@mulus, içinde söyledi: Re-entry Permit (I 131 form ve I 327 belgesi)
Merhabalar herkese,
Re-entry permit'e başvurmam gerektiğini can sıkıcı bir tecrübeyle öğrendim. Şimdi başvurmaya çalışıyorum ama bazı noktalarda kafam çok karıştı. Bunları listeledim, @crazycells olmak üzere konuyla ilgili yardımcı olabilecek arkadaşlarımın desteğine ihtiyacım var. Şimdiden teşekkür ederim:
• Physical address bölümüne Türkiye’deki adresimi mi yoksa şu an için ABD’de bulunduğum adresi mi yazmam gerekiyor? Eğer ABD’de bulunduğum adres ise, burada geçici sayılırım (27 Aralık), burada yaşayan bir tanıdığın adresini vermemiz daha sağlıklı olur mu?
• Biraz önce de bahsettiğim gibi 27 Aralık’ta Türkiye’ye geri dönüyorum. Bu tarihe kadar re entry permit elime ulaşır mı? Gönderilmesini istediğim adres olarak şu an kaldığım yeri mi vereyim yoksa Türkiye’deki konsolosluktan mı alayım? (Biraz kafam karıştı bu konuda, o kadar uzun sürer mi yani)
• Re-entry permit başvuru ücretini nereye yapıyoruz o kısmı tam anlamadım. Yorumlardan birinde “kredi kartımdan kesildi” dedi. Benim şu an Bank of America kredi kartım hala secured konumunda olduğu için 300 dolar limiti var, acaba debit karttan çekmeleri mümkün mü?
• https://www.uscis.gov/i-131 sayfasında “Filing Fee” sekmesinin altında, “If you file at a field office” seçeneği var. Bu şu mu demek oluyor: I-131 formunu mail yoluyla ilgili USCIS ofisine göndermenin yanı sıra, ilgili USCIS ofisine gidip bizzat doldurup gerekirse ödemeyi a personal check, debit card, credit card, veya reloadable prepaid credit/debit card alternatifleriyle yapabilirim. Eğer öyleyse, hangi ofisler acaba, bunu paylaşmanız mümkün mü?
• “A copy of the Form I-797, Notice of Action, approval notice of your application to replace your Permanent Resident Card (also known as a Green Card or a Form I-551); or Temporary evidence of lawful permanent resident status.” Bu kısmı anlamadım, yardımcı olur musunuz?
@mulus, içinde söyledi: Re-entry Permit (I 131 form ve I 327 belgesi)
@crazycells Tekrar merhaba,
Kafamda aydınlanmamış birkaç şey daha kaldı, onları da halledebilirsek çok mutlu olacağım
-
Part 1'deki "Physical address" kısmına 27 Aralık 2019 tarihine kadar kalacağım adresi vereceğim. AMA Part 3'teki Processing Information kısmındaki "Where do you want this travel document sent?" sorusuna U.S. Consulate'i seçip İstanbul yazacağım. Bu doğru olur değil mi? Eğer ben henüz Amerika'dayken re-entry işlemleri hallolup İstanbul'daki konsolosluğa gönderseler bile, benim daha sonra (mesela 1 ay sonra) konsolosluktan almamın bir sıkıntısı olur mu?
-
"Ücreti formla gönderiyorsunuz" cevabınızı tam anlamadım açıkçası. Evraklarımı koyduğum zarfın içine nakit olarak 575 dolar ve biometrik hizmet için de 85 dolar mı koyacağım? Money orders dedikleri havale değil mi? Bugün bankaya gideceğim, U.S. Department of Homeland Security'e 660 dolar havale etmeyi düşünüyorum. Bu havale işlemini gerçekleştirdikten sonra da evraklarımı kapatıp en yakın posta merkezinden gönderim işlemimi tamamlamayı düşünüyorum. Bu şekilde yapmam doğru olur, değil mi?
Eğer para gönderim şeklim doğru değilse, doğrusunu stepbystep anlatmanızı rica edeceğim, cidden anlamadım çünkü.
Bankaya gittiğimde 660 dolarlık çek mi alayım veya?
Bunlar hiç yaptığım şeyler değil, Kafam karıştı çok...
-
Anladığım kadarıyla pasaportun kimlik bilgisi yazan kısmı ve green cardın haricinde, green card için ilk girişi yapmamızı sağlayan 6 ay geçerli olan vizenin de fotokopisini istiyorlar, doğru mu?
-
Ben doktoramı mazeret olarak öne süreceğim. Üniversiteden aldığım "öğrencimizdir" yazılı ıslak imzalı antetlı ingilizce belge var. Bu yeterli olur mu? Transcript fln da koyayım mı?
-
Normalde derslerim bitti ama Haziran ayında doktora yeterlik sınavına gireceğim. Eğer kendimi yeterli hissetmezsem bu sınavı es geçip bir sonraki Ocak 2021'de olacak, ona girmem gerekecek. Bunları düşünüp "Excepted Length of Trip (in days)" kısmına 400 yazdım. Bu çok gelir mi?
Yardımlarınız için teşekkür ederim
Herkese selam,
Konuyla ilgili gelişmeleri paylaşayım istedim.
Burada okuduğum önceki tecrübelerden yola çıkarak belli bir süre belirledim kafamda ve o tarihe kadar Notice of Action mektubunun gelmesini bekledim. Ancak gelmedi. Şimdi ismini hatırlayamadığım bir arkadaşımızın paylaştığı tecrübeden yola çıkarak USCIS'i aradım (sabah saatlerinde bi de ). Canlı görevliye ulaşmam biraz zaman aldı ama neyseki ulaştım ve hemen sorularımı sordum. Öncesinde US Postal Service'ten kontrol etmiştim, 29 ekimde hazırladığım postam USCIS Dallas Lockbox'a ulaşmış gözüküyor, bunu sordum. Görevli de 4 Kasım itibariyle işleme aldıklarını ve Notice of Action gönderdiklerini söyledi. Henüz ulaşmadı dedim (bu kadar sürede ulaşmaması da, garip..). Görevli bana biometrics ve parmak izim için randevumu söyledi neyse ki Peki dedim, velev ki bu notice of action bir sebeple bana ulaşamadı, ben direkt elimi kolumu sallaya sallaya USCIS'e gidip işlemlerimi yapabilecek miyim? Görevli bir sıkıntı olmayacağını ama gene de verdiği receipt number'ı gösterirsem olası sorunun çözülebileceğini söyledi. Bütün işlemlerin tamamlanmasının 4 ila 6 ayı bulacağını ekledi.
Şimdilik gelişmeler bende bu şekilde.