• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. Richmond
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    • Profil
    • Takip Edilenler 1
    • Takipçiler 35
    • Konu 2
    • İleti 468
    • En İyi 265
    • Tartışmalı 0
    • Gruplar 0

    Richmond

    @Richmond

    493
    İtibar
    3457
    Profil Görüntülemeleri
    468
    İleti
    35
    Takipçiler
    1
    Takip Edilenler
    Katılım Tarihi: Son Çevrimiçi Zamanı:
    Konum Colorado Springs,CO

    Richmond Takip etme Takip Et

    Richmond tarafından gönderilen en iyi iletiler

    • RE: [Arşiv] DV2017 Mülakat Deneyimleri

      Herkese merhabalar,

      İsmim Ozan, 21 yaşındayım.2015 yılında ilk defa Greencard çekilişi için başvuruda bulundum. 2016 Mayıs da açıklandı ve bana çıkmadı.2016 yılı Eylül ayında gece 1 civarında telefonuma bildirim geldi, açtım baktım mail gelmiş, diversity Visa filan başlığında bir maildi. İçeriği Dvlottery.state.gov sitesindeki durumunuzu kontrol edinizdi. Girdim baktım tekrardan durumumuz değiştiğini has been selected yazdığını gördüm önce ne olduğunu anlamayıp birkaç facebook sayfasında paylaştıktan sonra Fatih isimli bir arkadaşlar mesaj yoluyla görüştük ve greencard çıktığı konusunda hem fikir olduk. Bunu anlatmamın sebebi ikinci bir çekiliş olabileceği için arada bir kontrol etmenizin iyi olacağı. Sonra arkadaş bana forumu tavsiye etti ve Kenan ağabeyle tanıştık (Çok yardımcı oldu kendisi her konuda bıkmadan usanmadan yardım etti cevap verdi) Her ne ise ben Letonya da Erasmus yaparken bir yandan da 251xx olan case numaram için sıra bekliyordum. Önceki senelere göre yavaş ilerliyordu sürekli Kenan abiye yazıyordum heyecandan abi bize gelir mi sıra filan derken normalde hiç olmayan bir şey oldu ve açıklanan Mayıs bülteninde bütün numaraların aktif olduğu açıklandı. Mülakatımın 5Mayıs olduğuna dair bir mail aldım 28Mart tarihinde. Daha sonra hazırlık aşamalarında forumla baya haşır neşir oldum. 25Nisanda Türkiye ye döndüm ve hazırlıklara başladım istenen evraklar için.hepsini toplamam 3günden fazla sürmedi. 3Mayıs tarihinde ankaraya geldim ve mülakat için teyzem de kaldım. Mülakat günü ilk sıra bizimdi saati 7.30 du ben 7.00da oradaydım önceki gece heyecandan hiç uyuyamadım. WhatsApp grubundan Mehmet abi ve Emre abinin de mülakatları o gündü gidince orda sohbet muhabbet derken içeri almaya başladılar. İlk sırada ben vardım içeri ilk ben girdim güvenlikten geçtikten sonra (üstümde ne kemer ne cüzdan nede telefon vardı poşet dosya vardı sadece elimde.)içeriye ilk girdiğim için ilk sırada benimdi oturma yerlerine oturup beklemeye başladım daha sonra mehmet abi ve Emre abi de geldi. Diğer Green card talihlileri ile de sohbet ediyorduk. Daha sonra karşı da benim sıra numaram göründü, askere uğurlanır gibi uğurlandım. Son derece güler yüzlü bir hanımefendi evraklarımı aldı. (öğrenciler için transkript gerekli değil sanırım istemedi çünkü öğrenci belgesi ve lise diplomanın aslı gibidir yazanı aldı çünkü üniversiteler diplomaları muhafaza ediyorlar bu gibi durumlarda için aslı gibidir yapıp fotokopi veriyorlar). Evrakları teslim ettikten sonra bekleme yerine geri döndüm o sırada bir iki kişi daha çağrıldı ve yine benim numaram yandı bu sefer başka bankoda. Bu bankada vize ücretini nakit olarak teslim ettim ve tekrar bekleme yerine geri dönüp oturdum yaklaşık 30dk bekledikten sonra bir kez daha yandı numaram ve yine başka bir bankoya gittim bu mülakat dedikleri kısım için. Herkesin bahsettiği sarışın bayan gelicek diye bekliyordum fakat aşırı güleryüzlü biraz türkçesi garip olan muhtemelen amerikan vatandaşı bir hanımefendi geldi. Çok güleryüzlüydü gülerek karşıladı ve günaydın türkçe mi yapmak istersiniz yoksa ingilizce mi dedi ben de Türkçeyi tercih ettim (bunun herhangi bir dezavantajı yok avantajı var bana kalırsa) yaklaşık 30-40saniye sorular sordu peşisıra amerika da napıcaksın Türkiye de ne iş yapıyorsun gibi. Gemi kaptanlığı öğrencisi olduğumu söyledim, vaov tarzında gülücüklü bir tepki aldım. Daha sonra hiç başka ülkeye gittin mi diye sordu bende 15kadar olduğunu söyledim hangileri olduğunu sordum saymaya başladım(bu sadece bir sohbet gibiydi mülakatım parçası mı bilmiyorum). bittiğinde merak etmeyin herşey yolunda vizeniz onaylandı dedi ve bazı evrakları geri veriyordu bense o sırada içimden We are the champions şarkısını söylüyordum. Daha sonra üzerinde daha sonra yapmam gereken şeyleri olduğu ve vizemin onaylandığı yazan bir kağıt aldım. 9.30da herşey bitmişti 2saatten fazla sürmedi. Pasaportumun gelmesi yaklaşık 2hafta sürdü ve uscis sitesindeki durumum hiç değişmedi bir anda Issue oldu (normalde yönetici durumuna geliyor ve sonra Issue oluyor). USCİS ödemesini yaptım ve 17Haziran da Los Angeles'tan giriş yaptım.1hafta sonra SSN numaram 2.5hafta sonra da greencardım geldi. Bu süreçte büyük yardımı olan Kenan ağabeye, Ali beye ve foruma çok teşekkür ederim. Bu posta özel yaşadıklarımdan başına gelen olursa özel mesaj atabilir

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Richmond
      Richmond
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      Bugün askerlikten dolayı vatandaşlığımı seremoniyle aldım .İlk evrakları gönderme tarihim 30 Ağustos 2019 du

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      Richmond
      Richmond
    • RE: 2018 Amerikada yaşanabilecek en iyi 50 yer...

      @smesut, içinde söyledi: 2018 Amerikada yaşanabilecek en iyi 50 yer...

      @asilcenk
      Bence 1 den 50 ye kadar gitse daha güzel olur diye düşündüm ve bu şekilde düzenledim. 👍🙂

      1.Austin, Texas
      2.Colorado Springs, Colorado
      3.Denver, Colorado
      4.Des Moines, Iowa
      5.Fayetteville, Arkansas
      6.Portland, Oregon
      7.Huntsville, Alabama
      8.Washington, DC
      9.Minneapolis-St. Paul, Minnesota
      10.Seattle, Washington
      11.Nashville, Tennessee
      12.Grand Rapids, Michigan
      13.Raleigh-Durham, North Carolina
      14.San Antonio, Texas
      15.Salt Lake City, Utah
      16.Madison, Wisconsin
      17.San Jose, California
      18.Dallas-Fort Worth, Texas
      19.Phoenix, Arizona
      20.San Francisco, California
      21.Lexington-Fayette, Kentucky
      22.Charlotte, North Carolina
      23.Boise, Idaho
      24.Asheville, North Carolina
      25.Boston, Massachusetts
      26.Houston, Texas
      27.Portland, Maine
      28.Omaha, Nebraska
      29.Melbourne, Florida
      30.San Diego, California
      31.Greenville, South Carolina
      32.Lancaster, Pennsylvania
      33.Reno, Nevada
      34.Sarasota, Florida
      35.Honolulu, Hawaii
      36.Columbus, Ohio
      37.Manchester, New Hampshire
      38.Charleston, South Carolina
      39.Albany, New York
      40.Fort Wayne, Indiana
      41.Ft.Meyers, Florida
      42.Anchorage, Alaska
      43.Winston-Salem, North Carolina
      44.Jacksonville, Florida
      45.Harrisburg, Pennsylvania
      46.Hartford, Connecticut
      47.Atlanta, Georgia
      48.Syracuse, New York
      49.Cincinnati, Ohio
      50.Lansing, Michigan

      Abi saygılarımla 1 seneden fazladır colorado springsde yaşayan biri olarak söylüyorum .Colorado Springs ilk 500 e giremez benim listemde .Bomboş şişirilmiş bir şehir .Kime sorsan dağları mükemmel diyor .Afedersiniz ama dağları napıcamki .Bir kere hiking yaptım canımı teslim ediyordum zirveye vardım yumruğumun yarısı kadar dolu yağmaya başladı .Şehirde ağaç yok ,havası kuru , sonbahar ilkbahar yok .Yazın ortasında sürekli 10 günde bir dolu yağıyor yaz bitiyor .Eylül ekimde kar başlıyor .Geçen sene 10 ekimde yapdı ilk kar bu sene 8 eylülde .Mayısa kadar yağıyor .Şehirde yapılabilecek aktiviteler tamamen dağa çıkmakla sınırlı .3-5 tane gece kulübü var sürekli kapısında sıra var .Doğal güzellikler 4-5 saat uzaklıkta buraya . Biraz abartı olacak ama burası amerikanın yozgatı

      Eyaletler içinde yayımlandı
      Richmond
      Richmond
    • RE: Amerika'da Yaşayanlardan Yaşam Maliyeti Örnekleri

      Woodbury ,NJ (South Jersey) 1 Kişi

      Ev Kirası: 1020 $ ( 1+1Apartment ,su çöp ısınma dahil)
      Elektrik: 35 $ (Depozito 120 $)
      İnternet+Kablolu (Comcast): 110 $
      Cep Telefonu: 140 USD ( İçinde telefon var. Verizon )
      Market: 200-250 $
      İş yeri öğlen yemeği :200-250 $
      Toplu taşıma: 70 $ (Aylık ve 2 Zone şeklinde alıyorum işyerimin uzaklığı 2 zone olduğu için.Ayrıca bütün sosyal ve sağlık hizmetlere 2 zone içerisinde ulaşımım var yani ekstra bir harcama yapmıyorum )
      Sağlık Sigortası( Medical + Vision + Dental ) :98 $ (Amazon Benefits üzerinden yaptırmıştım.Detay isteyen olursa özelden yollayabilirim. )
      Lyft +Uber : 100 $

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      Richmond
      Richmond
    • RE: Amerikan Kara, Deniz ve Hava Kuvvetlerine Katilmak

      Herkese merhabalar.Sicil taramam olumlu sonuçlandı ve meslek seçmeye çağırıldım, önümüzdeki hafta gelişmeleri yazıcam.Toplamda başlangıçtan itibaren 4ay civarında sürdü şuana kadar

      Adalet ve Güvenlik içinde yayımlandı
      Richmond
      Richmond
    • RE: Green Card ile gelip ev kiralama hakkında öneriler...

      Dün itibarı ile NJ ' de ev kiraladım. Kredi notum yoktu ,işim vardı.1.5 kira depozito ve 1 kirayı peşin aldılar tabiki gelirimi belgelemem şartıyla.Bunuda çalıştığım şirket onlara bir evrak göndererek halletti(paystubs deniyormuş).Bilginize .

      Emlak içinde yayımlandı
      Richmond
      Richmond
    • RE: Amerikan Kara, Deniz ve Hava Kuvvetlerine Katilmak

      @KingTricky Bedava okul (yıllık 25k ya kadar+ askeriyeden ayrılmışsan kiranıda ödüyorlar sen okurken 4 yıl),maaş garantisi,hükümette çalışıyor olmak,bedava sağlık sigortası,heryerde askeriye indirimi,VA loan(down payment olmadan istediğin evi düşük faizle 484bin USD sınırına kadar alabilme ) iş öğrenme,hızlı vatandaşlık alma ,kariyer şuanda aklıma gelenler

      Adalet ve Güvenlik içinde yayımlandı
      Richmond
      Richmond
    • RE: Amerika'da Uber Eats, DoorDash ve Pizza Delivery Yapmak

      Dun denver downtown civarında yaptım.7 saatte 93 usd kazandım 15usd lik filan benzin yemiştir en fazla.Birde ilk seferimdi sondaki tecrubemle yapsam 110 filan olurdu sanırım

      Ulaşım içinde yayımlandı
      Richmond
      Richmond
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      Bugün askeri ofisteydim.9Nisan da army active duty olarak çalışmaya başlayacağım.N400 Formu verdiler ve doldurmamı istediler .İşlemlerim yaklaşık 1sene süreceğini söylediler.

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      Richmond
      Richmond
    • RE: Amerikan Kara, Deniz ve Hava Kuvvetlerine Katilmak

      Öncelikle bu güzel konu için teşekkür ederim.Bazı sorularım bulunmakta bu konu ile alakalı.
      -Ben diyelim ki asker olmak istiyorum fakat deniz kuvvetlerinde bunu ben seçebilir miyim ?
      -Bana tam olarak ne yaptıracaklar savaşa mı yollıcaklar? (Filmlerde gördüğüm kadarıyla böyle düşünüyorum)
      -Uzak yol vardiya zabiti olmam (3. Kaptan ) bir avantaj sağlar mı bu seçimler konusunda
      ve teşekkür ederim tekrardan 🙂

      Adalet ve Güvenlik içinde yayımlandı
      Richmond
      Richmond

    Richmond tarafından gönderilen son iletiler

    • RE: Amerikan Kara, Deniz ve Hava Kuvvetlerine Katilmak

      @Oguz-Akturan, içinde söyledi: Amerikan Kara, Deniz ve Hava Kuvvetlerine Katilmak

      merhaba, ordu için asvaba gireceğim istediğim bölüm yoksa air force deneyeceğim. airforcedan rectuırer tanıdığı olan var mı ? airforce önceliğim

      Malesef yok ama air force güzel tercih

      Adalet ve Güvenlik içinde yayımlandı
      Richmond
      Richmond
    • RE: Amerikan Kara, Deniz ve Hava Kuvvetlerine Katilmak

      @onderoymak, içinde söyledi: Amerikan Kara, Deniz ve Hava Kuvvetlerine Katilmak

      Teşekkür ederim.

      Ordu için genel skor barajlar puanları şöyle:

      • Army: 31
      • Air Force: 36
      • Navy: 35
      • Marines: 32

      Benim aldığım genel puan ve army için gerekli composit puanlar ise şöyle:

      Genel skor( AFQT Percintile): 60

      GT (General Technical): 99
      • CL (Clerical): 113
      • CO (Combat): 116
      • EL (Electronics): 110
      • FA (Field Artillery): 117
      • GM (General Maintenance): 113

      Matematik ve fen bilimlerden nispeten daha iyi puanlar aldım ancak kelime bilgisi ve paragraf alanlarindan çok dusuk puanlar aldım. Office benzeri alanlarda calismak için bu puanlar yeterli değil iken teknik ile alakalı alanlarda yeterli olabileceğini tahmin ediyorum.

      Esenlikler,

      Orduya girdikten sonra bir fırsat bulduğunuzda tekrar girip GT skorunuzu yükseltmeye çalışın .110 üstü olursa kolaylıkla meslek değişimi yapıp daha iyi mesleğe geçebilirsiniz

      Adalet ve Güvenlik içinde yayımlandı
      Richmond
      Richmond
    • RE: Amerikan Kara, Deniz ve Hava Kuvvetlerine Katilmak

      @ssoydan88, içinde söyledi: Amerikan Kara, Deniz ve Hava Kuvvetlerine Katilmak

      @Richmond nasıl yapacağım onu tam olarak? Diplomamın görselini falan mı yüklemem gerekiyor? İşin kötüsü diplomanın nerede olduğunu da hatırlamıyorum. Annem bayram tatili sonrası vekaletle gidip alacak milli eğitimden. Bana sergeant fotoğrafı yeter biz hallederiz dedi gerçi.

      Spantran gir bak .Zor bişey değil .Nasıl anlatacağımı bilemedim. Spantran yazarsan google bulabilirsin.Üniversite mezunuysanda onunda denkliğini al E-4 olarak başla. Daha önceden yazdıysan kaçırdım o kısmı ben yinede söyliyim dedim

      Adalet ve Güvenlik içinde yayımlandı
      Richmond
      Richmond
    • RE: Amerikan Kara, Deniz ve Hava Kuvvetlerine Katilmak

      Diploman elinde olsa bile denklik ve çeviri isticekler sonuçta . Onun yerine Spantrandan denklik al direkt , posta falan uğraşma .
      @ssoydan88, içinde söyledi: Amerikan Kara, Deniz ve Hava Kuvvetlerine Katilmak

      Arkadaşlar dün bir recruiter ile görüştüm. Lisans mezunuyum fakat dil seviyem yeterli olmadığı için dil eğitimi de olacak muhtemelen. Bunun için bana lise diplomam olup olmadığını sordu. Ama yanımda getirmemiştim. E devletten de çıktısını alamıyorum çünkü 2008 öncesi mezunum. Lise diploması ne için gerekli biliyor musunuz? Onsuz olmaz ise anneme posta yoluyla göndermesini söyleyeceğim çünkü.

      Adalet ve Güvenlik içinde yayımlandı
      Richmond
      Richmond
    • RE: Amerikan Kara, Deniz ve Hava Kuvvetlerine Katilmak

      @kngslyr06, içinde söyledi: Amerikan Kara, Deniz ve Hava Kuvvetlerine Katilmak

      @Richmond Teşekkür ederim.Aslında kafamda şöyle birşey vardı,eğer orduda aşçı için falan alırlarsa mesai dışında aynı mesleği yaparım yada doordash,uber yaparım diye düşünüyodum çünkü ben bekarım ve lise mezunuyum hatırladığım kadarıyla 2800-3000 civarı aylık maaşı var oda açıkçası düşük geliyor bana.Benefitlerinden ve vatandaşlığından dolayı düşünüyorum.

      Tam dicektim ki maaşlar o kadar yüksek değil . Bir bakayım dedim baya artmış 3-4 sene önceye göre . Haberim yoktu. Uber falan iyi oluyor . Schedule olmadan

      Adalet ve Güvenlik içinde yayımlandı
      Richmond
      Richmond
    • RE: Amerikan Kara, Deniz ve Hava Kuvvetlerine Katilmak

      @hsn-kartal, içinde söyledi: Amerikan Kara, Deniz ve Hava Kuvvetlerine Katilmak

      @Richmond anında mi iptal edebiliyorum yoksa ev sahibinin 1 aylık bir hakkı mı var

      Anında iptal edebilirsin . Yasal olarak karşı çıkamazlar sana

      Adalet ve Güvenlik içinde yayımlandı
      Richmond
      Richmond
    • RE: Amerikan Kara, Deniz ve Hava Kuvvetlerine Katilmak

      @Rhonster, içinde söyledi: Amerikan Kara, Deniz ve Hava Kuvvetlerine Katilmak

      @tfnsylmz egitimdeyken cuzzide olsa bir para odeniyor mu minimum ihtiyaclari karsilamak adina

      Normal maaşın ödeniyor. Evliysen BAH de ödeniyor

      Adalet ve Güvenlik içinde yayımlandı
      Richmond
      Richmond
    • RE: Amerikan Kara, Deniz ve Hava Kuvvetlerine Katilmak

      @hsn-kartal Bu arada eğer active duty askeriyseniz veya active duty order iniz var ise anında lease inizi iptal edebilirsiniz. Sadece orderı göstermeniz yeterli.

      Adalet ve Güvenlik içinde yayımlandı
      Richmond
      Richmond
    • RE: Amerikan Kara, Deniz ve Hava Kuvvetlerine Katilmak

      @hsn-kartal, içinde söyledi: Amerikan Kara, Deniz ve Hava Kuvvetlerine Katilmak

      @rezanclz puanım düşük olduğu için seçemedim 4 yılık kontrat ve lojistik mesleğini uygun gördüler yanliz benim kurs sürem 39 hafta 19 hafta dil eğitimi 9 hafta basic training 11 hafta mesleki eğitim bayağı fazla yani, pazartesi gidip dil kursu sanırım ESL idi bu süreçte ailemle kalma imkanımız mi yokmu onu soracağım yok derlerse de birliğin olduğu yerde aileme airbnb den ev tutacağım şimdi bulunduğum evin ise sözleşmesini fesih edeceğim askeri kanunlarla alakalı bir kolaylık varmış sanırım erken fesih için eşyaları da bir depo tutup oraya bırakacağım.Bu arada kusura bakmayın herseyi Türkçe olarak yazıyorum birliktir,sözleşmedir:)

      aynı bensin he. Bende amazonda pickerdım orduya girdiğimde 😃 Hatırladığım kadarıyla 6ay veya daha uzun AIT varsa ailenle kalabiliyorsun. Sadece AIT .Diğer eğitimlerde ailenle yaşayamıyorsun.

      Adalet ve Güvenlik içinde yayımlandı
      Richmond
      Richmond
    • RE: Amerikan Kara, Deniz ve Hava Kuvvetlerine Katilmak

      @kngslyr06 ben uber falan yapıyordum ama company commander a bağlı arıza çıkarabilir tabi. Genelde saçma sapan işlere para harcayıp sürekli sorun çıkarmandansa çalışmanı tercih edebilirler 😃

      Adalet ve Güvenlik içinde yayımlandı
      Richmond
      Richmond