Üyelik oluşturma ve foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!

  • Bu arada çok özür dilerim. Burada yorumlarıyla fikir veren katkı sağlayan herkese teşekkür etmeyi unuttum. Hepinize çok teşekkürler 🙂


  • @goodluck 1.2tsi ya da tsi motorları hafife alma. 1.6 hondalar iyi bilir 1.2tsi ları. Az nal toplamadılar. Ekonomi açısından VW bence en iyisi. He amerikada kükreyen bir araç alınırmı, hell yeah.
    Bu arada bisiklet deyince. Yıllardır bisiklet binerim. Olurda amerikaya gelirsem carbon bir Trek alırım diye hayal ediyordum. Malum TR de 60 binden başlıyor. Sonra baktım ki orada da 14K$ mış. Aman tanrım didim.

  • ⭐⭐

    @hasnotbeen

    Ben Turkiye sartlarinda hic bi arabayi kucumsemiyorum. Benim Turkiye’deyken tatam vardi 1.4 dizel ayagimi yerden kesiyodu iyiydi bana 🙂 honda’ya vw nin nal toplattigini ancak Abd’de ogrendim. 1,8 civic vardi simdi 2.0 tiguan tsi var basti mi geriye yapistiriyor. Burda vw yi nedense tutmuyorlar pek ama ben amblemi gorunce hosuma gidiyor Turk kafasi iste 😀Soyledigin hacimdeki arabalar Abd de zaten yok 1.8den basliyor genelde arabalar. Yaniliyorsam ustatlar duzeltsin 😀 benzin bu aralar dustu. Gecen 14 galon depoyu $30a doldurdum. Turkiye’de bu demek oluyor ki 30TL. Onceden de $37di. Bisiklette cocukken pinokyom vardi sonra bianchi ye gecmistim acaip seklim olmustu. 😀


  • Fiat Dodge ve chrysler gurubunu satin aldi. Bu yuzden bazi araclar ya ayni (freemont/Journey-Doblo/Ram vs ) yada ortak platform. Haliyle bazi motorlarda ortak kullaniliyor...

    90 ve 2000 yillarinin baslarinda maalesef Amerikan araclari bazi modellerde ve motorlarda ciddi cuvalladi. Bu donbemde avrupa ve uzakdogu iyi isler cikardi... Fakat yeni amerikan araclari icin kotu demek fazla acimasiz...

    Mesela Chevrolat Cobalt sattim gecen gun. Temiz ve bakimli bir aracti. 155bindeydi ve saat gibi calisiyordu... Ondan daha dusuk kilometre de corollanin alternator ve starterini degistirdik mesela... Cobaltta ise orjinal duruyordu hepsi...

    Zaten biraz karistirdiginizda GM ile Toyota arasinda bile bir cok ortaklik gorursunuz (pontiac vibe-Toyota matrix)

    Uzakdogu yada japon araclari neden mi pahali? Gorece olarak bazi modellerde kaliteliler. Lakin hep ornegini veriyorum. Bendeki Dodge Caravan temizliginde odyssey yada sienna aldiginizda fiyat 3.5 yerine 7-8e cikar... 2 kat mi kaliteli? Asla...

    Genel kaniya farkli konustugum icin mahallenin delisi ilan edilsem de bildigimden sasamam...

    5 bin alti aracta temiz olani secin...

    Araba X markadir yada illa Japondur baskasini tanimam diyenlerin arac bilgilerine cok itibar etmeyin...

    Plastik camurluk olayinda gelince... Ikinizde haklisiniz... Son donemde yolcu guvenligide carpisma testlerine katilmaya baslandigi icin farkli uygulamalar yapildi. Araclardaki bazi malzemeler aliskin olmadigimiz seylerden seciliyor. Sasiler daha guclendi, yan malzemeler ise adeta kazada parcalansin ama darbeyi emsin mantigi ile yapiliyor...
    Aluminyum (kaput ve bagaj kapaklarina) Plastik Camurluk, kopuk darbe emiciler vs vs kullanildikca araclar hafifletilmeye ve yakit tuketimleri azaltilmaya calisiliyor...

    Yakit olayina takilmiyorum... Kimisi takilir... Oda hakli bende...

    Mesela insanlar 100 dolar yakita takilirken, ben kirasi 1900 olan evi 1600e mortgage ile oturarak zaten 6 depo kar ediyorum aylik...

    Yani herkesin birikim yada ekonomi yapma sekli ayri 🙂

    GEcen bir arkadasla konustuk... Toyota muhabbeti gecti... Corolla ile kaza yapmis... baya sorun yasamislar saglik anlaminda... Simdiki araclarinin hepsi buyuk.. Yemisim 100 dolarini ayda diyor 🙂


  • @hasnotbeen Amerika'da ikinci el araba almak içinde söyledi:

    Ekonomik araç denince VW den şaşmam. 2012 jetta 1.2 tsi aracım vardı. Benzinli. Uzun yolda, yol düzse 90-100 km hız sabitlediğimde 3lt/100km yakıyordu. Aracımı satarken 50 bin km ortalaması şehir içi/dışı ortalaması 6lt idi. Amerikada bu motor seçeneği yok ama son modellerinde 1.4tsi lar var.1.2tsi lardan daha güçlü ve ekonomik olarak çok az bir fazlalığı var. Ayrıca 2013 hybrit jettalar da var. Fabrika verileri 1 galon city 42/hway 45 mile. Toyota pirius dan daha ekonomik ve konforlu. Fiyat aralığı da 5k-9k arası. 2020GC talihlisi olabilirsem hiç düşünmeden alacağım araçtır kendileri.
    VW das auto.
    Reklamlar biter 🙂

    Biraz moral bozayim 😃

    Sevilmeyen bir araba. Burada Turkiyedeki gibi 'iyi niyet garantisi` falan diyerek milleti kaziklayamadiklari icin tutulmuyor...

    son 2 haftada tertemiz 4 tane VW araci acikartirmaya geri yolladik. Hepsi sanziman sorunlu... 70 ile 130 bin arasindaydilar...

    O camur atilan amerikan arabalarinda bile bu kadar sorun yasanmiyor sanzimanda...

    Bir cogunuz bir kac ay sonra 3-4 bin arasi gelirlere ulasacaksiniz... C segmenti bir araci 23-25 dolara, Benimki gibi dev bir araba alirsaniz 45-50 dolara dolduracaksiniz...

    Haftada 1 depo harciyorsaniz (genelde menzil ayni sehir icinde) 100 dolar fazla odeyeceksiniz ayda...

    Ben 100 dolar icin neredeyse ayni para istenen Corolla yada 4 silindir Camrye binecegime 8 silindir mercedesime biner keyfimi cikaririm... Yani ortalama kazancinizin 30da bir yada 40ta birini iyi bir araba icin ayiriyorsunuz sadece yakit olarak...

    Ama parantes acalim....

    Delivery, dagitim yada hafta ici uber vs yapiyorsaniz 4 silindir almak mantikli... Bu kesinlikle dogru...

    Ek isi olarak uber yaparim haftasonu gecelerinde diyorsaniz 7 kisilik arac... isterse 8 bin motor olsun...


  • @goodluck Amerika'da ikinci el araba almak içinde söyledi:

    @hasnotbeen

    Hocam gelince kendi aracinla delivery tipi bi is dusunmuyorsan ne priusu ne darti ne 1.2 vosvosu. 1.2 motor bisiklet olur burda ancak 😁 alacaksin yuksek motor basacaksin gaza. Su ara benzin fiyatlari da dustu hepten gaza geldim 😁

    Sen daha dur... daslara vuracagim seni 😃 Once evi kitledik, simdi bir de 500 beygirlik araba insallah 😃

  • ⭐⭐

    @semavi

    Esim civicle kaza yapti. Araba saglamdi hasar cok oldu airbag ler acildi ama saglik olarak esime bisey olmadi. O andan itibaren ilk gordugum nissan galerisinden 100e 200e bakmadan kazali haliyle verip suv aldim. Pisman degilim hakim bey:) Araba anlamadigim bi konu oldugundan ve Turkiye’de ki gibi bi yatirim aracagi olarak gormedigimden sanki elektrik su faturasi gibi aylik 200-400 arasini donemine gore gozden cikariyorum.

    Tasarrufu dedigin gibi baska yerlerde yapmaya calisiyorum

  • ⭐⭐

    @semavi Amerika'da ikinci el araba almak içinde söyledi:

    @goodluck Amerika'da ikinci el araba almak içinde söyledi:

    @hasnotbeen

    Hocam gelince kendi aracinla delivery tipi bi is dusunmuyorsan ne priusu ne darti ne 1.2 vosvosu. 1.2 motor bisiklet olur burda ancak 😁 alacaksin yuksek motor basacaksin gaza. Su ara benzin fiyatlari da dustu hepten gaza geldim 😁

    Sen daha dur... daslara vuracagim seni 😃 Once evi kitledik, simdi bir de 500 beygirlik araba insallah 😃

    Bi

    @semavi Amerika'da ikinci el araba almak içinde söyledi:

    @goodluck Amerika'da ikinci el araba almak içinde söyledi:

    @hasnotbeen

    Hocam gelince kendi aracinla delivery tipi bi is dusunmuyorsan ne priusu ne darti ne 1.2 vosvosu. 1.2 motor bisiklet olur burda ancak 😁 alacaksin yuksek motor basacaksin gaza. Su ara benzin fiyatlari da dustu hepten gaza geldim 😁

    Sen daha dur... daslara vuracagim seni 😃 Once evi kitledik, simdi bir de 500 beygirlik araba insallah 😃

    Bi dal wrangler alirim 😀


  • Ben de sorumu sorayım fırsattan istifade. İndiğimiz gün -sığabilirsek- bir arkadaşın yedek aracını ödünç alacağız. Ama ilk hafta içinde kendimize bir araç almamız şart -hatta sonraki ay ikinci aracı-. TR'de bindiğim en baba araç 90 beygir civarıydı, bayram öncesi mecburen araç kiralamam gerekti çünkü memlekete gidip vedalaşacaktık. Pozantının yokuşlarını ve gelirken bize verecekleri bagaj dolusu portakalı düşünüp kendimce güçlü bir araç kiralayayım dedim. 2018 Nissan Qashqai verdiler 130 beygir, 1600 motor...
    O Pozantı yokuşları sol şerit giderken bir baktım farkına varmadan 160 ile çıkmışız. 2 depo ile gidip geldim ve dünya kadar yol gezdim Adana'da. Sonra anladım ki 1.1 motorlarla yıllarca ne zulüm çekmişiz biz.
    Şimdi sorum şu 9k-10k civarı çocuklu aile, Lyft de yapsın Uber'de, 6 valizi dert etmesin, konforu da eksik kalmasın. Acil durumda, yokuşlarda, soğukta sıcakta ayılıp bayılmasın dersek. Ne alabiliriz. SUV, SV, Mini Van hepsi olur, marka-model-özellik tavsiyelerini alabilir miyim? Lokasyon SF civarı.


  • @semavi Bey 5bin altı araçta temiz olanı tercih edin demişsiniz. Orası nasıl oluyor sorun orda 🙂 Dediğim gibi araçtan anlamıyorum. Türkiyedeki araçlarımın satmadan önce en çok yol yapmışı 55bin km idi. GC nedeniyle şimdi de 42bindeki 500L Trekking imi satıyorum. İlanlarda bahsettiğiniz fiyattaki araçlar 80-90bin mil üzeri. Yanlış anlaşılma olmasın. Mil diyorum. Burda km ye alışkınız ama 100bin mil 160bin km yapıyo ki bu mildeki araçların ne durumda olduğunu nasıl anlayacağız. Başta bazı ipuçları vermişsiniz ok ama kör bir insana kahverengini anlatmak gibi:) Yani anlamadığımdan gözümde birşey canlanmıyor ya da açıkça söyleyeyim yinede birşey anlamıyorum 🙂 Benim durumumda olan insanlar da ilk başta sıkı davranmak zorunda düzen oturtana kadar. Çok az kişi olduğumuzu da sanmıyorum. O nedenle fiyat skakası ya da araç önerisi gibi şeyler bekliyoruz. Oazarlık varsa nasıldır be kadara kadardır gibi sorularım bu yüzden. 5bin dolara alırız en kötü kazıklanırız ama ilk etapta 5bin dolar yeni gelen için ciddi miktar. Düzen oturur çalışmaya kazanmaya başlarız tamam belki komik gelir kayıp ama başta zaten psikolojik olarak da tutunma zamanları olacak. Ben 1 yıl amerikada dil eğitimi için bulunmuştum. İlk zamanların ne demek olduğunu çok iyi biliyorum. Ama o zaman genç bekardık. Şimdi yaş 36 ve yanımda kankam değil eşim olacak. Şartlar farklı yani:)


  • @semavi
    E ama siz şimdi yıldız dediniz kalbimi kırdınız. Benim için otomobiller ikiye ayrılır. Yıldızlılar ve diğerleri. Ayrıca hala Türkiye de sürünmekten mütevellit benzinlikleri görünce intersteller daki kara delik gibi korkutucu geliyor. Fakirlik her hücremize işlemiş. 🙂

  • ⭐⭐ Yasaklı

    Amerikada alınacak en son araba Alman arabası. Türkiyede de böyle bence. Almanya tarafından bu kadar aşagılanan fakat alman malı hastası başka ülke görmedim.
    Arkadaslar bu civic corolla golf passat muhabbeti komple şişirmece. Hiç Paranız yok ise copart auctionlara gidip sahibi tarafından DONATION yani abandone edilmiş geliri hayirkurulusuna verilmek için bagişlanmıs arabalar var. Cogu yaşlı emekli sahiplerinden az kullanılmıs arabalar. Ben olsam bu auctionlara gider gözüme kestirdigim. Flood hasarı olmayan. Drives and runs şeklindeki arabalara bakarım. Motor yagı, şanzıman yagı çubuklarını , fren hidroligi ,direksiyon hidroligi sıvıların rengine bakarım Inanınki 20 yasındaki mercury grand marquis veya lincoln town car veya bir mitsubishi galant ,acura legend vesayre o passattan jettadan daha mantiklidir, eger ilk sahibinden ise!.( 400 500 dolarlık arabalar bunlar) Aldiginiz arabada mutlaka tekerlek baglantı kontrollerini (ball joint-tracking rod end) kontrol ettirin ve Alternatör outputunu kontrol edin bunlar ilk baslıca yapılacak işler. Ikıncısı hem türkiyede hem yurtdısında voksvagen grubundan uzakkk durun. Zincirli diye volksagen alırsın 50 binde zincir kopar, sanzımanı 100 binden sonra her an ölebilir. Amerikan alacaksanız Dodgenin 5.7 ve 3.6 motor platformları güzel. Mumkunse fordun tumunden ve chevynin bineklerinden uzak durun. Cobalt sonic hariç. 4 -5 bin dolarınız olunca camry hibrid alirsiniz. Fantazi araba istiyorsaniz zaten sinir yok. Geniş aile iseniz ucuz yedekparça harcialem sürüş istiyorsanız bence dodge caravan alabilirsiniz fakat amerikan arabalarında cangüvenligi pek yok. Çok çok ucuza isvec arabaları da alabilirsiniz saab volvo


  • Ben nicke takıldım 🙂 neden @Calibraturbo


  • Herkese yardımcı olabilmesi adına bir arkadaş tecrübelerinden bahsetmiş iyi bir anlatım güzel bir kaynak olduğunu düşünüyorum saygılarımla..

    İkinci El Araba Alırken

    Herkese merhabalar,

    Ben arabadan çok anlamadığın üzere, gelmeden önce Youtube’dan saatlerce video izleyerek ikinci el araba anlayışımı geliştirmek istemiştim. İkinci el araba alırken incelenmesi gereken konuların çokluğunu fark edince, videoları izledikten sonra da kendime bir checklist yapmaya karar verdim.

    Gerçi kendime ikinci el araba alırken hepsine bakmaya fırsatım olmadı ama elinizin altında böyle bir şey varsa en azından yarısına bakabilseniz kar kardır. Çünkü ikinci el araba işi milli piyango kadar tesadüf. 2 bin dolara alacağınız 150 bin milde bir araç sizi ihya ederken 12 bin dolarlık 2014 model bir araba sizi hayal kırıklığına uğratabilir. Çünkü sorun arabaları almakta değil, onların tamir ve bakımlarını üstlenmekte. Servis ücretleri, tüm el işi işlerde olduğu gibi uçuk. Basit bir kaynağa 90 dolar isterlerken, 100 dolarlık parçayı değiştirmeye 50 dolar işçilik isteyebiliyorlar. Hele bir de aracın bozulduğu yerden çekici çağırmanız lazımsa ufak bir arıza için en az 500 doları gözden çıkarmanız gerekebiliyor (Ücretsiz araç çekimi içeren araç sigorta paketleri mevcut, arzu ederseniz ekletebilirsiniz).

    Ikinci el araba alırken aşağıdaki listeyle yapacağınız incelemelerden sonra bulacaklarınız araba fiyatında pazarlık yapmanıza argüman üretebilir. Yani, bak burasında vuruk var, motordon da şöyle bir ses geliyor, buna tamir için en az su kadar para lazım bana fiyatta yardımcı ol` demenize yardımcı olabilir.

    Kontrollerde önemli iki konu,

    1- Motor arızaları parça değişimiyle halloluyor ama kaza durumu araçta geri dönülmez problemlere sebep oluyor. Bu sebeple fiziksel kontrol önemli ve bu ilk kısmında arabayı bol bol ellemeye çekinmeyin. Bu şekilde kasanın kusursuz olup olmadığını fark edebilirsiniz. Tüm yüzeylerde boydan boya elinizi gezdirmek bu işi görür.

    2- Şu ve pas en tehlikeli konu. ABD’de çok fazla sel ve hurricane olduğu için bindiğiniz ya da binmediğiniz arabaların tüm iç kısımlarını bol bol koklayın ve elleyin. Islaklık varsa ya da rutubet kokusu varsa o arabadan uzak durun. Özellikle araç içinde pas varsa bu korkunç bir olay. Bu bir gün yağmur yağdığında arabaya şu girebilir demek oluyor.

    Liste aşağıdaki gibi. Araba bakmaya giderken listeyi yanınızda götürüp tek tek kontrol edebilirsiniz. Zaten genelde size arabayla başbaşa bırakıyorlar, araştırma için istediğiniz kadar zamanınız oluyor.

    Ayrıca listeyi yapmamda bana yardımcı olan videoların linkleri de aşağıda paylaşayım. Videolar 15’er dakika falan, vaktiniz varsa izlemenizi tavsiye ederim.

    Hepinize kolay gelsin. Umarım 10 numara tam istediğiniz gibi bir arabaya denk gelirsiniz.

    Fiziksel Kontrol (Gözle ve Elle)
    A1 Kaportada sağ aralık ile sol aralık eşit mesafeli mi duruyor (kaporta ile diğer parçalar arası mesafeler boydan boya aynı mı)
    A2 Bagaj kapağı sağ aralık ile sol aralık eşit mesafeli mi duruyor (bagaj ile diğer parçalar arası mesafeler boydan boya aynı mı)
    A3 Sağ far ile sol far aynı renk ve eskilikteki mi
    A4 Sağ stop ile sol stop aynı renk ve eskilikteki mi
    A5 Far ve stoplarda çizik ve kırık var mı / aracın genel hatlarıyla uygun mu
    A6 Aracın yüzeyinde zedelenme/çizik var mı (elle control) (aracın butun kıvrımları aynı derinlikte mi) (kapılar ile govde arasindakı aralıklar her yerde aynı mı)
    A7 Bütün govde parcalarinin renkleri biririyle tutuyor mu
    A8 Boydan boya yatay durarak yansımalara bak ezik çizk var mı lines straight mi
    A9 Arabanın sağı ve solu tam olarak aynı mı (bir sagdan bir soldan ayni acilardan bakip kafada bir kiyas yapin)
    A10 Tüm üst zemin kontrol / sunroof iyi kapanıyor mu (aracin takla atmisligi var mi)
    B1 Bütün kapıları dışarıdan tek tek aç kapa rahat mı sesler aynı mı
    B2 Tüm menteşe ve kapı tutma metalleri kontrol et paslanma var mı yağlı mı
    B3 Kapı içlerinden paslanma var mı (toz varsa iyidir)
    C1 Bagajın ve kapıların contaları sağlam mı (cm cm elle bastır esneklik eşit olmalı)
    C2 Bagajın keçeyi kaldır bodyde paslanma var mı (hem yedek lastik hem de yanlar)
    C3 Bagaj kapağının altı keçesi düzgün mü
    D1 Sileceklerin lastikleri yeni mi (camı iyi temizliyor mu)
    D2 Motor kapağı kolay açılıyor mu / menteşeleri düz mü
    D3 Motordaki fiziksel parçlar sıkı takılmış mı (hepsini bir yokla, oynamaması lazım)(farlar da karbüratör de)
    D4 Çamurluğun içine bak paslanma var mı
    Tüm değişmiş/boyanmış parçaların üstünde elini gezdir
    Fazla zımpara-kötü boya-dalgalanma vs varsa kötü

    Mekanik Kontrol
    A1 Yağ kontrolü (miktar/renk) ( kahverengi iyi, siyah kotu)
    A2 Akü üstünde yıla bak (Max 5yıl)
    A3 Kötü,boşta,dağınık duran kablo veya boru vs var mı
    B1 Cantta çizik, ezik var mı
    B2 Cantın genel çevresi 360derece ok mi (lastikle cant arası mesafe her yerde aynı mı)
    B3 Arabayı zıplat, amortisörleri kontrol et (ses var mi) (sag ve sol esit miktarda zipliyor mu)
    B4 Lastikler nasıl kanallar ve girintiler ok mi, aşınmış mı
    B5 Lastik üretim yıl WWYY şeklinde (en fazla 6 yaşında olmalı)
    B6 Lastik markası düzgün mü 4 lastikte de aynı mı (en azindan on 2 ile arka 2 birbiriyle mutlaka tutsun)
    B7 Yedek lastiği dışarı çıkart aynı inspectionı yap (lastigi cikartinca o bölgede su/pas var mı)
    C1 Arabayı çalıştırmadan önce tüm gösterge ışıkları yanıyor mu / çalıştırınca sönüyor mu
    C2 Arabayı normal çalıştır hemen çalışıyor mu
    C3 Elektrikli aparatları aynı anda aç, arabayı çalıştırmaya çalış (sinyal,far,klima,radyo,iç lamba)
    D1 Motoru kapağı açarak dışarıdan dinle idle sesi flawless olmalı (yaşlı arabada ek ses normal)
    D2 Dışarıdan dinlerken gaza bas, o sırada yine dinle
    D3 Klimayı çalıştırınca motor sesi nasıl değişiyor
    D4 Boşta vitesi değiştir, motoru izle, tepkiyi kontrol et (tüm vitesler tek tek sırasıyla tekrar tekrar)
    D5 Direksiyonu tam sağ tam sol yap tuhaf ses var mı
    D6 Freni kökle dibine kadar gitmemeli resistance olmalı
    D7 Egzost dumanı nasıl çıkıyor

    İç Kontrol
    A1 Genel görüntüye bak
    A2 Kmsi arabanın conditionına uygun mu
    A3 Pedallar ne kadar aşınmış
    A4 Direksiyon ve şöför koltuğunun durumu nasıl
    B1 Koltukların ayar mekanizmaları çalışıyor mu
    B2 Camlar çalışıyor mu (tüm 4 pencere)(motor hızları aynı mı)
    B3 Kapılar içeriden kolay açılıyor mu
    B4 Aynalar ayarlanabiliyor mu
    B5 Direksiyon ayarı çalışıyor mu
    B6 Airbag kapalarının durumu nedir (renk farkı, mesafe farklılığı var mı)(daha önce patlamış mı)
    B7 Paspasları kaldır (renk farkı, koku, ıslaklık var mı)(sele karşı)
    B8 Arka koltukların altına elini sok (ıslaklık var mı)(sela karşı)
    B9 El freni rahat inip kalkıyor mu
    B10 Torpido ve diğer gözler temiz ve rahat açılıp kapanıyor mu
    B11 Bagaj ve depo kapakları açma kolları çalışıyor mu
    B12 Tüm gösterge ışıkları yanıypr mu (klima,radyo,odeometre)
    B13 Tüm dış ışıklar yanıyor mu (kısa,normal,uzun,sis,sinyaller,geri vites,stop vs)
    B14 Silecek aşamaları fiziksel olarak ok mi
    B15 Radyonun tüm fonksiyonları çalışıyor mu
    B16 Sigara içilmiş mi (çakmak ve tabla)
    B17 İç lamba ve sun roof çalışıyor mu (kapılar açılınca iç ışık yanıyor mu)
    B18 Kullanma kılavuzu var mı
    B19 Güneşlikler ok mi
    B20 Arkada ve önde kemerler çalışıyor mu (önde takınca kemer ışıkları sönüyor mu)
    B21 Uzaktan kumanda kapıları e bagajı açıyor mu
    C1 Havalandırma ve klima kontrolü (sıkca ve soğuk)
    C2 Çalıştırınca koku var mı
    C3 Kanallar açılıp kapanıyor mu yönleri ayarlanabiliyor mu
    C4 Klima harbi soğutuyor mu
    C5 Ön cam ve arka cam defrost çalışıyor mu

    Sürüş Testi
    A1 En az 10-15 dakika açık bir yolda sürün
    A2 Susun ve dinleyin
    A3 Gazlayınca motor sesi nasıl
    A4 Çukura/bumpa gir ek ses geliyor mu dinle
    A5 İçeri ses ve rüzgar giriyor mu
    A6 Lastikler ne kadar ses çıkarıyor (az ses yeni lastik)
    A7 Park yerinde full sağ/full sol yaparak direksiyonu dinle (Hizli ve yavas olarak ayri ayri)
    A8 0’dan hızlanınca nasıl tepki veriyor (egzosta da bak, ekstra duman cikiyor mu)
    B1 Vites değişimlerini dinleyin (çok yüksek devirde ve çok sert değişiklik yapması kötü)
    B2 Durur vaziyette ileri ve geri vites geçiş sürelerine bak
    (drive forward, complete stop, reverse gear/drive reverse,complete stop,forward gear/drive forward)
    B3 Cruise kontrol çalışıyor mu
    C1 Direksiyon düzken araba tam düz gidiyor mu
    C2 Araba sağa sola çekiyor mu
    C3 Direksiyon yumuşak mı
    C4 Direksiyon vibration var mı
    D1 Ani frende arabanın tepkisine bak
    D2 Her frende aynı tepki geliyor mu
    D3 El freni tutuyor mu(5-10km ile giderken hemen el frenini çek)
    Sürüşün Sürüş keyifli mi
    Amacı Görüş açısı size uygun mu
    Koltuk rahat ve sürüşe uygun mu
    İç ses ok mi
    Motor gücü yeterli mi

    Son olarak,

    Fiziksel incelemelere geçmeden önce satıcıya şu soruları sormanız tamamen yasal ve sizin açınızdan faydalı olabilir.

    A- Çarfax raporu elinizde mevcut mu? Bu rapor arabanın tamir ve kaza geçmişini gösterir. Tabii ki bu rapor yan sanayi tamirlerini içermez, ancak ciddi hasarları %100 listeler. Bu rapor normalde ücretlidir ama bayiler kendileri için mutlaka satın alırlar. Bende bu araç için çarfax yok diyen satıcı sizden bir şeyler saklıyor olabilir. Takdir edersiniz ki hiç bir tüccar sattığı malın ne olduğunu bilmeden satmaya çalışmaz.

    B- Araç Salvage Title mi? Salvage title ağır bir kazadan sonra hurda olan aracın sigorta şirketine geçmesi anlamına geliyor. Bu araçların normalde yok parasına satılması gerekirken kurnaz ikinci elçiler güzel boya ve hızlı satış teknikleriyle size hurdayı satmaya çalışabiliyor. Bu bayii şeklinde zincirleşmiş satıcılarda genelde olabilecek bir durum değil. Ama bunu sormak sizin yasal hakkınız.

    C- Araç selden zarar gördü mü? Flood dediğimiz şey özellikle kıyı eyaletlerinde önemli bir doğal afet. Paslı ve rutubet kokan arabalardan uzak duruyoruz, görmeye ve denemeye bile vakit ayırmıyoruz. Yine ciddi bayiiler bu tür arabalara girmeseler. Soruyu sormak sizin hakkınız.

    Videolar icin:

    -
    -
    -
    -
    -

    Kaynak :http://www.nasilgreencardaldim.com/ikinci-el-araba-alirken/


  • @barış Bey ben bu listeyi daha önceden okudum. Çok detaylı gerçekten. Ama çoğu şey 2 kişinin gözlemleyebileceği şeyler. Aracı içindeyken ve sürerken egzoz kontrolü gibi:) Anlayacağınız her halükarda 2 kişi gitmek lazım gibi:) Ayrıca anlamak da önemli. Örneğin çoğu insan deriyi koklayarak anlamaya çalışır. Ancak çoğu suni deri iç astarı domuz derisi kullanılıyor Türkiyede insanları aldatmak için. Babam yılların ayakkabıcısı ordan biliyorum. Bu işte ise ben koklayarak suni deriyi iç astar malzemesi nedeniyle gerçek deri sanan müşteri pozisyonundayım. Dolayısıyla anlatılanla arabadaki sorunları farkedebilecek pozisyonda değilim 🙂 Elektronik eşya misali kısmetimize ne gelirse olacak anlaşılan. Tek sorun eşektronik ücretsiz servise gidiyor ama araçlar maalesef öyle olmayacak.


  • İlk postumda bende anlatmaya çalıştım kısaca 🙂

    Ucuz arabalar için daha da kısa anlatayım..

    Motor saçma sapan sallanmiyorsa...

    Şanzıman patır patır vurmuyorsa...

    Klima çalışıyorsa...

    Kullandığınızda alttan patır kütür çok ses gelmiyorsa alın 🙂

    Araba işi o kadar dert edilecek bir şey değil. Boşuna komplike hale getirmeyelim ucuzlar için...

    Pahalı yada sıfır bir araç alınacaksa kendimizi değişik siteler falan okuyarak, karşılaştırma izleyerek falan tatmin edebiliriz... Keyiflide oluyor... 🙂

    Şimdi bende Impala var topladığımız... Video da çektim hatta... 2bin dolarlık araba ... Ne kadar kontrol edilebilir ki?

    Yukarıda yazdığıma bakıp alınır. Fazlası beklenmez...

    Ama 2013 uzeri yada sıfır alınırken farkli...

    Bu arada pas kuzeyin problemi... Buranın değil.... Öyle flood arabalar var ki anlayamazsiniz...

    Salvage olayına gelince...

    Tampon kosesi ve var hasarı yüzünden salvage olan arabalar var... Burada öyle büyük hasarlar tamir edilmiyor .. Türkiye gibi düşünmeyin. Salvage demek Türkiye gibi büyük hasarlı anlamına gelmiyor...


  • @the-black-eagle Haklısınız katılıyorum size ben bir çok insana en azından bilgi verir diye yayınladım bazılarından anlamak zor olsa da bir çok madde bizimde keşfedebileceğimiz maddeler. Yolunuz Houston düşerse bu konudaki müdavim videolarından da takip ettiğim forum arkadaşımız @semavi bey 🙂 gözümüzün nuru 🙂 zaten şuan böyle bir iş ile ilgili çalışıyor sanırım yardım alınması gereken birinci insan bence


  • Beklerim her zaman. Her ihtimale karşı ucuz araba tutuyorum duzgun görürsem. Benim için risk ama bazen yeni gelenlerin 2-3 bine araba bulup şansını denemesi gerekiyor maddi sebeplerden dolayı... Malum dolar kurları...

    Temiz ve ucuz buldummu atıyorum arka tarafa ve ilana bile koymuyorum... Özellikle yeni gelenler için o mutluluğu görmek yetiyor. Yoksa 2500-3binlik araç ticari olarak kazandırmıyor hatta boşuna risk benim için...

    Not: bile yazacagima hile yazmis t9 🙂 düzelttim 🙂


  • Bu arada gece gece neden yazıyor demeyin 🙂 küçük oğlan biraz bostan sulamis 🙂 uykum kaçtı 🙂


  • @hasnotbeen Amerika'da ikinci el araba almak içinde söyledi:

    @goodluck 1.2tsi ya da tsi motorları hafife alma. 1.6 hondalar iyi bilir 1.2tsi ları. Az nal toplamadılar. Ekonomi açısından VW bence en iyisi. He amerikada kükreyen bir araç alınırmı, hell yeah.
    Bu arada bisiklet deyince. Yıllardır bisiklet binerim. Olurda amerikaya gelirsem carbon bir Trek alırım diye hayal ediyordum. Malum TR de 60 binden başlıyor. Sonra baktım ki orada da 14K$ mış. Aman tanrım didim.

    1.2 iyidir çünkü 1.2 değil aslında... Haram beygir var işin içinde... Yani turbo 🙂

    Amerikalılar turboyu çok sevmez... Düz motor olsun, güç lazımsa hacim koy derler. Bu nedenle birbirinin aynisi sayılabilecek motorlad üretilir...

    Mesela...

    Volvo 2.5t motoru 210 beygirlik bir motor 5 silindir.. Xc90larda kullanılır . Ülkemizde çok var...

    ABD de ise 3.2 V6 model daha çok tercih edilir. Aslında performans değerleri yakın. 2 motorda hemen hemen. Aynı şeyleri veriyor... Ama pazar ve algı farkı...

    Avrupa'da bazı ülkelerde hacime dayalı vergi var yada emisyon... Amerika'da ise her araç aynı yani 80 dolar...

    Burada 1.2 zor... Sanırım 1.4t getirildi Dodge ve Fiat gurubunda...

    Yani pazarlar ve gereksinimler farklı..


Benzer Başlıklar

  • 3
  • 19
  • 22
  • 17
Forum kurallarına uymayan veya forum düzenine aykırı davranan üyeler uyarılmadan forumdan çıkarılabilirler. Özellikle gereksiz yeni başlık oluşturacakların dikkatine!

102
Çevrimiçi

40.7k
Kullanıcı

4.4k
Konu

424.3k
İleti


| | | |

Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum