Üyelik oluşturma ve foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
  • ⭐⭐⭐⭐

    @Ping-PONG estağfurullah kardeşim.


  • Yine az çok kendi alanıma yakın olduğu için tır konusunda dilim döndüğünce bilgi vermeye çalışayım.
    Transport sektöründe araçların amortismanları korkunç seviyelerdedir. Bugün 100k'ya aldığınız araç üzerine senede 100k km koyduğu zaman ortalama olarak 15-20k fiyatı düşer. Düşmez diyen yalan söyler bakın bu çok net.
    Ayrıca gider kalemleri çok yüksektir bu sektörün. Görünen veya öngörülebilir masrafları zaten yeterince fazladır. Asıl dikkat etmeniz gereken konu görünmeyen maliyetlerdir. Sizin + olarak düşündüğünüz hafta/ay bir anda tersine döner - kapatırsınız.
    Bu işi bende araştırdım ve konuştum bu işi sağlayan kişilerle. Bahsedilen aylık karlar bir kere hem çok net değil hem de bence biraz abartılmış. Bakın yalan demiyorum, aşağı yukarı o dedikleri rakamları kazanırsınız ama bu kesinlikle aşağı yukarının aşağı bakan kısmı olacaktır.

    Kısa bir matematik hesabı da yapayım daha net olması açısından.

    100k tıra verdiniz.
    Aylık 4-6k kar diyorlar. Senede 48-72k yapar. (bence imkansız, max 40-50 arası gezinir)
    Senede tıra -15k yazın.
    Bakım ve masraflara da 10k diyelim.

    4 sene sonunda elinizde en fazla 40k'ya satabileceğiniz bir tır, ve ortalama 120-140k kar olacaktır. (bence her türlü daha az ama neyse uzatmak istemiyorum konuyu)
    4 senenin sonunda net profit, 60-80k. Senede 15-20k.
    Bununla da amortismanı karşılarsınız, ve diyelim yine 100k tır aldınız.
    Hayırlı olsun elinizde 4 sene sonunda net profit 20-40k.


  • @hasanmakinaci Mehmet Uzun'un özel hayatı beni hiç ilgilendirmez; ama zaten kurduğu iş planı hiç hoşuma gitmedi. Serkan Yürekli herhalde tam bir aile babası olacak ki hakkında hiçbir şey demediniz.

    İkinci bahsettiğiniz ekibin ucuz yük taşıttırdığı iddiasına gelince; ya siz anlattığınız gibi bu işi bilmiyorsunuz ya da kişisel husumetinizden ötürü farklı bilgiler veriyorsunuz. Öncelikle sistem şu şekilde işler; ister energy ister başka şirket ile anlaşmanız olsun, para direkt tır sahibinin hesabına yatar. Dispatch ya da load insurance için ödenecek bedel buradan kesilir. Bunun haricinde bir anlaşmayı kabul etmek en kibar tabirle kazıklanmak için izin vermektir. Ayrıca insanları e-2ni iptal ettiririz diye tehdit ettiklerini iddia ediyorsunuz, bunu tam olarak nasıl yapacaklar? I-94'te yer alan kalış süresinin son 30 gününde sektöre girmeye mecburiyetten karar veren birisi 25 gün içinde tır aldı, şoför buldu (başkası şoförünü verdi) son gün daha gelir olmadan başvurusunu yaptı ve onayını aldı. 1 ay sonra kendi isteğiyle energy trucking ile anlaşmasını kesti ve sorun yaşamadı. Eşiyle çocuğuyla beraber tehdit edilmeden yaşıyor. Şimdi soruyorum, E-2yi energy trucking mi veriyor yoksa Serkan Yürekli mi?

    1 senedir onlarla çalışanlar tanıyorum, 1 defa 1.7$'dan yük taşımışlar. Tırları da ayda 3-4 gün yatarmış. 1.000$ parayı kendi istekleri ile anlaşmaları gereği gönderiyorlarmış. Ben kendi tırımla bir kez 1.7$a yük taşıdım, onda da şoförüm yıl başında evde olmak istedi, o yüzden düşük teklif verdirerek direkt eve gitmesini sağladım. Geçen hafta buzlanmadan dolayı şoförüm bazı yükleri almak istemedi, kimse zorlamadı, tır yatacak risk alamayız dedim ve konu kapandı. Siz, pahalı yüklerin zarar pahasına zorla taşıttırıldığını iddia ediyorsunuz ben ise para kazandıracak yükleri reddettiğimi ve anlayışla karşılandığımı söylüyorum. Hatta broker ile anlaşma yapmalarına rağmen benden onay almadan neden böyle bir şey yaptınız dedim, işi başka tıra verdiler ve gecikme bedeli ödediler. Şimdi size mi inanayım kendime mi? Ayrıca 4-5 ay önceki bilgilerinizi tazelemenizin zamanı gelmiş, ekibi çok yakından tanıyarak ofisinde çalıştığını söylediğiniz kişiler uzunca bir süredir çalışmıyor.

    Zarar etme mevzusunda; ticaretin her alanında olduğu gibi bu sektörde de kimse size kar edeceğinizi garanti etmez. Çok iyi işleyen bir kafe devralırsınız, şefleriniz ve garsonlarınız istifa ederse bomboş kalırsınız, 150k ödediğiniz yeri sonra 40-50k bedelle devretmek için uğraşabilirsiniz. Tam tersine bir berber dükkanını alıp iyi bir kafeye çevirip 60k yatırımı 130k seviyesine getirebilirsiniz. Bunların hepsi ticaretin içinde olan şeyler.

    Ben eski bir kafe işletmecisi olarak en uygun fiyata, başlar başlamaz para kazandırabilecek, yatırım miktarı/ciro oranının yüksek olduğu ve bence en önemlisi tüm zamanı bana bırakacağı için tır almayı tercih ettim. Bu işi yapan 6-7 kişi var ve içlerinden hiç birisinin bir şekilde dolandırıcılıkla suçlandığını, hele hele sizin bahsettiğiniz şeyleri yapmakla itham edildiğini duymadım. Sundukları hizmet bedelleri yüksektir, hizmet verecekleri danışmanlıkla ilgili bilgileri yoktur vs gibi hususlar her danışman özelinde incelenir.

    Herkes kendi tercihine ve bulunmak istediği sektöre göre kararını verir, dediğim gibi benim tercihim en az emek harcayacağım sektör oldu.

    Özetle, bu kadar bilgiye yanlışlıkla sahip olmayacağınızı düşünüyorum, ya kişisel husumetinizden ötürü suçlama yapıyorsunuz ya da insanların herhangi bir şekilde E-2 ile buraya gelmemesi için uğraşıyorsunuz.


  • @denizci10 Çok vakit alıyor Orçun Bey ve cidden çok zor bir iş, dışarıdan göründüğü gibi değil kafe/restoran işletmeciliği.


  • @CVera Bakım ve masraflar düştükten sonra kalan para 40-50k arasında, bakım maliyetlerini düşmeden nasıl net profit hesaplayacağız ki?

    Tır sektöründe eldeki satılarak para kazanılmaz; anca yenileyecek ya da tır sayısını çoğaltacaksınız ki yatırım miktarınız artsın.

  • ⭐⭐⭐⭐

    @EasternStar Haklısınız ama benim etrafımda yakın zamanda kafe/restoran açan 4 kişi var hepsi çok çalışıyor ama hepsi de iyi kazanıyor. Daha aksini görmedim ondan bir şey diyemem. Olumsuz tek yanı çok çalışmaları.


  • @EasternStar elimizdeki tırı satalım demedim ki, bu durumda zaten işsiz kalmış oluyoruz 🙂
    elimizdeki tırı 4 sene sonra yenileyelim dedim.
    Siz tüm masraflar düştükten sonra 40-50k arasında profit kalıyor diyorsunuz. İnşallah her şey tabii ki istediğiniz gibi gider hiç bir sorun çıkmaz ama sonuçta bu bir araç olduğu için elbet masraf çıkaracak.
    Yine de sizin hesabınızla devam etmek istersek 4 sene sonunda elinizde 160-200k profit olsun, ki umarım sizin dediğiniz gibi olur ama bence çok çok zor.
    4 sene sonunda da tırı yenileyelim dedik, eldeki tır 20k yeni tır 100k.
    160-200k'dan 80k'yı düşelim, 80-120k net profit.
    Annual net profit= 20-30k.
    Ki bu senaryo en en iyi hal senaryosu.
    Farkettiniz mi bilmiyorum ama 2. döngüde bu iş batıyor.
    Sizin işiniz batar devam eder bilmem ama çok emin olduğum ve net bir şekilde söyleyeceğim son sözüm şu, bunu da bildiğim için söylüyorum yoksa bir konuda bilmiyorsam asla farazi konuşmam huyum değildir. Sonuç olarak uzun vadede bu iş BATAR.


  • Hatta daha mikro ölçekten bakıp senelik hesap yapalım kafalar uzun vadede karışmasın diye.
    40-50k profit.
    Tır amortisman 15-20k
    Eğer tırda bir sorun çıkmazsa, kaza yapmazsa, haftada gün kaçırmazsa, şöförde sorun olmazsa,tır kaza yapmazsa, vb vb uzar gider.
    Senede net kar 25-30k
    Ayda net kar 2-2.5k.


  • @CVera Sonuç olarak dediğiniz gibi ilerlersek batar, haklısınız, her işletme gibi yenilenmeye ve güncellenmeye ihtiyacı vardır. Bunun yanında şans faktörü de önemli bir etken.


  • @denizci10 Haklısınız Orçun Bey, çalışan kazanıyor, tırda da şoför çalışıp kazanıyor, tır sahibi izliyor 🙂 Ben Türkiye'de çok çalıştım, fazla faydasını görmedim, şimdi biraz, en azından 1 sene dinlenmek istiyorum.


  • @EasternStar hatırlarsanız sizinle tanışıp konuşmuştuk, bana çok değerli bilgiler vermiştiniz.
    İnanın o yüzden böyle uzun uzun yazıyorum yazılarımı yoksa banane der geçerim.
    Keşke her şey lanse edildiği gibi olsa ama bir şeyinde oluru matematiği olmalı, zaten pasif gelir dediğimiz şey 2 yılda kendini amorti ediyor gibi reklam ediliyorsa burada bir yanlış var demektir.
    Siz bir süre çalışmak istemediğiniz için bu yola girdiğinizi söylemiştiniz ve mantıklı gelmişti, diğer türlü dediğim gibi ben kendi açımdan bir tane tutunacak geçerli sebep bulamadım.

  • ⭐⭐⭐⭐

    @EasternStar nasıl isterseniz. TIR da şoför ve aracı kazanıyor bence. Ama dükkanda öyle değil. Çalışırsanız kazanırsınız.


  • @CVera Aynen öyle, sizle konuştuğumuzda dediğim gibi herkesin beklentisi farklı, esasında ben forumda böyle ticari konulara girmeyi çok düşünmüyordum; ama insanların beklentisi farklı, söylenenler ve gerçekleşenler çok farklı, iyi iş yapar dedikleri adamlar aslında hiçbir şey bilmiyor, çok kazandırır dedikleri iş aslında kazandırmıyor ve bunların tam tersi de gerçekleşiyor. Yalnızca kendi bildiğim şeylerin aksi gerçekleşince dayanamadım ve söze girmek istedim. Uzun vadede bir restoran sahibi olmak düşüncem var; ama önce yerleşmek istiyorum. Hele bir yerleşelim, gerisi daha kolay.


  • @denizci10 Şoförün kazandığının yanında aracının kazandığı bir şey değil 🙂 Ayrıca aracılık gibi değil de dispatch ve broker aşamalarında hizmet bedeli gibi düşünürsek ödenen para son derece düşük kalıyor, zira şirketinizi o hizmetlere ihtiyaç duymayacak hale getirmek çok yatırım ve zaman gerektiriyor. Başlangıç için tır satın almak makul, 2 sene çok derdinizi götürür; ama sonrası için farklı şeylere yönelmek lazım.


  • @EasternStar, içinde söyledi: ABD'ye Yeni Taşınmış Göçmen Olmayan Kişilerin Tecrübeleri

    @hasanmakinaci Mehmet Uzun'un özel hayatı beni hiç ilgilendirmez; ama zaten kurduğu iş planı hiç hoşuma gitmedi. Serkan Yürekli herhalde tam bir aile babası olacak ki hakkında hiçbir şey demediniz.

    İkinci bahsettiğiniz ekibin ucuz yük taşıttırdığı iddiasına gelince; ya siz anlattığınız gibi bu işi bilmiyorsunuz ya da kişisel husumetinizden ötürü farklı bilgiler veriyorsunuz. Öncelikle sistem şu şekilde işler; ister energy ister başka şirket ile anlaşmanız olsun, para direkt tır sahibinin hesabına yatar. Dispatch ya da load insurance için ödenecek bedel buradan kesilir. Bunun haricinde bir anlaşmayı kabul etmek en kibar tabirle kazıklanmak için izin vermektir. Ayrıca insanları e-2ni iptal ettiririz diye tehdit ettiklerini iddia ediyorsunuz, bunu tam olarak nasıl yapacaklar? I-94'te yer alan kalış süresinin son 30 gününde sektöre girmeye mecburiyetten karar veren birisi 25 gün içinde tır aldı, şoför buldu (başkası şoförünü verdi) son gün daha gelir olmadan başvurusunu yaptı ve onayını aldı. 1 ay sonra kendi isteğiyle energy trucking ile anlaşmasını kesti ve sorun yaşamadı. Eşiyle çocuğuyla beraber tehdit edilmeden yaşıyor. Şimdi soruyorum, E-2yi energy trucking mi veriyor yoksa Serkan Yürekli mi?

    1 senedir onlarla çalışanlar tanıyorum, 1 defa 1.7$'dan yük taşımışlar. Tırları da ayda 3-4 gün yatarmış. 1.000$ parayı kendi istekleri ile anlaşmaları gereği gönderiyorlarmış. Ben kendi tırımla bir kez 1.7$a yük taşıdım, onda da şoförüm yıl başında evde olmak istedi, o yüzden düşük teklif verdirerek direkt eve gitmesini sağladım. Geçen hafta buzlanmadan dolayı şoförüm bazı yükleri almak istemedi, kimse zorlamadı, tır yatacak risk alamayız dedim ve konu kapandı. Siz, pahalı yüklerin zarar pahasına zorla taşıttırıldığını iddia ediyorsunuz ben ise para kazandıracak yükleri reddettiğimi ve anlayışla karşılandığımı söylüyorum. Hatta broker ile anlaşma yapmalarına rağmen benden onay almadan neden böyle bir şey yaptınız dedim, işi başka tıra verdiler ve gecikme bedeli ödediler. Şimdi size mi inanayım kendime mi? Ayrıca 4-5 ay önceki bilgilerinizi tazelemenizin zamanı gelmiş, ekibi çok yakından tanıyarak ofisinde çalıştığını söylediğiniz kişiler uzunca bir süredir çalışmıyor.

    Zarar etme mevzusunda; ticaretin her alanında olduğu gibi bu sektörde de kimse size kar edeceğinizi garanti etmez. Çok iyi işleyen bir kafe devralırsınız, şefleriniz ve garsonlarınız istifa ederse bomboş kalırsınız, 150k ödediğiniz yeri sonra 40-50k bedelle devretmek için uğraşabilirsiniz. Tam tersine bir berber dükkanını alıp iyi bir kafeye çevirip 60k yatırımı 130k seviyesine getirebilirsiniz. Bunların hepsi ticaretin içinde olan şeyler.

    Ben eski bir kafe işletmecisi olarak en uygun fiyata, başlar başlamaz para kazandırabilecek, yatırım miktarı/ciro oranının yüksek olduğu ve bence en önemlisi tüm zamanı bana bırakacağı için tır almayı tercih ettim. Bu işi yapan 6-7 kişi var ve içlerinden hiç birisinin bir şekilde dolandırıcılıkla suçlandığını, hele hele sizin bahsettiğiniz şeyleri yapmakla itham edildiğini duymadım. Sundukları hizmet bedelleri yüksektir, hizmet verecekleri danışmanlıkla ilgili bilgileri yoktur vs gibi hususlar her danışman özelinde incelenir.

    Herkes kendi tercihine ve bulunmak istediği sektöre göre kararını verir, dediğim gibi benim tercihim en az emek harcayacağım sektör oldu.

    Özetle, bu kadar bilgiye yanlışlıkla sahip olmayacağınızı düşünüyorum, ya kişisel husumetinizden ötürü suçlama yapıyorsunuz ya da insanların herhangi bir şekilde E-2 ile buraya gelmemesi için uğraşıyorsunuz.

    Guzel kardesim, 20 yildir bu isi yapiyorum diyen birine sen isi bilmiyorsun demek sana hic yakismadi.
    oncelikle sunu anlamalisin, senin dogrun senin, senin yanlisin senin, benim dogrum benim, benim yanlisim benim. lakin senin dogrunun benim dogrum olacagi anlamina gelmiyor.

    Sen yanilmiyorsan tirciliktan bahsediyorsun? hatta tirim var diyorsun?
    ok. sen hayatinda hic 100 milage yol gittinmi? Truck surdunmu? bence hayir.
    hatta ben senin tabirinle tirdan hic anlamayan kisi(!) amerikada tir sektorunde owner operator, yani tir sahibi olmak diye bir kavram olmadigini soyluyorum.
    simdi benim paraya ihtiyacim var, bankaya gidiyorum atm den para cekip geliyorum. para getirdim, yine ayni sekilde sende bankaya dogru gidiyorsun, veznedarin kafasina silah dayiyorsun, paralari alip geliyorsun, sonuc ikimizde bankadan para alip geldik aynimi?
    yada bunun ayni oldugunu dusunen birine ben bak sen yanlis yapiyorsun diye neden kendimi yorayim?
    sen, senin cikarina isine ne dogru geliyorsa onu yapiyorsun. sen tircilik yapmiyorsun, dealer dan bir tir alip, onu baska bir firmanin bunyesine koymak tircilik degil, hatta bu kanunsuz, yasa disi!
    simdi sen kanun gormek istersin!

    musadenler, bu yeni kanunu aciklayayim, artik amerikada hic bir trucking carrier ( burda energy oluyor) bunyesi altinda mart 11 24 itibari ile baska firmalari leasing altinda calistiramayacak. artik olmasi gerektigi gibi, mc ve dot si olan firma, brokerdan yuku alan firma, kendi tirinda, kendi w2 ile calistirdi soforune yukleri tasittiracak,
    senin proje, sistem, paket, tir sahibiyim, llc var, hesabima para yatiyor vs dedigini duyar gibiyim, lakin kanunlara uyarak. energy trucking bunyesinde leasing yapan tirlarin hicbirinin pre pass i, yani Electronik log book a uymadiginida biliyorum. ben biliyorum, fmsca de biliyor. ama fmsca kimden ne koparacagini bilemiyor, heryer toz duman, karisik, askerde oldugu gibi once herkezi tek siraya koyuyor. kural koyuyor ve buna uyulmasini takip edecek, uymayanlari cezalandiracak, dikkatli olmaz lazim.

    unlu mafya lideri al capone, mafya idi, kacak viski satiyordu, acik vermiyordu, lakin onu vermedigi vergilerden yakaladilar!

    can harmansah diye bir youtube cu arkadas var, turani kuruyoruz, milletin agzina bal calip, yok su kadar kazanacaksiniz, kacaklari tirciliga ozendiren, vs ne oldu berke kayikcioglu na ehliyet aldirdi. kimi diyor berke insan kacakciligina, basladi, kimi diyor meksikada amcasi ile uyusturcu tasima isine basladi. ben diyorumki kanun! devlet her zaman yasi 18! multecilige basvuran biri adresinden 100 milage disari cikamaz, kanun, o biraz para yapti, camdan yaptigi paralari salladi, video yapti, arkadasi bodrum a tatile degil, hapise attilar, sonrada dove dove deport ederler, cok gorduk.
    kanunlara uymadan eld olmadan para yapan kacak tir soforleri yokmu? tonla, ama kanun diye birseyde var.

    musadenler bir ornek daha vermek istiyorum.

    bak guzel kardesim, senin sistem dedigin seyi ben sana aciklayayim, hic bilmeyen olarak, energy nin mc sinde 1 tane tir gozukuyor, energy brokerdan yuku aliyor, kendi bunyesinde baska birmaya satiyor, kendi mc si cop olmasin diye, bu firmada bu yuku kanun disi ve fmsca inde yasakladigi double brokering yaparak E2 firmalara satiyor. bu zincir kanun disi, vergilendirilemiyor, takip edilemiyor, very unsafe, ve kanunlara uyan trucking carrier lara zarar veriyor, amerikan trucking e zarar veriyor. bu yuzden calismalar yapiliyor.

    sen bu E2 isini amerikada yasallasmak icin yapiyorsun, lakin trucking carrier degilsin, Dogrumu? herkesiz dogrusu kendine, lakin senin dogrunun benim dogrum olacagi anlami cikmiyor, amerikada kimsenin degeri olmadigini ogrendik, 3 senede 8 milyon kacak tabi yerindeyse kirmizi hali ile open border dan giris yaparak, simdi onlar bence butun E2 yapanlara guluyor, bes kurus vermeden yasallastim, hatta E2 almaya calisan uyaniklar hanimlarini kullaniyorlar, firma sahibi olarak, ben 150 gun sonra calisma iznim cebimde diye!!!

    haklisin, ben cogu insanin serkani karsisina alip bir cikiyorruz dedigi yani 4-5 ay oncesini biliyorum, o zamanlar $1.20 den $1.30 dan gece ozellikle usps teaqm yuklerini veriyorlardi, haftada 3-4 gun tiri yatirarak, bir takim duzeltme yapmis olabilirler, milleti elinde tutmak icin.

    Proje, tir sahibiyim, onay bunlar guzel kelime. ama icleri o kadar bos ki
    musadenizle bende bir kac kelime soylemek istiyorum. amerikada tir sahibi diye bir kavram yoktur. trucking carrier vardir. bir firmanin bunyesi altinda leasing, 1099 calisma vs adina ne derseniz deyip hepsi kanun disidir.

    3 yildir 8 milyon kisinin kacak olarak bilincli olarak gectigi border lardan artik insanlar gelisi guzel gecmiyor ne degisti? sinirlara asker yigildi, bu basta serkan yurekli E2 vizesi ile geldi ve 2-3 senedir piyasaya tir alip yasallasmaya calisan insanlara proje, is modeli, sistem, cash flow, pasf income adi altinda paket sundu, cogu/azi bunu aldi vs simdi bu kanun disi, siz bu kanunlara uygun deyince dogrumu oldu?
    siz bunun kanunlara uygun oldugunumu dusunuyorsunuz?
    ben amerikada bulunan 700 bin trucking carrier den, yada 30 bin National trucking carrier den sadece bir uyesiyim, her ay binlerce carrier in battigini goruyoruz, bunu fmsca e sikayet ediyoruz, mahkemeler broker, shipper, odemesini alamayan driver larla dolup tasmin, ama yok, kimse bu islerden anlamiyor, ama hayatinda tira dahi oturmamis E2 yatirincisi tirciligi cozmus,super.

    benim herhangi birine kisisel husumetimin olmasi icin birlikte en azindan is yapmam lazim, ben yanliz calisirim, dedigin dogru, sana hak veriyorum, kimin nereye neden gittigi degilde, isten anlamayan, trucking carrier, olmayan kisilerin $80-100 bin verip kanunsuz bir sekilde piyasaya sirf legallesmek icin islerimi etkilemesini istemiyorum.

    sunu cok iyi biliyorum, ne benim, trucking carrier, ne E2 yatirimcisinin, neden daha dun girmis kacaklar nede ulke icin canini veren askerin amerikan hukumeti icin en ufak bir degeri olmadigini biliyorum, gordum. bu yuzden E2 yatirimcilara tesekkuru borc biliyorum. gozumu actigi icin. bende orta vadede sektoru degistirip, disardan mudahalenin cok daha az oldugu bir kola yonelmeyi dusunuyorum.


  • @hasanmakinaci Öncelikle şunu belirteyim, bu foumdaki insanlara ilk ağızdan bilgi vermek istiyorsunuz, bu konuda iyi niyetinizden şüphem yok. Beyfendi yalnızca energy değil, piyasadaki bütün şirketler 1099 ile eleman çalıştırıyor. Owner-operator olarak bir firmaya girdiğinizde, şoförlük için ayrı 1099, tır gelir/gideri ayrı statement hazırlıyorlar. Bu yöntemle farklı eyaletlerde e-2si onaylanmış o kadar çok insan tanıyorum ki anlatamam. Tır işletmeciliğini, operatörlüğü bilmem, anlamam da bu konuda size caka satmak haddim değildir; ama yasal metinlerden anlarım, gönderdiğiniz belge minimum wage ile ilgili, bahsettiğiniz gibi tır şirketlerinin 1099 ile şoför istihdam etmesini engellemiyor. Dolayısıyla tır satın alıp bağımsız operatör olarak şoför istihdam ederek yatırım yapmak illegal değildir.

    Double brokering olayı yasadışı ve direkt owner hesabından yiyen bir olay. Tam olarak nasıl tespit edilir veya engellenir bilemiyorum.

    Neden Türkiye'de yaşayan Türk vatandaşlarının bu sektöre olan ilgisini istemiyorsunuz diye merak ediyordum; onu da piyasa düşüyor diye istemediğinizi belirtmişsiniz. Bence sektör değişikliği istiyor ve kendinize de güveniyorsanız, geçmiş tecrübelerinize istinaden siz de Türkiye'den gelenlere yardımcı olabilirsiniz. En azından ortalık 5 ay önce gelip tır alıp bugün kendine danışman diyenlere kalmaz, herkes parasını ve malını sektörü bilen kişilere emanet eder. Türkiye'den buraya gelmek isteyen insanlar dürüstlük ve şeffaflık istiyorlar, gerisi bir şekilde çözülüyor. Hatta alın kendi msdot numaranızı ve carrier lisansınızı, insanları o beğenmediğiniz kişilerden kurtarın. Türkiye'de kimse ABD'de tır sahibi olma hayali kurmuyor, herkesin ortak dileği bir an önce e-2 onayı alıp önüne bakmak.

    Gelelim fiyat konusuna, ben şahit olmadım; ama özellikle Ekim ayında piyasa çok düşük diye şikayet edenler olduğunu biliyorum. Yük bulamadılarsa şoför kaçmasın diye bahsettiğiniz fiyattan yük taşımış olanlar illa ki vardır. Aynı durumda ben olsaydım ne yapardım bilemem.

    Logbook ile oynamak hususu bir sektör gerçeği, ben yaptırmak durumunda kalmadım, şoför 6 haftada 2 kez 3. derece inspection geçirdi, ikisinde de 0 ihlalle tamamladı, ilkinde firma ikincisinde ben şoföre bonus ödedik. Yalnızca bir kez gece vakti yük teslim alırken kısa süreli 14 (11+3) saati aştık, onda da yükü teslim alıp dinlenmeye gitti. Şoförüme benim için senin güvenliğin para kazanmaktan daha önemli, ne karar alırsan saygım var dedim, sağolsun o da beni kırmadı. Carrier tarafı da şoförden abuk subuk şeyler istemedi. Logbook ile oynandığını instagram üzerinden yayınlayan adamlar var, adam 3 günde 3000 mile mesafede yükü teslim ettim diye yayın yapıyor, günde 20 saat tır sürmeden bu iş nasıl mümkün olur? Fmsca onları yakalarsa bu saçmalık da son bulur. Logbook olayını geçtim, şoför DOT inspection görmesin diye dolandıran, farklı yollardan gönderenler var, o daha da beter.

    Berke dediğiniz kişiyi tanımam, iltica edenler için ayrı yükümlülükler var ve onlardan birini ihlal ederse otomatik olarak insan kaçakçılığı ile suçlanır, olayın aslını dosyası çıkmadan bilemeyiz. Kendi arkadaşları, tır sürerken sınıra yakın bir yerde video çekerken gözaltına alındığını ve kodese değil, mülteci kampına gönderildiğini iddia ediyorlar. Can konusunda, kendisi ile bir kez yüz yüze Ankara'da görüştük, buradan her ne şekilde olursa olsun giden insanlara elinden geldiğince yardım etmeye çalıştığını biliyorum. Adam tır şoförü ve tır okulu var, kendisinden yardım isteyenleri hangi sektöre yönlendirebilir ki?

    Burada söylenen şeyler yalnızca lojistik sektörü değil, tüm sektörler için geçerlidir, yarın pek ala kafe/restoran pazarlayan (businnes broker) bir Türk için benzer eleştiriler dile getirilebilir. Yarın da kafe sahibi bir Türk asıllı ABD vatandaşı ucuza kahve satıp sektörü bitiriyorlar, bir senede 50.000 kafe kapandı diyebilir.

    Bu başlığın amacı GC olmadan ABD'ye yerleşen kişilere yol göstermek, buna her türlü bilgi dahildir. E-2 göçmen olmadan ABD'ye yerleşmenin en makul ve kısa yolu olduğu için talep görmektedir. Olumlu ya da olumsuz her tecrübe kıymetlidir; neticede biz ne dersek diyelim her kişi kendi kararını kendi verecektir.


  • @CVera
    Bu işler tamamen kişinin risk iştahıyla ve ne istediğiyle alakalı. Sizin hesabınızda bile 100k 4 yıl sonra tırı saymasak bile 160-200 k civarı oluyor.
    Diyelim ki olmasın, tırla birlikte 150k olsun yine @EasternStar 'ın işi, bu hesaba göre bile eğer hedef E2 ise, en azından başlangıçta bana gayet mantıklı geliyor (memur zihniyetimden dolayı olabilir).Başarılar diliyorum bu arada, umarım her şey istediğiniz gibi olur.
    Bardağın neresinden baktığınıza bağlı mesela ben 100k sermayem var onu kaybetmeden veya en az kayıpla E2 alayım, sonrasına sonra bakarız diye düşünebilirim, siz 100k koydum bu bana yılda şu kadar kazandırmazsa zarar ederim gibi düşünebilirsiniz. Ama sizin amacınız E2 değilse greencardınız varsa veya öğrenci vizesiyle vs. gidecekseniz zaten 100k''doları TL'ye çevirip faize koysanız bile ayda 4k dolar getiriyor en risksiz haliyle.
    Zaten bu tır işini profesyonel olarak yapmak isteyen kişi uygun şartlar oluştuğunda ya kısmen bile olsa direksiyona geçer ya da peşinat verip kredi kullanarak araç sayısını artırır vs. vs. Ayrıca başka bir yerde çalışma veya başka bir iş daha yapma imkanı da var.
    Benim baktığım ve beğendiğim kafe/restoran frenchise bedelleri yaklaşık 200-250$ k dolardan başlıyor. Veya yoğunluğu çok olan yerlerde (avm vs. gibi) bir restoran açayım deseniz 100-150k dan aşağı bulamazsınız diye düşünüyorum. Tutmazsa bu paranın tamamının çöpe gitme riski var. Kısmen ucuz olanlarda da ister istemez madem devredenin dediği gibi örneğin ayda 5-8 k yapıyor , adam neden 50-60k ya devrediyor diyoruz mesela. Çok özel durumlar hariç kimse sonuçta iyi işleyen bir yeri devretmek istemez diye düşünüyorum.
    Mesela Houston ve New Orleans yan yana iki şehir. Örneğin Houston'da insanlar genellikle ıslak hamburgeri çok severken, New Orleans'ta Po Boy diye bir şey var onu seviyorlar (tamamen örnek olsun diye yazdım, çok bildiğimden değil).
    Benim gidip 3-5 ayda etrafı tanımadan, insanların ne yiyip içtiğini bilmeden, profesyonel destek almadan, işleyecek bir restoran açmam (özellikle düşük bütçeli ise) çok zor diye düşünüyorum. Ama @denizci10 Orçun Bey yukarıda bir çalışmadan bahsetmiş. Merakla bekliyorum.


  • @ilker321 tırı saymıyorum hadi 150k olsun dediğiniz iş senede size 40k getirmedi farkındaysanız. bu işte 100k yatırdım 160-200k getirdim olmuyor, olmayacak da bunu anlatmaya çalışıyorum. amortisman dediğimiz kavramı araştırın lütfen.
    Bir diğer konu da 60k'ya devrediyor 5k kazanıyor olayı, buna şu açıdan bakmalısınız; eğer siz orada günününüz önemli bir kısmını çalışarak geçiriyorsanız 5k zaten öyle abartılı bir rakam gelmesin. Şunu düşünün en basit; siz başka bir iş yerinde günde 12 saat çalışarak zaten eyalete göre değişmekle beraber zaten 120 usd kazanırsınız. Yemek sektörü 7 gün açıktır çoğunlukla, bu da size hafta 840 usd yapar.
    Buradan şu sonucu çıkarabilirsiniz; 60k yatırım yaparak aslında siz haftada yaklaşık 500 usd kazanırsınız, ayda 2k eder.
    Biraz farklı kavramlar olduğu için olabildiğince basit anlatmaya çalıştım, dileyen olursa rakamlarla daha da detaylı anlatabilirim.
    Tır işini de isteyen yapabilir, yukarıda da açıkladığım gibi benim hem durumuma hem de ticaret anlayışına uymadığı için seçeneklerden elemiş oldum. @EasternStar yapıyor bu işi ve mesela ben onun durumunu bildiğim için kendisine de bu işin mantıklı olduğunu söyledim, konuştuk.


  • @CVera hocam amortismandan biraz anlarım. tırı saymıyorum derken, tır çöp olsun 4 yıl sonunda anlamında dedim ama neyse konu uzamasın. size mantıksız gelmiş olabilir, bana mantıklı geliyor. sizin diğer örnekteki gibi yemek sektöründe günde 12 saat ,haftada 7 gün ,çalışıp aylık 3.300 dolar kazanacağıma , gider 100k'ya (güncel fiyatlarda 60-70k'ya güzel tırlar varda neyse) tır alıp aynı parayı kazanırım. sonra ister evde yatarım, ister başka iste çalışırım. pasif gelir olarak uygun koşullar sağlanırsa çok mantıklı buluyorum ben. ayrıca sizin kötü niyetli olmadığınızı düşünüyorum ve @EasternStar ile konuyu konuştuğunuzu, tanışıklığınız olduğundan bahsetmişsiniz. Ben kendisini tanımıyorum ama sonuçta bu işi yapmaya başlamış birisine de şöyle kötü olur böyle batar demeyi uygun bulmuyorum. Tabi başka yapmayı düşünenler için de geçerli, herkesin hesabını kitabını kendi yapabilir, heves kırmayalım bence.

  • Yasaklı

    @ilker321, içinde söyledi: ABD'ye Yeni Taşınmış Göçmen Olmayan Kişilerin Tecrübeleri

    @CVera hocam amortismandan biraz anlarım. tırı saymıyorum derken, tır çöp olsun 4 yıl sonunda anlamında dedim ama neyse konu uzamasın. size mantıksız gelmiş olabilir, bana mantıklı geliyor. sizin diğer örnekteki gibi yemek sektöründe günde 12 saat ,haftada 7 gün ,çalışıp aylık 3.300 dolar kazanacağıma , gider 100k'ya (güncel fiyatlarda 60-70k'ya güzel tırlar varda neyse) tır alıp aynı parayı kazanırım. sonra ister evde yatarım, ister başka iste çalışırım. pasif gelir olarak uygun koşullar sağlanırsa çok mantıklı buluyorum ben. ayrıca sizin kötü niyetli olmadığınızı düşünüyorum ve @EasternStar ile konuyu konuştuğunuzu, tanışıklığınız olduğundan bahsetmişsiniz. Ben kendisini tanımıyorum ama sonuçta bu işi yapmaya başlamış birisine de şöyle kötü olur böyle batar demeyi uygun bulmuyorum. Tabi başka yapmayı düşünenler için de geçerli, herkesin hesabını kitabını kendi yapabilir, heves kırmayalım bence.

    Net hesabı yapıyorsunuz sanırım?
    “ yemek sektöründe günde 12 saat ,haftada 7 gün ,çalışıp aylık 3.300 dolar kazanacağıma”

    3300$ / 360 saat = saatlik 9$ kazanıldığını söylemişsiniz.

    Saatlik brüt ücretin ne kadar olduğunu düşünüp, ne kadarını masrafa çıkıp 9$ u buldunuz?

    Ne gibi masrafları düşünerek gider listesine eklediniz?

    Merak ettiğim bir konu olur da kendisi. 🙃


Benzer Başlıklar

Forum kurallarına uymayan veya forum düzenine aykırı davranan üyeler uyarılmadan forumdan çıkarılabilirler. Özellikle gereksiz yeni başlık oluşturacakların dikkatine!

72
Çevrimiçi

41.0k
Kullanıcı

4.4k
Konu

426.1k
İleti


| | | |

Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum