@EasternStar, içinde söyledi: ABD'ye Yeni Taşınmış Göçmen Olmayan Kişilerin Tecrübeleri
@hasanmakinaci Mehmet Uzun'un özel hayatı beni hiç ilgilendirmez; ama zaten kurduğu iş planı hiç hoşuma gitmedi. Serkan Yürekli herhalde tam bir aile babası olacak ki hakkında hiçbir şey demediniz.
İkinci bahsettiğiniz ekibin ucuz yük taşıttırdığı iddiasına gelince; ya siz anlattığınız gibi bu işi bilmiyorsunuz ya da kişisel husumetinizden ötürü farklı bilgiler veriyorsunuz. Öncelikle sistem şu şekilde işler; ister energy ister başka şirket ile anlaşmanız olsun, para direkt tır sahibinin hesabına yatar. Dispatch ya da load insurance için ödenecek bedel buradan kesilir. Bunun haricinde bir anlaşmayı kabul etmek en kibar tabirle kazıklanmak için izin vermektir. Ayrıca insanları e-2ni iptal ettiririz diye tehdit ettiklerini iddia ediyorsunuz, bunu tam olarak nasıl yapacaklar? I-94'te yer alan kalış süresinin son 30 gününde sektöre girmeye mecburiyetten karar veren birisi 25 gün içinde tır aldı, şoför buldu (başkası şoförünü verdi) son gün daha gelir olmadan başvurusunu yaptı ve onayını aldı. 1 ay sonra kendi isteğiyle energy trucking ile anlaşmasını kesti ve sorun yaşamadı. Eşiyle çocuğuyla beraber tehdit edilmeden yaşıyor. Şimdi soruyorum, E-2yi energy trucking mi veriyor yoksa Serkan Yürekli mi?
1 senedir onlarla çalışanlar tanıyorum, 1 defa 1.7$'dan yük taşımışlar. Tırları da ayda 3-4 gün yatarmış. 1.000$ parayı kendi istekleri ile anlaşmaları gereği gönderiyorlarmış. Ben kendi tırımla bir kez 1.7$a yük taşıdım, onda da şoförüm yıl başında evde olmak istedi, o yüzden düşük teklif verdirerek direkt eve gitmesini sağladım. Geçen hafta buzlanmadan dolayı şoförüm bazı yükleri almak istemedi, kimse zorlamadı, tır yatacak risk alamayız dedim ve konu kapandı. Siz, pahalı yüklerin zarar pahasına zorla taşıttırıldığını iddia ediyorsunuz ben ise para kazandıracak yükleri reddettiğimi ve anlayışla karşılandığımı söylüyorum. Hatta broker ile anlaşma yapmalarına rağmen benden onay almadan neden böyle bir şey yaptınız dedim, işi başka tıra verdiler ve gecikme bedeli ödediler. Şimdi size mi inanayım kendime mi? Ayrıca 4-5 ay önceki bilgilerinizi tazelemenizin zamanı gelmiş, ekibi çok yakından tanıyarak ofisinde çalıştığını söylediğiniz kişiler uzunca bir süredir çalışmıyor.
Zarar etme mevzusunda; ticaretin her alanında olduğu gibi bu sektörde de kimse size kar edeceğinizi garanti etmez. Çok iyi işleyen bir kafe devralırsınız, şefleriniz ve garsonlarınız istifa ederse bomboş kalırsınız, 150k ödediğiniz yeri sonra 40-50k bedelle devretmek için uğraşabilirsiniz. Tam tersine bir berber dükkanını alıp iyi bir kafeye çevirip 60k yatırımı 130k seviyesine getirebilirsiniz. Bunların hepsi ticaretin içinde olan şeyler.
Ben eski bir kafe işletmecisi olarak en uygun fiyata, başlar başlamaz para kazandırabilecek, yatırım miktarı/ciro oranının yüksek olduğu ve bence en önemlisi tüm zamanı bana bırakacağı için tır almayı tercih ettim. Bu işi yapan 6-7 kişi var ve içlerinden hiç birisinin bir şekilde dolandırıcılıkla suçlandığını, hele hele sizin bahsettiğiniz şeyleri yapmakla itham edildiğini duymadım. Sundukları hizmet bedelleri yüksektir, hizmet verecekleri danışmanlıkla ilgili bilgileri yoktur vs gibi hususlar her danışman özelinde incelenir.
Herkes kendi tercihine ve bulunmak istediği sektöre göre kararını verir, dediğim gibi benim tercihim en az emek harcayacağım sektör oldu.
Özetle, bu kadar bilgiye yanlışlıkla sahip olmayacağınızı düşünüyorum, ya kişisel husumetinizden ötürü suçlama yapıyorsunuz ya da insanların herhangi bir şekilde E-2 ile buraya gelmemesi için uğraşıyorsunuz.
Guzel kardesim, 20 yildir bu isi yapiyorum diyen birine sen isi bilmiyorsun demek sana hic yakismadi.
oncelikle sunu anlamalisin, senin dogrun senin, senin yanlisin senin, benim dogrum benim, benim yanlisim benim. lakin senin dogrunun benim dogrum olacagi anlamina gelmiyor.
Sen yanilmiyorsan tirciliktan bahsediyorsun? hatta tirim var diyorsun?
ok. sen hayatinda hic 100 milage yol gittinmi? Truck surdunmu? bence hayir.
hatta ben senin tabirinle tirdan hic anlamayan kisi(!) amerikada tir sektorunde owner operator, yani tir sahibi olmak diye bir kavram olmadigini soyluyorum.
simdi benim paraya ihtiyacim var, bankaya gidiyorum atm den para cekip geliyorum. para getirdim, yine ayni sekilde sende bankaya dogru gidiyorsun, veznedarin kafasina silah dayiyorsun, paralari alip geliyorsun, sonuc ikimizde bankadan para alip geldik aynimi?
yada bunun ayni oldugunu dusunen birine ben bak sen yanlis yapiyorsun diye neden kendimi yorayim?
sen, senin cikarina isine ne dogru geliyorsa onu yapiyorsun. sen tircilik yapmiyorsun, dealer dan bir tir alip, onu baska bir firmanin bunyesine koymak tircilik degil, hatta bu kanunsuz, yasa disi!
simdi sen kanun gormek istersin!
musadenler, bu yeni kanunu aciklayayim, artik amerikada hic bir trucking carrier ( burda energy oluyor) bunyesi altinda mart 11 24 itibari ile baska firmalari leasing altinda calistiramayacak. artik olmasi gerektigi gibi, mc ve dot si olan firma, brokerdan yuku alan firma, kendi tirinda, kendi w2 ile calistirdi soforune yukleri tasittiracak,
senin proje, sistem, paket, tir sahibiyim, llc var, hesabima para yatiyor vs dedigini duyar gibiyim, lakin kanunlara uyarak. energy trucking bunyesinde leasing yapan tirlarin hicbirinin pre pass i, yani Electronik log book a uymadiginida biliyorum. ben biliyorum, fmsca de biliyor. ama fmsca kimden ne koparacagini bilemiyor, heryer toz duman, karisik, askerde oldugu gibi once herkezi tek siraya koyuyor. kural koyuyor ve buna uyulmasini takip edecek, uymayanlari cezalandiracak, dikkatli olmaz lazim.
unlu mafya lideri al capone, mafya idi, kacak viski satiyordu, acik vermiyordu, lakin onu vermedigi vergilerden yakaladilar!
can harmansah diye bir youtube cu arkadas var, turani kuruyoruz, milletin agzina bal calip, yok su kadar kazanacaksiniz, kacaklari tirciliga ozendiren, vs ne oldu berke kayikcioglu na ehliyet aldirdi. kimi diyor berke insan kacakciligina, basladi, kimi diyor meksikada amcasi ile uyusturcu tasima isine basladi. ben diyorumki kanun! devlet her zaman yasi 18! multecilige basvuran biri adresinden 100 milage disari cikamaz, kanun, o biraz para yapti, camdan yaptigi paralari salladi, video yapti, arkadasi bodrum a tatile degil, hapise attilar, sonrada dove dove deport ederler, cok gorduk.
kanunlara uymadan eld olmadan para yapan kacak tir soforleri yokmu? tonla, ama kanun diye birseyde var.
musadenler bir ornek daha vermek istiyorum.
bak guzel kardesim, senin sistem dedigin seyi ben sana aciklayayim, hic bilmeyen olarak, energy nin mc sinde 1 tane tir gozukuyor, energy brokerdan yuku aliyor, kendi bunyesinde baska birmaya satiyor, kendi mc si cop olmasin diye, bu firmada bu yuku kanun disi ve fmsca inde yasakladigi double brokering yaparak E2 firmalara satiyor. bu zincir kanun disi, vergilendirilemiyor, takip edilemiyor, very unsafe, ve kanunlara uyan trucking carrier lara zarar veriyor, amerikan trucking e zarar veriyor. bu yuzden calismalar yapiliyor.
sen bu E2 isini amerikada yasallasmak icin yapiyorsun, lakin trucking carrier degilsin, Dogrumu? herkesiz dogrusu kendine, lakin senin dogrunun benim dogrum olacagi anlami cikmiyor, amerikada kimsenin degeri olmadigini ogrendik, 3 senede 8 milyon kacak tabi yerindeyse kirmizi hali ile open border dan giris yaparak, simdi onlar bence butun E2 yapanlara guluyor, bes kurus vermeden yasallastim, hatta E2 almaya calisan uyaniklar hanimlarini kullaniyorlar, firma sahibi olarak, ben 150 gun sonra calisma iznim cebimde diye!!!
haklisin, ben cogu insanin serkani karsisina alip bir cikiyorruz dedigi yani 4-5 ay oncesini biliyorum, o zamanlar $1.20 den $1.30 dan gece ozellikle usps teaqm yuklerini veriyorlardi, haftada 3-4 gun tiri yatirarak, bir takim duzeltme yapmis olabilirler, milleti elinde tutmak icin.
Proje, tir sahibiyim, onay bunlar guzel kelime. ama icleri o kadar bos ki
musadenizle bende bir kac kelime soylemek istiyorum. amerikada tir sahibi diye bir kavram yoktur. trucking carrier vardir. bir firmanin bunyesi altinda leasing, 1099 calisma vs adina ne derseniz deyip hepsi kanun disidir.
3 yildir 8 milyon kisinin kacak olarak bilincli olarak gectigi border lardan artik insanlar gelisi guzel gecmiyor ne degisti? sinirlara asker yigildi, bu basta serkan yurekli E2 vizesi ile geldi ve 2-3 senedir piyasaya tir alip yasallasmaya calisan insanlara proje, is modeli, sistem, cash flow, pasf income adi altinda paket sundu, cogu/azi bunu aldi vs simdi bu kanun disi, siz bu kanunlara uygun deyince dogrumu oldu?
siz bunun kanunlara uygun oldugunumu dusunuyorsunuz?
ben amerikada bulunan 700 bin trucking carrier den, yada 30 bin National trucking carrier den sadece bir uyesiyim, her ay binlerce carrier in battigini goruyoruz, bunu fmsca e sikayet ediyoruz, mahkemeler broker, shipper, odemesini alamayan driver larla dolup tasmin, ama yok, kimse bu islerden anlamiyor, ama hayatinda tira dahi oturmamis E2 yatirincisi tirciligi cozmus,super.
benim herhangi birine kisisel husumetimin olmasi icin birlikte en azindan is yapmam lazim, ben yanliz calisirim, dedigin dogru, sana hak veriyorum, kimin nereye neden gittigi degilde, isten anlamayan, trucking carrier, olmayan kisilerin $80-100 bin verip kanunsuz bir sekilde piyasaya sirf legallesmek icin islerimi etkilemesini istemiyorum.
sunu cok iyi biliyorum, ne benim, trucking carrier, ne E2 yatirimcisinin, neden daha dun girmis kacaklar nede ulke icin canini veren askerin amerikan hukumeti icin en ufak bir degeri olmadigini biliyorum, gordum. bu yuzden E2 yatirimcilara tesekkuru borc biliyorum. gozumu actigi icin. bende orta vadede sektoru degistirip, disardan mudahalenin cok daha az oldugu bir kola yonelmeyi dusunuyorum.