@Gurkan-Ozturk, içinde söyledi: Amerika'da Ticaret ile Uğraşmak
Herkese Selamlar, bir süredir çok faydalı bilgiler aldığım bu foruma öncelikler teşekkür etmek istiyorum.
Yıllardır Türkiye’de Ticaret yapan birisi olarak Amerika’ya taşınıp Ticaret yapmak hedefindeyim. Hayırlısı Bakalım.
Bu yönde aklıma takılan cevabını bilmediğim Ticari soruları buraya yazmak istedi ;
Mesela, Doğu yakasında kurulmuş, tüm işlemleri tamamlanmış, deposu da kullanıma hazır bir firmamız olsun. USA içi ve dışı ticaret yapacağını varsayarak yürüyelim.
-Öncelikle gümrük işlemleri nasıl yürüyor. Türkiye’deki gibi gümrük müşavirlerine mi yetki veriliyor yoksa şirket çalışanları mı malları gümrükten çekiyor. Aramızda Gümrük Müşaviri arkadaşlarımız var mıdır yada bu yönde tavsiye edeceğiniz kaynaklar var mıdır? Gümrük Vergi uygulamaları nasıldır vs…
-Malı gümrükten depoya çekeceğiz; araç kiraladık, Türkiye’deki gibi fatura karşılığı mı ödeme yapılacak, nakliye sigortası gibi uygulamalar mevcut mu
-Malı depoya çektik,
anladığım kadarı ile Amerika’da Türkiye deki gibi çalışanların vergi ve sigorta ödemelerini işveren çalışanın maaşından keserek devlete ödemiyor, doğru muyum? Kaynak ve yönlendirmeleriniz çok makbule geçer .
-Malı sattık,
öncelikle tahsilatı nasıl yapıyoruz. Sanırım ürün fiyatı + vergi şeklinde faturalandırılıyor, fakat konuşurken hep vergisiz konuşuluyor (Umarım doğruyumdur). Fatura karşılığı banka, çek , POS gibi peşin ödeme araçları kullanılıyor. Peki vadeli ödeme araçları var mı? Bilgi ve yönlendirmeleriniz çok makbule geçer.
malı naklediyoruz , araca verilmek üzere Türkiyede’ki gibi irsaliye vb evrak/lar gerekiyor mu?
-Satış Sonrası, sorumluluklar ve dikkat edilmesi gereken konularda kaynak bilginiz var ise çok çok makbule geçer.
Aklıma takılanlar şimdilik bunlar, Yakın zamanda görüşmek üzere herkese hayatında kolaylıklar diliyorum.
Sağlıcakla Kalın
Bildiğim kadarıyla cevaplamaya çalışayım ,
1-Bu işlerle ilgili yetkili firmalar var gümrük müşavirliği diyelim kafa karıştırmamak için bunlarla tek seferlik ya da yıllık belli bir tutar karşılığında anlaşıyorsunuz bunlar sizin için gümrük işlemlerini gerçekleştiriyor vergi vs konularında da size gerekli bilgiyi verirler.Lojistik firmaları da hem taşıma hem de gümrükleme işini sizin adınıza ekstra ücret karşılığında da yapabiliyor.
2-Bu sizin yapmış olduğunuz teslim şekline göre değişir.FOB üzerinden gidersek bununla ilgili çeşitli yollar mevcut lakin bana göre en temiz ve sağlıklı olanı diyelim ki malınız gümrüğe indi malınızı getiren taşıyıcı firma ile anlaşırsanız iç nakliyeyi il gümrük işlemlerini size fatura edip malı deponuza kadar teslim ederler.Yok ben malı kendim çekicem gümrükçüm ve sağlam bi nakliyecim de var derseniz tabi ki bu firmaların sigortası mevcut sigortasız adım attırmazlar.Ama dediğim gibi nakliye firmanızı kendinizin ayarlamaya çalışmanız daha meşakkatli bir durum .Belirli bi websitesi/proğram üzerinden bid usulü teklif alıyorsunuz vs.
3-Tahsilat vb konularda bilgim yok maalesef.
4-Malın faturası ve teslim bilgilerinin yer aldığı kendi sisteminizden çıktısını aldığınız belge yeterli diye biliyorum tabi DO (Delivery Order ) siz mi düzenlersiniz yoksa nakliyeciniz mi düzenleyip size verir ona göre de değişir.
5-Satış sonrası sorumluluklar kısmına gelecek olursak dünyanın her yerinde olduğu gibi benim diyebileceğim tek şey malın alıcıya belirtilen gün ve saatte söz verildiği gibi sağlam olarak teslim edilmesi dışında diyebileceğim bir şey yok.Zaten satış sonrası sorumluluk verilen her ürüne ve hizmete göre değişir.
Bu vermiş olduğum bilgiler kendi tecrübelerim doğrultusunda olup için de eksik ve atlamış olduğum bilgiler olabilir o yüzden bu tip durumlar da tabiki de profesyonel destek almanız en sağlıklısı.