Üyelik oluşturma ve foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!

Trump’ın Göçmenliği Durdurma Kararı (Nisan 2020)


  • @Muhammed-Eyüp-Yavuz aynen ben de senin gibi düşünüyorum. Nedir tam olarak?



  • ben, metinden geçici göçmen vize ile ilk defa giriş yapacakları etkileyecek gibi anladım. Aslında haklısınız Section 2-a-(i) ve (ii) çelişiyor gibi. Yani, executive order'ın geçerlilik tarihinden itibaren ABD dışında olan yabancılar diyor birinde, diğerinde ise bu tarihler arasını kapsayacak valid immigrant visa sahibi olmayanlar diyor. Kanun metinlerine hakim değilim o yüzden ne söylesek yanlış olur.

    Ancak dikkatimi çeken şu oldu; kimlere uygulanamayacağına yönelik bilginin verildiği Section-2-b 'de immigrant visa sahipleri dahil edilmemiş, PR sahipleri, US citizen eşleri, US army'de çalışanlar ve birinci derece yakınları vs. için uygulanmaz diyor.

    Bu tür metinlere ve mevzuata hakim birilerinin görüş vermesi, belki US'de göçmenlik hukuku konusunda uzman kişilerin yorumlarını beklemek daha doğru olacak.


  • Ben mevcut vizesi olanları da etkileyeceğini düşünüyorum.

    Çünkü Bölüm 2'de kapsama kimlerin gireceğini belirtilmiş. Bölüm 3'te de kapsam dışı olanlar belirtilmiş.

    Kapsam dışı belirtilenler arasında immigrant visa alan green card talihlilerine değinilmemiş.

    Yasaklı olanları belirttikleri Bölüm 2'de official travel document sahibi olmamak ve immigrant visa sahibi olmamak denilmiş.

    Green Card talihlileri immigrant visa alarak ABD'ye giriş yapıyorlar ancak bildiğim kadarıyla kendilerine "official travel document" düzenlenmiyor.

    Official Travel Document listesine baktığımda

    *Advance parole
    *Refugee travel document
    *Re-entry permit
    *Carrier documentation

    gördüm.

    Re-Entry permit hariç green card (loto ile) talihlilerini ilgilendiren official travel document yok.

    Re-Entry permit başvurusu da Amerika'ya girdikten sonra yapılıyor zaten.


  • @DustyBlue, içinde söyledi: Trump’ın Göçmenliği Durdurma Kararı (Nisan 2020)

    Herkes farklı bisey söylüyor,kafamız karıstı. Tam olarak cevabını aradıgımız soru; vizesi basılı olanları kapsıyor mu kapsamıyor mu?


  • @Muhammed-Eyüp-Yavuz
    Bende sizin gibi anladım. Mevcut vizesi olanlar için bir kısıtlama yok gibi.


  • Subject: Proclamation Suspending Entry of Immigrants Who Present Risk to the U.S. Labor Market During the Economic Recovery Following the COVID-19 Outbreak

    poolreports
    Today 6:49PM
    2.7K
    1
    The White House
    Office of the Press Secretary
    FOR IMMEDIATE RELEASE
    April 22, 2020

    SUSPENSION OF ENTRY OF IMMIGRANTS WHO PRESENT A RISK TO THE UNITED STATES LABOR MARKET DURING THE ECONOMIC RECOVERY FOLLOWING THE 2019 NOVEL CORONAVIRUS OUTBREAK

    ADVERTISEMENT


    BY THE PRESIDENT OF THE UNITED STATES OF AMERICA

    A PROCLAMATION

    The 2019 Novel Coronavirus (COVID-19) has significantly disrupted the livelihoods of Americans. In Proclamation 9994 of March 13, 2020 (Declaring a National Emergency Concerning the Novel Coronavirus Disease (COVID-19) Outbreak), I declared that the COVID–19 outbreak in the United States constituted a national emergency, beginning March 1, 2020. Since then, the American people have united behind a policy of mitigation strategies, including social distancing, to flatten the curve of infections and reduce the spread of SARS–CoV–2, the virus that causes COVID-19. This needed behavioral shift has taken a toll on the United States economy, with national unemployment claims reaching historic levels. In the days between the national emergency declaration and April 11, 2020, more than 22 million Americans have filed for unemployment.

    ADVERTISEMENT
    In the administration of our Nation's immigration system, we must be mindful of the impact of foreign workers on the United States labor market, particularly in an environment of high domestic unemployment and depressed demand for labor. We must also conserve critical State Department resources so that consular officers may continue to provide services to United States citizens abroad. Even with their ranks diminished by staffing disruptions caused by the pandemic, consular officers continue to provide assistance to United States citizens, including through the ongoing evacuation of many Americans stranded overseas.

    I have determined that, without intervention, the United States faces a potentially protracted economic recovery with persistently high unemployment if labor supply outpaces labor demand. Excess labor supply affects all workers and potential workers, but it is particularly harmful to workers at the margin between employment and unemployment, who are typically "last in" during an economic expansion and "first out" during an economic contraction. In recent years, these workers have been disproportionately represented by historically disadvantaged groups, including African Americans and other minorities, those without a college degree, and the disabled. These are the workers who, at the margin between employment and unemployment, are likely to bear the burden of excess labor supply disproportionately.

    ADVERTISEMENT
    Furthermore, lawful permanent residents, once admitted, are granted "open-market" employment authorization documents, allowing them immediate eligibility to compete for almost any job, in any sector of the economy. There is no way to protect already disadvantaged and unemployed Americans from the threat of competition for scarce jobs from new lawful permanent residents by directing those new residents to particular economic sectors with a demonstrated need not met by the existing labor supply. Existing immigrant visa processing protections are inadequate for recovery from the COVID-19 outbreak. The vast majority of immigrant visa categories do not require employers to account for displacement of United States workers. While some employment-based visas contain a labor certification requirement, because visa issuance happens substantially after the certification is completed, the labor certification process cannot adequately capture the status of the labor market today. Moreover,
    introducing additional permanent residents when our healthcare resources are limited puts strain on the finite limits of our healthcare system at a time when we need to prioritize Americans and the existing immigrant population. In light of the above, I have determined that the entry, during the next 60 days, of certain aliens as immigrants would be detrimental to the interests of the United States.

    NOW, THEREFORE, I, DONALD J. TRUMP, President of the United States, by the authority vested in me by the Constitution and the laws of the United States of America, including sections 212(f) and 215(a) of the Immigration and Nationality Act, 8 U.S.C. 1182(f) and 1185(a), and section 301 of title 3, United States Code, hereby find that the entry into the United States of persons described in section 1 of this proclamation would, except as provided for in section 2 of this proclamation, be detrimental to the interests of the United States, and that their entry should be subject to certain restrictions, limitations, and exceptions. I therefore hereby proclaim the following:

    Section 1. Suspension and Limitation on Entry. The entry into the United States of aliens as immigrants is hereby suspended and limited subject to section 2 of this proclamation.

    ADVERTISEMENT
    Sec. 2. Scope of Suspension and Limitation on Entry. (a) The suspension and limitation on entry pursuant to section 1 of this proclamation shall apply only to aliens who:

    (i) are outside the United States on the effective date of this proclamation;

    (ii) do not have an immigrant visa that is valid on the effective date of this proclamation; and

    ADVERTISEMENT
    (iii) do not have an official travel document other than a visa (such as a transportation letter, an appropriate boarding foil, or an advance parole document) that is valid on the effective date of this proclamation or issued on any date thereafter that permits him or her to travel to the United States and seek entry or admission.

    (b) The suspension and limitation on entry pursuant to section 1 of this proclamation shall not apply to:

    (i) any lawful permanent resident of the United States;

    (ii) any alien seeking to enter the United States on an immigrant visa as a physician, nurse, or other healthcare professional; to perform medical research or other research intended to combat the spread of COVID-19; or to perform work essential to combating, recovering from, or otherwise alleviating the effects of the COVID-19 outbreak, as determined by the Secretary of State, the Secretary of Homeland Security, or their respective designees; and any spouse and unmarried children under 21 years old of any such alien who are accompanying or following to join the alien;

    (iii) any alien applying for a visa to enter the United States pursuant to the EB-5 Immigrant Investor Program;

    (iv) any alien who is the spouse of a United States citizen;

    (v) any alien who is under 21 years old and is the child of a United States citizen, or who is a prospective adoptee seeking to enter the United States pursuant to the IR-4 or IH-4 visa classifications;

    (vi) any alien whose entry would further important United States law enforcement objectives, as determined by the Secretary of State, the Secretary of Homeland Security, or their respective designees, based on a recommendation of the Attorney General or his designee;

    (vii) any member of the United States Armed Forces and any spouse and children of a member of the United States Armed Forces;

    (viii) any alien seeking to enter the United States pursuant to a Special Immigrant Visa in the SI or SQ classification, subject to such conditions as the Secretary of State may impose, and any spouse and children of any such individual; or

    ADVERTISEMENT
    (ix) any alien whose entry would be in the national interest, as determined by the Secretary of State, the Secretary of Homeland Security, or their respective designees.

    Sec. 3. Implementation and Enforcement. (a) The consular officer shall determine, in his or her discretion, whether an immigrant has established his or her eligibility for an exception in section 2(b) of this proclamation. The Secretary of State shall implement this proclamation as it applies to visas pursuant to such procedures as the Secretary of State, in consultation with the Secretary of Homeland Security, may establish in the Secretary of State's discretion. The Secretary of Homeland Security shall implement this proclamation as it applies to the entry of aliens pursuant to such procedures as the Secretary of Homeland Security, in consultation with the Secretary of State, may establish in the Secretary of Homeland Security's discretion.

    ADVERTISEMENT
    (b) An alien who circumvents the application of this proclamation through fraud, willful misrepresentation of a material fact, or illegal entry shall be a priority for removal by the Department of Homeland Security.

    (c) Nothing in this proclamation shall be construed to limit the ability of an individual to seek asylum, refugee status, withholding of removal, or protection under the Convention Against Torture and Other Cruel, Inhuman or Degrading Treatment or Punishment, consistent with the laws of the United States.

    ADVERTISEMENT
    Sec. 4. Termination. This proclamation shall expire 60 days from its effective date and may be continued as necessary. Whenever appropriate, but no later than 50 days from the effective date of this proclamation, the Secretary of Homeland Security shall, in consultation with the Secretary of State and the Secretary of Labor, recommend whether I should continue or modify this proclamation.

    Sec. 5. Effective Date. This proclamation is effective at 11:59 p.m. eastern daylight time on April 23, 2020.

    ADVERTISEMENT
    Sec. 6. Additional Measures. Within 30 days of the effective date of this proclamation, the Secretary of Labor and the Secretary of Homeland Security, in consultation with the Secretary of State, shall review nonimmigrant programs and shall recommend to me other measures appropriate to stimulate the United States economy and ensure the prioritization, hiring, and employment of United States workers.

    Sec. 7. Severability. It is the policy of the United States to enforce this proclamation to the maximum extent possible to advance the interests of the United States. Accordingly:

    (a) if any provision of this proclamation, or the application of any provision to any person or circumstance, is held to be invalid, the remainder of this proclamation and the application of its provisions to any other persons or circumstances shall not be affected thereby; and

    ADVERTISEMENT
    (b) if any provision of this proclamation, or the application of any provision to any person or circumstance, is held to be invalid because of the lack of certain procedural requirements, the relevant executive branch officials shall implement those procedural requirements to conform with existing law and with any applicable court orders.

    Sec. 8. General Provisions. (a) Nothing in this proclamation shall be construed to impair or otherwise affect:

    (i) the authority granted by law to an executive department or agency, or the head thereof; or,

    ADVERTISEMENT
    (ii) the functions of the Director of the Office of Management and Budget relating to budgetary, administrative, or legislative proposals.

    (b) This proclamation shall be implemented consistent with applicable law and subject to the availability of appropriations.

    ADVERTISEMENT
    (c) This proclamation is not intended to, and does not, create any right or benefit, substantive or procedural, enforceable at law or in equity by any party against the United States, its departments, agencies, or entities, its officers, employees, or agents, or any other person.

    IN WITNESS WHEREOF, I have hereunto set my hand this
    twenty-second day of April, in the year of our Lord two thousand twenty, and of the Independence of the United States of America the two hundred and forty-fourth.

    ADVERTISEMENT
    DONALD J. TRUMP

    Bu kararları sayın @crazycells ve Muslu hukuk bürosu yorumlarsa çok seviniriz



  • Translate çevirisi

    Konu: COVID-19 Salgını Sonrası Ekonomik İyileşme Sırasında ABD İşgücü Piyasasına Risk Sunan Göçmenlerin Girişini Askıya Alma Bildirimi

    poolreports
    Bugün 18:49
    2.7K
    1
    Beyaz Saray
    Basın Sekreteri Ofisi
    HEMEN BÜLTEN İÇİN
    22 Nisan 2020

    2019 NOVEL CORONAVIRUS OUTBREAK'I TAKİP EDEN EKONOMİK KURTARMA SIRASINDA BİRLEŞİK DEVLETLER ÇALIŞMA PAZARINA RİSK VEREN GÖÇMENLERİN GİRİŞİNİN SÜSPANSİYONU

    İLAN


    AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ BAŞKANI

    BİR AÇIKLAMA

    2019 Yeni Coronavirüs (COVID-19), Amerikalıların geçim kaynaklarını önemli ölçüde bozdu. 13 Mart 2020 tarihli 9994 sayılı Bildiride (Yeni Koronavirüs Hastalığı (COVID-19) Salgınına İlişkin Ulusal Acil Durum Bildirimi), Amerika Birleşik Devletleri'ndeki COVID-19 salgınının 1 Mart 2020'den itibaren ulusal bir acil durum oluşturduğunu beyan ettim. daha sonra Amerikan halkı, enfeksiyonların eğrisini düzleştirmek ve COVID-19'a neden olan SARS – CoV – 2 yayılımını azaltmak için sosyal uzaklaştırma da dahil olmak üzere bir azaltma stratejileri politikasının arkasında birleşti. Bu ihtiyaç duyulan davranış değişikliği, Birleşik Devletler ekonomisini olumsuz etkiledi ve ulusal işsizlik iddiaları tarihi seviyelere ulaştı. Ulusal olağanüstü durum bildirisi ile 11 Nisan 2020 arasındaki günlerde 22 milyondan fazla Amerikalı işsizlik başvurusunda bulundu.

    İLAN
    Ulusumuzun göç sisteminin yönetiminde, yabancı işçilerin Amerika Birleşik Devletleri işgücü piyasası üzerindeki etkisine dikkat etmeliyiz, özellikle de yüksek iç işsizlik ve işgücü talebinin azaldığı bir ortamda. Konsolosluk görevlilerinin yurtdışındaki ABD vatandaşlarına hizmet vermeye devam edebilmeleri için Dışişleri Bakanlığı'nın önemli kaynaklarını da korumalıyız. Salgının neden olduğu personel aksaklıklarının azalmasıyla bile, konsolosluk memurları, yurtdışında mahsur kalan birçok Amerikalının tahliyesi de dahil olmak üzere ABD vatandaşlarına yardım sağlamaya devam ediyor.

    Müdahale olmadan, işgücü arzının işgücü talebini geride bırakması halinde, Amerika Birleşik Devletleri'nin sürekli olarak yüksek işsizlikle potansiyel olarak uzun süren bir ekonomik toparlanma ile karşı karşıya olduğunu belirledim. Aşırı işgücü arzı tüm çalışanları ve potansiyel çalışanları etkiler, ancak istihdam ve işsizlik arasındaki sınırda olan ve genellikle ekonomik genişleme sırasında "son" ve ekonomik daralma sırasında "ilk çıkış" yapan işçiler için özellikle zararlıdır. Son yıllarda, bu işçiler, Afrikalı Amerikalılar ve diğer azınlıklar, üniversite diploması olmayanlar ve engelliler de dahil olmak üzere tarihsel olarak dezavantajlı gruplar tarafından orantısız bir şekilde temsil edildi. Bunlar, istihdam ve işsizlik arasındaki sınırda, aşırı işgücü arzı yükünü orantısız bir şekilde taşıyacak olan işçilerdir.

    İLAN
    Ayrıca, yasal daimi ikamet eden kişilere, kabul edildikten sonra, ekonominin herhangi bir sektöründe hemen hemen her iş için hemen rekabet edebilmelerini sağlayan "açık piyasa" istihdam yetkisi belgeleri verilir. Zaten dezavantajlı ve işsiz Amerikalıları, mevcut işgücü arzı tarafından karşılanmayan bir ihtiyaç ile bu yeni sakinleri belirli ekonomik sektörlere yönlendirerek, kıt işlerde yeni yasal sakinler için rekabet tehdidinden korumanın bir yolu yoktur. Mevcut göçmen vizesi işleme korumaları COVID-19 salgından kurtulma için yetersizdir. Göçmen vize kategorilerinin büyük çoğunluğu, işverenlerin ABD'li işçilerin yerinden edilmesini hesaba katmalarını gerektirmez. İstihdama dayalı bazı vizeler bir işgücü sertifikası gereksinimi içermekle birlikte, vize verilmesi büyük ölçüde sertifikasyon tamamlandıktan sonra gerçekleştiği için, işgücü sertifikası süreci bugün işgücü piyasasının durumunu yeterince yakalayamamaktadır. Dahası,
    sağlık kaynaklarımız sınırlı olduğunda ek daimi ikamet edenlerin tanıtılması, Amerikalılara ve mevcut göçmen nüfusa öncelik vermemiz gereken bir zamanda sağlık sistemimizin sınırlı sınırlarını zorlamaktadır. Yukarıdakilerin ışığında, önümüzdeki 60 gün boyunca bazı yabancıların göçmen olarak girişinin ABD'nin çıkarlarına zarar vereceğini belirledim.

    ŞİMDİ, BEN, DONALD J. TRUMP, Amerika Birleşik Devletleri Başkanı, Anayasa ve Amerika Birleşik Devletleri yasaları tarafından bana gönderilen ve Göçmenlik 212 (f) ve 215 (a) bölümleri dahil olmak üzere bana yetki veren otorite tarafından ve Uyruk Yasası, 8 USC 1182 (f) ve 1185 (a) ve Amerika Birleşik Devletleri Yasası başlık 3, bölüm 301, işbu beyanın bu bölümünün 1. bölümünde açıklanan kişilerin Amerika Birleşik Devletleri'ne girişinin, bildirme, ABD'nin çıkarlarına zarar verme ve girişlerinin belirli kısıtlamalara, sınırlamalara ve istisnalara tabi olması gerekir. Bu nedenle, aşağıdakileri beyan ederim:

    Bölüm 1. Askıya Alma ve Girişte Sınırlama. Yabancıların Amerika Birleşik Devletleri'ne göçmen olarak girişi işbu vesile ile askıya alınmıştır ve bu bildirimin 2. bölümüne tabidir.

    İLAN
    Sec. 2. Askıya Alma Kapsamı ve Girişte Sınırlama. (a) Bu bildirimin 1. bölümüne uygun olarak askıya alma ve girişte sınırlama, yalnızca aşağıdakileri yapan yabancılar için geçerlidir:

    (i) bu bildirimin yürürlüğe girdiği tarihte ABD dışında olması;

    (ii) bu bildirimin yürürlüğe girdiği tarihte geçerli olan bir göçmen vizesine sahip olmaması; ve

    İLAN
    (iii) bu bildirimin yürürlüğe girdiği tarihte geçerli olan veya daha sonra izin verilen herhangi bir tarihte verilmiş olan vize dışında (seyahat mektubu, uygun bir biniş folyosu veya bir şartlı tahliye belgesi gibi) resmi bir seyahat belgesine sahip olmaması Amerika Birleşik Devletleri'ne seyahat etmek ve giriş veya kabul aramak için.

    (b) Bu bildirimin 1. bölümüne uygun olarak askıya alma ve girişte sınırlama aşağıdakiler için geçerli değildir:

    (i) Amerika Birleşik Devletleri'nde herhangi bir yasal daimi ikametgahı;

    (ii) doktor, hemşire veya diğer sağlık hizmetleri uzmanı olarak göçmen vizesi ile Amerika Birleşik Devletleri'ne girmek isteyen herhangi bir yabancı; COVID-19'un yayılmasıyla mücadele etmek için tıbbi araştırma veya başka araştırmalar yapmak; veya Dışişleri Bakanı, İç Güvenlik Sekreteri veya ilgili tarafların belirleyeceği şekilde, COVID-19 salgınının etkileriyle mücadele etmek, iyileşmek veya başka türlü hafifletmek için gerekli çalışmaları yapmak; ve yabancıya eşlik eden ya da takip eden bu tür uzaylıların 21 yaşından küçük eş ve evli olmayan çocukları;

    (iii) EB-5 Göçmen Yatırımcı Programı uyarınca ABD'ye giriş için vize başvurusunda bulunan yabancılar;

    (iv) Amerika Birleşik Devletleri vatandaşının eşi olan herhangi bir yabancı;

    (v) 21 yaşından küçük ve ABD vatandaşının çocuğu olan veya IR-4 veya IH-4 vize sınıflandırması uyarınca ABD'ye girmek isteyen ileriye dönük bir evlat olan herhangi bir yabancı;

    (vi) girişi, Başsavcı veya İç Güvenlik Sekreteri veya ilgili tasarıları tarafından, Başsavcı veya onun vekilinin tavsiyesi üzerine belirlendiği üzere, Birleşik Devletler kolluk kuvvetlerini daha da önemli hale getirecek herhangi bir yabancı;

    (vii) Birleşik Devletler Silahlı Kuvvetleri'nin herhangi bir üyesi ve Birleşik Devletler Silahlı Kuvvetleri'nin bir üyesi olan eş ve çocukları;

    (viii) Dışişleri Bakanı tarafından verilebilecek şartlara tabi olarak, SI veya SQ sınıflandırmasında Özel Göçmen Vizesi uyarınca Amerika Birleşik Devletleri'ne girmek isteyen herhangi bir yabancı ve herhangi bir kişinin eş ve çocukları; veya

    İLAN
    (ix) Dışişleri Bakanı, İç Güvenlik Sekreteri veya ilgili tarafların belirlediği şekliyle, girişi ulusal menfaatte olacak herhangi bir yabancı.

    Sec. 3. Uygulama ve Uygulama. (a) Konsolosluk memuru, kendi takdirine bağlı olarak, bir göçmenin bu bildirimin 2 (b) bölümündeki istisna için uygun olup olmadığını belirleyecektir. Dışişleri Bakanı, İç Güvenlik Sekreterine danışarak, Dışişleri Bakanı'nın takdirine bağlı olarak, Dışişleri Bakanı'na danışarak, bu tür prosedürler uyarınca vizeler için geçerli olduğu için bu açıklamayı uygular. İç Güvenlik Sekreteri, bu bildirimi, İç Güvenlik Sekreteri, İçişleri Bakanlığına danışarak, İç Güvenlik Sekreterinin takdirine bağlı olarak, İç Güvenlik Sekreteri gibi prosedürlere uygun olarak girişi için geçerli olduğu için uygulayacaktır.

    İLAN
    (b) Bu bildirinin sahtekarlık, maddi bir gerçeğin kasıtlı olarak yanlış beyanı veya yasadışı giriş yoluyla uygulanmasını engelleyen bir uzaylı, İç Güvenlik Bakanlığı tarafından kaldırılması için bir öncelik olacaktır.

    (c) Bu bildirideki hiçbir şey, bir kişinin işkence ve Diğer Zalimane, İnsanlık Dışı veya Onur Kırıcı Muamele veya Cezaya Karşı Sözleşme kapsamında sığınma, mülteci statüsü, görevden alınma talebinin kaldırılması veya korunma yeteneğini sınırlayacak şekilde yorumlanamaz. Birleşik eyaletlerin.

    İLAN
    Sec. 4. Fesih. Bu bildirimin geçerlilik süresi, yürürlük tarihinden itibaren 60 gün sonra sona erer ve gerektiğinde devam ettirilebilir. Uygun olduğunda, ancak bu bildirimin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren en geç 50 gün içinde, İç Güvenlik Sekreteri, Devlet Sekreterine ve Çalışma Sekreterine danışarak, bu bildirime devam etmememi veya değiştirmememi tavsiye eder.

    Sec. 5. Geçerlilik Tarihi. Bu bildiri 23: 59'da geçerlidir. 23 Nisan 2020 günü doğu yaz saati.

    İLAN
    Sec. 6. Ek Önlemler. Bu bildirimin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 30 gün içinde, Çalışma Sekreteri ve İç Güvenlik Sekreteri, Dışişleri Bakanı ile istişare ederek, göçmen olmayan programları gözden geçirecek ve bana ABD ekonomisini canlandırmak ve sağlamak için uygun diğer önlemleri önerecektir. Amerika Birleşik Devletleri çalışanlarının önceliklendirilmesi, işe alınması ve istihdamı.

    Sec. 7. Bölünebilirlik. Bu bildiriyi ABD'nin çıkarlarını ilerletmek için mümkün olan en üst düzeyde uygulamak Amerika Birleşik Devletleri'nin politikasıdır. Buna göre:

    (a) bu bildirimin herhangi bir hükmünün veya herhangi bir kişiye veya duruma herhangi bir hükmün uygulanmasının geçersiz sayılması, bu bildirimin geri kalanının ve hükümlerinin başka kişilere veya şartlara uygulanmasının bundan etkilenmeyecektir. ; ve

    İLAN
    (b) bu ​​bildirimin herhangi bir hükmünün veya herhangi bir hükmün veya herhangi bir kişiye herhangi bir hükmün uygulanmasının, belirli usul gerekliliklerinin bulunmaması nedeniyle geçersiz sayılması halinde, ilgili yürütme organı yetkilileri mevcut usul şartlarına uymak üzere bu usul şartlarını uygular. ve geçerli mahkeme kararlarıyla.

    Sec. 8. Genel Hükümler. (a) Bu bildirideki hiçbir şey, aşağıdakileri bozacak veya başka şekilde etkileyecek şekilde yorumlanamaz:

    (i) kanunen bir yürütme departmanına veya ajansına veya başkanına verilen yetki; veya,

    İLAN
    (ii) Yönetim, Bütçe Müdürünün bütçe, idari veya yasal tekliflerle ilgili işlevleri.

    (b) Bu ilan yürürlükteki yasalara uygun olarak ve ödeneklerin mevcudiyetine tabi olarak uygulanacaktır.

    İLAN
    (c) Bu bildiri, herhangi bir tarafın ABD'ye, bölümlerine, ajanslarına veya kuruluşlarına, görevlilerine, çalışanlarına karşı yürürlükte bulunan herhangi bir hak veya menfaat yaratmaya yönelik değildir ve oluşturmaz. , temsilciler veya başka herhangi bir kişi.

    WITNESS'DE NEREDE, elimi buna koymak için
    Nisan'ın yirmi ikinci günü, Rabbimiz'in iki bin yirmi yılı ve Amerika Birleşik Devletleri'nin iki yüz kırk dördüncü Bağımsızlığı.

    İLAN
    DONALD J. TRUMP


  • @alp35 paylaşım için teşekkür ederiz herşeyi açık net anlatmış sanırım artık hiçbir soru kalmamıştır hayırlısı olsun bekleyeceğiz demek.


  • @Erkangeziyor, içinde söyledi: Trump’ın Göçmenliği Durdurma Kararı (Nisan 2020)

    @DustyBlue, içinde söyledi: Trump’ın Göçmenliği Durdurma Kararı (Nisan 2020)

    Herkes farklı bisey söylüyor,kafamız karıstı. Tam olarak cevabını aradıgımız soru; vizesi basılı olanları kapsıyor mu kapsamıyor mu?

    daha ayrıntılı cevaplamış.


  • @Final-Approach bence elinde vizesi olanların girişini bu belirttiğiniz

    Official Travel Document

    *Advance parole
    *Refugee travel document
    *Re-entry permit
    *Carrier documentation

    Belge engel değil, çünkü bu belgeye sahip olanların bir kısmının büyük bir ihtimalle ellerinde fiziksel olarak greencard var
    Re-entry permit belgesi olanın elinde geçerli bir ımmıgratıon vizesi olmayabilir, hukukçu değilim arkadaşları yanlış yönlendirmek istemem ama sayın @crazycells ve Muslu hukuk bürosu zaman bulur burda yazarsa aynı fikirde olacaklarına inanıyorum


  • @Final-Approach pasaportunuz travel document'iniz oluyor.


  • Sayın @crazycells
    Burada bizim merak ettiğimiz konular

    1. Elinde immigration vizesi olup ilk girişi yapmayanlar için bu kararlar bir engel mi?

    2. Bu uygulama mülakatların olmasına engel olur mu?
      yoksa İran vatandaşlarına uygulandığı gibi mülakatlar normal olarak devam eder, muafiyet kapsamında olan sağlık çalışanları vb.. meslek gruplarına vize verilir(burada inisiyatif konsolosluğa bırakılmış sanırım) diğer talihlilerin işlemleri ise eğer olumluysa AP ye bırakılır, kısıtlama kalktığında ise vize onayları (İssued) gelmeye başlar
      Bu şekilde bir uygulama mümkün olur mu?

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    Ozetleyeyim, bu karar halihazirda Green Card sahibi olanlari veya gocmen vizesi basilan kisileri etkilemiyor. Bu kisiler hala Green Card'larini veya gocmen vizelerini kullanarak ABD'ye giris cikis yapabilirler (tecrit kurallarina dikkat ederek ve uygun ucus oldugu takdirde)... Ayrica ABD icinde surece devam eden yani AOS yapan kisilerin de islemleri bu surede devam edecek.

    Karar, halihazirda ABD disinda olup gocmen vize almak icin bekleyen kisileri etkiliyor. Fakat bu kisiler arasinda da istisnalar var... Istisnalar soyle:

    • saglik sektorunde calisan veya COVID-19 ile mucadele konusunda calisacak kisiler (+ bu kisilerin esleri ve 21 yas alti cocuklari)

    • EB-5 kategorisinde Green Card'a basvuranlari

    • ABD vatandaslari esleri, 21 yas alti oz veya evlatlik alinmis cocuklari

    • ABD ordusunda calisanlar (+ esleri ve cocuklari)

    • Ozel vizelerle (SI ve SQ) ABD'ye girecekler veya ABD Icisleri veya Disisleri Bakanligi tarafindan onaylanip girisi ABD hukumeti ve ABD cikarlari icin onemli olan kisiler

    Karar 60 gunlugune gecerli, lakin zaten su an Turkiye'de gocmen vize alinamiyor... Dolayisiyla gocmen vize mulakati bekleyecek arkadaslar icin onemli olan tarih 23 Haziran... 23 Haziran'dan sonra Executive Order uzatilmamissa ve konsolosluk acilmissa, islemler kaldigi yerden devam edecek demektir.

    Executive Order'in linki surada:

    https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/proclamation-suspending-entry-immigrants-present-risk-u-s-labor-market-economic-recovery-following-covid-19-outbreak/


  • Kisaca ozetlemek gerekirse:

    Elinizde halihazirda fiziksel greencard yoksa,
    Bu executive order tarihinde, pasaportunuzda giris yapabilmek icin gecerli bir gocmenlik vizesi yoksa,
    Ve herhangi baska bir kabul edilebilir seyahat belgeniz yoksa,
    Giris yapamazsiniz!

    Muaf olanlar ise:

    Yatirim vizeleri
    Amerikan vatandaslarinin es ve cocuklari
    Askerler ve aileleri
    Ozel statudeki kisiler
    Saglik sektoru icin gelenler

    Ve karar verme yetkisini yani uygulama gorevini konsolosluklarla, girislerdeki passport gorevlilerine veriyor. Yani dept of state ve dept of homeland security. Bu durumda, sanirim muaf durumlar haricinde gocmen vize mulakatlari da askiya alinabilir diye bir soru geliyor hemen insanin aklina. Cunku konsolosluklardaki insan gucu ve kaynaklarin yurtdisindaki vatandaslik hizmetlerine kaydirilmasini istiyor.

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    @Ali-Naci-Okay, içinde söyledi: Trump’ın Göçmenliği Durdurma Kararı (Nisan 2020)

    K vizelerini etkiliyomu bilginiz varmi?

    Hayir, Section 1'de The entry into the United States of aliens as immigrants is hereby suspended diyor kararda, K vize sahipleri gocmen olarak ABD'ye girmiyor, ABD'de evlilik yapinca gocmen oluyor. O nedenle K vizelerini kapsamiyor diye dusunebiliriz.

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    @heroinchains, içinde söyledi: Trump’ın Göçmenliği Durdurma Kararı (Nisan 2020)

    Arkadaşlar benim genel bir sorum var, umarım yaanlış yerde sormuyorumdur fakat çok sık şunu duymaya başladık forumdaki arkadaşlardan "hakkımızı kimse yok saymaz,bize verlien bir hak bu sonuçta" vs gibi. Fakat GC talihlisi olmak bir hak niteliğinde mi? Vize alan ya da GC çoktan alan arkadaşlardan bahsetmiyorum. Henüz vize alıp almayacağı belli olmamış, "talihli" statüsündeki arkadaşlardan söz ediyorum kendim de dahil. Yani bu iş bir "hak" kisvesi altında korunuyor mu? Neticede bu "hak"kı veren taraf USA, yine alan taraf kendileri olabilir, bu sebeple bir koruyuculuğu var mı bu statüsün diye merak ettim.

    Hayir, maalesef bu bir hak degil. Sadece tum durumlar uygun olup size bir mulakat tarihi verilirse ve mulakatta vizeyi almaya uygun bulunursaniz bir hakka donusuyor. Kimsenin mulakat tarihi veya vizeyi alacagi kesin degil; ama gercekte talihlilerin buyuk cogunluguna mulakat veriliyor, ve bu kisilerin cok buyuk bir cogunlugu vizeyi alabiliyor.

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    @Muhammed-Eyüp-Yavuz, içinde söyledi: Trump’ın Göçmenliği Durdurma Kararı (Nisan 2020)

    Arkadaşlar merhaba, imzalanan metni inceledim, bir kısımda aklıma takılan bir şey var. Alttaki kısımda mevcut vizesini almış olan kişileri etkilemeyeceğini mi söylüyor yoksa ben mi yanlış anladım? Bilgilendiren olursa çok sevinirim.

    "Sec. 2. Scope of Suspension and Limitation on Entry. (a) The suspension and limitation on entry pursuant to section 1 of this proclamation shall apply only to aliens who:

    (i) are outside the United States on the effective date of this proclamation;

    (ii) do not have an immigrant visa that is valid on the effective date of this proclamation; and

    (iii) do not have an official travel document other than a visa (such as a transportation letter, an appropriate boarding foil, or an advance parole document) that is valid on the effective date of this proclamation or issued on any date thereafter that permits him or her to travel to the United States and seek entry or admission."

    Evet, su an gecerli bir vizesi olanlari etkilemiyor.


  • @MySea mülakatları yapmadan kimin sağlık çalışanı kimin bu muafiyetlere dahil olacağını kestirmek çok zor olacaktır, hem Amerika için küçük bir rakam olsada kişi başı 330 $ mülakatları yapmak için teşvik edici olabilir, herkese olağan akışta mülakat tarihi verilebilir muaf tutulana vize virilir diğerleri ap ye bırakılabilir
    Dar kapsamlı olsada fiilen vasıflı göçmenlik uygulamasınada geçtiler gibi
    Tabi mahkeme iptal etmezse(gerçi kapsamı ve dili öyle özenli hazırlanmış ki buda mümkün olmayabilir)


Benzer Başlıklar

Forum kurallarına uymayan veya forum düzenine aykırı davranan üyeler uyarılmadan forumdan çıkarılabilirler. Özellikle gereksiz yeni başlık oluşturacakların dikkatine!

99
Çevrimiçi

40.2k
Kullanıcı

4.3k
Konu

420.1k
İleti


| | | |

Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum