum ve bunu hukumetin onemli yerlerinde bulunan herkeze soyluyorum.
Linkini yolladigin kanun artik amerikada baska bir tir firmasini altinda independent contractor olarak degil sadece W2 ile sofor olarak calisilabilecegi kanunlasti, bu kanuna uyarlarmi uymazlarmi bilmem. lakin bu saatten sonra benden 5 kurus vergi alamayacaklari kesin. iste bu onlarin hic hosuna gitmiyor!
2023 yilinda 30bin den fazla tir firmasi iflas edip kapandi. tiri olan demiyorum, dikkat buraya onlarca, yuzlerce, binlerce tiri olan tir firmalari kapandi diyorum. Mahkemeler tircilikta olan usulsuzluklerle doldu tasti.
Amerika federal hukumeti, bir karar verecek, amerikada tir isini kiminle devam edecegine karar verecek,
Yarin Trump in gelip butun E2 ile tir isine bir sekilde girenlerin vizelerini iptal etmeyeceginin garantisini verebilirmisin?
Ben diyorunki yas tahtaya basmayin. Isinizi kanunlara uygun, kurallari uygun yapin.