@MySea, içinde söyledi: Amerika'da ikinci el araba almak
Dealer saticilari belli bir komisyon uzerinden calisirlar. O yuzden, ne kadar cok araba satarlarsa ve ne kadar yuksek fiyata satarlarsa, alacaklari para ona gore belirlenir. Cok sayida arabayi belli bir surede hizli bir sekilde satabilmeleri icin musteri sormadigi surece arabanin hicbir ariza ve kotu yonunu ifsa etmezler. Sorsanizda yuzeysel uzerini kapatarak (gizleyerek) bilgi verirler. Ne kadar cok olumsuz bilgi verirlerse, o arabayi satabilme sanslari duser. Hele musteri motordan anlamiyorsa, sadece model ve renk hastasi ise, onlar icin ideal musteridir.
Ayni sekilde fiyatlarda genelde bireysel araba satanlara gore sisirmedir ve indirim yapiyormus gibi gorunseler de aslinda hala normal olmasi gereken fiyatin uzerine satiyorlardir. Ne kadar cok dusuk fiyata satarlarsa, kendi alacaklari para o kadar asagi iner.
ben Türkiyem için konuşucam. mesela burada araç alınacağı zaman tüv onaylı eksperler var gerçi bir çoğu emekli olup anlamayan insanlar ama içlerinde işinin ehli anlayan insanlarda azımsanmayacak kadar fazla. mesela burada araçları dyno testi , kaporta testi , airbag testi ( aribaglere direnç atmak meşhurdur ) , şaşe , podye , boya kalınlığı vs kontrolleri yapılır bu saydıklarım aracı alıcı kişinin eksperde yaptırdığı kontrol. amerikada bu durum nasıl mesela ben arabadan anlıyorum çocukluğumuzdan beri tır kamyon iş makinası araba üstündeyiz. ama anlamayan birisine yukarıda yazdığınız gibi motoru bitik vs satma durumu olabilirmi yada alıcı olan kişi Türkiyedeki gibi ekpser vs götürebilirmi varmı amerikada böyle bir hizmet yoksa satıcıların hazırlamış olduğu belgelermi var satacağı araçla ilgili ?