Arkadaşlarım İstanbul'a dönerken size mülakat deneyimlerimi yazayım dedim. Öncelikle bit teşekkür etmek istiyorum.Biz sürecimizi avukatsız tamamladık. Ama buradan aldığımız yardımlar sayesinde, buradaki arkadaşlarıma çoook çoook teşekkür ederim, hakkınızı helal edin. Ve burada lütfen imza kısımlarınızı doldurmayı unutmayın, bizden sonra bu süreçte olacak kişilere büyük yardım :). Gelelim mülakata, gözümde o kadar büyütmüştüm ki gece uyuyamadım heyecandan. 9.15'te olan mülakatıma 8.30 gibi konsolosluğun önünde bekleyerek başladım, karmaşık olan hiçbir durum yok randevu saati gelenleri sırasıyla içeriye alıyorlar. İlk güvenlik kontrolünden sonra içeride binaya girdim ve oradada ilk etapta sıra numarası veriyorlar. Sıra numaram yandığında ilk vukuatlı nüfus kayıt örneğim, sonra adli sicil kaydım, evlilik cüzdanımı ve 1 adet resmimi aldılar. Tekrar oturdum ve mülakat sıramı beklemeye başladım. 2 kişi ile sohbet ettim onlarda evlilik vizesine başvurmuştu, biri bebekli bir aile diğeri de Miami'ye gidecek olan arkadaştı. Hepimiz çok heyecanlıydık, belki burada okuyorlarsa :). Sonra görevli Gökçe Hanım diye seslendi. Aha dedim ne oldu acaba gittim interwiev penceresine, 1 adet resim daha alabilir miyiz dedi. 4 tane götürmüştüm iyi ki dedim. Sonra tekrar çağıracağız dediler. 1 kişi aynı pencerede mülakat olduktan sonra tekrar çağırdılar beni. Başta ilk belge tesliminde bana mülakat dilini sormamışlardı. Ama türkçe bilen tatlı bir kadına denk geldim. Bana en son vereceği Amerika'da olan haklarımın kağıdını başta verdi ve çok şaşırdım. Çünkü 1 tane bile soru sormadan onaylandı yani. Sonra sadece eşimin ismini söyleyip bu kim dedi? Amerika'da çalışıyor mu? İlk evliliğiniz mi? Amerika'da kaç gün kaldın? diye sorular sordu. Benim çocukken ailem tarafından alınmış bir vizem vardı, Ama gitmemiştim bunu extra belirttim. Ve tebrikler vizeniz onaylandı
Toplam 5 dakika bile sürmedi. Tavsiyelerim kesinlikle kısa ve öz cevaplar verin. İstediklerini söyleyin yeterli. Ama hissettiğim şey bana kalırsa biz oraya gitmeden her şeyin cevabı önceden verilmiş oluyor. Şimdiden benden sonraki arkadaşlara başarılar diliyeyim. 