Üyelik oluşturma ve foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!

  • @sash 24 bin dolar 6 yil sonunda odeyecegim toplam para, yani bugun itibari ile cebimden cikan para degil. Ayrica bunu uzun vadeli bir yatirim olarak goruyorum. Odemelerimi duzenli yaptigim takdirde kredi historisi acisindan da buyuk avantaji olacaktir. Herseyin bir bedeli var.


  • @mehmett ABD'de Yeni Araba Alirken Dikkat Edilmesi Gerekenler içinde söyledi:

    @sash 24 bin dolar 6 yil sonunda odeyecegim toplam para, yani bugun itibari ile cebimden cikan para degil. Ayrica bunu uzun vadeli bir yatirim olarak goruyorum. Odemelerimi duzenli yaptigim takdirde kredi historisi acisindan da buyuk avantaji olacaktir. Herseyin bir bedeli var.

    Aracın aslında orijinal fiyatını vermek süper olurdu büyük ihtimal 6 yıl için baya faiz çıkmıştır. Faiz oranı çok kötü olmasa da yıl çokluğundan fazla olmuştur herhalde 🙂


  • Ben sıfır araçta yaşayacağım değer kaybı yerine ev almayı tercih ettim...

    Bu biraz satınalma karakteri ile alakalı.

    Bazen insanlar 3 bine aldığı arabaya 1000 dolar masraf yaptığı için ortalığı yıkıyor... Sonra gidip sıfır araçta 8-10 bın kaybediyor.

    Bu şartlar ve bakış açısı ile alakalı. Bence ikinci el alanda sıfır alanda haklı...

    Lakin sıfır araçta ki değer kaybını ongoremeyenler için gerçekten acı bir tecrübe oluyor sıfır araç ... Ongorenler zaten bilinçli şekilde alıyor...

    Tabi bunları bircogumuz yeni geldik ve az kazanıyoruz on kabulü ile söylüyoruz...gelir yüksek ise çok takılmaya değmez... Sıfır yada kredili araç alınır...


  • Bu ileti silindi!

  • @gkhanfeez
    Satis fiyati: 20.635
    Yil sonu indirimi ile :18.235
    Delaer Fee :199
    Tax: 1276
    Finans edilen rakam : 19.741
    Toplam rakam : 23.904


  • @semavi Dediginiz gibi tamamen tercih meselesi ve bakis acisi ile alakali. TR de iken de sifir arac alip 5-6 yil binmeyi tercih eden biriyim. 2.el araclara icim isinmiyor. Kimine gore kayip olarak gozuken meblag, benim icin kafa rahatligi oluyor. Ayrica bir arac almam gerekiyordu ve elimdeki parayi tamamen vermektense aylik zaten kazanabilecegim bir rakami vermeyi tercih ettim. Aslinda onaylasalardi 3 yil lease yapacaktim, 3 yil sonunda da kendi aracim oldugu icin 5 yil finans ile almayi dusunuyordum. Toplamda 8 yillik bir odeme ile almis olacaktim ama alabilecegim en iyi formul bu oldu.


  • Bu arada ben otomotiv uzerine calistigim için yanlış anlaşılmasın... Kredili satıştan daha çok kazanır galeriler. Ikinci el ve peşin alınabilecek ucuz arabalar ise karlılık açısından pek iyi değildir... riskleri de cabasi

    3-5 binlik temiz araç bulursanız alın derken yeni gelenlerin şartlarını düşünüp empati yaparak söylüyorum. Ticari anlamda bir yönlendirme degil 🙂


  • @semavi Hocam pesin ve kredi olayinin ozeti su. " Bana bugun verecegin 1 dolar, yarin verecegin 1 dolardan daha degerlidir".


  • @mehmett ABD'de Yeni Araba Alirken Dikkat Edilmesi Gerekenler içinde söyledi:

    @semavi Hocam pesin ve kredi olayinin ozeti su. " Bana bugun verecegin 1 dolar, yarin verecegin 1 dolardan daha degerlidir".

    Dediğim gibi bu tamamen şartlarla alakalı ve kesinlikle her iki tercihi bilinçli olarak yapan da doğru...


  • @mehmett 0 pesinat ve sabit gelirsiz iyi almissiniz. Ben geldigimin 3. Haftsinda lease ettim. 2018 CR-V LX AWD $2,000 pesinat + 35 defa ayda $281. Kredi skorum olsa ayda $261’di.


  • 35 ay sonunda nasıl oluyor ?


  • @green01 aracin toplam fiyatinin % kacini lease yaptilar? Gule gule kullanin bu arada 🙂


  • Bir önceki yazıma ithafen, ne kadar sıfır araç almak belki ve çoğunlukla mantıksız olsada, çok eski araç alımınıda bir okadar mantıksız olduğunu düşünüyorum.
    Çok yaşlı araçlarda beni tedirgin eden tek nokta tamirat masrafları ve elbette güvenlik donanımları. Özelliklede her yola çıktığınızda yol kenarlarında gördüğünüz 3-5 bin dolar değerinde araçların yolda kalıp terkedildiğini görünce. Terkedilme nedeni ise tamirat ihtiyacının ciddi olması ve masrafının aracın değerinden daha fazla olması.

    Elbette kendiniz bakım ve tamiratını yapabilir kabiliyetteyseniz ve zaman sorunu yoksa, belki çok karlı olabilir fakat sıradan bir sürücünün tamircilerin eline düşmesi oldukça acı olabilir bu memlekette.

    Güvenlik ve dayanıklılık açısından özellikle 2012 ve sonrası araçları tercih etmek daha doğru olabilir. Örnek olarak o tarihten sonra Electronic Stability Control ABD’de mecburi kılındı. Ayrıca yan hava yastıklarıda bu tarihten sonra hemen hemen her araçta eklenmeye başlandı. ESC yapılan bir araştırmaya göre olan kazaların 1/3 önleyebilirdi. Ayrıca 2009 yılından beri otomotiv sektöründe çalışan biri olarakta gelişen ve iyileşen teknolojilerin oldukça ciddi olduğunu söyleyebilirim.

    Tüyo:)
    Bu arada, bir çok dünya lideri otomotiv markasıyla çalışmam sonucunda size kalite ve ciddiyet anlamında şüphesiz en iyi firmayı söyleyeyim; Toyota 🙂 Üretim sistemleri diğer firmalar tarafından örnek alınır. (Poka-Yoke, JIT, Kaizen, Kanban, Genba gibi sistemleri çığır açmıştır). FCA (Fiat Chrysler) ailesine pek yanaşmayın (bence) 😊

    Son olarak, ortalama araç masraflarını gösteren bir yazı ‘ya denk gelmiştim, sizlede paylaşayım. Bu masrafların belki hepsinde, malzeme masrafı %20’nin altında.

    $500 ve altı masraflar;

    $25-$100: Araç içi filtre değişimi (Kesinlikle buna para vermeyin - $10 a alın değiştirin 😄 )
    $75-$150: Transmisyon yağ değişimi
    $100-$150: Motor soğutucu sensörü değişimi
    $100-$200: Bujilerin değişimi
    $100-$300: Ön ve arka silecek değişimi

    $500 ile $1000 arası masraflar;

    $500: Radyatör değişimi
    $300-$750: Su pompası değişimi
    $600-$800: 4 lastik değişimi
    $500-$950: Triger kayışı veya zinciri değişimi

    $1000 ve üzeri masraflar

    $1,000-$1,500: Silindir kapak contası
    $1,500-$3,500: Süspansiyon sistemi değişimi
    $1,500-$3,000: Transmisyon değişimi
    $3,000-$6,000: Hava yastığı değişimi


  • Bana gelen olursa bu fiyatlari uygulayacagim 🙂 Sonra kizmak darilmak yok ama 🙂

    2 yildir bende en az sorun cikaran markalarin basinda geliyor Chrysler araclarim 🙂 Hatta Mercedes ML serisi de Chrysler tabanli cikmistir...

    YIne ayni seyi soyleyecegim... Ikinci elde bakimli olan uzmez... Yoksa arka bahcemizde acura lexus toyota gibi bir cok arac cope gitmeyi bekliyor...

    Bu arada yukaridaki masraflar arac yapisi ile alakali..

    Mesela Bissan questte buji degisimi olum gibi... Mercedeste ise daha kolay...

    V6 bir toyota da su pompasi degisimi de genellikle mercedesten zor motor yapisi nedeniyle...

    Mesela gecen gun bir WV aldik... Motoru bir actik 3.8 dodge caravan motoru 🙂

    GM ile Toyotanin ortak uretim araci da var mesela..

    Bir Turk arkadasa denemek icin telefonda Ford Escape dedim... demedigini birakmadi... Mazda ile ayni araba dedim (tribute)... Arabadan anlamadigi halde inanmak istemedi 🙂 Muhtemelen inanmamistir bana...

    Sonuc olarak...

    5bin alti araba risktir...

    Ucuz arabalarda Sadece toyota honda mazda diyenler sorun yasar...

    Birazda nasip meselesi diyeyim kendi adima kapatayim burada mesaji 😃

    Bu arada bazi kabin filtrelerinin degisimi oyle cokta kolay degil haberiniz olsun... Once Youtube dan bakip kendiniz girisin. Ozel alet takimi gerekebilir 🙂


  • @mehmett cok tesekkurler. Arac tam 23bin dolardi. Tax, title, registration, destination derken 26 ya yaklasti sanirim. $11,835/$26,000 = %46 diyebiliriz. 15,750 garanti satinalma fiyatim var lease sonunda. Kendi aracimi veya baska honda almaz veya lease etmezsisem $350 return fee var.


  • @sash ya bu araci satinaliyorum $15,750 ye, ya baska arac lease ediyorum veya satinaliyorum. Ya da $350 verip kendi yoluma gidiyorum. Lease 36 ay bu arada. 35 taksit odememin sebebi ilk 2000 in ilk odemeyi icermesi.


  • sayın @mehmett , Sayın @green01 hayırlı olsun kazasız belasız kullanın .. Biraz arabalarınızın kuyruğu eğri gibi arkadaşlar 😉


  • @barış gelirsen insallah duzeltiriz 🙂


  • @barış haha. Chicagoya gelirseniz haber edin. 🙂 daha iyileri sizin olsun ins


  • Merhaba
    Amerikan bir araç parçası lazım yardımcı olabilecek kimse var mı?


Benzer Başlıklar

Forum kurallarına uymayan veya forum düzenine aykırı davranan üyeler uyarılmadan forumdan çıkarılabilirler. Özellikle gereksiz yeni başlık oluşturacakların dikkatine!

85
Çevrimiçi

40.1k
Kullanıcı

4.3k
Konu

420.0k
İleti


| | | |

Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum