@wild-rift, içinde söyledi: Koşullu Green Card devam ederken boşanmanın göçmenlik sürecine etkileri
Diyelim ki Amerika'ya gittik gerçekten birisiyle severek evlendik ve 6 ay 1 yıl sonra koşullu greencard olan 2 yıllık greencardımızı aldık ve aldıktan sonra aramız bozuldu boşanmaya karar verdik ve boşandık.
1-Boşandıktan sonra hala 2 yıllık greencardımızı kullanabiliyor muyuz?
2-Bildiğim kadarıyla 2 yıllık greencardın son 3 ayı kalıcı greencarda başvurabiliyoruz. Bunu boşansak bile yapabiliyor muyuz?
3-Yapabiliyorsak bile boşandığımız kişinin evrakla alakalı işi kalıcak mı? (ingilizce kaynaklardan okuduğum kadarıyla eğer gerekli yere boşandığımızı belirtirsek son 3 ay yine kalıcı greencarda başvurma hakkımız var ve boşandığımız kişinin artık işi kalmayacak ama yine de sormak istedim çünkü ingilizcem muhteşem ötesi sayılmaz belki atladığım bir şey vardır)Şimdiden teşekkürler.
Kosullu Green Card'inizin suresi gecmeden onceki 90 gun icinde kosulu kaldirmak icin basvuru yapmaniz gerekiyor. Bunun icin I-751 formunu dolduracaksiniz ve esinizle beraber imzalayacaksiniz:
Haz 16Use this form if you are a conditional permanent resident who obtained status through marriage and want to apply to remove the conditions on your permanent resident status.
Eger esinizle bosandiysaniz ve tek basiniza gocmenlik surecine devam ediyorsaniz bu durumda ikinizin imzasi formda olmayacagi icin I-751 doldururken "waiver" talep etmelisiniz. Bu talebi ancak su kosullarda talep edebiliyorsunuz ve bu kosullarin oldugunu sizin kanitlamaniz gerekiyor:
Evlenirken iyi niyetle gercek bir evlilik yaptiysaniz ama buna ragmen bosandiysaniz...
Evlenirken iyi niyetle gercek bir evlilik yaptiysaniz ve evlilik sirasinda ABD vatandasi olan (veya GC sahibi olan) esinizden siddet gorduyseniz...
Eger ulkenize geri donmeniz sizin icin ciddi sikintilara neden olacaksa...
Bu 3 durum icin I-751 waiver talep edebiliyorsunuz, ama dedigim gibi bu durumlarin gerceklestigini sizin gosterebilmeniz gerekiyor.






Benim expedited olduğu için randevumu Ankara verdi NVC tamamen aradan çekildi ve sonrasındaki aşamada konsoloslukla iletişime geçmemi söylediler. Konsolosluk da maillere hızlı cevap vermiyor maalesef. Eğer genel bir listeyse zaten resmi sitelerde yazıyor ama özel bir liste mi diye merak etmiştim, kişinin dosyasında eksik gördükleri şeyler gibi. Barkodlu falan bir belge değil o zaman anladığım kadarıyla. Daha vaktim var belki dönüş yaparlar
en azından websitesinde yazan belgelerle aynı mı diye kontrol etsem iyi olur diye düşünüyorum. İnternette aradım ama tam paylaşılmamıştı.
Bu arada mulakat mailindeki kisisel bilgileri iceren kisimlari kirpip kalan sayfayi ekliyorum asagiya, ne kadar belli oluyor bilmiyorum ama faydasi olur umarim.




