Üyelik oluşturma ve foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!

  • @FreeWoRLD
    selam, Ben Tiguan'in abisi olan 2019 ATLAS SEL kullaniyorum.
    Geldigimde acele ile "sakin 2.el araba alma" baskisi sirasinda almistim.
    O yila ozel 6 sene garantili satiliyordu.
    Acikcasi Allahin yardimi olmus sinifinda en iyilerinden biri diyebilirim (cunku incelemedigim baska araclar da var kesin konusmak yanlis olur) ama 4 ceker ve premium neden almamisim diye hayiflanmadim degil...
    Tiguan da kendini ispatlamis uzun zamandir satilan bir arac hem avrupa hem de amerikada

    Kadir kardesim cok daha iyi bilir gerci AMA,
    VW'de tiptronic sansizman ve DSG nin cok yuz bin mil yapabilecegini dusunmuyorum, VW'nin en buyuk derdi sanzimanin omru.
    Yaz sonunda 2021 araclarda mide gezdiriken motorunun alman, sanzimanin da japon oldugunu fark etmistim, belki onlar daha iyi olabilir...

    TR klavyem olmadigi icin kusura bakmayin.

  • ⭐⭐⭐

    @FreeLander

    Tesekkur ederim deneyiminizi paylastiginiz icin. Bir kenara not ettim.

    ATLAS aslinda ilk gozume kestirdigim model ve bayide inceledigim de cok begenmistim. Amerikan pazarina harika uyumlandirilmis, gayet iyi bir arac. Fakat, fiyat acisindan biraz hedefledigim butcenin uzerinde kaliyor. Tiguan'da, zor olsa da son fiyat olarak 30k altinda kalma gibi bir niyetim var (SE + panaromic sunroof veya SEL dilegim) ve tahminime gore ancak sene sonu elden cikarma kampanyalari ile ulasabilirim bu hedefe VEYA ikinci ele yonelecegim, 2, 3 yasinda.

    Ilk sahip oldugum (semi) otomatik vites turu Turkiye'deyken DSG sanzimandi (VW Golf uzerinde). Su an ABD'de kullandigim ise, tork konvertorlu 6 ileri otomatik (Honda) ve ayrica arada baska turleri de deneme imkanim oldu. Suan kullandigim 2017 Honda Accord'un 6 ileri tork konvertorlu sanzimani cok vasat hatta vasatin da altinda buluyorum. Vites gecisleri asiri sert ve arac yavasladiginda, gereksiz vites dusurerek motor freni ile konforu alt ust ediyor.

    Durust olmak gerekirse DSG'den aldigim tadi hic birinde bulamadim. Vites gecislerine mest olmustum. Fakat ne yazik ki, sizin de belirttiginiz gibi uzun omurlu olmuyor diye bir algi var ve haklilik paylari vardir diye dusunuyorum. Bu nedenle tek cekincem transmission hakkinda. 2021 modelleri hakkinda verdiginiz bilgi onemli, arastiracagim.

    Selamlar


  • @FreeWoRLD Mazda CX5 e bakmani tavsiye edeyim bende 🙂 Hem senin butce araliginda hemde sinifinda en kaliteli malzemelere sahip, icine bindiginde premium tadi aliyorsun. https://www.mazdausa.com/vehicles/2021-cx-5

  • ⭐⭐⭐

    @murattoirimazu Bunu cok fazla duydum ve bir kere bile test etme sansi olmadi @murattoirimazu. Bu kadar kisi oneriyorsa sanirim cidden degerlendirilmesi gereken bir arac. Listemde aslinda ama sanirim denemeliyim 🙂 Tesekkur ederim


  • @FreeWoRLD bence mutlaka bir test surusu yap carbon edition paketi var, fiyat performans cok iyi. bir de tiguanin sanirim bu sene uretimi sonlanacak. onun yerine Taos modeli geliyor yerine. https://www.vw.com/en/models/taos.html

  • ⭐⭐⭐

    @murattoirimazu Haklisin, mutlaka denemek gerekiyor CX5'i. Dedigin donanim seviyesine simdi bakiyorum. Bu arada Taos hakkinda hic bilgim yoktu.


  • @FreeWoRLD ikinci elde iyi secenekler gordugum oldu,
    bu arada ben de tr de tork konertorlu 1.6 passat kullanmistim. Cok sevdigim bir aletti ama malum 1.6 motoru sebebi ile hantaldi.
    Parka almadan el freni cekilmesine dikkat edilmediginden olusan yuklenmelerin de etkisi ile 115.000 km de sanziman bozuldu.
    O zamana kadar bu tur bir arizayi hic duymamis gibi davranan servisin eski muduru "bunlar zaten en fazla 150 bin gider dedi"
    :))))


  • @FreeWoRLD Henuz kesinlesmedi, olursa Italya gibi gorunuyor.


  • @murattoirimazu Peki Mazdalar motor kalitesi olarak ne durumdalar? Benim cevremde acikcasi tercih edilen bir marka degil.


  • @MySea, içinde söyledi: Amerika'da ikinci el araba almak

    @murattoirimazu Peki Mazdalar motor kalitesi olarak ne durumdalar? Benim cevremde acikcasi tercih edilen bir marka degil.

    Mazda küçük bir üretici. Dünyanın hiç bir yerinde yoğun olarak satilmiyorlar. Buna Japonya da dahil... Lakin detroitte normalden çok daha fazla Mazda görmüştüm yollarda.

    Motorlarınin bazıları Ford ile ortakti eskiden... Bazıları kendisine aitti. Sonra eski serileri komple forda devretti... Mesela Mustang 2.3 ecoboostlar Mazdaspeed motorlarının güncel hali. Daha yüksek sıkıştırma oranı kullanılan skyactivelere geçti... Yeni yeni turboda eklendi bu motorlara. Çok fazla ürün gamı yok motor olarak. 2.5 skyactive varyasyonları var genelde tercih edilen...

    Mazda son donemde kalite hissini artırmaya kalksa da henüz premium sınıfa ulasabilmis değil. Toyota VW Honda gibi markalar rakibi olsa da bir Audi Lexus vs gibi lüks segmente göre bir tık daha hafif kalır.

    Mühendis mantıklı bir firmadır. Satış pazarlama konusunu pek beceremez... Yakın zamanda muhtemelen toyotaya satılır... Şuan Toyota ia gibi küçük toyotalar Mazda işbirliği ile üretiliyor...

    120binlere kadar skyactive araç alıp satma imkanım oldu. Henüz motor ve şanzıman hatasına denk gelmedim...

    Beklentiniz lüks segment ise kesmez... Toyota Honda gibi bir marka beklentiniz var ise, iyi bir alternatiftir... Sunulan tekliflere bakmak lazım...


  • @MySea underrated derler ya, oyle bir marka aslinda 🙂 @semavi nin dedigi gibi pazarlayamiyorlar kendilerini fakat sinifina ve parasina gore cok kaliteli bir marka.

    Lexus'u ve Toyota'yi gecerek en guvenilir ve stabil arac oldu aslinda. https://driving.ca/mazda/auto-news/news/these-are-2020s-most-and-least-reliable-new-cars-brands-per-consumer-reports

    Son senelerde bayagi bir atak yapti, malzeme kalitesi, tasarim ve konfor olarak muadilillerini gecmis durumda. satis konusunda pek hirsli degiller aslinda biraz butik takiliyorlar alfa romeo gibi.

    bu sene ise consumer reports'a gore en iyi otomobil markasi secildi https://www.consumerreports.org/cars-driving/which-car-brands-make-the-best-vehicles/

    sahsi fikrim ise toyota'ya, honda'ya vs. verilen paralara aciyorum. gidip bir corolla, honda'ya baksaniz bir de mazda 3'e farki hissedersiniz. surus zevki ve konforu, malzeme kalitesi, kabin gurultusu, donanim zenginligi vs. gibi acilardan.

    alt metni


  • Bilgiler icin cok tesekkurler! Listeyi genisletmeye basladik, hadi hayirlisi 🙂

  • ⭐⭐⭐

    @murattoirimazu Taos modelini biraz inceledim. Tiguan’ın daha küçük modeli gibi duruyor. Acaba bu yeni bir model olup, Tiguan’a ek olarak olabilir mi yoksa Tiguan gercekten sonlandiriliyor mu?


  • @FreeWoRLD Ikisinin arasinda 9.3 inches fark var. Taos daha kisa. Onun haricinde bana ikisinin arasinda cok fark yokmus gibi geldi.

  • ⭐⭐⭐

    @MySea Hmm o halde cok fark yokmus. Nedense dun aksam izledigim youtube videolarinda daha kucuk boyutlarda gibi hissettirdi.


  • @FreeWoRLD ayni sinif aslinda compact suv, 25 cm lik bir boy farki gozukuyor. tiguan ya iptal edilecek ya da boyutu buyuyecek gibi. ama zaten 3-5 seneye elektriklilere agirlik verecekleri icin ne durumda olur bilemiyorum. hali hazirda id4 modeli de geldi.

    alt metni

  • ⭐⭐⭐

    @murattoirimazu Ufak tefek farklar haricinde ayni sinifta gibi gorunuyor, haklisin. Yeni modeller ciksin ki eski modeller ucuzlasin 🙂 Mazda'yi bu hafta sonu test edecegim, bir aksilik cikmaz ise.


  • @murattoirimazu ID.4 icin reserve yapabiliyorsunuz. $40k'den basliyor.

    https://www.vw.com/pre-order/edit/dealerid/406103/


  • @FreeWoRLD bu tarafta test edecek olursan haber ver birlikte test edelim 🙂

  • ⭐⭐⭐

    @murattoirimazu Aslinda harika olur. Bizim bir turk market ziyaretimiz ile birlestirip bu plani uygulayalim bir ara 🙂


Benzer Başlıklar

  • 316
  • 2
  • 19
  • 5
Forum kurallarına uymayan veya forum düzenine aykırı davranan üyeler uyarılmadan forumdan çıkarılabilirler. Özellikle gereksiz yeni başlık oluşturacakların dikkatine!

105
Çevrimiçi

40.1k
Kullanıcı

4.3k
Konu

420.0k
İleti


| | | |

Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum