@Gulsah-Bozer, içinde söyledi: Amerika'da Pilot olmak ve Pilotluk okulu
@smartcells Hocam oncelikle verdiginiz bilgiler icin tesekkurler. Bende yaklasik 3 aydir FAA ile maillesiyorum ve maalesef ki dogru duzgun bir cevap alamiyorum. ATPL lisansim ve Airbus 320/321 type rating var, total 857 saatim bulunuyor. Her mailimde beni baska birine yonlendiriyorlar ve durumumu tekrar tekrar anlatiyorum ve size donecegiz diyorlar. ATP CTP course almam gerektigi yonunde bilgi aldim ama baska bir FAA gorevlisi durumumun farkli oldugunu sureci arastirip donecegini iletti 1 aydir bekliyorum acikcasi turkiyeye donup orda pilotluguma devam etmek istemiyorum, green card var ve burda havacilikta is bulmaya calisacagim. Maalesef ki su lisansimi ve type ratingimi nasil FAA e cevirecegim konusunda nasil bir yol uygulamamam gerekiyor bilmiyorum.
sunu biliyorum ki 1500 saatim olmus olsaydi ATP-CTP kursu ile transfer yapabiliyorsun ve tip de isleniyor. Panam aviation ile maillesmemden aldigim bilgi bu yonde. Ben 857 saatte oldugumdan dolayi airbus tipini transfer ettiremiyormusum. Bu bilgileri FAA ye ilettigimde yanlis bilgi diyorlar. Ne dogru bir turlu anlamiyorum.Lisansini transfer edebildiniz acaba siz?
@Gulsah-Bozer , Şu anda FAA çevrimin tam ortasındayım. Yaptıklarımı yazayım.
Ben Part-61 kapsamında başvurdum. (14 CFR § 61.75 - Private pilot certificate issued on the basis of a foreign pilot license). Yani bu part 61.75'e göre hangi seviyede ve hangi ratinglere sahip olduğunuza bakılmadan EASA veya ICAO lisansınıznı verifikasyonu ve ibrazını yapıyorsunuz, onlar da size PPL veriyor. Diğer lisans ve ratinglerin, özellikle de type ratinglerin çevrilme imkanı var mı, varsa nasıl yapılır bilmiyorum. Çünkü benim lisansımda sadece Single Engine, FI/PPL ve FI/CPL kaldı, diğer bütün ratinglerim, Multi-Engine, Instrument vs expire oldu. Yazımın en sonunda yabancı pilot lisanslarının nasıl FAA'ye çevrileceğine dair FAA'in resmi sitesindeki linki vereceğim. Orada bahsedilen bütün koşulları teker teker inceleyerek kendiniz için en uygununu bulabilirsiniz. Benim gördüğüm çok özel koşullar dışında CPL'in ATPL'in, ratinglerin convert edilmesi çok zor. Lisansınızı ibraz edip doğrudan PPL alacaksınız, geri kalanları sil baştan yapacaksınız. PPL alımı sadece paperwork, herhangi bir kurs, yazılı sınav ya da uçuş sınavı yok. Göster CPL'i al PPL'i şeklinde.
Lisans çevrim koşulları şöyle. Bunlardan hangisi size uyuyorsa o kriter üzerinden çevrim için başvurabilirsiniz. ben ilki üzerinden gidiyorum:
- 14 CFR Part 61, Section 61.75
- special purpose pilot authorizations under Section 61.77
- using a pilot certificate issued under Section 61.75 to apply for a commercial pilot certificate under Section 61.123 (h)
- applying for an airline transport pilot certificate issued under Section 61.153 (d) (3)
- applying for a certificate issued on the basis of a foreign license under the provisions of 14 CFR Part 63, Sections 63.23 and 63.42
Bu arada JAA diye bir lisans yok, çünkü JAA diye bir organizasyon yok artık, fesh edileli nerdeyse 15 yıl olacak. Türk lisansları da ICAO lisansı olarak geçiyor.
Gelelim benim yaptığım işlere.
Öncelikle FAA çevrimine başvurmak için ABD'de bulunma şartı yok, online olarak da yapılabiliyor. Bunun için IACRA denilen bir sistem üzerinden başvuru yapabiliyorsunuz (iacra.faa.gov). Burada kişisel bilgilerinizi ve geçerli FCL ve Medical belgenizi yüklüyorsunuz. Bu başvurunuz sonrasında lisansınızın geçerliliğini bağlı olduğunuz CAA'dan kontrol ediliyorlar ve bunun sonucunda bir Verification Letter cevabı alıyorsunuz, Bu belge ile çevrimi başlatıyorsunuz. Resmi sitede yapacağınız ilk başvuru sonucunda verification letter'in çıkmasının 45-90 gün arasında süreceğini yazsa da bu kısım çok hızlı oluyor. Bu süre bilgisi sanırım işlerin mektupla postayla sorgulama yapıldığı zamanlardan kalma. İlgili CAA'ye yazı gönderiyorlardı, karşıda işleniyor, cevap yazılıyor falan, doğal olarak bu da eskiden haftalar veya CAA'ine göre aylar sürüyordu herhalde. Artık sorgulamalar resmi email hesapları üzerinden yapıldığından çok daha hızlı doğrulama yapabiliyorlar.
İlk olarak 15 Ağustos'ta EASA lisansımı FAA'ye çevirmek üzere IACRA sistemi üzerinden online başvurumu Türkiye'den yaptım. Online formda bilgilerimi girdikten sonra lisansımı ve medical sertifikamı yükledim ve başvuruyu tamamladım. Bu arada benim lisansım son 5 yılda epey gezdi. Normalde Macaristan CAA'den vardı. Sonra Polonya'da bulunmam gerektiğinden Polonya'ya taşımıştım. Sonradan her yenilemede Polonya seyahatleri ve buranın bürokrasisi yormaya başlayınca Hırvatistan'a taşıdım.
İlk başvuruyu yaptıktan 9 gün sonra Verification Letter'in yayınlandığına dair email FAA tarafından bana gönderildi. Hırvatistan'a sorup geçerli bir lisansım ve medical'imin olduğuna dair onayı almışlar.
Bu Verification Letter'in süresi 6 ay. Bu 6 aylık süre içinde bizzat ABD içinde başvuru yapıp işleri bitirmeniz gerekiyor. Ve önemli nokta olarak, FAA lisansınız basılana kadar orijinal lisans ve medical'in expire olmaması lazım. Benim medical 3 Ekim'de expire olacağından riske atmamak adına yenilemeye karar verdim. Bunun için 30 Ağustos'ta Arnavutluğa gittim ve buradaki yetkili bir İtalyan hastanesinde Class I olarak medical'imi 1 yıl daha uzattım.
Verification'le birlikte mailde bir FTN numarası da geliyor. Bu letter ve FTN ile birlikte hangi FAA lokal ofisinde çevrim yapmak istiyoranız oranın FSDO'suna başvuru yapıyorsunuz (Flight Standards District Office). Benim olduğum yerde FSDO olmadığından 100 mil uzaklıktaki bir şehirdeki bir ofisi seçtim ve buranın email adresini bularak email ile başvurumu yaptım.
1 gün sonra mailme cevap geldi ve bana 2 tane belge gönderdiler. İlk belge bundan sonra sürece nasıl devam edeceğimi adım adım detaylı anlatan bir prosedürdü. Diğer belgede ise başvurduğum FSDO sahasndaki bütün examiner'ların listesi ve kontak bilgileri vardı. Bu examiner'lardan sadece bir kısmının yabancı pilot ve lisansları inceleyip lisans yayınlama yetkisi vardı.
Bulunduğum şehirdeki yetkisi olan bir examiner seçip email gönderdim. 3 gün sonra döndü bu arkadaş. Tatilde olduğunu, 7 Eylül'de döneceğini yazdı. Bu arada ilginç şekilde "Beni telefonla istediğin saatte ara, İngilizcenin ne seviyede olduğunu görmek istiyorum, yeterli değilse hiç uğraşmayalım" yazmış. Bunu görünce hemen aradım ve konuştuk. Tatilden dönünce yine görüşmek üzere anlaştık.
Sonra bana bir email daha gönderdi ve IACRA üzerinden lisans çevrim başvurusu yapmamı, ayrıca email ile de lisans ve medical'imi kendisine göndermemi istedi. Belgeleri gönderdim ama application'ı yapamadım çünkü EASA lisans ve medical dışında FAA medical olması da gerekiyormuş. FAA medical bilgisi olmadan sistem başvuruyu bitirmeye izin vermiyordu. Ben de ona yazıp FAA medical olmadığı için başvuruyu tamamlayamadığımı, kendisinin bildiği, önereceği bir yetkili doktor, hastane, klinik olup olmadığını sordum. Bana bulunduğum şehirdeki yetkili 2 doktorun bilgisini verdi. Doktorlardan bana en yakın olanla iletişime geçip randevu istedim. PPL için Class III yettiğinden bu class için başvurdum.
Doktor, öncelikle medxpress üzerinden medical başvurusu yapmam gerektiğini, bu başvuruyu tamamlayınca alacağım confirmation number ile kendisiyle tekrar kontak kurmamı, ancak ondan sonra randevu ayarlayabileceğini yazdı. Bunun üzerine ben de FAA'in resmi sitesi üzerinden (medxpress.faa.gov) başvuruyu yapıp conf aldım ve doktora bu numarayı verince bana randevu olarak 19 Eylül Pazartesi günü öğlen 12:30'u verdi. 2 gün önce muayaneye girdim ve 1,5 saat süren test ve tetkiklerden sonra FAA Class III medical sertifikamı aldım.
Sonrasında bu sertifikadaki bilgilerle IACRA sistemi üzerinden başvurumu tamamlayıp examiner'a bildirdim.
Şimdi examiner'ın bana randevu vermesini bekliyorum.
ABD dışı bütün uçuş lisanslarının FAA'ye çevrilmesi ile ilgili bütün prosedür ve bilgileri, referansları aşağıdaki linkte bulabilirsiniz:
https://www.faa.gov/licenses_certificates/airmen_certification/foreign_license_verification