........
-
@ayvalik10 bilgi ve cevap için teşekkürler.
-
@Cevdet51, içinde söyledi: Postane (USPS), FEDEX, UPS ile paket ve mektup gonderimi hakkinda bilgiler
@goodluck Özel posta kutusu kiralarsak greencard ve ssn gibi federal hükumetten gelen önemli postalar sorunsuz bir şekilde posta kutumuza gelir mi? araştırmalara mi göre posta kutu kiralandiginda bu tarz önemli evrakları oraya bırakmıyorlarmis doğru mudur.
Ozel posta kutusu derken postanenin kendi kiraladigi posta kutusundan bahsediyorsaniz oraya tum postalar ve paketler birakilir. Ancak farkli bir yerin posta kutusunu kiralayacaksaniz onu bilmiyorum. Orada sorun yasanabilir.
-
Amerika'da pilot olarak çalışmak için green card gerekir mi veya buna yönelik spesifik bir vize türü var mıdır?
-
@ecisso, içinde söyledi: Amerika’da Türk denizcisi olmak...
Herkese merhaba, bir greencardlı olarak İngiliz Bayraklı bir teknede deckhand olarak Bahamalar'a tur yapan bir Süperyatta çalışmam, amerikan topraklarından çıkmış gibi görünmeme sebep olabilir mi? İlla ki greencard'ımın riske girmemesi için Amerikan Bayraklı bir teknede mi çalışmam gerek?
Green card ‘a ait ülkede kalış ve süre tamamlama konularını aksatmadığınız sürece sıkıntı olmaz. Aksi taktirde biriktirmiş olduğunuz kalış süresi tehlikeye girer.
-
@ecisso, içinde söyledi: Amerika'da Uber Eats, DoorDash ve Pizza Delivery Yapmak
Benim Doordash hesabım daha onaylanmadı. Bulunduğum noktadan dolayı "We’ve hit our capacity of Dashers in your area due to popularity, so we’re not accepting applications at the moment. Not to worry, you’ve been added to our waitlist, so please check back here to see when we’re ready to welcome new Dashers" diyor. Bu durumla daha önce karşılaşan oldu mu? Olduysa nasıl çözdü
Pazartesi sabahları erken saatte deneyebilir misin ben böyle açmıştım Illinois ‘te
-
Herkese merhaba, suanda J1 trainee vizesi altinda ABD'de bir sirkette freight forwarder olarak calismaktayim. Hem lojistik sektorundeki arkadaslarla tanismak hemde sorusu olan varsa yanitlamaktan memnun olurum.
Daha cok ihracat/ithalatla ilgilenmekteyim, ABD'den yuku olan veya ABD'ye gidecek yuku olan varsa da yardimci olabilirim.
-
Merhaba biraz gec olabilir ama genede bildiklerimi anlatmak isterim. Suanda Amerika'da bir firmada freight forwarder olarak staj yapmaktayim. Eger ABD'den ihracat yapmayi dusunuyorsaniz %99 bir freight forwarder ile calisacaksaniz ve IRS'ten isletmenize veya kendinize bir TAX ID atanmis olmasi gerekmektedir.
ABD'deki freight forwarder yukunuzu kapidan alip arzu denilen destinasyona ( havaalani / liman veya direkt teslimat) nakliyesini halleder. Cok basit bir surec olsada regulasyonlara dikkat etmek gerek. Gonderici olarak bir takim sorumluluklariniz olacak, malinizin kontrol/lisans gerektirip gerektirmedigi ve ABD gumrugune ilan edilmesi icin gerekli detaylari da nakliyeciye saglamak zorundasiniz.
-
Merhabalar, TWIC denilen transportation workers identification credential almak greencardlı birisi icin mumkunmudur? İnternette vatandas olunmasina gerek yok yazmakta ama pek emin olamadım, USCG yeterliligi gibi TWIC almak icin de mi acaba vatandas olmamiz gerekli? Türkiyede son sinif Duim oğrencisiyim tanker, cruise gemisi ve limanda olmak uzere kisa sureli stajlarim mevcut, uzun bir staj surem kaldı, gemide calisma gibi bir planım yok ama limanlarda port operations, marine operations, terminal, yada crew recruitment alanlarinda calismak gibi bir hedefim var, coğu için TWIC gerekmekte, araştırmak icin ciddi vakit harciyorum ama nekadar istesemde bu sektörde çalışmak pek mümkün değil gibi hiç vakit harcamadan başka sektörlre mi odaklanmam gerek? sektördeki deneyimli kişiler olarak ne önerirsiniz dusuncenizi paylasabilirseniz cok sevinirim.
-
........
-
-
-
@smartcells abi bilmiyorum Amerika da mı yaşıyorsunuz
-
-
@vmature merhaba Serkan Yürekli ile iletişime geçerseniz yardımı olur. Son videosunda E2 vizesi ile göç eden bir kişi ile videosu var. Orada artık bu sektör için danışmanlık yapıyorum diyordu. İyi şanslar.
-
@ziyaku, içinde söyledi: USPS (Post Office) basvuru ve ise alim surecleri
2+ senedir hemen her ilana başvurduğum Usps'de nihayet Haziran başı itibariyle ise başladım ayrıntıları editliycem. Bu aralar çok yoğunum. Reserved 🙂
Evet Nihayet Ise girişten itibaren çok yoğun gecen bir ayı doldurdum. Daha önceki yorumlarımdan belki bilenler vardır 5 senedir Amazon Dsp driver olarak zaman geçiriyordum son iki senedir de hemen hemen ayni is olduğunu düşündüğüm (hiç alakası yok) Usps deki City Carrier Assistant (CCA) pozisyonuna etrafımdaki post ofislerin hepsine başvuruyordum. Gecen sene 3 defa başvurularım karşılık buldu ve offer geldi ancak 5 senelik oturum suresini henüz doldurmadığımdan hepsinden ret aldım. Nihayet bu sene mart ayında 5 seneyi doldurdum Şubat ayinin ortasında başvurduğum bir ilana nisan ayında offer geldi . Yine sırasıyla parmak izi verme randevusu eğitimler vs derken 4 haziran ise başlama tarihim olarak kayıtlara geçti. Simdi önümde 90 günlük deneme sureci var bu sureci de atlatırsam yerim biraz daha sağlamlaşacak kısmetse.
Başvururken hesaba katmadığım bir şey oldu . Şöyle ki : Benim başvurduğum ilanın ofis adi St Petersburg diye geçiyor. St Petersburg deki ofise de 12 tane yan ofis bağlı yani bunlardan herhangi birine seni atayabiliyorlar. Beni bula bula evime en uzak olan ofise atamışlar 30 mil tek yon araba sürüyorum. Bundan sonraki hedefim 90 günlük deneme surecini atlatıp yakınımdaki bir ofiste is ilanı açılırsa gidip postmasterla ya da manager la konuşup transfer istemek olacak. Yoksa bu yol çekilmez.Gelelim şimdiye kadarki çalışma temposu ve şartlarını Amazon isiyle karşılaştırmaya.
Önce amazonun artı eksilerini yazayım çünkü azlar. 🙂
Amazonda ise giriş ücreti benim olduğum bölgede 16,50$/h ve 5 sene çalışmama rağmen herhangi bir seniority olayı yok yani yeni ise giren adam 16,50 alıyorken ben 5 senelik eleman 17,50$ alıyordum. Amazon'da çalışırken aslında amazona çalışmıyorsunuz amazon için çalışan bir taşeronun elemanı oluyorsunuz en ufak hatada kapı dişi. Çok az benefitleri var örneğin sağlık sigortası için sadece çalışan sigortalı olursa 2 haftalık periyotta 108$ ödüyordum. Deductable i da hiç az değildi. Emeklilikle alakalı ya da 401K gibi benefitleri yok. Amazonda çalışmanın en güzel yani 4 gün çalışıp 3 gün tatil yapmak. Amazon'dayken şirketten şirkete değişmekle birlikte genelde haftada 4 gün, günde 10 saat çalışıyorsunuz, Eğer şirketin size öngördüğü güvenlik ve sürüş şartlarını yerine getirirseniz isinizi 10 saatten önce de bitirseniz günlük 10 saatlik parası alıyorsunuz. Bu şartlar araç içi ve dışında bulunan 360 derecelik kameralarla AI kullanılarak denetlenmektedir. Stop sign da geçme ya da geç durma ya da yeteri kadar durmama , hız sinirini asma, öndeki aracı yakın takip ve bunun gibi bir suru şey yani biraz olma eşeğim ölme vaziyeti. Amazonda çalışmanın en güzel yani 4 gün çalışıp 3 gün tatil yapmak. Biliyorum 2 kere yazdım ama gerçekten tek iyi yani buydu. Geleceği olmayan mecbur kalınmasa uzun sure yapılmayacak bir is. Amazonda isinizle alakalı dikkat etmeniz gereken tek bir şey var adrese gidip paketi bırakıp fotoğrafını çekmek. Bunların hepsini gerizekaliya anlatır gibi anlatan tek tek yapmanız gerekenleri söyleyen amazonun kendi uygulaması üzerinden yapıyorsunuz .Yani herhangi bir soru işareti yok yapacağınız isle alakalı yeter ki müşterinin kapısına bir şekilde ulaşın. 😁Aklıma gelenler amazonla ilgili bu kadar gelelim usps de şimdiye kadarki çalışmama göre deneyimlediğim eksilere.
Usps tam bir devlet kurumu yani bizdeki devlet memuru anlayışı neyse burada da gördüğüm üzere bu geçerli. Her turlu isten şikâyet eden kaşarlanmış elemanlar herhangi bir verimlilikle alakası olmayan sistemler. Her şey eski küf içinde en son ne zaman temizlenmiş belli olmayan sadece bir şekilde yürüsün gerisi halledilir mantığıyla bakimi yapılan dağıtım araçları vs. @goodluck arkadaşımın bunlara kesin ekleyeceği birseyler olur ben kısacık deneyimimle ancak bunları yazabiliyorum. 😁
CCA ler eleman eksiği ve regular yani kadrolu elemanların kafasına göre call out yapması ve hak kazandıkları izinleri kullanmaları nedeniyle haftada 6 gün ve günde 8+ saat çalışıyorlar. Bu çalışma da öyle zaman geçirme değil ha gerçekten çalışıyorlar Florida sıcağında bu haftaki is günlerimde günde 11 mil den az yürüdüğüm olmadı. Günde en az 4 litre su içtim.
Bu pozisyonun benefitlerini yazmıycam USPS CCA benefits yazarsanız ya da usps.gov dan careers sayfası üzerinden başvuru yaparsanız ayrıntılı yazıyor. Amazondan çok çok iyi olduğu bir gerçek. Ancak ne yazık ki herkesin yapacağı bir is değil fiziksel olarak dayanıklı olmanız gerekiyor.
Başka ofise transfer için nasıl bir yol izlemem gerektiğiyle alakalı tecrübeli arkadaşlardan 🙏🏻 tavsiyelere açığım güncellemeler gelecek.
Eski pusku ekipmanlar arabalar kismina katilmamak elde degil 😀 Sistemde cok kohne o bir gercek. Kadrolularin kafasina gore ise gelmemesine kizma sende o keyfe bir gun varacaksin 😀 Istedigin ofise gecmek icin tekrar basvuru yapmak bir secenek ama o zaman ise giris tarihin yeni girmis gibi olur ve 90 gunde tekrar baslar. Sen hangi merkeze baglisin ve o merkez hangi subeleri iceriyor emin ol. Mesela bizde cape coral, fort myers ve lehigh acres diye 3 ayri sehir var. Bunlarin 3u de lee county’ye bagli. Ancak cape coral ve fort myers ofisleri toplam 8 olmasi lazim beraberdir. Cca’ler bu ofislerde gezebilirken lehigh’a gidemezler cunku o tek basina ayri yonetilir. Lehigh’a giden orda kalir. 90 gun boyunca sesini cikarmadan isini yap. Kadrolu olup iyi gecindigin kisilere aklindakileri sor. Ben senin icin carsamba gunu kendi menagerima soracagim. Supervisorlar bana gore isi en zor olanlar. Onlar pek yardimci olmaya meyilli degildir. Cunku altinda calisan elemanlara hic bi yaptirimlari yok. Sendika direk kafalarinda bitiyor. Ayrica tepelerinde de onlari push eden bir dolu yonetici oluyor. Dolayisiyla onlarin halden anlamasini bekleme. 90 gunu doldurduktan sonra israrli bir sekilde talepte bulunabilirsin. Hatta istedigin subeye gidip menajerle konusup orada calismak istedigini soyleyebilirsin. Ihtiyaci varsa seni ister. Ben clerk olarak calisiyorum biliyorsun. Ama carrier’lara da ne yapilabilir soracagim.
-
@zeliha forum ailesinden olan aynı zamanda youtube videoları çeken aykut size direk yardımcı olacaktır.:
-
Sektorde is arayisinda olan, NC eyaleti Charlotte sehri veya cevresine yeni goc eden veya planlayan degerli forum uyeleri;
Otomotiv tedarik zinciri veya operasyonlari ile ilgili iyi deneyimi olan ve elbette ingilizcesi gunluk iletisimi rahatlikla saglayabilecek arkadaslarimiz benimle iletisime gecebilirler. Ne yazik ki deneyime cok onem veriyorlar, bu nedenle iyi bir tecrube seviyesi gereksiniminin altini cizmek isterim
Calistigim sirkette zaman zaman acik pozisyonlar oluyor ve bu yaziyi belki ihtiyaci olan birine yardimim dokunabilir umudu ile paylasmak istedim. Suan "Tedarik Zinciri - Malzeme Planlama" pozisyonunda 1 kisi acigimiz var. Gelir acisindan deneyime bagli olarak tahminim senelik (brut) $65-70k civari veya ona yakin bir maas beklenebilir. Yakin bir zaman sonra ise, "Uretim Planlama" alaninda bir pozisyon daha aciyor olacagiz.
Ayrica genel uretim sahalarinda personel aciklarimiz da var fakat Uber, Lyft veya yemek dagitim islerinde vergi oncesi $16 ve ustu kazanilabildigi durumlarda, bu ikinci ise oncelik vermenizi tavsiye etmem. Ne de olsa saatlik $16 bir cok is alaninda rahatlikla kazanilabilir. Yine de ihtiyaci olan icin not gecmek istedim.
Bu ilanlar kapanmis olsa bile, ileride ihtiyaci olanlar icin bu iletim uzun donem icin burada dursun. Eger bu sirketten bir gun ayrilirsam, zaten iletiyi guncellerim
Güncelleme Tem 1 2022: Artık bu işyerinden ayrılıyorum
-
Sadece pilotaj eğitimi için ABD'ye gitmek isteyenler veya ABD'de pilotaj eğitimi alıp Türkiye'de iş aramayı, çalışmayı düşünenlere bir uyarım var!
1 Ocak 2022'den itibaren yürülüğe giren ve uygulanmaya başlayan SHGM yönetmenliğine (SHT-1LC) göre Türkiye dışından bir otoriteden (CAA) alınan lisansların ve ratinglerin Türk Lisansına çevrilmesi ve işlenmesi çok zorlaştırılmıştır. Bazı lisans türlerinde hiç mümkün değildir, özellikle yeni bitirilmiş eğitimlerin. Yani 0'dan ATPL'e bütün eğitimlerini yurtdışında alan biri artık bu lisansı Türk lisansına doğrudan çeviremeyecek. Yurtdışında alınan eğitimlerin tekrardan Türkiye'de de devam mecburiyeti olan sınıflarda aynen alınması, SHGM tarafından yapılacak yazılı ve uçuş sınavlarına tekrar girilmesi zorunlu tutulmuştur. 31 Aralık 2021'e kadar yurtdışında aldığımız lisans ve ratingleri sadece form doldurarak logbook ve diğer belgeleri beyan ederek aynen Türk lisansına çevirebiliyorduk. Yeni yönetmenlik ile bu devir sona ermiş oldu.
Bu kararın alınmasına Türkiye'deki uçuş okullarının baskısı neden oldu. Yurtdışında daha kısa sürede ve yarı maliyetle uçuş eğitimi ve lisans alınması nedeniyle çok sayıda öğrencinin başta Avrupa(EASA) ve ABD(FAA) eğitimi almak için yurtdışına gitmesinden rahatsız oldular ve bunun durdurulması için uzun zamandır uğraşıyorlardı. Türkiye'de 2-3 yıl süren ve 80 bin euroya mal olan eğitimleri Avrupa'da 1 yılda ve 35-40 bin euroya almak imkanı varken insanlar neden Türk okullarına gitsinlerdi?
Asıl çözmeleri gereken problem şuydu: Türkiye'deki pilotaj eğitimleri neden bu kadar uzun sürüyor ve neden yurtdışına göre hem de döviz bazında 2 kat pahallı?
1 Ocak 2022'den itibaren uygulanmaya başlayan yönetmenlik:
(SHT-1LC) LİSANS VE YETKİLERİNİN ÇEVRİLMESİ TALİMATI -
Guzel baslik katkilar cok ehemmiyetli olacaktir.
-
Su basliktan bilgileri takip edebilirsiniz, sorularinizi da bu baslikta sorabilirsiniz:
https://yesilkartforum.com/forum/topic/652/amerika-da-uber-eats-doordash-ve-pizza-delivery-yapmak/
Maalesef ayni is kolu icin her sehre ozel ayri baslik acmayi dogru bulmuyorum.
Drone (UAV) Pilotluğu
-
ABD'ye göç edecek, özellikle genç arkadaşlar için önereceğim meslektir.
"ABD'ye gidersem orada ne iş yaparım?" kaygısı çoğu kişide vardır. Diplomalarımız ve mesleki tecrübelerimiz çoğunlukla oranın standartları ve yasal şartlar nedeniyle bir değer taşımadığı için iş alanında insanlar genelde dipten, sıfırdan başlamak zorunda kalabiliyorlar. Kendi diploması/uzmanı oldukları alanlara geçmek için zaman , para, emek harcamak, bir sürü formalite, sınav, sertifkasyon hatta sıfırdan yeniden üniversite okumak gibi süreçlere girmek zorunda kalıyorlar. Kendi alanlarına geçene kadar uber, lyft, kuryelik, garsonluk, kasiyerlik vs gibi işlerle bir gelir oluşturmaya ve tutunmaya çalışıyorlar.
Drone pilotluğu (UAV - unmanned aerial vehicle) hem elde etmesi kolay bir lisans olması, hem görece düşük bir eğitim/yatırım maliyeti olması sebepleriyle başlangıç için fena geliri olmayan bir meslektir. Bu alanda tecrübe kazanmış lisanslı birinin geliri yıllık 50 bin doların üstüne çıkabilir. Kullanıldığı uygulamaya ve uzmanlık becerinize göre 100 bin doların üstüne çıkabilir.
Drone teknolojisi ve uygulama alanları öylesine bir hızla büyümekte ki ciddi bir drone pilotu ihtiyacı doğmuş durumda. İş arama sitelerine girip "drone pilot", "uav pilot" gibi anahtar kelimelerle arama yaparsanız nasıl bir talep olduğu hakkında fikir sahibi olursunuz.
Tarımsal ilaçlamadan, kargoya, hava film/fotoğraflamadan (TV/sinema sekötürü dahil) havadan denetleme (nakil hatları, kanalizasyon, su vs) o kadar çok alanda yoğun kullanılmaya başladı ki. Aşağıda kullanım yoğunluğuna göre bir liste koyacağım.
ABD'de commercial uygulamalarda drone kullanmak için FAA lisansı almanız gerekmektedir.
Bu lisans alma süreci maksimum 2 ay sürmektedir ve maliyeti eğitimi, sınavı vs toplam 400-700 dolar arasında değişmektedir.
Biraz yeteneği olan için düşük bir maliyetle alması kolay, geleceği çok parlak bir meslek. Hem keyifle uğraşıp hem de iyi kazanma fırsatları sunan bir meslek.
Basit işlerde çalışarak orada tutunurken bir yandan da buna yatırım yapmak (ki yukarıda yazdığım gibi çok büyük bir maliyet ve zaman gerektirmiyor) özellikle genç arkadaşlar için iyi bir meslek alternatifidir.
Bir çok meslek gelişen teknoloji ile önemini ve gelirini kaybederken Drone Pilotluğu geleceğin parlak mesleklerinden biridir.
TOP INDUSTRIES USING DRONES FOR WORK
Here are some of the top industries and sectors using drones for commercial purposes today, along with the ways that they’re using them:
Agriculture
Farmers use drones to collect data on their crops and then use that data to improve their yields.Chemicals
Drones are being used in the chemicals industry to improve indoor inspections by taking the place of inspectors in collecting visual data inside large assets used in chemical processes.Conservation
One of the main ways drones are helping conservation efforts is by providing detailed vegetation maps to help track forestry work and water mapping to better understand how water moves through an area. Drones have also been invented that shoot out seeds from the air, which could help reforestation efforts in places that have been clear cut.Construction
Mapping and surveying construction sites can be quite slow when done by walking a site. Drones help speed up these efforts, allowing construction companies to provide real-time maps of progress and surveys that can help them both plan for projects and improve projects that are underway, leading to significant savings.Delivery
Consumer drone delivery has yet to be rolled out at a large scale anywhere in the world but it does present a major contribution for commercial drones. Medical drone delivery is currently taking place throughout the world in countries as far-reaching as Rwanda, the U.S., and Switzerland (where Flyability is headquartered).Filmmaking
For years now, high-end drones have been used to capture aerial shots for movies instead of helicopters, which are more expensive and cumbersome to work with.Mining
Mining companies are turning to tough indoor drones like the Elios 2 to help them create maps of their mines. These maps lead to improved safety and can also help companies locate ore that might otherwise be lost.Insurance
Insurance companies are always processing claims, especially after large storms. Drones are helping insurance companies process claims on roof damage much more quickly by allowing adjusters to collect visual data from the sky instead of by climbing up ladders. Insurance companies are also using drones for accident reconstruction, helping them to piece together how an auto collision took place so that they can verify the validity of auto-related insurance claims.Oil & Gas
Indoor drones like the Elios 2 are making a big impact in Oil & Gas by providing inspectors with a tool for collecting high-quality visual data inside assets crucial to the oil refining process, such as tanks and FCC units. and risers.Power Generation
In power generation, indoor drones are also helping inspectors to access areas that would otherwise be difficult to reach. Drones can also help keep inspectors from the harm presented by radiation at nuclear power plants by taking the place of inspectors in collecting visual data of key assets like boilers.Public Safety
Law enforcement, fire departments, and search and rescue have all adopted drones over the last several years. Police use drones to help them get better situational awareness and to map densely populated areas, firefighters use drones to collect thermal data that can pinpoint where they should focus their efforts, and search and rescue personnel are using both thermal and visual sensors on drones to help find people missing in the wilderness.Sewer Maintenance
Indoor drones have been helping inspectors enter city sewer systems to collect visual data that can be used to identify the source of a problem or to evaluate the condition of the infrastructure as part of the regular maintenance process. -
bilgi için thanks
-
sn. @smartcells detaylı bilgiler için teşekkürler.
dediğiniz gibi oldukça zevkli ve bir o kadar da kazançlı bir meslek.
türkiye'de hali hazırda uğraştığım bir (yarı meslek-hobi) olduğu için benim de abd'de düşündüğüm bir meslek aynı zamanda.araştırdığım lisans kurslarından birini buraya bırakıyorum, faydalı olası dileğiyle.
burada da eyaletlere göre drone yasaları bulunmakta. gitmeyi düşündüğünüz eyalete göre kontrol edebilirsiniz.
-
Anlattıklarınız bana da çok makul geldi, konuyu da takip etmek adına yazayım ve size de teşekkür edeyim.
-
şöyle bir video da eklemek isterim
-
Merhaba ben Turkiyede havacılık yönetimi okuyorum ingilizce temelim var ve sürekli geliştiriyorum. Dv2022 green kazandım gitmek nasip olursa turkiyeden mezun olup (şuan 3. Sınıfım) diplomayı aldıktan sonra amerikadan denklik alabilir ve amerika havaalanında iş bulabilir miyim ? Tam olarak yer hizmetlerinde çalışmak için egitiliyoruz
-
@Kitapsever şimdiden üniversite hocalarınla bu konuyu konuş muhakkak onların amerika da işbirlik olduğu arkadaş yada grupları vardır. Neden bitmesini bekliyorsun ki şimdiden konuş staj yapacaksın onların işine paralel bir staj yaparsın böylelikle oraya gidince yabancılık çekmezsin.
-
@ayvalik10 teşekkür ederim çok mantıklı dediğiniz bu konuda mail yazayım hocalarıma belki staj ayarlama fırsatları olur birde yardımcı olursa süper olur. Hiç aklıma gelmemişti iyi oldu
-
Amerika'da profesyonel olarak değil de hobi ve eğlence amaçlı drone uçurmayı düşünenler için Federal Havacılık İdaresinin (FAA), "B4UFLY" adında cihazınızı nerelerde uçurup nerelerde uçuramayacağınızı harita üzerinden gösteren bir uygulaması varmış. Akılda tutmakta fayda olabilir.
https://www.faa.gov/uas/recreational_fliers/where_can_i_fly/b4ufly/
-
Drone konusunda:
Gecen haftasonu parkta kopekle yuruyus yapiyorduk. Onumuzde bir kadinla adam yuruyordu. Birdenbire kadinin kafasina bir drone gelip carpti. Saclarina drone pervaneleri dolandi. Adam drone'u kadinin saclarindan kurtardi ve yere atip ayaklariyla ezip parcaladi. Sonra etrafa bakindilar, hatta bende bakindim ama kimseyi goremedik.
Adamin yerinde bende olsaydim, aynisini yapardim.
-
Drone lisansı almak isteyen varsa sivil havacılık internet üzerinden veriyor. 20 soruluk online bir sınav var ona giriyorsunuz sadece bu ay ücretsiz yapmışlar.
1200tl idi sonrada 480 tl ye düşmüştü şimdi bedava olmuş.
iha.shgm.gov.tr
Ye girip- Kayıt oluşturun
- Hem telefona hem emaile kod gelecek
- Bilgilerinizi yazdıktan sonra
Çıkış yapın - Tekrar şifrenizle girin
- İHA Pilot Kayıt Başvurusu seçiyoruz
- IHA 1 sportif amatör- Seçeceksiniz
- Sınav ol seçiyoruz
Yanitlar:
1- HAYIR
2- HAYIR
3- EVET
4- EVET
5- HAYIR
6- HAYIR
7- EVET
8- HAYIR
9- EVET
10- HAYIR
11- EVET
12- HAYIR
13- HAYIR
14- EVET
15- HAYIR
16- EVET
17- HAYIR
18- EVET
19- EVET
20- EVETBu ay sonmuş
İHA 01. Seçeneği 0-25kg ya kadar İHA uçurabilirsiniz demek
20 soruyu yanitladiktan sonra
Vesikalık foto yükle diyecek, bilgisayarda yada telefonunuzda normal fotonuz hazır olsun.
Onuda yükleyince bitiyor e devletten sorguladığınız zaman süresiz pilot lisansınız oluyor -
@ayvalik10
yaklaşık 1-2 dakika sonra gelen belgeler -
@ayvalik10 bilgilendirme için çok teşekkür ederim
-
@ayvalik10 Teşekkürler, bir türlü fotoğrafı kabul ettiremedim. Hangi boyutlarda olması gerekiyor bilginiz var mıdır?
-
@cisemc vesikalık olması gerekiyor green kart için kullandığın oluyor
-
@ayvalik10 Telefondan olmadı, bilgisayardan oldu tekrar teşekkürler
-
@cisemc hayırlı olsun
-
@ayvalik10, içinde söyledi: Drone (UAV) Pilotluğu
Drone lisansı almak isteyen varsa sivil havacılık internet üzerinden veriyor. 20 soruluk online bir sınav var ona giriyorsunuz sadece bu ay ücretsiz yapmışlar.
1200tl idi sonrada 480 tl ye düşmüştü şimdi bedava olmuş.
iha.shgm.gov.tr
Ye girip- Kayıt oluşturun
- Hem telefona hem emaile kod gelecek
- Bilgilerinizi yazdıktan sonra
Çıkış yapın - Tekrar şifrenizle girin
- İHA Pilot Kayıt Başvurusu seçiyoruz
- IHA 1 sportif amatör- Seçeceksiniz
- Sınav ol seçiyoruz
Yanitlar:
1- HAYIR
2- HAYIR
3- EVET
4- EVET
5- HAYIR
6- HAYIR
7- EVET
8- HAYIR
9- EVET
10- HAYIR
11- EVET
12- HAYIR
13- HAYIR
14- EVET
15- HAYIR
16- EVET
17- HAYIR
18- EVET
19- EVET
20- EVETBu ay sonmuş
İHA 01. Seçeneği 0-25kg ya kadar İHA uçurabilirsiniz demek
20 soruyu yanitladiktan sonra
Vesikalık foto yükle diyecek, bilgisayarda yada telefonunuzda normal fotonuz hazır olsun.
Onuda yükleyince bitiyor e devletten sorguladığınız zaman süresiz pilot lisansınız oluyorAh keşke zamanında bu mesajı görseydim dedimmm, bir baktım bugün yazılmış. Hemen kaydoldum.
Cevapları vermen hoşuma gitmemiş olsa da teşekürler.
-
@ayvalik10 Teşekkürler. Ay bitmeden alalım +1 belge nerede ne zaman işe yarayacağı belli olmaz.
-
Ben de boyle amator denizcilik lisansi almistim. Cesitli uluslarasi fonlardan para aliniyor mesela 3 sene icinde 500.000 drone pilotu yetistirecegiz diye. Sure sonuna geldiginde sayi tutmuyor haliyle. Tutturmak icin neredeyse adini dogru yazana lisans veriliyor.
Benzer Başlıklar
70
Çevrimiçi
40.1k
Kullanıcı
4.3k
Konu
420.0k
İleti
Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum