@bilings Merhaba bence kalacak yer olarak orayı göstermeyin ve davet mektubu almayın bende zamanında başvuracağımda orada yaşayan amerikan vatandaşı tanıdığım vardı onu kullanacaktım ama sonra biraz araştırdığımda bu konsolosun yanlış anlamaya yol açabileceğini düşündüm ve bana tanıdık varmı dediğinde hayır dedim eğer birinci derece (anne baba kardeş vb) değilse tanıdıktan bahsetmek bence olumsuz durum oluşturur bu tabikide benim fikirim kalacak yer gösterme konusuna gelince avrupa gibi rezervasyon istemiyor bu yüzden kalacak yeri otel demeniz yeterli olur
Dikkat etmeniz gereken en önemlisi sizin döneceğinize ikna edece herşeyi sormasada orada konsolosa söylemeniz olacak ben görüşmemde bana sormadı ekrana birşey girerken yeni ev aldım onu eşimle kutlamak istiyorum dedim türkiyede yaptığım yatırımı bahsettim ayrıca uzun yıllardır çalıştığım için ve çalışıtğım şirkette pozisyonumu eşimin çalıştığı şirketteki pozisyonunu özellikle söyledim bu konu üstünde çok durdu işimizin çalıştığımız şirketin ne iş yaptığını sordu diğer bir konuda ds160 yazdığım tatil planımı yazarken daha önce benzer bir tatili başka ülkede yapıp yapmadığıma dikkat ederek yazdım benim tatil planımda şu yazıyordu ''miamide 4 gün kalacağım daha sonra gemi turu satın alıp tropikal adaları gezeceğim'' yazdım daha önce gemi turu yaptığım için konsolos özellikle bunu da sordu daha önce yaptınız mı hangi ülkelere gittiğimi sordu
Her soruya kısa veya çok uzun cevap vermemeye özen gösterin sizin türkiye ya bağlayan herşeyi net söyleyin kararını etkileyeceğini düşündüğünüz birşey varsa size soru sormadığı sırada ekrana birşeyler girerken söyleyin orada sizi dinliyor. evi dediğimde eviniz için sizi tebrik ederim dedi .
DS160 tatil planınız sakın ''çocukluk hayalim yada Filimlerde gördüm'' gibi yazmak yerine güzel net bir plan çizin tekrar söyleyim planınızı yazarken daha önce benzer birşey yaptıysanız onu yazın geçen bir deneyim okumuştum doktorun biri ....... seminere katılacağım demiştir daha önce katıldınız mı sorusuna hayır dedi sonra red yemiş benim görüşmemde bir iş adamı vardı onun konuşmasına şahit oldum fuar katılacağım demişti ve konsolos ona daha önce katıldınız mı başka ülkelerde dediğin adam evet dedi ve evrakları görmek istedi adam hepsini bir dosya halinde sundu
sizi destekleyecek evrakları istemiyor diye yalan beyan vermeyin orada isteye bilir ve yanınızda hazırlıklı gidin







Turist vizesine başvuracakların işine pek yaramaz sanırım. Ama şunu söyleyebilirim, kafam fazlasıyla rahattı. Kendime şöyle diyordum, amaan vize vermezlerse de vermezler. Gider avrupayı gezerim ben de. Hakikaten bu kafadaydım. Vizeyi aldıktan sonra gelip bir ay kadar kaldım ve döndüm. Sonra yine gezmeye geldim ve derken bir şekilde statümü F1 öğrenci vizesine değiştirmeye karar verdim. Statü değiştirdikten yaklaşık iki yıl sonra da F1 aile spronsorluğuna dayalı green card a başvurmaya kadar verdim.
tabi gülme bulaşıcı bir şey bende gülüyordum ama neye güldüğümüzü bilmeden gülüyordum
Hayvan arkadaşım, "Gelirken getirmemi istediğin bir şey var mı?" diye sorduğumda, isteye isteye cevizli sucuk istedi
neyse ben artık vızeyı aldım ne kadar kolay bırseymıs derken adam durdu ve bana dediki. Sayın. Emrah bey sız daha once konsolusluga basvuru yaptınızmı ben hayır dedım adam durdu bır daha sordu hıc elcılıge basvuruda bulundunuzmu yok dedım adam bır daha sordu pasaportunuz calındımı yok dedım 2 dk durdu konsolusluk sonra bana dedıkı sayın. Emrah bey sız 2011 tarıhınde ankara elcılıgınde vıze basvurusunda bulunmussunuz ve red cevabı almıssınız ben şaşırdım hatırlamıyorum dedım ben gıtmedım dedım sonra adam dıger arkadasını cagırdı ve mıcrofonu kapattılar konustular kendı aralarında bir benım pasaporta bakıyor bır bılgısayardakı datalara bakıyor hersey ayni sadece pasaport numarası degısık. Sonra mıcrofonu acdı sr emrah bey sız 2011 kış ayında başvuru yapmıssınız dedi ben gene yoooooookkkk dedım.. ıcımden dua edıyorum allahım pasaportumu versınlerde burdan cıkayıp bır daha gelmıyeyım dedım yaklasık 20 tane ayetel kursı okudum... herneyse.. konsolusluk 3 cu arkadasını cagırdı ve bırlıkte bılgısayara bakıyorlardı tabı mıcrofon kapalı ben duymuyorum ama cok sakınım aradan 3 dakıka gecdı ve konsolusluk mıcrofonu acdı. Bana şu kelımeyı kullandı your vısa onaylandi ıyı yolculuklar beyaz kagıdı verdı elıme cuma gunu saat 9.30 da gelın pasaportu alın dedi ben gayet nazık bır sekılde thanks so much have nıce work dedim ve cıktım tabı mutlulugumu dişarida attım
cuma gunu saat 9.30 da vızemı almaya gıttıgımde bana vızenız hazır degıl bır sonrakı hafta gelın dedı bende covıd den dolayı işler yavaş ılerlıyor dıye dusundum ve tmm dedım dıger hafta cuma gunu oldugunda gıttım 9.30 da tekrar beyaz kagıdı verdım ve kadın sıra numarasına baktı bıraz bekleyın dedı 5 dk bekledım ve beni mulakata alan adam karsımdaydı şaşırdım bır anda bana dedıkı sayın emrah bey vızenız prosses aşamasında oldugu ıcın daha net bir sey yok. Sız gıdın bız sıze maıl veya telefon ederız dedı. Istıyorsanız pasaportunuzu alın yanınızda kalsın bız sızı aradıgımızda getırırsınız dedi. Bende pasaportu almaya gerek yok sızde kalsın dedım pasaporta ıhtıyacım yok dedım tmm ozaman sorun yok dedı ve benım onay kagıdımı verdı ben ordan cıktım eve geldım acaba nıye vermedıler ne sorun var dedım kendımce bıraz aklımı kurcaladım ve hatırladımkı 2011 de ben bır acenteye pasaportumu vermıstım bir şirkette işcı olarak calısmak ıcın vıze almak ıstedıgımı hatırladım.. ve anladımkı beni sorguya almışlar oyuzden vıze basmamışlar.. herneyse mayıs 17 de ınternetten check my vıze stutus e bakım dedım ve orda şu yazı yazıyordu.



