@Mangoman Hayırlısı hocam hakkınızda en iyisini diliyorum ben yemek kültürüne insanların mutluluğuna ve hepsine bayıldım burada çok rahat yaşıyorlar yani gelir vs Maaş bazında Türkiyeden yine düşük ama bir şeylere erişmek yine daha kolay Asgari maaşlar burada 400-450$ Ortalamada 550-700$ Arası kazanıyorlar Eee türkiyede asgari 650$ ortalamada 800-850$ bazıları 1k dolar falan kazanıyor tabiki normal meslek gruplarından bahsediyorum vasıfsız işciler bir kısım mavi yakalar vs... çok yüksek vasıflı beyaz yaka ve usta seviyesindeki mavi yakalar zaten bu ücretlerle çalışmaz
Ki buna rağmen adamlar bizden az almalarına rağmen hayal kurmak daha basit telefon vs almak için ömürlerini vermelerine gerek yok iPhone 1400$ civarında bulunabiliyor ortalama bir maaş ile çalışan bir meksikalının 2-3 aylık maaşı yetiyor Türkiyede bir iPhone almak için iyi ihtimalde 4 ay aç susuz çalışssan anca yetiyor
Eşimin ailesinin evleri hep arazi üstüne arazi almışlar burada kafalarına göre ev dikmişler Türkiyede bu durumu bilmiyorum ama belli kişilere para yedirmeden izinleri zor alınıyor kolay kolay kafasına göre herkes ev dikemiyor diye biliyorum tabi bu konuda cahilim çok bilgim yok En üzüldüğüm noktada araba konusu oldu 100-110k peso Türk parasıyla 200-240 bin lira sanırım o paralara 2009-2012 model arası araçlar bulunabiliyor gayet temiz ve sürülücek araçlar en son Türkiyede yanlışım yoksa o paraya şahin anca geliyordu... o da temizi 300k diye biliyorum şahinin bile... ne diyeyim ki Fotosentez yapan bitki bizden daha iyi yaşıyor diye düşünmeye başladım
Tanıştığıma bende çok memnun oldum kısmet olursa bu Mayısta ben geri Türkiyeye dönüceğim eşimde ABD'ye gidicek mayıstan sonra vizeyi almama ek uzama olmazsa 6-7 ay falan kalıyor o süreçte ben Türkiyede mülakat evraklar vs ile uğraşıcağım eşimde ABD'de çalışıp biraz para biriktirmemize destek çıkıcak vizeyi alıncada artık ver elini New York'daki Hot dog dükkanı xD
Bu arada böyle bir hayalim yok ha sadece klişe bir şaka 