Üyelik oluşturma ve foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!

  • @Cannavaro1903 Truck driver arkadaşlarınıza iş teklifi yapabiliriz, Chicagoda kendi carrier firmamız var, owner operatorler ve solo ve team driver arkadaşlar için güzel fırsat sunabilriz. Her mil için 0,70USD - 0,80USD ödenecektir. Haftalık solo driverler için 2500 - 3500 mil, team driverler için 3500 - 6000 mil. 7/24 dispatch hizmeti veriyoruz.
    Saygılar,
    Rüstem


  • @rusteamahmet öncelikle cevap için teşekkürler. Benim mail adresim bu:
    [email protected]

    Orta seviyede ingilizce bilen, sekiz yıl devlet memurluğu yapmış (öğretmen), tırla olmasa da uzun yol tecrübesi olan birisiyim. Mail üzerinden konuşabilir miyiz? Şartlarınız nelerdir?

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    @persona1966, içinde söyledi: Amerika'da Tır Şoförlüğü?

    nasıl çalışmaya başlayabilirim?

    Calisma vizeleri icin once is bulup, sonra o is yerinin sponsorluguyla vize basvuru yapmaniz lazim. Su bolumu inceleyebilirsiniz:

    https://yesilkartforum.com/forum/category/90/çalışma-vizeleri-h-l-ve-diğer-işçi-vizeleri


  • merhabalar. team olarak benimle birlikte çalışacak ehliyeti olan arkadaş arıyorum. abi kardeş ilişkisi içinde saygı ve sevgi çerçevesinde bir çalışma ortamı olması dileğim. ilgilenen arkadaşlar lütfen bana özelden yazarsa sevinirim.

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    buradaki kişi daha yeni ehliyet aldı ve de bu kadar açıklayıcı tır parçalarını gösteren türkçe anlatan kimse yoktur. Direk sınavda çıkabilecek şekilde anlatıyor.


  • Biraz delivery yaptıktan sonra bu işlerle bir yere varılmaz diyerek ben de ciddi ciddi bu işi düşünmeye başladım, florida kurs tavsiyesi olan varsa sevinirim


  • Birkac gun once CDL-A ehliyetimi aldim. Yazili sinavlara kendim hazirlanip girdim, ancak calisabileceginiz bir tir yok ise pre-trip, manevralar ve yol testi icin kursa gitmeyi oneririm. Houston, TX'de Ace Kings CDL Academy'i oneririm. 2 haftalik Automatic kursu satin aldim $2500'a. Tek seferde de sinavi gectim. 2 hafta icinde gercekten herseyi ogrettiler.

  • ⭐⭐⭐⭐

    @TMG yazılı sınav için döküman var mı elinizde? Varsa bizimle paylaşır mısınız? Bir de kurs kaç saat pratik eğitim veriyor?


  • NOT: CDL alma sisteminde yapilan degisikliklerden dolayi asagidaki bilgiler artik dogru degildir. Arastirmanizi guncel bilgiler uzerinden yapiniz.

    Merhaba @denizci10

    Yazili sinav icin TXDPS'in paylastigi CDL E-Kitabini tavsiye ederim. Nasilsa bolca vaktiniz var, tum konulari okuyarak yazili sinava hazirlanabilirsiniz. Bu kitaptaki bilgiler tum Amerika icin gecerli. Neredeyse tum eyaletlerin dokumanlarini inceledim, hepsi neredeyse ayni.

    Ben Amerika'dayim bu kadar cok vaktim de yok diyenler icin Google Play'daki

    bir cok egitici video bulunmaktadir.

    Ben otomatik tir (ehliyetimde yalnizca otomatik tir kullanabilir diye bir kisitlama var) kullanmayi istedigim icin 2 haftalik (80 saatlik) egitimi satin aldim. Kurs ilk hafta Pazartesi - Cuma 7:45 am - 9:00 am arasi sinif egitimi, 9:15 am - 12:00, 1:00 pm - 4:00 pm arasi sahada pre-trip ve manevra egitimi olarak yapildi. 2. hafta tamamen saha da pre-trip ve manevra egitimi yapildi. Son 3 gun ayrica yol calismasina cikildi.

    Yol calismasi 2 tur kursun bulundugu alisveris merkezinin otoparkinda duz surus, fren kullanimi, stop sign ve saga-sola donus olarak basladi. Ertesi gun 15 km kadar ara yollarda dusuk hizda surus (duz gitme-serit degistirme-trailer kontrolu) olarak yapildi. Bir sonraki gun 50 km kadar highway'de hizli ve yogun trafikte calisildi. Ayrica testin yapilacagi DPS'in orada 2 kere yol surusu yaptim, bu yol surusu DPS'in testi yaptigi guzergahin aynisiydi.

    Sinifta 20 kisiydik ancak sadece 6 kisi otomatik tir kisitlamasi ile ehliyet alacagi icin aslinda 6 kisi olarak dusunebilirsiniz. Bir gun sabahtan oglene manevralara calistik, oglenden aksama pre-trip'e, diger gun de tam tersi. Kursun egitim alaninda yanlis hatirlamiyorsam 2 otomatik, 6 manuel tiri var. Bunlar alanda egitim alanlar icin yeterli geliyor. Ayrica yolda ve testte kullanacaklari tirlari da plakali ve adiniza sigortali oldugu icin zamani geldiginde o tirlar ile de yol egitimi aliyorsunuz.

    Manevralar cok sikinti degil, mantigi anladiginizda 2. denemede dogru olarak yapabilirsiniz. Dikkatinizi tamamen Pre-Trip'e ve yol testinde size sorulacagi icin yol tabelalari ve RailRoad Crossing - Emegency Stop'u ogrenmeye vermenizi tavsiye ederim. Pre-Trip tirin onemli parcalarinin DPS test memuru esliginde anlattiginiz ve en cok ogrencinin testten kaldigi kisimdir. Sinifimdaki otomatik ehliyeti alacak 6 kisiden sadece ben ilk denemede ehliyeti aldim. Digerlerinin 4'u pre-trip'de kaldi 1'i ise manevralarin en kolayi olan duz ileri-geri menavrasinda kaldi.

    PRE-TRIP: Tir A,B,C ve FULL olarak parcalara ayrilmistir. Teste baslamadan once tester size bir kart sectirir. Kartta cikan alani ve yapacaginiz manevralarin yonlerini bu sectiginiz kart belirler. FULL gelir ise A-B-C alanlarinin tumunu anlatirsiniz bu alanlari anlattiktan sonra Coupling ve IN-CAB testleri vardir. Pre-Trip testi icin 45 dakika verilmektedir. Eger FULL secerseniz sureyi uzatiyorlar mi bilmiyorum. Toplam test suresi 2 saattir.

    A: Motor, direksiyon, suspansiyon frenler, ve teker sistemleri olarak ayrilmistir.
    B: Sol ayna, kapi, kapi kolu, vb. basamaklar, depo, akuler, hava tanklari, egzos sistemi, govde, saft, mafsallar, camurluklar, arka lambalar, fren sistemi, suspansiyon sistemi ve teker sistemi.
    C: Trailerdir.

    Coupling (Tir ile dorse arasindaki baglantilar ve fifth wheel cekici/dorse baglantisi) anlatiliyor.

    IN-CAB testi:
    5 gosterge (su-yag-aku ve 2 hava tanki)
    5 guvenlik elemani (emniyet kemeri, yangin tupu, reflektor, yedek sigortalar ve sehir/havali korna)
    5 in-cab elemani (yan camlar ve tum aynalar, on cam, silecek sistemi, isitma ve bugu cozucu, gostergedeki sinyal ve isaretciler) Fren testleri ve hava testlerinden olusmaktadir.

    Manevralar (Sag-Sol): Dorse ile birlikte -
    Straight Back - Duz ileri ve geri gitmek
    Offset Back: Dubalar ile belirlenmis bir alandan cikip diger alana geri geri girmek
    Paralel park: Dubalar ile belirlenmis bir alana paralel parktir.

    Yol testi: Yol testinde testi yapan kisi yolcu koltuguna oturur. Size saga don, sola don, serit degistir seklinde komutlar verir. Ayni zamanda da sorular sorar. Sorular genellikle az once gectigimiz tabela ne tabelasidir? olur. Bana 2 tabela soruldu birincisi hiz siniriydi ve gorup soyledim ancak ikincisini gormedim ve gormedigimi soyledim. Ayrica Railroad Crossingi anlat dedi surus esnasinda ve daha sonra da musait bir yerde Emergency Stop yap ve bana anlat dedi.


  • @TMG Çok bilgilendirici bir yazı emeğinize sağlık yeni işiniz hayırlı olsun ilerleyen zamanda bende CDL ehliyeti almayı düşünüyorum bu yazı çok faydalı oldu çok teşekkürler.


  • @TMG tebrikler bro.


  • @israfil Tesekkur ederim bro. @sakaryalı93 insallah sureciniz sikintisizca hallolur ve istediginizi basarirsiniz.


  • @supermario, içinde söyledi: Amerika'da Tır Şoförlüğü?

    merhabalar. team olarak benimle birlikte çalışacak ehliyeti olan arkadaş arıyorum. abi kardeş ilişkisi içinde saygı ve sevgi çerçevesinde bir çalışma ortamı olması dileğim. ilgilenen arkadaşlar lütfen bana özelden yazarsa sevinirim.

    Abi olurda Amerika'ya gelirsem tır şoförlüğü yapmayı çok istiyorum. Uzun zamandır youtube üzerinde Amerika'daki tır şoförü abilerin kanallarını takip ediyorum. Severek yapacağım bir iş kesinlikle eminim 🙂

  • ⭐⭐⭐⭐

    @TMG hocam müthiş anlamışsınız. Elinize emeğinize sağlık. Linkler de faydalı olmuş. Teşekkürler.


  • @denizci10 rica ederim, tecrubemi dogru sekilde paylasabilmek icin detayli sekilde anlatmak istedim. Basta niyetim bu kadar detayli anlatmak degildi ama kisaca yazarsam da faydasi olmayacakti. Bu hali ile daha cok insana yardimci olabilir diye dusundum.

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    @TMG elinize saglik.


  • Bekarlar için yapılabilecek en iyi iş . Benim gibi 🙂


  • @serkanist, içinde söyledi: Amerika'da Tır Şoförlüğü?

    Bekarlar için yapılabilecek en iyi iş . Benim gibi 🙂

    Bence de bekarlar icin en iyi mesleklerden birisi. 🙂


  • @MySea Aynen abi bencede oyle düşünüyorum eğer gidersem ilk yıldan sonra bu işi yapmak istiyorum - ilk zamanlar - hem arabada yatıp kalkacağım 3-4 ayda bir otelde kalırım - dinlerim - ..

    3-4 yıl bu işi yapmak isterim - iyi para birikiyor açıkçası

    benım eniştem türkiyede sofor yurt dışı çalışıyor oda en iyi şirketlerden birinde türkiyede ---1350 euro alıyor ...

    almanyada olsa - 2500-3500 arası bir şeyler alır sanırım

    ama usada olsa 6000 dolar en düşük : ///

    onada başvuruyorum her yıl çıkmıyor merettt :)))


  • Tansiyon ve Şeker hastası olan biri (CDL) Sürücü belgesi alabilir mi ? Çok detaylı bir şekilde mi sağlık raporu isteniyor. Çünkü normal araç kullanırken bunlar problem olmamıştı.?


Benzer Başlıklar

  • 7
  • 3
  • 10
  • 7
Forum kurallarına uymayan veya forum düzenine aykırı davranan üyeler uyarılmadan forumdan çıkarılabilirler. Özellikle gereksiz yeni başlık oluşturacakların dikkatine!

85
Çevrimiçi

40.1k
Kullanıcı

4.3k
Konu

420.0k
İleti


| | | |

Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum