@John-Hargen, içinde söyledi: Domestic violence
Merhaba. Öncelikle sorunuza genel bir çerçevede cevap vermeye çalışacağım.
ABD vatandaşlığı sürecinde tutuklanma veya hakkında şikâyet bulunması tek başına otomatik olarak vatandaşlığa engel değildir. USCIS (Göçmenlik Dairesi) başvurularda en çok şu unsurlara bakar:
Mahkûmiyet kararı (conviction) olup olmadığı
Kişinin gerçekten suçlu bulunup bulunmadığı
Son yıllarda “iyi ahlaki karakter” (Good Moral Character) şartını karşılayıp karşılamadığıEğer dava sonunda suçlu bulunmazsa, bu durum genellikle vatandaşlığa başvuruda ciddi bir engel oluşturmaz. Ancak yine de:
Tutuklanma mutlaka başvuru formunda belirtilmelidir
USCIS dava ile ilgili ek belge isteyebilir
Devam eden davalar süreci daha detaylı incelemeye neden olabilirBu süreçte en önemli konu, başlangıçtaki iddialar değil mahkemenin nihai kararıdır. Eğer gerçekten bir mahkûmiyet çıkmazsa, bu çoğu durumda vatandaşlık için engel sayılmaz; ancak her dosya bireysel olarak değerlendirilir.
Genel olarak ABD vatandaşlığı değerlendirmelerinde “iyi ahlaki karakter” kavramı sadece sabıka kaydına bağlı değildir, kişinin genel davranışları ve yasalara uyumu da dikkate alınır.
Bu tür durumlarda en doğru değerlendirme, dosyanın tüm detaylarına bakılarak yapılır.
Çok teşekkür ederim vermiş olduğunuz değerli bilgiler için.
Umarım güzel bir sonuç çıkar ve oğlum da vatandaşlık başvurusunu yapar.






Sanki elimize silah alıp dağa çıktık. Ortada bozuk bir düzen var, bu bozuk düzenin düzeleceğine dair umudumuz yok. Haliyle bir kere geldiğimiz dünyada daha iyi bir yerlere gitmek istiyoruz. Bu bile birilerine batıyor. Beğenmiyorsun bari saygı göster. Hemen hakaret aşağılama. Böyle göçmenlik forumları bu açıdan çok huzurlu geliyor. Zaten gitmek isteyenlerin çoğu belli seviyenin üstündeki insanlar. Onlarla iletişime geçip fikir alışverişinde bulunmak ne kadar mutlu ediyor anlatamam.

Cok uzun oldu kusura bakmayın, demek istediğim vazgecmeyin... Eger istemesini bilirseniz el getirir yel getirir sel getirir.... Yeterki vazgecmeyin...



