@MySea Subaru'dan cok memnunum acikcasi. Benim arac aldigimda 91,000 mildeydi Kasim 2021'de aldim. Suan 101,000 mildeyim. Klima kompresor arizasi disinda hic bir sorun yasamadim henuz ki o kompresor arizasi da zaten arabayi aldigimda olan bir durummus, ben yaz sicaklari geldiginde farkettim.
Sanirim Subaru ozellikle kuzeydogu eyaletlerinde cok daha fazla tercih edilen bir arac. Burada kiminle konustuysam "Subaru basini agritmaz, yagini duzenli degistir 200,000 mil bile yapar" dedi bana hep. Amerikalilarin gozunde de yeri cok iyi, guveniyorlar.
Ilk once en buyuk eksigini soyleyeyim; Subaru araclarda boksor tipi motor kullanildigi icin kabin icinde motor sesi diger arabalara kiyasla daha yuksek. Yani gurultulu bir araba acikcasi, yalan yok. Ama sanirim bir sureden sonra alisiyorsunuz o sese, artik benim dikkatimi bile cekmiyor diyebilirim. Anca baska bir araba kullanirsam arada anliyorum benim arabanin gurultu yaptigini.
Onun yaninda cok fazla eksi sayamayacagim sanirim. Eksi diyebilecegimiz bir ayni fiyattaki benzer araclarla karsilastirildiginda Subaru'nun donanimlari belki biraz daha dusuk olabilir. Atiyorum benim aracta bluetooth var, var ama baya ilkel. Araca bindigimde otomatik baglanmiyor, her seferinde manuel baglamam gerekiyor bluetooth'u. Bunun gibi ufak tefek seyler.
Artilarina gelince, bir kere araba cok dengeli. En cok sevdigim ozelligi o. Yolu cok guzel tuttugunu hissediyorum. Dedigim gibi simdilik 10,000 mil kullandim araci, ve arac 101,000 milde ve bana en ufak bir sorun cikartmadi. Kabin ici malzemeler ve iscilik bence cok guzel. Vites gecisleri cok guzel, araba zorlamiyor.
Tamir ve yedek parca olarak, benim diger araclarla olan bilgisizligim sebebiyle karsilastirma yapamayacagim ama yukarida bahsettigim kompresor arizasi ile ilgili bilgi vereyim. Tamirci kompresor'u yenisi ile degistirdi. Kondansatorde sizinti varmis, onu da yenisi ile degistirdi. Yani yeni kompresor arti yeni kondansator arti tamircinin isciligi toplam 1100 dolar tuttu. (Garanti yaptirmistim araca alirken, garanti odedi benim)
Subaru Forester ozelinde konusmak gerekirse de, ic hacmi cok guzel aracin. Icinde iken hic bunalmiyorsunuz, sanki tarla gibi. Gorus acilari, camlar cok iyi. Outback kullanmadim, ama Forester Outback'e gore daha yuksek tavanli ve uzunlukta daha dar. Bagaj hacmi gayet tatmin edici.
Dedigim gibi genelde trafiksiz sehiricinde 27-28, trafikli sehir icinde 24-25 MPG yakiyorum. 15 dakikadan uzun otoban suruslerinde de ortalama 55-60mph arasi hizda yumusak kullanislarda 30-34 MPG yakiyor ki daha bu sabah ise gelirken yollar baya bostu, ben de acele etmeden baya yumusak kullanarak 38MPG yapti.
Subaru'nun duydugum en onemli bakim ipucu, yagini ve filtresini eksik etmemekmis. Ben arabadan cok anlamiyorum, yanlisim varsa arkadaslar duzeltsinler ama sanirim Subaru'daki motor V motor degil de boksor tipi motor oldugundan, ve bu motorda pistonlar yatay hareket ettiginden yag cok oneliymis asinmayi engellemek icin V motorlara nazaran. Full sentetik yag kullanilmasi gerekiyor. Dedim ya burdaki yerliler "Yagini duzenli degistir, cocugunun mezuniyetini bile gorur" diyorlar.
Uzun yazdim ama, kissadan hisse; ben cok memnunum. Gurultulu sadece birazcik kerata!