Üyelik oluşturma ve foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
  • ⭐⭐⭐

    @ckanak bende ilk alırken çekincelerim vardı açıkcası ama çok şükür 3 senedir bir sorun yaşamadım. bir çok tamirci arkadaşımla bu konuyu konuştuğumuzda hatta forumlardada okumuştum VW doğuş otoya bu şanzımanların parasını ödemiş ama ne gariptirki doğuş oto bazen sözde iyi niyet adı altında işine geleni değiştiriyor yada bakımları sürekli serviste yapılanların şanzımanlarını değiştiriyor iyi niyet adı altında 🙂 çeşit çeşit şanzıman var zf,dsg,multitronic,easytronic.cvt vs vs sonuçta kul yapısı benim düşüncem bunlar tabiki.


  • Amerikada araclarda genelde elfreni ortada değil , sağ tarfta ve altta ayakla basarak ektif ediyorsunuz ve basılı unutulma ihtimali cok yüksek ışık ve ses ikazı ya yok ya fark edilmiyor , aracı elfreninde unutup basıp gidyorsunuz ve araca zarar veriyorsunuz, bu yuzden ben el freni (ayak freni) kullanma alışkanlığımı kenara bıraktım P de bırakıyorum sürekli . P de yuk dişlilere değil şanzıman kilidi var ona biner hoş değil ama el freni ile gitmekten iyidir , kardeşim 10 senedir aracını el-ayak frensiz kullanır şanzımanına zarar gelmedi bu yuzden . Şanzıman yağınızı düzenli 30-50bin milde değiştirin yeter.


  • El freni elbette en guzeli ama bir cok kisi kullanmiyor. Ozellikle drivewaylerin bazilari ciddi egimli... Ben hala kullananlardanim 🙂

    WV isine gelince... DSGler yuzunden ciddi sekilde guven kaybi var. Sonra degistirdi bildigim kadariyla ABD pazarinda ki arz seklini...
    Sizlerde soylemissiniz, Almanya kabul ederken, WV Turkiye insanlari soymaya devam etti ve adina iyi niyet garantisi falan dedi.,.. Ben sahsen yakit performans gibi teknik baktigimda DSGleri basarili buluyorum.

    Mesela DSG icin soyle bir hizmet var. EBAY saticilarina kart gonderiyorsunuz, tamir edip size yolluyorlar. Buradan bile anlayabilirsiniz kronik sorunlarini araclarin.

    Burada 100binde biten corolla sanzimanlari, Dokulen toyota boyalari... Altenrator starter problemleri falanda cok... Ama VW Turkiye de ne ise, burada da Toyota o. Ozellikle gocmenlerin gozunde... Bazi seyler bolgesel marka degeri algisi ile de ilgili...

    Bence WV kotu bir marka degil... Hatta Amerika da basarili olsa muhtemelen sayisal olarak dunya lideri olacak (emisyon olayini buraya baglayanlarda var)... Lakin insan 4-5 WV alip hepsinda 100-130k arasi problem gorunce ve genel algida kotu olunca korkuyor...

  • ⭐⭐⭐

    @semavi ebay olayını ilk kez sizden duyuyorum Türkiyede mekatronik kartlarına 2,500 ila 7000 tl istendiğine şahit oldum bu rakam sadece mekatronik kartı için istenen para. bu işin merkezi bostancı ve ankara ostim. ebayda böyle bir şey var ise şayet başımıza böyle bir şey gelirse yararlanmak faydalanmak isteriz...

  • ⭐⭐⭐

    Amerikada genelde almanlarmı , japonlarmı , yoksa amerikan arabaları tutuluyor en çok ? çocukluğundan beri hem iş makinaları hemde kamyon, tır vede arabalarla iç içiçe olduğumdan hep şu düşünce vardı. Japonların motoru sağlam ama pek konfor yok, almanların motor idare eder ama konfor 10 numara , amerikan arabaları çok yakar çok kaçmaz 🙂 şeklinde idi. ama şahsen amerikada yaşamak nasip olursa mercedes ML 550 yada Volvo düşünüyorum sayın @semavi , nin bu konuda düşüncesi nedir ne der merak ediyorum videolarında belki ben denk gelmedim yada dikkat etmedim 🙂


  • Her gun bagira cagira beni 80-90 ile sollayan F150 gormekten, arkadan geldigini gorunce usulca yana cekilir oldum. Bu taraf ciftlik yeri cok fazla truck tarzi pikap var.


  • Sayın @semavi 'nin de belirttiği gibi Toyota, Honda burada, bizdeki tabiri ile reşat altını gibi. Bölgeye has bir beğeni tutumu var mı yok mu bilmiyorum. Çünkü yeterince gözlem yapabilecek zamanı henüz bulamadım. Bu markaların pahalı olmasını bircok yonden aciklayabilmek mumkun ama gercek olan bir sey var ki hickimse isini sansa birakmak istemez. Esasen ben de ticari bir metanin şans ile irtibatlandirilmasina sicak bakamam fakat ikinci el yine bircok arkadasin da mutabik kalacağı uzere adeta kapali bir kutu. Degerli Semavi, konunun ilk mesajinda, ikinci el icin altin niteliginde bilgiler sunmus. Arayışlarım devam ediyor. Ben bu japon kardeslerin yanı sıra, Hyundai, Kia ve Ford'lara da bakıyorum. Kia Optima ve Forte beğendigim modeller. Ford Focus ve Hyundai Elantra da radarımda. Beklenildigi uzere amac ve kosul, tercih icin cok belirleyici bir etken. Kosula ozgu araci bulmak umidi ile arayislarim devam ediyor.

  • ⭐⭐

    @sash, içinde söyledi: Amerika'da ikinci el araba almak

    Amerikada araclarda genelde elfreni ortada değil , sağ tarfta ve altta ayakla basarak ektif ediyorsunuz ve basılı unutulma ihtimali cok yüksek ışık ve ses ikazı ya yok ya fark edilmiyor , aracı elfreninde unutup basıp gidyorsunuz ve araca zarar veriyorsunuz, bu yuzden ben el freni (ayak freni) kullanma alışkanlığımı kenara bıraktım P de bırakıyorum sürekli . P de yuk dişlilere değil şanzıman kilidi var ona biner hoş değil ama el freni ile gitmekten iyidir , kardeşim 10 senedir aracını el-ayak frensiz kullanır şanzımanına zarar gelmedi bu yuzden . Şanzıman yağınızı düzenli 30-50bin milde değiştirin yeter.

    Bu konuda tek olmadigimi bilmek guzel. Ayakla cekilen el frenine bi turlu alisamadim bende hep unutuyorum. Araba uyariyor ama uyarana kadar belli bi hiza ulasmak gerekiyor. Geri vazgectim parkta birakiyorum arabayi


  • @goodluck, içinde söyledi: Amerika'da ikinci el araba almak

    @sash, içinde söyledi: Amerika'da ikinci el araba almak

    Amerikada araclarda genelde elfreni ortada değil , sağ tarfta ve altta ayakla basarak ektif ediyorsunuz ve basılı unutulma ihtimali cok yüksek ışık ve ses ikazı ya yok ya fark edilmiyor , aracı elfreninde unutup basıp gidyorsunuz ve araca zarar veriyorsunuz, bu yuzden ben el freni (ayak freni) kullanma alışkanlığımı kenara bıraktım P de bırakıyorum sürekli . P de yuk dişlilere değil şanzıman kilidi var ona biner hoş değil ama el freni ile gitmekten iyidir , kardeşim 10 senedir aracını el-ayak frensiz kullanır şanzımanına zarar gelmedi bu yuzden . Şanzıman yağınızı düzenli 30-50bin milde değiştirin yeter.

    Bu konuda tek olmadigimi bilmek guzel. Ayakla cekilen el frenine bi turlu alisamadim bende hep unutuyorum. Araba uyariyor ama uyarana kadar belli bi hiza ulasmak gerekiyor. Geri vazgectim parkta birakiyorum arabayi

    🙂 alışırsınız ayak frenine. Ben de iki araba var hyundai klasik el freni hanım kullanıyor ben lyft de volvo xc90 var onu kullanıyorum ayaktan frenli. Hafta sonları hyundai kullanınca ayakla basacak el freni arıyorum iki kere denedikten sonra elle olduğunu hatırlıyorum 🙂 alıştık yani artık 🙂

  • ⭐⭐

    @gkhanfeez bende de tam tersi tek araba var. Esim bazen kullaniyor. Bazen el frenini cekiyor bazen cekmiyor. Biz bi turlu kordinasyonu saglayamadik 😀 Baldiz da tiguan var en guzeli onun ki dugmeli. Basinca dibine kadar el frenini cekiyor istesen de araba hareket etmiyor


  • @goodluck 4 sene once Buick kullanmistim Utah'da. Hangi modeldi hatirlayamiyorum ama standar binek tipti. P sonrasi kontagi kapatinca otomatik el freni cekiliyordu, ayak pedali veya el ile cekilmiyordu.

  • ⭐⭐

    @caglaror otomatik olani bilemedim ama tiguan daki dugmeyle manuel yapiliyor


  • gecen hafta sonu kardeşim sitedeki garajının onunde Onun Toyota Venza sının (180k mile) şanzıman yağı ve filtesini , fren hidrolik sıvısını ve yırtılar kaliper piston körüklerini değiştik eşinin Toyota Siennasına başlamıştık ki site görevlileri geldi , şikayet ettmişler , site sınırları dahilinde arac tamir etmek yasakmış efendim , tabi biz deam ettik 190k mile daki sienna nın da şanzıman yağı ve filtresi ve motorda 1-2 bakım yaptık. Bu hafta sonu sitede gorevli olmadığı için kaldığımız yerden disklerin ve balataların değişimi falan devam edeceğiz , benim venza nın da şanzıman filtre ve yağı ve fren hidroliğini değişeceğiz .

    Bu arada aracıma en uygun fiyatlı lastiği BJs de buldum 245/55/R19 Uniroyal hersey dahil 600 e geldi . Omur boyu balans lastik tamiri ve rotasyon ücretsiz.


  • DSG şanzıman 7 ile kuru kavrama ve 6 ileri ıslak kavrama olarak ikiye ayrılır.
    7 ileri yanlış hatırlamıyorsam maksimum 300 nm/tork'a kadar dayanabiliyor ve aşırı sorunlu bir vites kutusudur.
    Zaten ortada tam anlamıyla bir otomatik vites de yok. Bildiğiniz debriyajdan 2 adet var, bunu robot/beyin kontrol ediyor.
    7 ileri kuru kavramalar da çok fazla dur kalk yaptığınızda titreme, silkeleme ve ani fırlama yada tepkisiz kalma gibi olumsuzluklar fazlasıyla görebilirsiniz.
    6 ileri olanda durum biraz daha farklı. Yine 2 debriyaj var ancak bunlar yağlı kutu içerisinde çalışıyor(dolayısıyla daha geç ısınıyor) ve tork direnci çok daha fazla (sanırım 550-600 nm idi)
    Zaten VW bunu 2.0 üzeri motorlarda kullanıyor, daha doğrusu yüksek Tork nedeniyle kullanmak zorunda kalıyor.
    ABD'de aynı sistemler mi kullanılıyor bilmiyorum, ama tüm Avrupa ve TR'de durum böyle.


  • @Nasahay, içinde söyledi: Amerika'da ikinci el araba almak

    DSG şanzıman 7 ile kuru kavrama ve 6 ileri ıslak kavrama olarak ikiye ayrılır.
    7 ileri yanlış hatırlamıyorsam maksimum 300 nm/tork'a kadar dayanabiliyor ve aşırı sorunlu bir vites kutusudur.
    Zaten ortada tam anlamıyla bir otomatik vites de yok. Bildiğiniz debriyajdan 2 adet var, bunu robot/beyin kontrol ediyor.
    7 ileri kuru kavramalar da çok fazla dur kalk yaptığınızda titreme, silkeleme ve ani fırlama yada tepkisiz kalma gibi olumsuzluklar fazlasıyla görebilirsiniz.
    6 ileri olanda durum biraz daha farklı. Yine 2 debriyaj var ancak bunlar yağlı kutu içerisinde çalışıyor(dolayısıyla daha geç ısınıyor) ve tork direnci çok daha fazla (sanırım 550-600 nm idi)
    Zaten VW bunu 2.0 üzeri motorlarda kullanıyor, daha doğrusu yüksek Tork nedeniyle kullanmak zorunda kalıyor.
    ABD'de aynı sistemler mi kullanılıyor bilmiyorum, ama tüm Avrupa ve TR'de durum böyle.

    Burada bu kadar detay dusunen yok...

    iyi-kotu diyerek ayirip geciyorlar...

    Turkiye'de ki araclarimda arabama 5 beygir nasil katarim diye dusunurken burada hacmini bilmedigim araclarim var galerimde...

    yani esyaya bakis acilarimiz degisebiliyor...

    Amerikalilarda cok tutucu... yaftaladilar mi bir seyi, kolay kabul etmiyorlar...

    Hala atmosferik motor seviyorlar mesela. Turboya falan bakis acilari cogunun iyi degil.

    CVT turevi sanzimanlarada hakeza oyle...


  • Ford Focus SE 2017. Kalkista yokusta veya arac yukluyse azicik fazla yuklendigimde silkeliyor. Ayni seyi yuklenme fazla ise 2. viteste de yapiyor. Ivmelenmeyi kademeli yaparsam veya yuk az ise (yokus asagi vb) silkelemiyor. 3. vites ve sonrasinda silkeleme yok. Alirken hafifti ama simdi artti. Ozellikle 10 saate yakin Lyft yaptigimda sonlara dogru artiyor.
    Bir de bundan bagimsiz, frene basladigimda 1. vites hizlarinda (durmadan hemen once) surtme sesi aliyor, balatalar mi acaba? Yoksa yine debriyaj vb mi?

  • ⭐⭐⭐

    @caglaror tamamen kendi kişisel fikrimi söylüyorum. aracınızın şanzıman yağı değişimi ne zaman yapıldı eğer yapılmadı ise şanzıman yağı değişimini ve varsa filitre değişimini yapın. bende aracı ilk aldığımda vites geçişlerinde hafif silkeleme vardı hemen serviste şanzıman yağı değişimini yaptırdığımda silkeleme ortadan kalkmıştı denemekten zarar gelmez. çünkü şanzımanda yağın vizikotesi zamanla düşüyor yani şöyle düşünün yağ kalınken inceliyor.


  • @Oktay-İbiş Tamamdir onu da sorayim ustaya. Dun de yag degisim isigi yandi. Arac otomatik vites. Onceki tecrubemden -yag isi pis is- bu sefer ugrasmadan uygun bir yerde degistirtme karari aldim. Aslinda zevkli is ama cok akari kokari oluyor 🙂
    Genel olarak yagla birlikte filtreyi de degistirmeli mi yoksa onun uyarisi ayrica yaniyorsa, yaninca mi degistirmeli?

  • ⭐⭐⭐

    @caglaror ben yerinde olsam filitre ile beraber değiştirim garanti olur aslında her 90000 km de yada 50000 mil yapıyor sanırım yağ değişmesi daha iyi çünkü zamanla yağ özelliğini vizikotesini yitiriyor. mesela ben passatın servisine sorduğumda çok bilmiş bir şekilde yağ değişmez dedi acı bir gülümseme ile bir kaç soru sordum angut kuşu gibi baktı yüzüme.

    yağ kokusu dedinde temmuz ayında sene 1992 felandı motorcuda çalışıyorum Mercedes 303 otobüs geldi difransiyel yağı değişecek neyse aldım elime anahtarı difransiyelin tapasını açıcam mübarek bide uzun yoldan gelmiş yağ öyle bir ısınmışki 🙂 açmamla hem sıcaklık hemde o koku bayılttı resmen kafamı şaseye vurmam çabası 🙂


  • @caglaror siz sanırım motor yağından bahsediyorsunuz, yağ filtresinin ayrı bir ışığı yoktur, yağ/yağ filtresi beraber değişmesi gerekir.

    Aynı şekilde şanzıman yağında da sayın @Oktay-İbiş 'in dediği gibi yağ değişecekse filtre de değişmelidir diye biliyorum ben..


Benzer Başlıklar

  • 96
  • 8
  • 9
  • 17
Forum kurallarına uymayan veya forum düzenine aykırı davranan üyeler uyarılmadan forumdan çıkarılabilirler. Özellikle gereksiz yeni başlık oluşturacakların dikkatine!

123
Çevrimiçi

40.1k
Kullanıcı

4.3k
Konu

419.9k
İleti


| | | |

Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum