New Jersey ve New York'ta bu işlerde tecrübe edinen kişiler var mı?
-
-
@ayvalik10 bilgi ve cevap için teşekkürler.
-
@Cevdet51, içinde söyledi: Postane (USPS), FEDEX, UPS ile paket ve mektup gonderimi hakkinda bilgiler
@goodluck Özel posta kutusu kiralarsak greencard ve ssn gibi federal hükumetten gelen önemli postalar sorunsuz bir şekilde posta kutumuza gelir mi? araştırmalara mi göre posta kutu kiralandiginda bu tarz önemli evrakları oraya bırakmıyorlarmis doğru mudur.
Ozel posta kutusu derken postanenin kendi kiraladigi posta kutusundan bahsediyorsaniz oraya tum postalar ve paketler birakilir. Ancak farkli bir yerin posta kutusunu kiralayacaksaniz onu bilmiyorum. Orada sorun yasanabilir.
-
Amerika'da pilot olarak çalışmak için green card gerekir mi veya buna yönelik spesifik bir vize türü var mıdır?
-
@ecisso, içinde söyledi: Amerika’da Türk denizcisi olmak...
Herkese merhaba, bir greencardlı olarak İngiliz Bayraklı bir teknede deckhand olarak Bahamalar'a tur yapan bir Süperyatta çalışmam, amerikan topraklarından çıkmış gibi görünmeme sebep olabilir mi? İlla ki greencard'ımın riske girmemesi için Amerikan Bayraklı bir teknede mi çalışmam gerek?
Green card ‘a ait ülkede kalış ve süre tamamlama konularını aksatmadığınız sürece sıkıntı olmaz. Aksi taktirde biriktirmiş olduğunuz kalış süresi tehlikeye girer.
-
Herkese merhaba, suanda J1 trainee vizesi altinda ABD'de bir sirkette freight forwarder olarak calismaktayim. Hem lojistik sektorundeki arkadaslarla tanismak hemde sorusu olan varsa yanitlamaktan memnun olurum.
Daha cok ihracat/ithalatla ilgilenmekteyim, ABD'den yuku olan veya ABD'ye gidecek yuku olan varsa da yardimci olabilirim.
-
Merhaba biraz gec olabilir ama genede bildiklerimi anlatmak isterim. Suanda Amerika'da bir firmada freight forwarder olarak staj yapmaktayim. Eger ABD'den ihracat yapmayi dusunuyorsaniz %99 bir freight forwarder ile calisacaksaniz ve IRS'ten isletmenize veya kendinize bir TAX ID atanmis olmasi gerekmektedir.
ABD'deki freight forwarder yukunuzu kapidan alip arzu denilen destinasyona ( havaalani / liman veya direkt teslimat) nakliyesini halleder. Cok basit bir surec olsada regulasyonlara dikkat etmek gerek. Gonderici olarak bir takim sorumluluklariniz olacak, malinizin kontrol/lisans gerektirip gerektirmedigi ve ABD gumrugune ilan edilmesi icin gerekli detaylari da nakliyeciye saglamak zorundasiniz.
-
Merhabalar, TWIC denilen transportation workers identification credential almak greencardlı birisi icin mumkunmudur? İnternette vatandas olunmasina gerek yok yazmakta ama pek emin olamadım, USCG yeterliligi gibi TWIC almak icin de mi acaba vatandas olmamiz gerekli? Türkiyede son sinif Duim oğrencisiyim tanker, cruise gemisi ve limanda olmak uzere kisa sureli stajlarim mevcut, uzun bir staj surem kaldı, gemide calisma gibi bir planım yok ama limanlarda port operations, marine operations, terminal, yada crew recruitment alanlarinda calismak gibi bir hedefim var, coğu için TWIC gerekmekte, araştırmak icin ciddi vakit harciyorum ama nekadar istesemde bu sektörde çalışmak pek mümkün değil gibi hiç vakit harcamadan başka sektörlre mi odaklanmam gerek? sektördeki deneyimli kişiler olarak ne önerirsiniz dusuncenizi paylasabilirseniz cok sevinirim.
-
........
-
-
-
@smartcells abi bilmiyorum Amerika da mı yaşıyorsunuz
-
-
@vmature merhaba Serkan Yürekli ile iletişime geçerseniz yardımı olur. Son videosunda E2 vizesi ile göç eden bir kişi ile videosu var. Orada artık bu sektör için danışmanlık yapıyorum diyordu. İyi şanslar.
-
@ziyaku, içinde söyledi: USPS (Post Office) basvuru ve ise alim surecleri
2+ senedir hemen her ilana başvurduğum Usps'de nihayet Haziran başı itibariyle ise başladım ayrıntıları editliycem. Bu aralar çok yoğunum. Reserved 🙂
Evet Nihayet Ise girişten itibaren çok yoğun gecen bir ayı doldurdum. Daha önceki yorumlarımdan belki bilenler vardır 5 senedir Amazon Dsp driver olarak zaman geçiriyordum son iki senedir de hemen hemen ayni is olduğunu düşündüğüm (hiç alakası yok) Usps deki City Carrier Assistant (CCA) pozisyonuna etrafımdaki post ofislerin hepsine başvuruyordum. Gecen sene 3 defa başvurularım karşılık buldu ve offer geldi ancak 5 senelik oturum suresini henüz doldurmadığımdan hepsinden ret aldım. Nihayet bu sene mart ayında 5 seneyi doldurdum Şubat ayinin ortasında başvurduğum bir ilana nisan ayında offer geldi . Yine sırasıyla parmak izi verme randevusu eğitimler vs derken 4 haziran ise başlama tarihim olarak kayıtlara geçti. Simdi önümde 90 günlük deneme sureci var bu sureci de atlatırsam yerim biraz daha sağlamlaşacak kısmetse.
Başvururken hesaba katmadığım bir şey oldu . Şöyle ki : Benim başvurduğum ilanın ofis adi St Petersburg diye geçiyor. St Petersburg deki ofise de 12 tane yan ofis bağlı yani bunlardan herhangi birine seni atayabiliyorlar. Beni bula bula evime en uzak olan ofise atamışlar 30 mil tek yon araba sürüyorum. Bundan sonraki hedefim 90 günlük deneme surecini atlatıp yakınımdaki bir ofiste is ilanı açılırsa gidip postmasterla ya da manager la konuşup transfer istemek olacak. Yoksa bu yol çekilmez.Gelelim şimdiye kadarki çalışma temposu ve şartlarını Amazon isiyle karşılaştırmaya.
Önce amazonun artı eksilerini yazayım çünkü azlar. 🙂
Amazonda ise giriş ücreti benim olduğum bölgede 16,50$/h ve 5 sene çalışmama rağmen herhangi bir seniority olayı yok yani yeni ise giren adam 16,50 alıyorken ben 5 senelik eleman 17,50$ alıyordum. Amazon'da çalışırken aslında amazona çalışmıyorsunuz amazon için çalışan bir taşeronun elemanı oluyorsunuz en ufak hatada kapı dişi. Çok az benefitleri var örneğin sağlık sigortası için sadece çalışan sigortalı olursa 2 haftalık periyotta 108$ ödüyordum. Deductable i da hiç az değildi. Emeklilikle alakalı ya da 401K gibi benefitleri yok. Amazonda çalışmanın en güzel yani 4 gün çalışıp 3 gün tatil yapmak. Amazon'dayken şirketten şirkete değişmekle birlikte genelde haftada 4 gün, günde 10 saat çalışıyorsunuz, Eğer şirketin size öngördüğü güvenlik ve sürüş şartlarını yerine getirirseniz isinizi 10 saatten önce de bitirseniz günlük 10 saatlik parası alıyorsunuz. Bu şartlar araç içi ve dışında bulunan 360 derecelik kameralarla AI kullanılarak denetlenmektedir. Stop sign da geçme ya da geç durma ya da yeteri kadar durmama , hız sinirini asma, öndeki aracı yakın takip ve bunun gibi bir suru şey yani biraz olma eşeğim ölme vaziyeti. Amazonda çalışmanın en güzel yani 4 gün çalışıp 3 gün tatil yapmak. Biliyorum 2 kere yazdım ama gerçekten tek iyi yani buydu. Geleceği olmayan mecbur kalınmasa uzun sure yapılmayacak bir is. Amazonda isinizle alakalı dikkat etmeniz gereken tek bir şey var adrese gidip paketi bırakıp fotoğrafını çekmek. Bunların hepsini gerizekaliya anlatır gibi anlatan tek tek yapmanız gerekenleri söyleyen amazonun kendi uygulaması üzerinden yapıyorsunuz .Yani herhangi bir soru işareti yok yapacağınız isle alakalı yeter ki müşterinin kapısına bir şekilde ulaşın. 😁Aklıma gelenler amazonla ilgili bu kadar gelelim usps de şimdiye kadarki çalışmama göre deneyimlediğim eksilere.
Usps tam bir devlet kurumu yani bizdeki devlet memuru anlayışı neyse burada da gördüğüm üzere bu geçerli. Her turlu isten şikâyet eden kaşarlanmış elemanlar herhangi bir verimlilikle alakası olmayan sistemler. Her şey eski küf içinde en son ne zaman temizlenmiş belli olmayan sadece bir şekilde yürüsün gerisi halledilir mantığıyla bakimi yapılan dağıtım araçları vs. @goodluck arkadaşımın bunlara kesin ekleyeceği birseyler olur ben kısacık deneyimimle ancak bunları yazabiliyorum. 😁
CCA ler eleman eksiği ve regular yani kadrolu elemanların kafasına göre call out yapması ve hak kazandıkları izinleri kullanmaları nedeniyle haftada 6 gün ve günde 8+ saat çalışıyorlar. Bu çalışma da öyle zaman geçirme değil ha gerçekten çalışıyorlar Florida sıcağında bu haftaki is günlerimde günde 11 mil den az yürüdüğüm olmadı. Günde en az 4 litre su içtim.
Bu pozisyonun benefitlerini yazmıycam USPS CCA benefits yazarsanız ya da usps.gov dan careers sayfası üzerinden başvuru yaparsanız ayrıntılı yazıyor. Amazondan çok çok iyi olduğu bir gerçek. Ancak ne yazık ki herkesin yapacağı bir is değil fiziksel olarak dayanıklı olmanız gerekiyor.
Başka ofise transfer için nasıl bir yol izlemem gerektiğiyle alakalı tecrübeli arkadaşlardan 🙏🏻 tavsiyelere açığım güncellemeler gelecek.
Eski pusku ekipmanlar arabalar kismina katilmamak elde degil 😀 Sistemde cok kohne o bir gercek. Kadrolularin kafasina gore ise gelmemesine kizma sende o keyfe bir gun varacaksin 😀 Istedigin ofise gecmek icin tekrar basvuru yapmak bir secenek ama o zaman ise giris tarihin yeni girmis gibi olur ve 90 gunde tekrar baslar. Sen hangi merkeze baglisin ve o merkez hangi subeleri iceriyor emin ol. Mesela bizde cape coral, fort myers ve lehigh acres diye 3 ayri sehir var. Bunlarin 3u de lee county’ye bagli. Ancak cape coral ve fort myers ofisleri toplam 8 olmasi lazim beraberdir. Cca’ler bu ofislerde gezebilirken lehigh’a gidemezler cunku o tek basina ayri yonetilir. Lehigh’a giden orda kalir. 90 gun boyunca sesini cikarmadan isini yap. Kadrolu olup iyi gecindigin kisilere aklindakileri sor. Ben senin icin carsamba gunu kendi menagerima soracagim. Supervisorlar bana gore isi en zor olanlar. Onlar pek yardimci olmaya meyilli degildir. Cunku altinda calisan elemanlara hic bi yaptirimlari yok. Sendika direk kafalarinda bitiyor. Ayrica tepelerinde de onlari push eden bir dolu yonetici oluyor. Dolayisiyla onlarin halden anlamasini bekleme. 90 gunu doldurduktan sonra israrli bir sekilde talepte bulunabilirsin. Hatta istedigin subeye gidip menajerle konusup orada calismak istedigini soyleyebilirsin. Ihtiyaci varsa seni ister. Ben clerk olarak calisiyorum biliyorsun. Ama carrier’lara da ne yapilabilir soracagim.
-
@zeliha forum ailesinden olan aynı zamanda youtube videoları çeken aykut size direk yardımcı olacaktır.:
-
Sektorde is arayisinda olan, NC eyaleti Charlotte sehri veya cevresine yeni goc eden veya planlayan degerli forum uyeleri;
Otomotiv tedarik zinciri veya operasyonlari ile ilgili iyi deneyimi olan ve elbette ingilizcesi gunluk iletisimi rahatlikla saglayabilecek arkadaslarimiz benimle iletisime gecebilirler. Ne yazik ki deneyime cok onem veriyorlar, bu nedenle iyi bir tecrube seviyesi gereksiniminin altini cizmek isterim
Calistigim sirkette zaman zaman acik pozisyonlar oluyor ve bu yaziyi belki ihtiyaci olan birine yardimim dokunabilir umudu ile paylasmak istedim. Suan "Tedarik Zinciri - Malzeme Planlama" pozisyonunda 1 kisi acigimiz var. Gelir acisindan deneyime bagli olarak tahminim senelik (brut) $65-70k civari veya ona yakin bir maas beklenebilir. Yakin bir zaman sonra ise, "Uretim Planlama" alaninda bir pozisyon daha aciyor olacagiz.
Ayrica genel uretim sahalarinda personel aciklarimiz da var fakat Uber, Lyft veya yemek dagitim islerinde vergi oncesi $16 ve ustu kazanilabildigi durumlarda, bu ikinci ise oncelik vermenizi tavsiye etmem. Ne de olsa saatlik $16 bir cok is alaninda rahatlikla kazanilabilir. Yine de ihtiyaci olan icin not gecmek istedim.
Bu ilanlar kapanmis olsa bile, ileride ihtiyaci olanlar icin bu iletim uzun donem icin burada dursun. Eger bu sirketten bir gun ayrilirsam, zaten iletiyi guncellerim
Güncelleme Tem 1 2022: Artık bu işyerinden ayrılıyorum
-
Sadece pilotaj eğitimi için ABD'ye gitmek isteyenler veya ABD'de pilotaj eğitimi alıp Türkiye'de iş aramayı, çalışmayı düşünenlere bir uyarım var!
1 Ocak 2022'den itibaren yürülüğe giren ve uygulanmaya başlayan SHGM yönetmenliğine (SHT-1LC) göre Türkiye dışından bir otoriteden (CAA) alınan lisansların ve ratinglerin Türk Lisansına çevrilmesi ve işlenmesi çok zorlaştırılmıştır. Bazı lisans türlerinde hiç mümkün değildir, özellikle yeni bitirilmiş eğitimlerin. Yani 0'dan ATPL'e bütün eğitimlerini yurtdışında alan biri artık bu lisansı Türk lisansına doğrudan çeviremeyecek. Yurtdışında alınan eğitimlerin tekrardan Türkiye'de de devam mecburiyeti olan sınıflarda aynen alınması, SHGM tarafından yapılacak yazılı ve uçuş sınavlarına tekrar girilmesi zorunlu tutulmuştur. 31 Aralık 2021'e kadar yurtdışında aldığımız lisans ve ratingleri sadece form doldurarak logbook ve diğer belgeleri beyan ederek aynen Türk lisansına çevirebiliyorduk. Yeni yönetmenlik ile bu devir sona ermiş oldu.
Bu kararın alınmasına Türkiye'deki uçuş okullarının baskısı neden oldu. Yurtdışında daha kısa sürede ve yarı maliyetle uçuş eğitimi ve lisans alınması nedeniyle çok sayıda öğrencinin başta Avrupa(EASA) ve ABD(FAA) eğitimi almak için yurtdışına gitmesinden rahatsız oldular ve bunun durdurulması için uzun zamandır uğraşıyorlardı. Türkiye'de 2-3 yıl süren ve 80 bin euroya mal olan eğitimleri Avrupa'da 1 yılda ve 35-40 bin euroya almak imkanı varken insanlar neden Türk okullarına gitsinlerdi?
Asıl çözmeleri gereken problem şuydu: Türkiye'deki pilotaj eğitimleri neden bu kadar uzun sürüyor ve neden yurtdışına göre hem de döviz bazında 2 kat pahallı?
1 Ocak 2022'den itibaren uygulanmaya başlayan yönetmenlik:
(SHT-1LC) LİSANS VE YETKİLERİNİN ÇEVRİLMESİ TALİMATI -
Guzel baslik katkilar cok ehemmiyetli olacaktir.
-
Su basliktan bilgileri takip edebilirsiniz, sorularinizi da bu baslikta sorabilirsiniz:
https://yesilkartforum.com/forum/topic/652/amerika-da-uber-eats-doordash-ve-pizza-delivery-yapmak/
Maalesef ayni is kolu icin her sehre ozel ayri baslik acmayi dogru bulmuyorum.
Amerika'da Uber Eats, DoorDash ve Pizza Delivery Yapmak
-
@RoadtoNewLife fishersta hic yapmadim ama tahminim bizim buralara benzerdir. Net bir rakam veremem acikcasi calisilan saate ve gunune bagli. Mesela gunduz 11-14 arasi ve aksam 5-7 arasi yogunluk oluyor. Cuma-cumartesi-pazar aksamlarida yine guzel is yapilan saatler. Her hafta olmasa bile haftasonlari order basina 1-3 dolar bonus verdigi de oluyor. 30 saat bu pik saatlerde ve haftasonuna agirlik verilerek yapilirsa daha guzel para yapilir
-
@el-nino-9 carmel da hiç uber-lyft yaptınız mı? İndianapolise de çok yakın bi yerdesiniz.. ortalama saatlik kazanç nasıldır acaba o bölgede..
-
@el-nino-9, içinde söyledi: Amerika'da Uber Eats, DoorDash ve Pizza Delivery Yapmak
@RoadtoNewLife fishersta hic yapmadim ama tahminim bizim buralara benzerdir. Net bir rakam veremem acikcasi calisilan saate ve gunune bagli. Mesela gunduz 11-14 arasi ve aksam 5-7 arasi yogunluk oluyor. Cuma-cumartesi-pazar aksamlarida yine guzel is yapilan saatler. Her hafta olmasa bile haftasonlari order basina 1-3 dolar bonus verdigi de oluyor. 30 saat bu pik saatlerde ve haftasonuna agirlik verilerek yapilirsa daha guzel para yapilir
Çok teşekkür ederim. Benim ilk düşündüğüm yer Chicago ya yakın Schaumburg, ikinci olarak ise Carmel. Aylık delivery geliri 3000$ geçmiyor sanırım
-
@roccorocco Teşekkürler, yararlı paylaşım... Aracın sürekli koşturduğu düşünülürse giderlere eklenecek en önemli kalemlerden biri de araç bakım/onarım maliyetleri... İyi paralar ödenebiliyor bunlara. Böyle bir masraf çıktığında geriye hiçbir şey de kalmayabilir.
-
şimdi yayına gelen bir video. Dallasta en çok yapılan delivery işlerin karşılaştırılması
-
Tampa civarında doordash yapan var mı? Bu ne ölülük böyle.. Saatlerdir düzgün bir tane order alamadım. Sizde de durum böyle mi? yoksa bende mi bir sıkıntı var?
-
forum ailesinin iki üyesi birbirinden haberi yok aynı şehirdelerdi. Forumdan mustafa @redsat2000 bulunduğu yere gidip delivery yapmış eğer beğendiyseniz o yerde @redsat2000 yaşıyor ondan bilgi alabilirsiniz.
-
Mustafa’nın dediği gibi Savannah güzel ve sakin bir yer. Miami’den sonra burası daha çok hoşuma gitti. İnsanları kaliteli ve düzgün insanlar. Bir tek iş bulma konusunda sıkıntınız olabilir. Ancak turizm bağlantılı işler veya diğer hizmet sektöründeki işlerde iseniz rahatlıkla bulabilirsiniz. Heryere Ulaşım rahat. 1200-1500 dolara ortalama bağımsız ev kiralayabilirsiniz. Daha büyük rakamlara ev kiralamanızda mümkün. Ev kiralamayı yüksek sezon öncesi yapmanız şart. Kiralık ev aksi takdirde bulmanız zor. Her yer park ve temiz bir havası var. Bol bol yürüyüş yapabilirsiniz . Uber işleri yapanlar az. Çoğunlukla insanlar ya alışverişi kendi yapıyor yada evde bir şeyleri yapmayı seviyor. Uber alışkanlıkları az. Ama alışkanlıkları artırmak da sektörün gelişimine bağlı .
-
Arkadaşlar, bir şeyi merak ediyorum. Mil başına 58.5 cent harcarken nasıl kâr edebiliyorsunuz? Bonuslar olmasa getiriler sanki saatlik min. ücretin altında kalıyor gibi.
-
Mil basina 58.5 cent IRS in on gordugu fiyat. Mesela ben sirket icin, kendi aracimla bir yrden bir yere gittigimde sirket bana mil basina 58.5 cent oduyor.
Aracim 2010 Toyato Prius deposu 10.5 galon aliyor. Galon fiyati VA da 3.99 USD. bir depo ile 450 mile yapiyor.
Yani mil basina 9 cent 18 cent te yipranma ve bakim payi dersek bana net olarak 31,5 cent kalir. -
Cevap: Texas
Austin delivery driver is yogunlugu
Merhaba, yaklasik 4 ay sonra Austin’s tasinmayi dusunuyorum. O bolgede delivery isleri yapan arkadaslar varsa yorumlari onemli olacak. Cok tesekkur ederim.
-
@tyi kendi iletime cevap olarak Ben New Jersey’de hoboken-Jereey city bolgesindeyim. Burada 12 Saat calisarak ortalama yapabileceginiz rakam araba ile 200-250$, bisiklet ile 250-300$. Bolgenin avantaji aktif bir bolge hic sikilmazsiniz en buyuk deavantaji ise binalar vardir apartman kapisina teslim gerekiyor bu da delv basi 5-7dk arasi kayip zaman demektir bir diger en onemli dezavantaj cok fazla trafik isigi var mile basi ortlama 6-7 dk’da giderseniz. Bir baska bolgede bu 2-3 dk’ya dusebilir.
-
@Sefa-Dt 200-300$ arasi
-
arkadaşlar 19 haziranda wat ile Amerikaya geliyorum. ilk işim lifeguard ikinci işim olarak uber eats veya doordash düşünüyorum fakat ehliyetim yok. ilk sorum normal bisiklet alıp ehliyetsiz yapabilir miyim bu işi? ikinci sorum ise uygulamaya kaydoldum ne kadar sürede işe başlayabilirim cevaplarsanız sevinirim
-
@Çağlar-demir ssn varsa uygulamalari acip baslaman 3-10 gun icerisinde olur. Bisikletle new york ve New Jersey hoboken-jersey city bolgesinde yapabilirsin. Ehliyet almanda bu iki eyalette de sorun olmaz. Ilk geldiginde banks hesabi ve kredi karti basvuru su yap birlikte ehliyetini mutlaka al. Fakat bu aralar isler hic iyi degil gelirler dusuk tum gun sabah aksam calisarak bu iki bolgede 150$ civari ortalama yapabilirsin. Basarilar.
-
@tyi Bolgesine gore cok degismekle birlikte benim bolgem tum Kuzey Austin, gunde 9-10 saat calisiyorum. Saatlik ortalama 20-30$ arasina geliyor. Cherrypick ile ve sadece UberEats yaparak bu rakamlar. Multiapp yaparsan biraz artabilir. Ilk geldiginde tum Austinde 1er haftalik olacak sekilde bolge bolge yapmani oneririm. Restoran yogunluklari-tipler ve evlerin tarzlari degisken (apt, mustakil vb). Detayli sorun olursa beklerim.
PS: Foruma girme sikligim cok azaldi, Austin'e geldiysen telefonumu verebilirim. -
@caglaror cevap icin cok tesekkur ederim. Su anda biraz surec uzadi gibi gozukuyor gelme durumunda mutlaka danismak isteyecegim seyler olabilir. Tekrar cok tesekkurler.
-
B1 ile artık ehliyet alinabiliyormus hatta legal olmayanlarda alıyor diye biliyorum. Ehliyet alıp hesap kiralayıp 10-12 saat calisma ile günlük haftalık aylık artık hangisi daha iyi örnekle açıklanabilirse tarafınızdan ogrenmek istiyorum. Hesap kirası haftalık 150$ dan başlıyor sanırım çok fazla ilan gördüm. 3kisilik bir aile için yaşam masraflarini karşılayabilir miyiz?
Bir başka sorum bu delivery işlerinde saat sınırlaması var mı? Örneğin 15-20 saat çalışsak sıkıntı çıkar mı ? -
@mexido O kadar uzun saatler calismak saglik acisindan hic de iyi degil, ustelik bunu arka arkaya uzun bir donem yapmak daha da kotu. Ve yine ustelik calisirken araba kullanacaksiniz, hem kendinizi hemde baskalarini tehlikeye ve riske atmis oluyorsunuz.
-
İlk zamannlar için benim planımda bu tabi yaygın olduğu yerleri ve bölgedeki şöfor sayısının önemli olduğu söyleniyor youtubelar tarafından başvuru 6 ay bekletiyormuş bazı yoğun belgelerde inşallah istediğimiz gibi olur hepimiz için.
Benzer Başlıklar
131
Çevrimiçi
40.8k
Kullanıcı
4.4k
Konu
425.2k
İleti
Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum