Merhaba,
Bu konuda aslinda @semavi ustadin fikrini de almak gerek bence.
1 haftadir otomobilin bilgi veren kadraninda motor sembolu yaniyor. Cok acil olmasa da sikintinin oldugu asikardi.
Araci bize odunc veren dostum sagolsun her konuda oldugu gibi bu konuda da yol gosterdi. Hatta kendisi yapmak istedi ama izin aldim kendisinden ben cozecegim. Simdi onun verdigi bilgiler isiginda tecrubelerimi sizle paylasayim.
O'Reilly isminde bir yedek parcaci var.
***Gizli İçerik***
İçeriği Göster
TR de Otomobil icin olan Diagnostik toollardan birinden satin almistim ama bunlarda software genelde dandik oluyor. Bir de marka model cok fazla olunca listeleri (hata kodlari) duzgun olmadigindan kafa karistirmak ote gidemiyor.
Yine de isterseniz internette bluetooth, scan tool, diagnostic, OBD2 gibi kelimelerle ararsaniz $5-$2k araliginda cihazlari satin alabilirsiniz.
Hemen her otomobilde torpido ya da direksiyonun altinda bir yerde arac bilgisayarindan toplanan verilerin disa aktarilmasi icin bir cikis bulunur.
Bu cikisin ya bir kapagi olur ya da acikta durur. Bu cikis uzerinden OBD-II protokolu uzerinden veri aktarimi yapilir. Bazi firmalar (GC, Ford vb.) kendi protokollerini kullanir ama cihazlar genelde bunlari da destekler.
iOS ve Android de calisan uygulamalari vardir genelde de pek cok ozellikleri ucretsizdir.
O'Reilly bu diagnostik islemini ucretsiz yapiyor ve bilgisayrdan sizin araciniza ait kodlarin ne anlama geldigini, hargi parcalarin degismesi gerektigini soyluyor.
Diagnostik toolari Bosch marka ve oldukca guvenilir.
2005 Model Passat Wagon A/T FWD 1.8 icin verdigi hata kodlari 16684, 16687, 17977, P0303 ve 532.
Bu kodlarin kontrolu sonrasi Sparks plug (atesleme sorunu), Cruise Control Switch sorunu, Ignition coil ( atesleme bobini?), airbag hatasi. Arac cok eski ve beni 1-2 ay daha idare edecek o kadar. O yuzden sadece bujileri degisitrip, sorun devam ederse ignition coil degistirmeyi dusunuyoruz.
Ilk isim bujileri degistirmek (spark plugin).
Youtube videoleri ve eski tecrubelerimden hareketle kolaylikla yapilabilecek ve servise saati 100$ vermekten beni kurtaracak bir islem olacak.
Gerekli parcalar, genis agizli bir tornavida, 5/8" Swivel Magnetic Spark Plug Socket (uzatmali) (lokma mi diyorduk bunlara), 1/2" Drive Click Torque Wrench (torklu olmali, fazla sikinca problem oluyormus).
Birazdan siparisleri verecegim. 4 adet buji alacagim, fiyat arastiriyorum. Aletleri Amazon uzerinden aliyorum.
Arac buji uyumuna su videodan (
,
) ve
suradaki siteden baktim.
Not: O'Reilly sayfasinda da uyumluluk filtresi var.
Degisimi buyuk olasilikla ptesi gunu yaparim, video cekmeye calisacagim ama zaten youtube da iki tane cok iyi video var. Son durumu ve sonucu paylasirim.
Kaba yol haritasi soyle sekilleniyor:
- Ariza sinyalini gordum
- Diagnostics Check icin ucretsiz O'Reilly subesine gittim, hata kodlarini ve olasi durumlari ogrendim
- Servise gerek olmayabilecek kolaylikta ise (gereksiz risk almayin) gerekli bilgi ve malzemeyi topladim, internetten aldim
- Degisimi/onarimi yaptim
GUNCELLEME:
Bujileri yenileriyle degistirdim. Ancak motor isigi sonmedi. Simdi ikinci secenek olan "ignition coil" degistirme isine giriyoruz.
GUNCELLEME:
Ignition coil'leri de degistirdim. Ancak hata devam ediyor. 3 numarali silindirde atesleme sorunu (P0303: 3rd cylinder misfire). Simdi bunu arastiracagim. Ehliyet direksiyon testine bu arabayla giremezsem kotu olacak
Konuyu derinlestirip inceleyen bir sayfa+video : https://www.fixdapp.com/blog/p0303