Ön not: J1 2 yıl kuralı ile ilgili bilgiler şu linkteki konuyla birleştirilip tüm iletiler ve bilgiler linkteki konuya aktarılmıştır. Lütfen konuyu şuradan takip etmeye devam edin:
https://yesilkartforum.com/forum/topic/79/j1-waiver-2-years-rule
Sorularınızı yukarıdaki konuda sorabilirsiniz.
Not: Waiver alan arkadaslarin dikkatine! Bu konudaki bilgi ve guncellemeleri su J1 waiver konusundan takip edebilirsiniz.Arkadaslar bu konu Green Card almak isteyen ama J1 2 yil kurali olan arkadaslar icin hazirlandi.
Yasadiklarimi en bastan asama asama anlatacagim... Green Card(GC)’i kazandigimi ogrendigimde j-1 vizesi icin coktan basvuru yapmistim konsolosluga, ve egitim amacli ABD'ye gitmem gerektigi icin j1 islerini ertelemeyi dusunmedim, daha sonra j-1 vizem olsa da “j-1 waiver” alarak GC’yi alabilecegimi ogrendim ve bu yolla GC almaya karar verdim.
Her ne kadar j-1 vizesi “2 years apply” kurali ile birlikte verildiginde GC alamayacagimiz yazsa da, alan kisiler var; sanirim verip vermeme vizelerin sayisina bagli bir karar. Fakat ben j-1 vizesini alirken, sistemde GC kazandigim gorulmus ve beni hukumet ya da universitenin gonderip, gondermedigini ve waiver alip almayacagimi sormustu konsolos, ben kendi imkanlarimla gidiyorum ve waiver alacagim deyince vizeyi vermisti. Dolayisiyla tedbirli olmakta her daim fayda var deyip, waiver icin basvurmak lazim...
Ben "No Objection Statement" yoluyla waiver aldim (zaten bu durumdaki herken bu sekilde almali, cunku diger yollar bizim durumumuza uygun degil)
yazdiklarim biraz ayrintili ve uzun olacak ama ihtiyaci olanlarin okuyacagindan eminim






Teşekkürler, uyarı için.
Sonuçta bu iş doğru yönlendirme, doğru formların doldurulması ve takip işi.. Endişeli miyim? %100 hemde, ama alternatif şuan için yok. Önümüzdeki günlerde kendisi ile iletişime geçerek kafamdaki sorularu netleştireceğim, olmadı başka bir avukat seçerim. Ya aslında okuduğum ve araştırdığım kadarıyla "AOS" zor bir süreç değil, iyi bir ingilizcem olsa hiç düşünmeden kendim süreci yönetirim. Bir de çok emin olmamakla beraber bazen Avukatların burada sürece pozitif etkisi olduğunu düşünüyorum ve/veya AOS sürecinde bir avukatın olması buradaki kurumlarda sanırım pozitif bir etki bırakıyor diye duymuştum. Bu kısma açıkçası emin değilim.. Hayırlısı artık...
Çünkü tüm işlemlerimizi hallettik,Parmak izimizi verdik,mülakat günü beklerken 5 Eylül günü Dışişleri ve Göçmenlik Dairesi Green Kart kotasının dolduğunu (55.600) ve bugünden sonra Kart basılamayacağını duyurdu.Senatörlere,ona buna girişim yapsakta sonuç alamadık.Bizim gibi birçok Eyaletten müracaat edip dönen çok oldu.Yani kısaca İzmir marşıyla gidip mehter marşıyla dönmüş olduk.Geçen sene 27-28 Eylülde kartını alanlar olduğunu bu Forumda hep okumuştuk ama bu sene böyle oldu
Nasip 

vısa bulletını nasıl kontrol edıyoruz, su an sadece hıcbır şey yapmadan bekleyecek mıyım?



