Üyelik oluşturma ve foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
  • ⭐⭐⭐

    @ata_ksk bir ara dizel alıcam dedim baktım onunda yağ değişimi vs pahalı. hasbel kader motor yaptırsan benzinliye göre epey pahalı. ama depoyu fulledinmi bi özgüven geliyor direksiyon başında kendini farklı hissediyorsun 🙂

  • Yasaklı

    @DeathZombie lease financeden daha düşük ödemeleri olan bir sistem genelde tercih edilen 36 ay 12 bin mil.. satısların yuzde 25 i lease ile.. 3 yıl sonunda istersen arabayı satın da alabiliyorsun

  • Yasaklı

    @ata_ksk burada 400 usd büyük para 🙂

  • ⭐⭐ Yasaklı

    arkadaslar dinleyin su adamı


  • @caglaror, içinde söyledi: Amerika'da ikinci el araba almak

    @hasbelkader hasar Lyft yaparken olmadi.
    Guncelleme:
    @hasbelkader 'in uyarisindan sonra webten aradim, resmi sitelerinde kucuk cizik ve girintiler onemli degil diyor ama gayri resmi bir blogta profesyonellik adina aracin iyi gorunmesi gerektigini vb. belirterek tabir caiz ise cillop gibi olmali diyor -profesyonellik adina-.
    Uzun suredir Lyft yapanlar yillik Lyft kontrolu gibi bir durum varmis, bilginiz var mi?
    Ayrica simetri hastaligi gibi bir takintiniz varsa -benim gibi- durum fena, kaza sonrasi aracin arkasinda milimetrik bir kayma gorur oldum. Emin degilim bu normal mi yoksa kaza sonrasi kasada bir kayma mi oldu yoksa bagaj kapagindan mi kaynakli bir durum var.
    Bu gun biraz daha detayli olarak konuyu inceleyip tamirata oyle karar verecegim, hasar kozmetik kusur sayilabilecek duzeyde (TR standartlarina gore), burada penceresiz (naylon poset yapistirmislar) arac da gordum ama Lyft standartlari varsa (sozlesme geregi) mecbur uyariz.
    @hasbelkader tesekkur ederim uyari icin.

    Birsey degil kardes. Uyari deme, sadece hatirlatma desen daha iyi. Ufak tefek cizik veya kaportadaki minik gocukler cok onemli degil. cok fazla da pipirik yapmaya gerek yok. Neticede fotografi da sen cekip gonderiyorsun. belli olmayacak sekilde cekip gonderirsin. Ben belirgin kaporta hasarlari icin yazmistim ilk mesajimi.


  • @Calibraturbo Hayalimdeki araba Amerikaya gelme nedenlerimden bir tanesi 🙂 Buradada galeriler fiyat öldürüp almaya çalışıyor. Pert araç çakıyor her yerde uyanık olmak lazım . Çakal her yerde çakal . İlan fiyatını düşük tutup çevreden müşteri çekip daha sonra ek hizmet bedeli eklemek çok zekice ama hiç etik değil . Birde adamın aracının fiyatını öldürünce ooh mis. Kısaca Türkiyeden farkı yok.

    Bu arada imzandaki 95 c4 te çok sevdiğim bir araçtır çocukken oyuncağı vardı 🙂 bizimkiler atmadıysa dolaplardan birinde


  • @ata_ksk, içinde söyledi: Amerika'da ikinci el araba almak

    üşteri çekip daha sonra ek hizmet bedeli eklemek çok zekice ama hiç etik değil . Birde adamın aracının fiyatını öldürünce ooh mis. Kısaca Türkiyeden farkı yok.

    Turkiyede ki cogu galerici yada araba saticisi buiradan daha iyi... kisa ve net...


  • Amerka'da 3 meslek grubuna fazla guvenmemek lazim:

    1. Araba saticilari, dealers
    2. Sigortacilar
    3. Avukatlar
  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    @MySea ben daha gelmeden bir müşteri kaybettim desene. 2 numaraya giriyorum 🙂


  • Ben simdiye kadar hem sifir hemde ikinci el bircok araba kullandim. Her ikisininde hem artilari hem eksileri var.

    Sifir araba: Kisa sureligine alip kullanacaksaniz, zarar edersiniz. Leasing daha uygun olabilir. 5 yil ve daha fazla kullanmayi planliyorsaniz ve ozellikle cok milage yapacaksaniz, sifir araba bakim ve reliability bakimindan uygun olabilir.

    Ikinci el: Butceniz veya geliriniz cok iyi degilse, kredi skorunuz dusukse ve kisa sure kullanip yenileyecekseniz, uygun olabilir. Veya alip bir sure sonra satip biraz para yapmak icinde olabilir.

  • ⭐⭐ Yasaklı

    @ata_ksk hocam selam o imzadaki arabalar fantasy gerçeklesecegini zannetmiyorum. Abdde yaşamıyorum türkiyedeyim öyle arabalarım yok. Evet resmen cakallık yapmıslar adama bende bu yüzden sizlerle paylastim. Tesekkurler. Türkiyede anca citroen c4 alabilirim oda yıkıgı airbagler açmış takla atmış 🙂

  • ⭐⭐⭐

    Dealer'lar hakkinda basımızdan gecen bir olayı sizlerle paylaşayım.

    Bir yakınım icin ABD'den kendi aracı olan Mercedes ML350'yi Turkiye'ye yollatmistik geçtiğimiz senelerde. Turistik kolaylıklar kapsamında 2 sene ücretsiz ve vergisiz olan seçenekten yararlanmak uzere.

    Arac ile Turkiye'de bir hayli KM yapınca bakim zaman gelmişti. Bir yetkili Mercedes bayisi ile iletişime geçildi ve bu aracın bakimini yapabileceklerini bildirdiler. Gerekli bakimi bir kaç bin tl masraf karsiliginda yaptilar. Sonrasinda arac suresi dolunca geri ABD'ye yolladik.
    ABD tarafinda bir sonraki bakim zamani geldiginde ABD yetkili servisin bildirdigine gore, bakim ihtiyaci geregi hicbirsey yapilmadigina yonelik bilgi verdiklerini gecenlerde yakinimdan ogrendim. Yani hicbir islem yapilmamis ve bu yetkili bir Mercedes bayisiydi. Hangi taraf yalanci bilemem.

    Fakat ben yakinimin yerinde olsam o araci kesinlikle Turkiye'de bakima sokmazdim, ne de olsa tamamen farkli config bir arac. Olay dogru ise, uzucu nokta burada yetkili servisin para ugruna bakimini yapabiliyoruz diye yalan soylemesi.


  • Bence burada ki servis kayit goremeyince sallamis olabilir... Bu daha buyuk bir ihtimal gibi geliyor bana...

    ML serisi ABD uretimi ve Tum dunyaya buradan dagiliyor bildigim kadariyla. Yani amerika da yada turkiyede bakima sokulmasinin hic bir farkiyok...

    Alman yapimi olan e serisi ile amerikan yapimi olan ML serisi ayni motor ve sanzimani kullaniyor. 350 serisi mercedesin en yaygin motorlarindan birisi . Cokta iyi ir motor...

    Kaldi ki mercedesin bu araclarinin rutin bakimlari herhangi bir 6 silinidir toyotadan daha zor degil hatta daha kolay.... Tabi servis sahipleri cok sever 'bunun bakimi pahali' demeyi...

    Bakimdan kasit yag, filtre, buji vs ise yapmislardir... Basit islemler... Buradaki servis ise kayit gormeyince yapilmadi demis olabilir. Gercekten sahtekarlik gerektirecek bir sey degil yag bakimi.

  • Yasaklı

    @MySea 2 soru soracağım
    1- ne iş yapıyorsun
    2- araba satıcıları sana ne yaptı


  • 1- Finans uzmaniyim.
    2- Bir yakinim birkac yil iki ayri eyalette araba saticiligi yapti. O anlatti neler yapildigini...

  • Yasaklı

    @MySea anlıyorum mesela neler yapmış bu araba satışçıları.. dealer demiyorum araba satışçısı olan emekçilerden bahsediyorun


  • Emekciler demisken, bu ulkede buyuk corporation sahibi veya hissedari degilseniz, en zengin 1% veya 2% icinde degilseniz, hepiniz emekcisiniz ve hatta kapitalist sistemde modern kolelersiniz.


  • Dealer saticilari belli bir komisyon uzerinden calisirlar. O yuzden, ne kadar cok araba satarlarsa ve ne kadar yuksek fiyata satarlarsa, alacaklari para ona gore belirlenir. Cok sayida arabayi belli bir surede hizli bir sekilde satabilmeleri icin musteri sormadigi surece arabanin hicbir ariza ve kotu yonunu ifsa etmezler. Sorsanizda yuzeysel uzerini kapatarak (gizleyerek) bilgi verirler. Ne kadar cok olumsuz bilgi verirlerse, o arabayi satabilme sanslari duser. Hele musteri motordan anlamiyorsa, sadece model ve renk hastasi ise, onlar icin ideal musteridir.

    Ayni sekilde fiyatlarda genelde bireysel araba satanlara gore sisirmedir ve indirim yapiyormus gibi gorunseler de aslinda hala normal olmasi gereken fiyatin uzerine satiyorlardir. Ne kadar cok dusuk fiyata satarlarsa, kendi alacaklari para o kadar asagi iner.


  • Merhaba 5000-6000 dolar bandında bütçemiz var. Uber - Lyft içinde kullanılacak hangi araçları önerirsiniz? Aslında hayalim Bmw e46 fakat bunlar için çok uygun değil herhalde 🙂

  • ⭐⭐⭐

    @MySea, içinde söyledi: Amerika'da ikinci el araba almak

    Dealer saticilari belli bir komisyon uzerinden calisirlar. O yuzden, ne kadar cok araba satarlarsa ve ne kadar yuksek fiyata satarlarsa, alacaklari para ona gore belirlenir. Cok sayida arabayi belli bir surede hizli bir sekilde satabilmeleri icin musteri sormadigi surece arabanin hicbir ariza ve kotu yonunu ifsa etmezler. Sorsanizda yuzeysel uzerini kapatarak (gizleyerek) bilgi verirler. Ne kadar cok olumsuz bilgi verirlerse, o arabayi satabilme sanslari duser. Hele musteri motordan anlamiyorsa, sadece model ve renk hastasi ise, onlar icin ideal musteridir.

    Ayni sekilde fiyatlarda genelde bireysel araba satanlara gore sisirmedir ve indirim yapiyormus gibi gorunseler de aslinda hala normal olmasi gereken fiyatin uzerine satiyorlardir. Ne kadar cok dusuk fiyata satarlarsa, kendi alacaklari para o kadar asagi iner.

    ben Türkiyem için konuşucam. mesela burada araç alınacağı zaman tüv onaylı eksperler var gerçi bir çoğu emekli olup anlamayan insanlar ama içlerinde işinin ehli anlayan insanlarda azımsanmayacak kadar fazla. mesela burada araçları dyno testi , kaporta testi , airbag testi ( aribaglere direnç atmak meşhurdur ) , şaşe , podye , boya kalınlığı vs kontrolleri yapılır bu saydıklarım aracı alıcı kişinin eksperde yaptırdığı kontrol. amerikada bu durum nasıl mesela ben arabadan anlıyorum çocukluğumuzdan beri tır kamyon iş makinası araba üstündeyiz. ama anlamayan birisine yukarıda yazdığınız gibi motoru bitik vs satma durumu olabilirmi yada alıcı olan kişi Türkiyedeki gibi ekpser vs götürebilirmi varmı amerikada böyle bir hizmet yoksa satıcıların hazırlamış olduğu belgelermi var satacağı araçla ilgili ?


Benzer Başlıklar

Forum kurallarına uymayan veya forum düzenine aykırı davranan üyeler uyarılmadan forumdan çıkarılabilirler. Özellikle gereksiz yeni başlık oluşturacakların dikkatine!

72
Çevrimiçi

40.1k
Kullanıcı

4.3k
Konu

420.0k
İleti


| | | |

Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum