Üyelik oluşturma ve foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!

  • Teknik anlamda, çok derine inmeden yapılabilecek bazı kontrolleri yazacağım. Aklıma geldikçe bu mesajı update ederim. Teknik konu dışıda kalan resmi süreçler, sigorta vs gibi noktalarıda tecrübeli arkadaşlar (uzun süre orada yaşamış olan) açıklarlarsa çok faydalı bir konu olur sanırım. Konularda bulamadım benzer bir başlık, var ise silip orası ile birleştirebiliriz.



    Eğer ekspertiz yapma gibi bir durumunuz yok ise şu basit işlemlere dikkat ettiğiniz takdirde sorun yaratabilecek bir araç alma riskini baya bir indirebilirsiniz.

    1. Mümkünse aracın yanına siz gidin ve soğuk iken ilk çalıştıran siz olmaya çalışın. Çalıştırmadan önce yağ çubuğunu çekip bir bezle silip, tekrar yuvasına takıp çıkartın ve seviyesine bakın Low ve High diye işaret olur. Yağ yeni değişmemiş ise Low'a yaklaşması normaldir. Bu durumda aracın motor civarında, altında yağ kaçağı var mı ona bakın. Aşırı değilse çok sorun teşkil etmez.

    2. Aracın suyunu kontrol edin. Eksiklik var mı ona bakın. Birde soğutma sıvısında pas var mı, onu kesinlikle kontrol edim. Bazı arabalarda mavi bazılarında ise kırmızı antifriz kullanılır. Su çok paslı ise bu bir risktir.

    3. Rutin bir şekilde aracı çalıştırdıktan sonra bir süre aracı aracı dinleyin. Acayip bir ses gelip gelmediğini kontrol edin. İlk çalıştırma sonrası gaza basmayın, araç kendi halinde çalışsın. Egzozdan aşırı bir beyaz duman çıkıyor mu, ona bakın. Soğuk yerlerde beyaz buhar çıkması normal ama yoğun yağ veya yakıt kokusu gelen bir duman geliyorsa egzozdan bu bir sorundur. Tamirle uğraşamayan birisi iseniz, bütçeyi yükseltip daha yeni bir araç bakın

    4. Bir kişi aracın başına geçerek boşta iken 5-6 bin devire kadar gaza basıp 4-5 saniye basılı tutup bir anda ayağını çeksin. Siz bu esnada egzoz tarafında olun ve mavi yada çok yoğun beyaz duman atıp atmadığına bakın. Gazdan çekince bir miktar beyaz duman normal. Mavi (bazıları kara duman der) duman atıyorsa araç yağ yakıyordur...

    5. Sıra geldi şanzımana... Şanzıman kapalı kutudur. Araç ile yürümeden önce Parktan Geriye, geriden boşa, boştan D'ye, D'den direk Geriye gibi vites kolunu çekip vites geçişlerini kontrol edin. Aşırı bir vurma hissediliyormu. İleriye yada geriye küt diye vuruyor ise bu bir dezavantajdır.

    6. Araç bir miktar ısındıktan sonra şanzıman çubuğunu çekip yağ miktarına bakın. Olması gereken yerde ise yağ kısmında sorun yoktur.

      Sonra normal teste çıkın. Aracı öncelikle normal sürün, vites geçişlerinde aşırı bir vurma var mı, kontrol edin. Daha sonra (yol var ise) Gaza daha fazla yüklenip 1-2-3. viteslerde 5bin devir civarında vites değiştirecek şekilde yüklenin. Araç vites değiştirirken bir kararsızlık yaşıyor mu, yoksa rutin bir şekilde bir üst vitese geçior mu, kontrol edin...

    7. Bu kontroller bittikten sonra herhangi bir arıza ışığı yanıyor mu ona bakın. Klimayı kontrol edin. Gazı bitmiş lafına inanmayın, soğutmuyorsa klima masrafı çıkma ihitmaline karşı pazarlığınızı yapın. Tüm camların çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Kornayı kontrol edin.

    8. Lastiklerini kontrol edin, aşınmış ise çingene pazarlığı yapabilirsiniz. Camı kontrol edin. Bazı eyaletlerde cam çatlak olursa ehliyet sınavına almıyorlar aracı (IOWA'da öyle demişlerdi ve farklı araçla gidiyordu tanıdıklar mecburen)




    Not: Bu yazdıklarım klasik otomatik şanzımana sahip, benzinli 4 yada 5 ileri, ikinci el araçlar baz alınarak yazıldı. Yeni araçlarda farklı şanzıman şekilleri ve motorları olsada bir çoğumuz ilk gidişle 5bin dolara kadar bir araba almayı planlıyoruz yada bir süre sonra böyle bir ikinci araca ihtiyacımız olacak.


    İkinci elde mümkün olduğunca temiz arac secmeye calisin. Mazda, Honda, Toyota gibi araclar daha basit ve ariza riski daha az gibi olsa da, ikinci elde fiyatlari bazen yuksek olabiliyor ve bakimsizlari can yakar... Buna ragmen, bakimli Alman, Amerikan yada diger mensei araclarda da sorun yasanmaz...

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    elinize saglik sayin @semavi


  • Ellerinize sağlık güzel anlatım olmuş,

    Bu araç konusunda bana en garip gelen TR'de paspassız araba yoktur ama e-bay'den araçlara bakıyorum paspas yok yazıyor veya paspas olanlar ekstra özellik gibi gösterip paspası bagajda fotoğraflıyor. Paspas çok mu pahalı Amerika'da 🙂


  • Eline sağlık @semavi çok güzel yazı


  • Genellikle orjinal paspaslar degerli... Ek odeme yapilip aliniyor yazlik ve kislik olarak. Sebebi bu olabilir.

    Peki ben ne yaptim geldigimden beri?

    1. arabam PT Cruiser idi. Ben arabayi keyif icin kullanan birisiyim ve otomobiller benim hobim... PT Cruiser bana cok hitap eden bir otomobil olmasa da, 6 ay kullandim. Bana hic sorun acmayan bir araba oldu. Odul olarak yanlarindaki ahsap kaplamalari yeniledim 🙂 2 gun once bir uyemize teslim ettim 🙂 Ben 6bin mil yaptim ve tik demedi. Tabi sadece benzin koyan bir adam degilim, alt takim vs hepsini elden gecirdik...

    2. Arabam Chrysler Town&Country oldu... Kuzeyden gelen bir arac oldugu icin alt tarafta paslanmalar vardi ama geri kalan her sey mukemmel durumdaydi ve en full paketti (DVD vs) ... Kisa bir sure kullanip, beraber calistigimiz ve arac ihtiyaci olan bir arkadasa sattim...

    3. Arabam Dodge Grand Caravan oldu... Town&country ile ikiz araba... 2007 model ve 100binde en full paket buda... Kuzeydeki araclar gibi alt tarafi pas tutmuyor buradaki araclar ama burada tavan dosemelerinde cokmeler oluyor en luk araclarda bile 🙂 Cozumu.. RAPTIYE 🙂 Halen biniyorum bu arabaya. Aklimda ki seyi yapabilirsem eve bir guclu ve hizli cabrio birde iyi bir SUV almaya calisiyorum. Cabrioyu kendim, SUVu aile ve haftasonu ufak tefek ofrroad, kamp vs etkinlikleri icin hazirlamayi planliyorum. Boyle bir durumda satacagim Dodge Caravani ama aksi taktirde burada temiz araba bulmak cok cok zor...

    4. Arabam Mercedes ML 320 oldu. Eski is yerimizde calisan bir arkadasin arabasi idi. Uzun sure yatirdigi icin masraf acmisti. Uygun bir fiyata bana verdi, problemlerini hallettim ve biraz keyfini aldiktan sonra yeni bir maceraya acilmak icin onu da sattim 🙂

    Iki haftadir araba bakiyorum... Bosu bosuna giden saatler mi dersiniz, katil olmaya ramak kalmalar mi... Araba almak hem cok kolay hem de cok zor burada... Simdi ne ariyorum derseniz, ML 55 amg bakiyorum 2000-2005 arasi... 3 ile 6 bin dolar arasi bulunabiliyor durumuna gore... Ikinci olarakta yine guclu ve cabrio bir sey bakiyorum. Guzel bir Volvo c70 buldum ama masraflari var. Henuz anlasamadik...

    Araba alim satim isi yapmayi planlamistim ama greencardin ciktigi 3 mayis ile ABD ye girdigim subat ayi arasinda hayatimizda inanilmaz degisiklikler oldu ve planlarimizla ABD hayatimiz ayni dogrultuda gitmiyor simdilik 🙂 Sadece keyfi olarak sik araba degistirmemden ve 3kere sat deyince araba satma huyumdan dolayi elimde ki arabami satip yeni bir marka modele yoneliyorum. Aracilik falan teklif eden cok oluyor, yuzde teklif eden falan ama pek sicak bakmiyorum bu olaya. O yuzden ben hobi olarak devam ediyorum....

    323 parcalik bir Oto tamir seti aldim craftsmandan, baya bir sarf malzemeside aldim. Hafta sonlari keyifli oluyor... House"a cikabilirsem cok daha guzel olacak ve Turkiye'de ulasmakta sorun yasadigimiz bazi arabalari tek tek alip minciklayip keyfini surmek istiyorum 🙂


  • @semavi İnsan mekanikten vb. anlayınca tabiki daha zevkli oluyordur al-sat yapması, çünkü benim gibi bilmeyenler için can sıkıcı olan bir sorun, senin gibi bilen biri için belkide 1 saatlik basit hatta zevkli bir uğraş ile çözülebilen bir sorun olabiliyordur.

    Arabalar her zaman tutkumdur, Amerikada'ki ucuz ve ulaşılabilir arabalara merakımda bu yüzden ama tamirat tadilat pek bilmem, benim için en orijinal en güzeldir.

    Birde dikkat ettiğim kitapçıkları ve yedek anahtarı olan arabalar daha değerli, orijinalliğini korumuş olarak algılanıyor sanırsam.


  • asilcenk, burada araba anahtari gercekten problem... 4 arabamin 3unde yedek anahtar verilmedi 🙂

    Araba cok ucuzluyor bir sure sonra ve insanlar aman iyi bakayim 10bin farkeder demiyor... Ama yedek anahtar, orjinal paspas, kitapciklar insanlara fikir veriyor ve iyi bir pazarlama yontemi 🙂

    Dun bir cabrio ile anlastik, adam sozunde durmadi satti baskasina... canim cok sikkin... cok istedigim bir aracti... Onumuzdeki maclara bakacagiz artik


  • @semavi boşver, daha iyisi denk gelir inşallah...

  • ⭐⭐

    Bmw x5 bakiyorum bende 2009 model 100000 mile arabalar 9000-11000$ civari. Bmw oldugu icin sorun cikarsa at cöpe gibi kotu review aldim. Deger mi sence semavi tavsiye eder misin


  • Selam ,
    Sakın BMW, Mercedes, Amerikan arabası almayın problem olur diyen bir kesim var. Hiç önermiyorlar. Mutlaka japon alın Toyota ,Honda , Nissan gibi markalar alın deniyor. Siz buna katılıyor musunuz ?


  • BMW, mercedes, audi'yi anlayabiliyorum ithal oldukları için malyetli ve parça sıkıntı olabilir ama Amerikan arabası almayın neden diyorlar anlayamıyorum? Kalitesi mi düşük, sonuçta yerli üretim ve servis parça sıkıntısı olmaması lazım. Japon arabalarının bir çoğu hem Amerikada üretiliyor hemde sağlam o yüzden söylenecek söz yok gibi.


  • @greenleo eşim BMW mekanik ustası 🙂 istanbulda kendimize ait küçük bir BMW servisimiz var 😎
    2018 talihlisi olarak herşey yolunda giderse 2018 şubat-mart gibi gitmeyi düşünüyoruz ... gideceğimiz yere gelince büyük ihtimalle Lousiana olacak . Çünkü eşimin abisi 1996 dan beri orada yaşıyor ve son 10 yıldır Lexus da iyi bir pozisyonda çalışıyor ...
    Bakalım önümüzdeki günler ne gösterecek , ama büyük ihtimalle araba ve tamir işlerine devam gibi ...


  • @sayal Selam bizde 2018 talihlisiyiz. Talih mi bilmiyorum tabi 🙂 ABD den sürekli kara haberler geldikçe talih talihsizliğe dönüyor resmen 🙂


  • @greenleo case numaralarımız sizinle yakın diye hatırlıyorum... Bekleyip göreceğiz... Hayırlısı 🙂

  • ⭐⭐

    Ilk arabam hondaydi. Ufak bi kaza gecirdik. Kazali arabadan da hoslanmadigim icin degistirdim. Yerine nissan rogue aldim. Nissan ve hondayi denedim. Memnun kaldim her ikisinden de. Bi toyota kaldi. Onun da arabalari cok tipsiz 😀 Abd gibi ucuz araba cennetindeyken degisik degisik biniyim diyorum. Burada finance ve leasing sistemlerinde araba alimini cok kolay yapiyor. Konuyu saptirdim biraz. Aliyoz mu simdi ikinci el bmw almiyoz mu kesin karar ne 😀


  • @asilcenk Amerika'da ikinci el araba almak içinde söyledi:

    BMW, mercedes, audi'yi anlayabiliyorum ithal oldukları için malyetli ve parça sıkıntı olabilir ama Amerikan arabası almayın neden diyorlar anlayamıyorum? Kalitesi mi düşük, sonuçta yerli üretim ve servis parça sıkıntısı olmaması lazım. Japon arabalarının bir çoğu hem Amerikada üretiliyor hemde sağlam o yüzden söylenecek söz yok gibi.

    Amerikalilar kendi yerli arabalarini (en azindan benim tanidigim bazilari) kucumsuyorlar ve dayaniklilik acisindan begenmiyorlar. Enteresan bir yerli mali otomobil kompleksi.
    Ben hic takmiyorum. Gelirgelmez aceleyle temiz bir Hyundai aldim pesin para. Kredi history olusunca direkt amerikan arabasina gececegim. Niyetim Camaro, Dodge Charger vs ama bakalim 🙂


  • Bu ileti silindi!

  • @sadriabi demek ki Amerikan arabasında kalite ve servis olarak bir problem yok, sadece yerli olması ise sorun o zaman benim için sıkıntı yok 🙂

    Daha dün e-bay'dan Camaro ve Challenger bakıyordum... Neyse şu GC görüşmemiz olsun, vizemizi alıp oralara bir göçelimde tek derdimiz hangi arabaya bineceğimiz olsun inşallah 🙂


  • ilk gidiş için 5-6 bin dolarlık bir araba planlıyorum, sonrası için credi history oluşunca bakarız daha iyisine.

    2010 model corolla, 2008 civic, 2010 lancer oluyor bu paralara.

    Sizce 5-6k için hangi arabayı seçmeliyiz?


  • @birol Hyundai accent veya sonata iyi gibi


Benzer Başlıklar

Forum kurallarına uymayan veya forum düzenine aykırı davranan üyeler uyarılmadan forumdan çıkarılabilirler. Özellikle gereksiz yeni başlık oluşturacakların dikkatine!

148
Çevrimiçi

40.1k
Kullanıcı

4.3k
Konu

419.9k
İleti


| | | |

Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum