• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. Erkangeziyor
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    • Profil
    • Takip Edilenler 2
    • Takipçiler 3
    • Konu 2
    • İleti 219
    • En İyi 93
    • Tartışmalı 3
    • Gruplar 0

    Erkangeziyor

    @Erkangeziyor

    209
    İtibar
    699
    Profil Görüntülemeleri
    219
    İleti
    3
    Takipçiler
    2
    Takip Edilenler
    Katılım Tarihi: Son Çevrimiçi Zamanı:

    Erkangeziyor Takip etme Takip Et

    Erkangeziyor tarafından gönderilen en iyi iletiler

    • RE: [Arşiv] DV2020 Mulakat Deneyimleri

      Sağlık ve Mülakat Deneyimlerim

      10 aylık sancılı bir bekleyişin ardından şükür ki vizem onaylandı ve sizlere deneyimlerimi özetlemeye çalışacağım.
      3 Mart akşamı Ankara’ya ulaştım,otele yerleşip sabah 09:15 deki sağlık randevum için Kızılay’dan 413 nolu otobüse binerek Kuğulu Park durağı’nda indim ve 3 dakikalık bir yürüyüşün ardından 08:55 civarı Düzen Laboratuvarları’nın 4.katındaki Unganlar’ın ofisine vardım. Danışmadaki kadın pasaport ve dosya numarasını gösteren herhangi bir belge istedi ve kaydımı yaptı. Sonrasında masanın yanındaki sandalyeye oturmamı istedi,fotoğrafımı çekti ve 3. kata gitmemi söyledi. 3.katta yarım saat bekledikten sonra ismimle çağırarak 117,5 $ ücret ödememi söylediler. 100 dolar ve 109 TL şeklinde ödedim. Sonra bi süre daha bekledim ve kan ve idrar tahlili icin örnekler aldılar. Ardından akciğer röntgeni için çağırdılar ve yarı çıplak soyunarak röntgenimi çektiler. Tekrar 4. kata çıktım ve sadece iç çamaşırı kalacak şekilde soyunup beklememi söylediler. Ardından orta yaşlarda olan kadın bir doktor geldi ve soğuk,sert ifadelerle ard arda,cevaplamamı dahi beklemeden sorular sormaya başladı. “Nerden geldin,ameliyat oldun mu, ateşli hastalık geçirdin mi, kalp rahatsızlığın var mı,böbrek ağrın var mı,alkollü araç kullandın mı,kendine ya da bir başkasına zarar verdin mi ya da zarar vermeye kalkıştın mı,intiharı düşündün mü,psikolojik bir rahatsızlığın var mı,karnına bastırınca bi ağrı hissediyor musun,şeker hastalığın var mı,dövme yaptırdın mı,piercing kullandın mı..?” Aklıma gelen sorulardan bazılarıydı 🙂 Bi anlık ara verdiğinde hepsine toptan yok diyordum ve sormaya devam ediyordu. Sorularının sonlarına doğru aşı vurmaya başladı ve “neden sol omzunda 3 aşı var?” Dedi ve toplamda 4 aşı vurdu. Neyse ki “giyinebilirsin” dediğinde rahat bir nefes aldım ve masasına oturdu. Sonra “gözlük kullanıyor musun?” dedi. Son sorusu buydu 🙂 giyinip kayıt odasına geçtiğimde danışmadaki kadın toplam 280 $ istedi ve “yarın 16-18:00 arası sonuçları alabilirsin” dedi. Ödemeyi yapıp çıktım. Sağlık muayenesi böyleydi. Uzun anlattım 🙂 çünkü detayları merak edenler olabileceğini düşünerek. Çünkü bende bazı detayları hep sordum.

      6 Mart sabahı o büyük gün geldi. 08:30’daki mülakatım için otelden 07:35’te çıktım,biraz yürüdükten sonra Kızılay Meydanı’na geldim ve yine aynı numaralı otobüse bindim. 1 durak sonra Meclis durağında inerek 10 dakikalık bir yürüyüş sonrasında 08:00 civarı elçiliğin kapısına vardım ve karşısındaki küçük büfeye 10 TL karşılığında çantamı bıraktım. Kapıya doğru yöneldiğimde Sezgin’in sırada beklediğini gördüm. 09:15’deki mülakatı için benden önce gelmişti 🙂 ve bana “08:30 görüşmelerinin içeriye alındığını” söyledi. Bende bi an önce kapıdaki görevliye listeden kontrolümü yaptırdıktan sonra güvenlikten geçip sola açılan kapıdan içeri girdim ve tabletten görüşmeleri kontrol eden görevlinin yanına gittim,kontrolü yapıp pasaportun arkasına case no ve vize kategorisini gösteren bir sticker yapıştırdı ve bana sıra numarası fişi verdi. Karşı tarafa geçip oturdum,yarım saatlik bi bekleyişin ardından Yusuf bey geldi yanıma ve selamlaştık,ben beklerken Sezgin arka taraftan geçip bi köşeye oturmuştu. Onun yanına geçip belgelerimizi karşılaştırdık. O esnada ilk numaram yandı ve 11 no’lu bankoya geçtim. Kadın görevli sırasıyla; pasaport,2 adet fotoğraf,adli sicil belgesi,vukuatlı nüfus kayıt örneği,sağlık raporu,diploma aslı,diploma fotokopisi,banka hesap dökümlerini istedi. (İki ayrı hesabımda toplam 20 bin küsür dolar gösterdim) Ais kaydını sordu ama istemedi. “Sadece sordum burdan görünüyor” dedi. En son kalan adres değişikliği kağıdıydı ve “onu da alabilir miyim” dedi. Kağıda baktı ve “telefon numarası yok mu?” dedi. Bende yok deyince “peki” dedi. (Kadının Türkçesi mülakatı yapan diğer kadından daha iyiydi.) Belgeleri teslim ettikten sonra yerime oturdum ve 10 dk kadar sonra 2.kez numaram yandı. 330 dolarlık vize ödemesini tam bir şekilde verdikten sonra tekrar yerime oturdum. O esnada Yusuf bey ve ailesinin 3.kez numarasının yandığını gördük. 3-4 dakikalık bi süreden sonra görüşmeleri bitti. Yanımıza gelip onaylandığını söyleyerek bizlere iyi dileklerde bulunarak ayrıldılar. Onların adına sevinirken daha sonra Sezgin’in numarası yandı ve evrak teslimi için gitti. Bunlar yasanırken bir taraftan etrafımızdakilerle sohbet ediyorduk. Bursa’dan gelen Ayvaz isimli arkadas mülakat icin bankoya gitti ve heyecanı her halinden belliydi. uzun bir görüşmeden sonra yanımıza geldi ve onaylandıgını söyledi,ama titriyordu resmen. “otur sakinleş önce” dedik ve bir taraftan da neler sorduğunu soruyorduk. 15 dk sonra da numaram 3. kez 6 no’lu banko için yanmıştı. Heyecan yoktu ama bi konuda kafama takılan birşey vardı,o da; bir çok yurtdışı seyahati yaptığımdan dolayı bi’ ihtimal AP’ye kalma durumum olabilir mi sorusuydu. Çünkü geçmiş deneyimlerden 2 arkadaşın bildikleri kadarıyla başka nedenleri olmamasına rağmen yurtdışı seyahatlerinden dolayı AP sürecine kaldıkları tahminleri idi. Neyse bankoya yanaştım ve karşımda küt sarı saçlı bir kadın vardı. İngilizce görüşme yapmamak için hemen merhaba günaydın dedim. O da ‘günaydın’ dedi ve Türkce devam ettik. Sağ elimi kaldırmamı ve yemin etmemi istedi ve sonra önce sol 4 parmağımı,sonra sağ 4 parmağımı,sonra baş parmaklarımı parmak izi vermem için yönlendirdi. Sonrasında sıra sorulara geldi. Diyaloglar şu şekilde gerçekleşti:
      Görevli: “Nereye gideceksin?”
      Ben: Houston
      Görevli: “Orda kim var?”
      Ben: Bir arkadaşımın yakını orda,gidince bana yardımcı olacak.
      Görevli “O ne iş yapıyor orada?”
      Ben. İthalat İhracat
      Görevli: “Anlamadım?”
      Ben: Tekrarladım
      Görevli: “Orada ne iş yapacaksın?”
      Ben: ilk etapta bir restaurantta çalışacağım sonrasında mesleğimi yapacağım.
      Görevli: “Restaurantta daha önce çalıştın mı?”
      Ben: Evet,çok önceden otelde çalıştım.
      Görevli: “Restauranta çalışacak kadar ingilizcen var mı?”
      Ben: Biraz biliyorum halledebilirim.
      Görevli: “Kaç yıldır çalışıyorsun?”
      Ben: Bu işte yaklaşık 5 yıldır.
      Görevli: “Tamam”
      Görevli: “Son 30 günde bir yere gittin mi?”
      Ben: Efendim? (Türkcesi biraz bozuk ve ses az duyulduğu için bikaç defa efendim demek zorunda kaldım bazı sorularında.
      Görevli: “Son 30 günde bir yere gittin mi?”
      Ben: (Yurt dışından bahsettiğini düşünerek)
      Gitmedim. (Tabi bu sorular arasında cevapları aldıktan sonra uzun uzun bilgisayara birşeyler yazıyordu)
      Görevli: “Vizeniz onaylandı, pasaportunuz 7 gün içerisinde Ptt şubesine gelecek” dedi ve büyük bi gülümsemeyle birlikte teşekkürlerimi ileterek Sezgin ve orada tanıştığımız Azeri arkadaşın yanına geçtim ve yaşananları sıcağı sıcağına onlarla paylaştım.
      Not: Sağlık sigortasıyla ilgili birşey sormadı. Bizi son aylarda telaşlandıran bu konunun 2 Mart mülakatındaki arkadaşlara sorulmaması mülakat öncesi bizleri rahatlatmıştı.

      Başta özet geçeceğim demiştim ama kendimden yola çıkarak bazı arkadaşların da benim gibi detayları merak ettiğini bildiğim için onlar adına ayrıntılara yer verdim.

      Özellikle Forum ve Telegram grubu ailesine değerli katkıları,yardımları ve güzel sohbetleri için çok teşekkürler.
      Darısı bekleyen tüm arkadaşların başına..

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Erkangeziyor
      Erkangeziyor
    • RE: DV (Green Card) Çekilişinin Durdurulma Kararı (Aralık 2025)

      2020 deki sıkıntılı süreci yaşamış biri olarak sizleri çok iyi anlıyorum. Düşünceme göre vizesi olanları etkilemeyen bir durum olarak görüyorum. Gecen ay Tır soforleri icin benzer olumsuz bir durum yasanmıstı ancak sonra eskiye dönüldü,buda öyle olur bence.
      Los Angeles’a gelenlere yardımcı olmaya calışırım elimden bişey gelirse,mesaj atmanız yeterli.

      Gündem içinde yayımlandı
      Erkangeziyor
      Erkangeziyor
    • RE: [Arşiv] DV2020 Mulakat Deneyimleri

      @ilhanucarus, içinde söyledi: DV2020 Mulakat Deneyimleri

      @ergun vizesi basılı olanlarda rahat değil ki. Temmuza kadar giriş yapabilecek miyiz yapamayacak mıyız, kapılar kapanacak mı, orda yaşanacak kaos ve karmaşa..

      Aynen katılıyorum. Ne zaman giris yapacagımızı bilmiyoruz,pasaportumuzu aldık pek sevinemedik bu durumlardan dolayı. Nasıl saglıklı karar verecegimizi bilmiyoruz

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Erkangeziyor
      Erkangeziyor
    • RE: Covid-19 sebebiyle ilk girişini yapamayan kaç kişiyiz

      @Sympathique, içinde söyledi: Covid-19 sebebiyle ilk girişini yapamayan kaç kişiyiz

      Dostum kusura bakma ama yemişim işini güçünü. herşey ok parasort teslim edilmiş 10/12/2019 tarihinde ve sen hala giriş yapmamışsın şaka falan mı bu ? neye güvenerek bu kadar süre beklediniz anlamıyorum.
      NOT: sadece sitem etmek istedim. bana çıksa pasaporf teslim aldığımın ertesi günü hava yollarına koşardım 🙂

      Dediğin o kadar kolay olmuyor. Evli ve cocugu olan ya da kendine gore önemli sebepleri olanlar icin hemen gitmek kolay degil. 1-2 ay icinde gitmek en mantıklı karar olsa da herkese gore degisebilir bi durum. Bekarlar daha kısa surede gidebilir fakat vize onaylanmadan hemen ertesi güne bilet almak riskli bi durum olurdu.

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      Erkangeziyor
      Erkangeziyor
    • RE: DV2021 Bekleme Odası

      @mexido, içinde söyledi: DV2021 Bekleme Odası

      @bidünya, içinde söyledi: DV2021 Bekleme Odası

      @clourpoint günaydın virüs yüzünden nasıl geçti günler ben hiç anlamadım doğru düzgün foruma bile giremedim hiç heyecan da yok bu sene bende geçen sene başvurmadığım halde yerimde duramıyordum forumdan kime çıkacak heyecanından

      Uzulerek belirtmek isterim ki forumda takilan kisilere cikma olasiligi ne yazikki %1 . Sonradan kazandigini ogrenip gelenlerin sayisi ise %99 yine ayni sekilde. 14 yildir basvurup bu forum ve baska forumlarda da gordugum kadariyla malesef durum bu. Umarim bu yil tam tersi olurda bizlerde kazandigimizi gorebiliriz fakat yine de cok buyuk hayaller kurmamaliyiz ki uzulmeyelim.

      Bu yil cikma olasiligi %1 den kesinlikle daha yuksek. En az %3-4 bence. 2021 basvuranlari tum yillardan daha sansli. O yuzden sonuclara baktiginizda ani sevinc şokuna hazırlıklı olun 🙂

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      Erkangeziyor
      Erkangeziyor
    • RE: Los Angeles (California)

      @materialist, içinde söyledi: Los Angeles (California)

      Selamlar. 2.5 aydır Los Angeles'tayiz. Pek sevilecek bir yanı bulunmuyor. Hayat aşırı pahalı. Hiç öyle dendiği gibi iki kişi eli yüzü düzgün bir restorantta 50 dolara kalkamıyorsunuz. Fast food zincirleri dahi iki kişi 50 dolar civarı tutuyor tam büyük menü alırsanız.
      Fine dining ayarında bir yere gittiyseniz geçmiş olsun 150 dolar + tax civarı kitleyecekler demektir.

      Marketler de aşırı pahalı. Her şey ateş pahası. Ev paylaşıyoruz, bir odamız ve müşterek banyomuz var. Siyahi Mahallesi'nde 2500 dolar veriyoruz bu odaya. E git kardeşim başka yere derseniz hemmen karşınıza SSN, kredi skoru (evet oda tutmak için bile bunları istiyorlar) ve fırsatçı türk komunite çıkıyor.

      Her şey neden pahalı? Çünkü kiralar pahalı. Tıpkı sizin gibi marketler, restoranlar ve işyerleri de fahiş kirar ödüyorlar. Haliylr haşırtt to the müşteri oluyor. Benzin çok pahalı. Herhalde Amerika'daki en pahalı benzin burada. Costco dan alsanız dahi 4.40$ galonu. O da yeni düştü, 6.90dan indi.

      Ekim ortasında geldik. Geldiğimiz günden beridir sürekli bir şeylere zam geliyor. Özellikle süt ve süt ürünlerine. Enflasyon burada da sabunlu açıklanıyor. Temel gıdada enflasyon min %30, açıklanan %6😂

      Suç oranı yüksek, siyahi arkadaşlar suratsız ve atarlı. Polis, vurdu kırdı vukuat eksik olmuyor. İnglewood denen bir garabet var ki şehrin tam göbeğinde denebilecek yerlere kadar erişiyor. Bildiğin adana hürriyet Allah'ını seveyim.

      Kısacası bi halt yok burada. Yaşanabilir bir hayat sunmuyor. Bazı günlük işlerde iddia edildiği gibi diğer eyaletlere göre x3 x5 kazandırmıyor. O da hikaye yani. Türk komunite size ne derse onu bir dörde bölün.

      Kısacası bu aşırı abartılmış balon şehirde çok bunaldik. Bir sebebi de muhatap olunmak zorunda kalınan türk komunite aşırı vasat, fırsatçı, kötü niyetli ve içten pazarlıklı. Sanıyorum böylesine kötü bir Türk topluluğu hiçbir yerde yoktur. Her şeye yokuş yapıyorlar.

      Dediklerinizin coguna katılmıyorum
      1 Gezilecek gorulecek cok yeri var. Ayrıca havası cok iyi.

      2 Normal restoranlarda her yerde 50 den asagı kalkılmaz ama fastfood restoranlarında iki kisi 20-30 a doyulur.

      3 Son 3-4 ayda marketlere zam geldi ama her sehirde var o zam. Ciddi bi zam gormedim ben hic.

      4 Inglewood kotu bir bolge evet. Orasi harici baska bircok guzel bolge var. Ayrica bir odaya o fiyati vermenize sasirdim. Oda fiyatlari genelde 1000-1500 arasi iyi yerlerde.

      5 Benzin suan Kaliforniya icin makul rakamlarda. Hibrit araba aldiginizda daha avantajli oluyorsunuz.

      6 Bir sehre ilk geldiginizde ilk yasadiginiz olumsuz olaylar genelde gidisati da olumsuz etkiliyor. Sizin de oyle olmus olmali.

      7 Tek katildigim taraf; Turk toplulugunun burda zayif olmasi. Bunun eksikligini bende hissediyorum. Houston o konuda cok iyi. Bunu burdaki Turklerin cogunun turist ve ogrenci vizesiyle gelenlerden olusmasina bagliyorum.

      Genel anlamda is olayini cozdukten sonra yasanilacak bir sehir. Eyaletin tum sehirlerinde bulundum bana gore Los Angeles 1, San Diego 2.sirada geliyor.

      California içinde yayımlandı
      Erkangeziyor
      Erkangeziyor
    • RE: DV2020 Sonuç Odası

      Herkese merhaba. Bu buraya ilk yazım ve ilk yazımda bana da çıktığını söylemek için yazmam benim adıma güzel bi giriş oldu 🙂 ilk başvurumda çıkması beni çok mutlu etti dün baktığımda. ilk defa (önemli) birşeyi kazanmış oldum bugune kadar 🙂 Amerika hayalim hep vardı.. 2 yıl önce en azından önce bi oraları görmeliyim diye turist vizesine basvurdum ve 2 haftalıgına gidip gezdim oraları. Aslında bu cekilise cok gec basvurmanın üzüntüsünü aklıma geldikce yasarken,dünden itibaren o üzüntü silindi. Kısmet bu seneymiş. Başvurumdan beri hemen hemen hergun aklıma geldi sonuc ve her aklıma gelisinde gülümsüyordum 🙂 Şimdilik çekilişi kazanarak en önemli aşama gerceklesti. Bu süreci iyi ve sabırlı gecirerek mulakattan da gülümsemeyle cıkmayı nasip eder Allah inşallah. Gönülden isteyen herkese cıkar umarım.

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      Erkangeziyor
      Erkangeziyor
    • RE: DV2021 Bekleme Odası

      Bu yıl 2021 e basvuranların gecen yıla göre şansları en az 3-4 kat daha fazla. Tabiki de pasaport şartından dolayı. Mesela geçen yıl 300 bin kişi basvurduysa,bu yıl maksimum 70-80bin basvuru olmustur. Umarım en çok isteyenlere,fırsatı degerlendirecek olanlara cıkar

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      Erkangeziyor
      Erkangeziyor
    • RE: [Arşiv] DV2020 Mulakat Deneyimleri

      Mülakat maili alan arkadaslara hayırlı olsun. Benim de 6 Mart. Saglık raporunu ve mulakatı Ankara'ya tek seferde gidip halletmek mi yoksa ayrı ayrı giderek mi daha mantıklı olur sizce?

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Erkangeziyor
      Erkangeziyor
    • RE: [Arşiv] DV2020 Mulakat Deneyimleri

      @mexido, içinde söyledi: DV2020 Mulakat Deneyimleri

      @Erkangeziyor, tebrikler

      Ne kadar nakit gosterdiniz ?
      Sponsor yada job offer da gosterdiniz mi?
      Bu tarz sorularin cvplarina da yer verirseniz her defasinda bizlerde tekrar tekrar sormamis oluruz.

      Sen de daha dikkatli okusaydın bu sorularının hepsinin cevabını zaten okumuş olurdun.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Erkangeziyor
      Erkangeziyor

    Erkangeziyor tarafından gönderilen son iletiler

    • RE: DV (Green Card) Çekilişinin Durdurulma Kararı (Aralık 2025)

      2020 deki sıkıntılı süreci yaşamış biri olarak sizleri çok iyi anlıyorum. Düşünceme göre vizesi olanları etkilemeyen bir durum olarak görüyorum. Gecen ay Tır soforleri icin benzer olumsuz bir durum yasanmıstı ancak sonra eskiye dönüldü,buda öyle olur bence.
      Los Angeles’a gelenlere yardımcı olmaya calışırım elimden bişey gelirse,mesaj atmanız yeterli.

      Gündem içinde yayımlandı
      Erkangeziyor
      Erkangeziyor
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      Merhaba. Tax ile ilgili bi sorum var
      Transkriplere girince sunlar cikiyor
      Account Transcripts
      Return Transcripts
      Wage and Income Transcripts
      Record of Account Transcripts
      Bunlardan hangilerini yuklemek gerekiyor?

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      Erkangeziyor
      Erkangeziyor
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      @patron3535, içinde söyledi: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      @Erkangeziyor hepsi no değil mi? Bende 2 aya başvuracağım öyle kabaca baktım hepsi no bende diye hatırlıyorum. Olsa olsa trafik cezanız varsa ona yes olabilir sanki

      1-2 tane yes var aralarında askerlikle ilgili sırayla soruyorlarsa karışmaz herhalde ya da ezberlemek lazım. sonrasında yes'li sorular var

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      Erkangeziyor
      Erkangeziyor
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      Vatandaşlık sinavinin herhangi bir aşamasından kalan var mi? Burda gördüğüm kadarıyla yok gibi. Benim kafama takılan; Yes'li No'lu soruları karistirirsak ne olur? Çünkü hızlı okuduklarını duyuyorum ve anlamadigimiz sorulara ters cevap verirsek..

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      Erkangeziyor
      Erkangeziyor
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      @Ryback, içinde söyledi: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      @Erkangeziyor, içinde söyledi: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      Merhaba 2 sorum var
      1 Basvuruyu Türkiye den yapabilir miyiz?
      2 3 ay icinde adres degisikligi yapmama kuralı aynı şehir içinde adres degistirsekte geçerli mi yoksa eyalet degistirmekten mi bahsediliyor?

      1. Bu soruda arada kaldım. Yapamamanız için bir neden yok gibi gözüksede emin olamıyorum. Son 3 aydır fiziksel olarak burada değilmişsin deyip reddetmeleri için bir bahane olabilirmi acaba? Çıkış-giriş tarihlerini soracak, en son çıkış yazıp, giriş tarihi girmeden nasıl submit edebiliyormusunuz bilmiyorum.
      2. Aynı şehir içinde adres değiştirdiyseniz 3 ay beklemeniz gerekmiyor.

      1 Mesela Abd ye girise 2-3 hafta/ 1 ay kala yapilamaz mi acaba? Sorarlarsa ulkeye giris yapmaya yakin basvurdum zaman kazanmak icin desek “oyle olmaz” derler mi bilemiyoruz. Daha once bunu deneyimleyen arkadaslar vardir

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      Erkangeziyor
      Erkangeziyor
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      Merhaba 2 sorum var
      1 Basvuruyu Türkiye den yapabilir miyiz?
      2 3 ay icinde adres degisikligi yapmama kuralı aynı şehir içinde adres degistirsekte geçerli mi yoksa eyalet degistirmekten mi bahsediliyor?

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      Erkangeziyor
      Erkangeziyor
    • RE: ABD'ye uçak bileti (Hangi ulkeler transit vize gerektiriyor?)

      Varsova aktarmalı Tr gidislerinde Polonya transit vize istiyor mu,bilen var mı?

      Yolculuk içinde yayımlandı
      Erkangeziyor
      Erkangeziyor
    • RE: Los Angeles (California)

      @materialist, içinde söyledi: Los Angeles (California)

      Selamlar. 2.5 aydır Los Angeles'tayiz. Pek sevilecek bir yanı bulunmuyor. Hayat aşırı pahalı. Hiç öyle dendiği gibi iki kişi eli yüzü düzgün bir restorantta 50 dolara kalkamıyorsunuz. Fast food zincirleri dahi iki kişi 50 dolar civarı tutuyor tam büyük menü alırsanız.
      Fine dining ayarında bir yere gittiyseniz geçmiş olsun 150 dolar + tax civarı kitleyecekler demektir.

      Marketler de aşırı pahalı. Her şey ateş pahası. Ev paylaşıyoruz, bir odamız ve müşterek banyomuz var. Siyahi Mahallesi'nde 2500 dolar veriyoruz bu odaya. E git kardeşim başka yere derseniz hemmen karşınıza SSN, kredi skoru (evet oda tutmak için bile bunları istiyorlar) ve fırsatçı türk komunite çıkıyor.

      Her şey neden pahalı? Çünkü kiralar pahalı. Tıpkı sizin gibi marketler, restoranlar ve işyerleri de fahiş kirar ödüyorlar. Haliylr haşırtt to the müşteri oluyor. Benzin çok pahalı. Herhalde Amerika'daki en pahalı benzin burada. Costco dan alsanız dahi 4.40$ galonu. O da yeni düştü, 6.90dan indi.

      Ekim ortasında geldik. Geldiğimiz günden beridir sürekli bir şeylere zam geliyor. Özellikle süt ve süt ürünlerine. Enflasyon burada da sabunlu açıklanıyor. Temel gıdada enflasyon min %30, açıklanan %6😂

      Suç oranı yüksek, siyahi arkadaşlar suratsız ve atarlı. Polis, vurdu kırdı vukuat eksik olmuyor. İnglewood denen bir garabet var ki şehrin tam göbeğinde denebilecek yerlere kadar erişiyor. Bildiğin adana hürriyet Allah'ını seveyim.

      Kısacası bi halt yok burada. Yaşanabilir bir hayat sunmuyor. Bazı günlük işlerde iddia edildiği gibi diğer eyaletlere göre x3 x5 kazandırmıyor. O da hikaye yani. Türk komunite size ne derse onu bir dörde bölün.

      Kısacası bu aşırı abartılmış balon şehirde çok bunaldik. Bir sebebi de muhatap olunmak zorunda kalınan türk komunite aşırı vasat, fırsatçı, kötü niyetli ve içten pazarlıklı. Sanıyorum böylesine kötü bir Türk topluluğu hiçbir yerde yoktur. Her şeye yokuş yapıyorlar.

      Dediklerinizin coguna katılmıyorum
      1 Gezilecek gorulecek cok yeri var. Ayrıca havası cok iyi.

      2 Normal restoranlarda her yerde 50 den asagı kalkılmaz ama fastfood restoranlarında iki kisi 20-30 a doyulur.

      3 Son 3-4 ayda marketlere zam geldi ama her sehirde var o zam. Ciddi bi zam gormedim ben hic.

      4 Inglewood kotu bir bolge evet. Orasi harici baska bircok guzel bolge var. Ayrica bir odaya o fiyati vermenize sasirdim. Oda fiyatlari genelde 1000-1500 arasi iyi yerlerde.

      5 Benzin suan Kaliforniya icin makul rakamlarda. Hibrit araba aldiginizda daha avantajli oluyorsunuz.

      6 Bir sehre ilk geldiginizde ilk yasadiginiz olumsuz olaylar genelde gidisati da olumsuz etkiliyor. Sizin de oyle olmus olmali.

      7 Tek katildigim taraf; Turk toplulugunun burda zayif olmasi. Bunun eksikligini bende hissediyorum. Houston o konuda cok iyi. Bunu burdaki Turklerin cogunun turist ve ogrenci vizesiyle gelenlerden olusmasina bagliyorum.

      Genel anlamda is olayini cozdukten sonra yasanilacak bir sehir. Eyaletin tum sehirlerinde bulundum bana gore Los Angeles 1, San Diego 2.sirada geliyor.

      California içinde yayımlandı
      Erkangeziyor
      Erkangeziyor
    • RE: Green Card sahiplerinin ABD dışında Kalış Süreleri

      I94 Travel History sayfasindan giris cikislarimi kontrol ettim, kayit bulunamadi diyor.acaba neden? Giris cikislarimizi baska bi yerden kontrol edebilir miyiz?

      Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
      Erkangeziyor
      Erkangeziyor
    • RE: Ucak Yolculugu ve Ucak Bileti

      @lumos, içinde söyledi: Ucak Yolculugu ve Ucak Bileti

      Merhaba heskese, bir soru yoneltmek isterim forumdaslara, konu basligi acisindan en uygun oldugunu dusundugum icin buraya yazmaya karar verdim. Londra aktarmali Toronto`ya ucan oldu mu yakin zamanlarda? Normalde butun resmi kaynaklara gore Ingiltere icin transit vizden muaf olunuyor Kanada vizesi varsa, fakat kisisel bir tecrubesi olan varsa ve paylasabilirseniz cok sevinirim, hayat-memat meselesi gercekten. Maalesef araci vize firmasina erisimi henuz saglayamadim (telefonlari yok, mail okumuyorlar). Ucuslar gidis-donus baglantili ve ayni firma, hatta Heathrow havalimaninda ayni terminalden varis ve ayrilis. Ilk ucus 17 saat, ikinci de 4 saatlik beklemeli. Cok tesekkur ederim.

      Ben Londra aktarmalı Los Angeles a gittim. Transit vize gerekmiyor. Kanada icinde gerekmez herhalde. Benmki 12 saat beklemeliydi,terminalde sabahladm. Hatta dolasırken memur geldi sordu,biletimi gosterince pasaport kontrole yonlendirip orda 24 saatlik gecici damga basıp istersen cıkabilirsin naparsan yap dediler. Gunduz olsaydı çıkıp şehri dolaşıp geri gelcektim.

      Yolculuk içinde yayımlandı
      Erkangeziyor
      Erkangeziyor