Bu konulardaki son mesajın üstünden epey bir zaman geçmiş görünüyor.
Acaba güncel bilgiler ve ücretlendirmeler adına tecrübelerinizi paylaşabilir misiniz?
-
Arkadaşlar, Doordash'te müşteri memnuniyet ve sipariş kabul etme oranım sözleşmedeki %' nin altına düştüğü için hesabım kapatıldı malesef.
Sizce bulunduğum eyaletin dışında farklı bir eyaletten yeniden başvuru yaparsam yeni bir hesap açabilir miyim? veya nasıl bir yol izlemem lazım.Buarada itiraz yazısı ilettim fakat reddetmişler.
-
@ayvalik10 bilgi ve cevap için teşekkürler.
-
@Cevdet51, içinde söyledi: Postane (USPS), FEDEX, UPS ile paket ve mektup gonderimi hakkinda bilgiler
@goodluck Özel posta kutusu kiralarsak greencard ve ssn gibi federal hükumetten gelen önemli postalar sorunsuz bir şekilde posta kutumuza gelir mi? araştırmalara mi göre posta kutu kiralandiginda bu tarz önemli evrakları oraya bırakmıyorlarmis doğru mudur.
Ozel posta kutusu derken postanenin kendi kiraladigi posta kutusundan bahsediyorsaniz oraya tum postalar ve paketler birakilir. Ancak farkli bir yerin posta kutusunu kiralayacaksaniz onu bilmiyorum. Orada sorun yasanabilir.
-
Amerika'da pilot olarak çalışmak için green card gerekir mi veya buna yönelik spesifik bir vize türü var mıdır?
-
@ecisso, içinde söyledi: Amerika’da Türk denizcisi olmak...
Herkese merhaba, bir greencardlı olarak İngiliz Bayraklı bir teknede deckhand olarak Bahamalar'a tur yapan bir Süperyatta çalışmam, amerikan topraklarından çıkmış gibi görünmeme sebep olabilir mi? İlla ki greencard'ımın riske girmemesi için Amerikan Bayraklı bir teknede mi çalışmam gerek?
Green card ‘a ait ülkede kalış ve süre tamamlama konularını aksatmadığınız sürece sıkıntı olmaz. Aksi taktirde biriktirmiş olduğunuz kalış süresi tehlikeye girer.
-
Herkese merhaba, suanda J1 trainee vizesi altinda ABD'de bir sirkette freight forwarder olarak calismaktayim. Hem lojistik sektorundeki arkadaslarla tanismak hemde sorusu olan varsa yanitlamaktan memnun olurum.
Daha cok ihracat/ithalatla ilgilenmekteyim, ABD'den yuku olan veya ABD'ye gidecek yuku olan varsa da yardimci olabilirim.
-
Merhaba biraz gec olabilir ama genede bildiklerimi anlatmak isterim. Suanda Amerika'da bir firmada freight forwarder olarak staj yapmaktayim. Eger ABD'den ihracat yapmayi dusunuyorsaniz %99 bir freight forwarder ile calisacaksaniz ve IRS'ten isletmenize veya kendinize bir TAX ID atanmis olmasi gerekmektedir.
ABD'deki freight forwarder yukunuzu kapidan alip arzu denilen destinasyona ( havaalani / liman veya direkt teslimat) nakliyesini halleder. Cok basit bir surec olsada regulasyonlara dikkat etmek gerek. Gonderici olarak bir takim sorumluluklariniz olacak, malinizin kontrol/lisans gerektirip gerektirmedigi ve ABD gumrugune ilan edilmesi icin gerekli detaylari da nakliyeciye saglamak zorundasiniz.
-
Merhabalar, TWIC denilen transportation workers identification credential almak greencardlı birisi icin mumkunmudur? İnternette vatandas olunmasina gerek yok yazmakta ama pek emin olamadım, USCG yeterliligi gibi TWIC almak icin de mi acaba vatandas olmamiz gerekli? Türkiyede son sinif Duim oğrencisiyim tanker, cruise gemisi ve limanda olmak uzere kisa sureli stajlarim mevcut, uzun bir staj surem kaldı, gemide calisma gibi bir planım yok ama limanlarda port operations, marine operations, terminal, yada crew recruitment alanlarinda calismak gibi bir hedefim var, coğu için TWIC gerekmekte, araştırmak icin ciddi vakit harciyorum ama nekadar istesemde bu sektörde çalışmak pek mümkün değil gibi hiç vakit harcamadan başka sektörlre mi odaklanmam gerek? sektördeki deneyimli kişiler olarak ne önerirsiniz dusuncenizi paylasabilirseniz cok sevinirim.
-
........
-
-
-
@smartcells abi bilmiyorum Amerika da mı yaşıyorsunuz
-
-
@vmature merhaba Serkan Yürekli ile iletişime geçerseniz yardımı olur. Son videosunda E2 vizesi ile göç eden bir kişi ile videosu var. Orada artık bu sektör için danışmanlık yapıyorum diyordu. İyi şanslar.
-
@ziyaku, içinde söyledi: USPS (Post Office) basvuru ve ise alim surecleri
2+ senedir hemen her ilana başvurduğum Usps'de nihayet Haziran başı itibariyle ise başladım ayrıntıları editliycem. Bu aralar çok yoğunum. Reserved 🙂
Evet Nihayet Ise girişten itibaren çok yoğun gecen bir ayı doldurdum. Daha önceki yorumlarımdan belki bilenler vardır 5 senedir Amazon Dsp driver olarak zaman geçiriyordum son iki senedir de hemen hemen ayni is olduğunu düşündüğüm (hiç alakası yok) Usps deki City Carrier Assistant (CCA) pozisyonuna etrafımdaki post ofislerin hepsine başvuruyordum. Gecen sene 3 defa başvurularım karşılık buldu ve offer geldi ancak 5 senelik oturum suresini henüz doldurmadığımdan hepsinden ret aldım. Nihayet bu sene mart ayında 5 seneyi doldurdum Şubat ayinin ortasında başvurduğum bir ilana nisan ayında offer geldi . Yine sırasıyla parmak izi verme randevusu eğitimler vs derken 4 haziran ise başlama tarihim olarak kayıtlara geçti. Simdi önümde 90 günlük deneme sureci var bu sureci de atlatırsam yerim biraz daha sağlamlaşacak kısmetse.
Başvururken hesaba katmadığım bir şey oldu . Şöyle ki : Benim başvurduğum ilanın ofis adi St Petersburg diye geçiyor. St Petersburg deki ofise de 12 tane yan ofis bağlı yani bunlardan herhangi birine seni atayabiliyorlar. Beni bula bula evime en uzak olan ofise atamışlar 30 mil tek yon araba sürüyorum. Bundan sonraki hedefim 90 günlük deneme surecini atlatıp yakınımdaki bir ofiste is ilanı açılırsa gidip postmasterla ya da manager la konuşup transfer istemek olacak. Yoksa bu yol çekilmez.Gelelim şimdiye kadarki çalışma temposu ve şartlarını Amazon isiyle karşılaştırmaya.
Önce amazonun artı eksilerini yazayım çünkü azlar. 🙂
Amazonda ise giriş ücreti benim olduğum bölgede 16,50$/h ve 5 sene çalışmama rağmen herhangi bir seniority olayı yok yani yeni ise giren adam 16,50 alıyorken ben 5 senelik eleman 17,50$ alıyordum. Amazon'da çalışırken aslında amazona çalışmıyorsunuz amazon için çalışan bir taşeronun elemanı oluyorsunuz en ufak hatada kapı dişi. Çok az benefitleri var örneğin sağlık sigortası için sadece çalışan sigortalı olursa 2 haftalık periyotta 108$ ödüyordum. Deductable i da hiç az değildi. Emeklilikle alakalı ya da 401K gibi benefitleri yok. Amazonda çalışmanın en güzel yani 4 gün çalışıp 3 gün tatil yapmak. Amazon'dayken şirketten şirkete değişmekle birlikte genelde haftada 4 gün, günde 10 saat çalışıyorsunuz, Eğer şirketin size öngördüğü güvenlik ve sürüş şartlarını yerine getirirseniz isinizi 10 saatten önce de bitirseniz günlük 10 saatlik parası alıyorsunuz. Bu şartlar araç içi ve dışında bulunan 360 derecelik kameralarla AI kullanılarak denetlenmektedir. Stop sign da geçme ya da geç durma ya da yeteri kadar durmama , hız sinirini asma, öndeki aracı yakın takip ve bunun gibi bir suru şey yani biraz olma eşeğim ölme vaziyeti. Amazonda çalışmanın en güzel yani 4 gün çalışıp 3 gün tatil yapmak. Biliyorum 2 kere yazdım ama gerçekten tek iyi yani buydu. Geleceği olmayan mecbur kalınmasa uzun sure yapılmayacak bir is. Amazonda isinizle alakalı dikkat etmeniz gereken tek bir şey var adrese gidip paketi bırakıp fotoğrafını çekmek. Bunların hepsini gerizekaliya anlatır gibi anlatan tek tek yapmanız gerekenleri söyleyen amazonun kendi uygulaması üzerinden yapıyorsunuz .Yani herhangi bir soru işareti yok yapacağınız isle alakalı yeter ki müşterinin kapısına bir şekilde ulaşın. 😁Aklıma gelenler amazonla ilgili bu kadar gelelim usps de şimdiye kadarki çalışmama göre deneyimlediğim eksilere.
Usps tam bir devlet kurumu yani bizdeki devlet memuru anlayışı neyse burada da gördüğüm üzere bu geçerli. Her turlu isten şikâyet eden kaşarlanmış elemanlar herhangi bir verimlilikle alakası olmayan sistemler. Her şey eski küf içinde en son ne zaman temizlenmiş belli olmayan sadece bir şekilde yürüsün gerisi halledilir mantığıyla bakimi yapılan dağıtım araçları vs. @goodluck arkadaşımın bunlara kesin ekleyeceği birseyler olur ben kısacık deneyimimle ancak bunları yazabiliyorum. 😁
CCA ler eleman eksiği ve regular yani kadrolu elemanların kafasına göre call out yapması ve hak kazandıkları izinleri kullanmaları nedeniyle haftada 6 gün ve günde 8+ saat çalışıyorlar. Bu çalışma da öyle zaman geçirme değil ha gerçekten çalışıyorlar Florida sıcağında bu haftaki is günlerimde günde 11 mil den az yürüdüğüm olmadı. Günde en az 4 litre su içtim.
Bu pozisyonun benefitlerini yazmıycam USPS CCA benefits yazarsanız ya da usps.gov dan careers sayfası üzerinden başvuru yaparsanız ayrıntılı yazıyor. Amazondan çok çok iyi olduğu bir gerçek. Ancak ne yazık ki herkesin yapacağı bir is değil fiziksel olarak dayanıklı olmanız gerekiyor.
Başka ofise transfer için nasıl bir yol izlemem gerektiğiyle alakalı tecrübeli arkadaşlardan 🙏🏻 tavsiyelere açığım güncellemeler gelecek.
Eski pusku ekipmanlar arabalar kismina katilmamak elde degil 😀 Sistemde cok kohne o bir gercek. Kadrolularin kafasina gore ise gelmemesine kizma sende o keyfe bir gun varacaksin 😀 Istedigin ofise gecmek icin tekrar basvuru yapmak bir secenek ama o zaman ise giris tarihin yeni girmis gibi olur ve 90 gunde tekrar baslar. Sen hangi merkeze baglisin ve o merkez hangi subeleri iceriyor emin ol. Mesela bizde cape coral, fort myers ve lehigh acres diye 3 ayri sehir var. Bunlarin 3u de lee county’ye bagli. Ancak cape coral ve fort myers ofisleri toplam 8 olmasi lazim beraberdir. Cca’ler bu ofislerde gezebilirken lehigh’a gidemezler cunku o tek basina ayri yonetilir. Lehigh’a giden orda kalir. 90 gun boyunca sesini cikarmadan isini yap. Kadrolu olup iyi gecindigin kisilere aklindakileri sor. Ben senin icin carsamba gunu kendi menagerima soracagim. Supervisorlar bana gore isi en zor olanlar. Onlar pek yardimci olmaya meyilli degildir. Cunku altinda calisan elemanlara hic bi yaptirimlari yok. Sendika direk kafalarinda bitiyor. Ayrica tepelerinde de onlari push eden bir dolu yonetici oluyor. Dolayisiyla onlarin halden anlamasini bekleme. 90 gunu doldurduktan sonra israrli bir sekilde talepte bulunabilirsin. Hatta istedigin subeye gidip menajerle konusup orada calismak istedigini soyleyebilirsin. Ihtiyaci varsa seni ister. Ben clerk olarak calisiyorum biliyorsun. Ama carrier’lara da ne yapilabilir soracagim.
-
@zeliha forum ailesinden olan aynı zamanda youtube videoları çeken aykut size direk yardımcı olacaktır.:
-
Sektorde is arayisinda olan, NC eyaleti Charlotte sehri veya cevresine yeni goc eden veya planlayan degerli forum uyeleri;
Otomotiv tedarik zinciri veya operasyonlari ile ilgili iyi deneyimi olan ve elbette ingilizcesi gunluk iletisimi rahatlikla saglayabilecek arkadaslarimiz benimle iletisime gecebilirler. Ne yazik ki deneyime cok onem veriyorlar, bu nedenle iyi bir tecrube seviyesi gereksiniminin altini cizmek isterim
Calistigim sirkette zaman zaman acik pozisyonlar oluyor ve bu yaziyi belki ihtiyaci olan birine yardimim dokunabilir umudu ile paylasmak istedim. Suan "Tedarik Zinciri - Malzeme Planlama" pozisyonunda 1 kisi acigimiz var. Gelir acisindan deneyime bagli olarak tahminim senelik (brut) $65-70k civari veya ona yakin bir maas beklenebilir. Yakin bir zaman sonra ise, "Uretim Planlama" alaninda bir pozisyon daha aciyor olacagiz.
Ayrica genel uretim sahalarinda personel aciklarimiz da var fakat Uber, Lyft veya yemek dagitim islerinde vergi oncesi $16 ve ustu kazanilabildigi durumlarda, bu ikinci ise oncelik vermenizi tavsiye etmem. Ne de olsa saatlik $16 bir cok is alaninda rahatlikla kazanilabilir. Yine de ihtiyaci olan icin not gecmek istedim.
Bu ilanlar kapanmis olsa bile, ileride ihtiyaci olanlar icin bu iletim uzun donem icin burada dursun. Eger bu sirketten bir gun ayrilirsam, zaten iletiyi guncellerim
Güncelleme Tem 1 2022: Artık bu işyerinden ayrılıyorum
-
Sadece pilotaj eğitimi için ABD'ye gitmek isteyenler veya ABD'de pilotaj eğitimi alıp Türkiye'de iş aramayı, çalışmayı düşünenlere bir uyarım var!
1 Ocak 2022'den itibaren yürülüğe giren ve uygulanmaya başlayan SHGM yönetmenliğine (SHT-1LC) göre Türkiye dışından bir otoriteden (CAA) alınan lisansların ve ratinglerin Türk Lisansına çevrilmesi ve işlenmesi çok zorlaştırılmıştır. Bazı lisans türlerinde hiç mümkün değildir, özellikle yeni bitirilmiş eğitimlerin. Yani 0'dan ATPL'e bütün eğitimlerini yurtdışında alan biri artık bu lisansı Türk lisansına doğrudan çeviremeyecek. Yurtdışında alınan eğitimlerin tekrardan Türkiye'de de devam mecburiyeti olan sınıflarda aynen alınması, SHGM tarafından yapılacak yazılı ve uçuş sınavlarına tekrar girilmesi zorunlu tutulmuştur. 31 Aralık 2021'e kadar yurtdışında aldığımız lisans ve ratingleri sadece form doldurarak logbook ve diğer belgeleri beyan ederek aynen Türk lisansına çevirebiliyorduk. Yeni yönetmenlik ile bu devir sona ermiş oldu.
Bu kararın alınmasına Türkiye'deki uçuş okullarının baskısı neden oldu. Yurtdışında daha kısa sürede ve yarı maliyetle uçuş eğitimi ve lisans alınması nedeniyle çok sayıda öğrencinin başta Avrupa(EASA) ve ABD(FAA) eğitimi almak için yurtdışına gitmesinden rahatsız oldular ve bunun durdurulması için uzun zamandır uğraşıyorlardı. Türkiye'de 2-3 yıl süren ve 80 bin euroya mal olan eğitimleri Avrupa'da 1 yılda ve 35-40 bin euroya almak imkanı varken insanlar neden Türk okullarına gitsinlerdi?
Asıl çözmeleri gereken problem şuydu: Türkiye'deki pilotaj eğitimleri neden bu kadar uzun sürüyor ve neden yurtdışına göre hem de döviz bazında 2 kat pahallı?
1 Ocak 2022'den itibaren uygulanmaya başlayan yönetmenlik:
(SHT-1LC) LİSANS VE YETKİLERİNİN ÇEVRİLMESİ TALİMATI -
Guzel baslik katkilar cok ehemmiyetli olacaktir.
-
Su basliktan bilgileri takip edebilirsiniz, sorularinizi da bu baslikta sorabilirsiniz:
https://yesilkartforum.com/forum/topic/652/amerika-da-uber-eats-doordash-ve-pizza-delivery-yapmak/
Maalesef ayni is kolu icin her sehre ozel ayri baslik acmayi dogru bulmuyorum.
Uber ve Lyft Şoförlüğü
-
@roccorocco Uber ve Lyft Şoförlüğü içinde söyledi:
Benim Yaş 36, Tr'de meslek; 16 Yıldır Muhasebeciyim. Kurumsal diyebileceğimiz şirketlerde çalıştım. Çok çok iyi bir kariyer hayatım var diyemesem bile Türkiye şartlarına göre kazancım 4-5K TL idi. Tr şartlarına göre iyi sayılır. (kişilere göre değişebilir)
İngilizce seviyem: Temel seviyenin biraz üstü-
Hedef: Abd' de tutunabilmek ve düzen kurabilmek için elimden gelen ne iş olursa yapmak, fırsat ve imkan olduğu taktirde kendi mesleğimi yapmak.
Sonuç: Greencard kazandım ve %1.000.000 gitmeliyim. Sonucu ne olursa olsun gitmeden görmeden yaşamadan nasıl olacağını bilemeyiz. Biz istediğimiz kadar plan yapalım, oturup hesap kitap yapalım, kader ve şansta boş durmayacak :))Meslektaşız hocam sizle.10 yıldır bende bu meslekteyim maalesef.Mesleği icra edebileceğiniz en iyi ülkelerden biri sanırım ABD.Bizde ki gibi uşak gözüyle bakılmıyor sanırım orada meslek mensuplarına.Umarım hedefinize ulaşır mesleği icra eder hakkınızı da fazlasıyla alırsınız.Bir meslektaş kurtulmuş sevindim sizin adınıza.Hakkınızda hayırlısı.
-
@barış Uber ve Lyft Şoförlüğü içinde söyledi:
@caglaror Aslında 41 yıldır ülkede mücadele edip sonunda hiçbir şeyin değişmeyeceğini görüp buna karar vermek ve bu yaşta hayatı sıfırdan tekrar inşaat etmeye çalışmak çok acı bir durum ama olay kendimle alakalı değil çocuğumunda bu düzene dahil olmasını istememekten geçiyor.. Aslında başlığa uygun bir konuşma olmadı kusura bakmayın itiraf ideyim bende merak ettim yaş ortalamasını GC ler içinde
Çocuğunuz açısından düşünceniz varsa kurtuluşunu sadece GC'a bağlamayın bence.Başvurun şansınızı deneyin tabi ki ama oldu ki çıkmadı en azından ileri ki yıllarda WAT programlarıyla bu tarz ekonomik ve sosyal yaşantısı daha rahat ülkeleri deneyimlemesini teşvik edin bence.Belkide güzel bir bölümden mezun olarak direk sponsorla kendisi bile gidebilecek duruma gelebilir.Bizleri çok yönlendiren olmadı bu konularda açıkçası.Benimde lise son sınıf öğrencisi bir kardeşim var ailem maalesef ki evden uzaklaşması konusunda sıcak bakmıyor kız olmasından da dolayı.Ama inşallah üniversiteyle birlikte bu ön yargıyı kırarak WAT programlarına kendim yazdıracağım.Oradaki yaşamı görürlerse daha hırslı olup TR'den daha hızlı bir şekilde yurt dışı yaşantılarını başlatmak adına heves olmuş olur diye düşünüyorum.Bizler bu zor şartlarda ilerliyoruz en azından onlar kendileri için bunu başarsınlar.
-
@teufel Kız babası olmak kolay değilmiş insan etrafta olan biten herşeyden endişe duyuyor ve korumaya çalışıyor WAT programını araştırmamıştım incelemeye başladım çok teşekkürler giderse de benimle olması beni daha çok rahatlatır açıkçası ...:) (Evet tipik pimpirik baba modeliyim) ama onun geleceği söz konusu olunca her şeyi bir kenara atabilirim.
-
Uber ve Lyft Şoförlüğü hakkında merak ettiğim bir konu var güvenlik sorunu.. Güvenliğinizi nasıl sağlıyorsunuz..Burada bahsettiğim güvenlikten kasıt alkollü arabaya binen insanlar değil aldığınız kişi size zarar vermeye çalışırsa yani sonuçta hiç tanımadığınız bir insanla birliktesiniz.. Umarım Böyle bir şey kimsenin başına gelmez tabii.. Aldığınız güvenlik önlemleri varsa paylaşa bilirseniz bence herkes için çok faydalı olacaktır. Saygılarımla..
-
@barış Umarım her şey gönlünüzce olur.
-
ABD'ye yeni giden ve henuz arabasi olmayan kisiler icin Lyft Express Drive'dan bahsetmek istiyorum. Eger 25 yasinin uzerindeyseniz (bir cok sehir icin zorunlu) ve gecerli bir ABD ehliyetiniz varsa, Lyft tarafindan size saglanan haftalik $229 karsiliginda kullanabileceginiz araclar var. Lyft Hertz veya Flexdrive gibi sirketlerden araclari leasing yaparak size sunuyor ve sonrasinda haftalik bir ucret karsiligi kullanmaniza olanak sagliyor. Ustelik herhangi bir mile siniri yok. Araclari sahsi isleriniz icin de kullanabilirsiniz. ABD'ye ilk gittigimde bunu yapmayi cok istemistim ancak 25 yas sinirina takilmamdan dolayi yapamadim. Ayni sistem Uber'de de var diye biliyorum. Uber'deki ismi yanlis hatirlamiyorsam Vehicle Solutions'du. Express Drive simdilik yalnizca asagidaki sehirler icin gecerli:
Atlanta
Austin
Baltimore
Boston
Charlotte
Chicago
Dallas/Fort Worth
Denver
Detroit
Houston
Las Vegas
Los Angeles
Miami
Nashville
New Orleans
Orange County
Orlando
Philadelphia
Phoenix
Pittsburgh
Portland
Richmond
Sacramento
Salt Lake City
San Antonio
San Diego
San Francisco
San Jose
Seattle
Tacoma
Tampa Bay
Washington, D.C.Kaynak: https://www.lyft.com/expressdrive
Iyi gunler dilerim.
-
Arkadaslar lyft in sitesinden okudugum kadariyla lyft yapabilmek icin amblemini hem on hem de arka cama yapistirmak gerekiyormus ve ayni sitede havaalanlarina girdiginizde eger lyft yapmiyorsaniz o amblemleri cikarmaniz gerektiginden bahsediyor.Simdi hem uber hem lyft yapan birisi surekli sticker lari yapistir cikar mi yapacak?Ya da bu isleri yapan arkadaslar siz ne yapiyorsunuz?
-
@Malkoç-Ömer abi selamlar. Bir fikrini almak isterim. Lyft için uzak mesafeden gelerek. San francisco için araba almak istesem. Hibrid bir sedan mı tavsiye edersin yoksa xl yapılacak yedi koltuklu bir suv ya da minivan mı tavsiye edersin. Hibrid arabalarla ilgim hiç olmadı bilemiyorum.
Günlük yapacağım yol fazla ama 80 mil git geli var. -
@gkhanfeez Aslinda bunun cevabini o bolgede calismadan vermek zor.Bence oncelikle lyft yapmayi dusundugunuz bolge neresiyse lyft in sitesine girip orda lyft ve lyft xl in mil basina ve dakika basina verdigi ucretleri incelemelisiniz.Ve birbiriyle kiyaslarsiniz bu ucretleri.Ardindan soyle bir yorum yapilabilir belki bu bolgede kisa mesafeli fazla mil yapmadan goturdugum yolcu daha cok o zaman ben sunu yapayim ya da bu bana bu kadar mal olurken digeri bu kadara mal oluyor ve kazanci bu kadar gibi...Anlattiklarim belki size biraz karisik gelebilir o yuzden tavsiyem lyft in sitesine girip bi bakmaniz.
-
@zeki-inci Uber ve Lyft Şoförlüğü içinde söyledi:
@gkhanfeez Aslinda bunun cevabini o bolgede calismadan vermek zor.Bence oncelikle lyft yapmayi dusundugunuz bolge neresiyse lyft in sitesine girip orda lyft ve lyft xl in mil basina ve dakika basina verdigi ucretleri incelemelisiniz.Ve birbiriyle kiyaslarsiniz bu ucretleri.Ardindan soyle bir yorum yapilabilir belki bu bolgede kisa mesafeli fazla mil yapmadan goturdugum yolcu daha cok o zaman ben sunu yapayim ya da bu bana bu kadar mal olurken digeri bu kadara mal oluyor ve kazanci bu kadar gibi...Anlattiklarim belki size biraz karisik gelebilir o yuzden tavsiyem lyft in sitesine girip bi bakmaniz.
Gozunuzden kacmis herhalde san francisco yazmıştım. Malkoç Ömer'in tecrübeleri sanırsam yeter bu soruyu cevaplamaya teşekkürler yine de.
-
@edelweiss Uber ve Lyft Şoförlüğü içinde söyledi:
ABD'ye yeni giden ve henuz arabasi olmayan kisiler icin Lyft Express Drive'dan bahsetmek istiyorum. Eger 25 yasinin uzerindeyseniz (bir cok sehir icin zorunlu) ve gecerli bir ABD ehliyetiniz varsa, Lyft tarafindan size saglanan haftalik $229 karsiliginda kullanabileceginiz araclar var. Lyft Hertz veya Flexdrive gibi sirketlerden araclari leasing yaparak size sunuyor ve sonrasinda haftalik bir ucret karsiligi kullanmaniza olanak sagliyor. Ustelik herhangi bir mile siniri yok. Araclari sahsi isleriniz icin de kullanabilirsiniz. ABD'ye ilk gittigimde bunu yapmayi cok istemistim ancak 25 yas sinirina takilmamdan dolayi yapamadim. Ayni sistem Uber'de de var diye biliyorum. Uber'deki ismi yanlis hatirlamiyorsam Vehicle Solutions'du. Express Drive simdilik yalnizca asagidaki sehirler icin gecerli:
Atlanta
Austin
Baltimore
Boston
Charlotte
Chicago
Dallas/Fort Worth
Denver
Detroit
Houston
Las Vegas
Los Angeles
Miami
Nashville
New Orleans
Orange County
Orlando
Philadelphia
Phoenix
Pittsburgh
Portland
Richmond
Sacramento
Salt Lake City
San Antonio
San Diego
San Francisco
San Jose
Seattle
Tacoma
Tampa Bay
Washington, D.C.Kaynak: https://www.lyft.com/expressdrive
Iyi gunler dilerim.
$5000 ile iş görür bir araç satın alınabilirken haftada $229 ile Lyft için kiralama yapmayı bakım maliyeti ve mil hesabı yapmamak avantajlı hale getirmeye yetiyor mu sizce?
-
@saulgoodman Uber ve Lyft Şoförlüğü içinde söyledi:
229 ile Lyft için kiralama yapmayı bakım maliyeti ve mil hesabı yapmamak avantajlı hale g
Lyft ExpressDrive ile arac kiraladiginizda sigorta icin esktra odeme yapmiyorsunuz. Ayrica olasi bir kaza, arizalanma vs. durumlarinda da herhangi bir odeme yapmaniz gerekmiyor. Sahsi aracla yapmak elbette daha karli ancak yeni gelen, birikimi olmayan ya da toplu bir masraftan kacinmak isteyen kisiler icin bence gayet ideal bir cozum. Uzun vadede olmasada kisa vadede gunu kurtarabilecek ve hatta iyi miktarda kar yapabilmenizi saglayabilecek bir sistem.
-
@saulgoodman Uber ve Lyft Şoförlüğü içinde söyledi:
@edelweiss Uber ve Lyft Şoförlüğü içinde söyledi:
ABD'ye yeni giden ve henuz arabasi olmayan kisiler icin Lyft Express Drive'dan bahsetmek istiyorum. Eger 25 yasinin uzerindeyseniz (bir cok sehir icin zorunlu) ve gecerli bir ABD ehliyetiniz varsa, Lyft tarafindan size saglanan haftalik $229 karsiliginda kullanabileceginiz araclar var. Lyft Hertz veya Flexdrive gibi sirketlerden araclari leasing yaparak size sunuyor ve sonrasinda haftalik bir ucret karsiligi kullanmaniza olanak sagliyor. Ustelik herhangi bir mile siniri yok. Araclari sahsi isleriniz icin de kullanabilirsiniz. ABD'ye ilk gittigimde bunu yapmayi cok istemistim ancak 25 yas sinirina takilmamdan dolayi yapamadim. Ayni sistem Uber'de de var diye biliyorum. Uber'deki ismi yanlis hatirlamiyorsam Vehicle Solutions'du. Express Drive simdilik yalnizca asagidaki sehirler icin gecerli:
Atlanta
Austin
Baltimore
Boston
Charlotte
Chicago
Dallas/Fort Worth
Denver
Detroit
Houston
Las Vegas
Los Angeles
Miami
Nashville
New Orleans
Orange County
Orlando
Philadelphia
Phoenix
Pittsburgh
Portland
Richmond
Sacramento
Salt Lake City
San Antonio
San Diego
San Francisco
San Jose
Seattle
Tacoma
Tampa Bay
Washington, D.C.Kaynak: https://www.lyft.com/expressdrive
Iyi gunler dilerim.
$5000 ile iş görür bir araç satın alınabilirken haftada $229 ile Lyft için kiralama yapmayı bakım maliyeti ve mil hesabı yapmamak avantajlı hale getirmeye yetiyor mu sizce?
Aslında bu seçenek sadece iyi iş yapan şehirlerde mantıklı geliyor bana. Hafta da 229 ödemiyorsunuz genelde. Size bonus vermiyor. Ekstraları kesip arabanın parasını orada çıkarmanıza yardımcı oluyor o zaman da 100-150 doalra hatta altına düşüyormuş. Birde şöyle düşünün ama 50-60 bin mil de bir sentra accent verso gibi bir arabaları 7-8 bine rahat alırsınız. O, 229'un yarısını arabanın masraflarına çıksanız ayda 500 dolardan yılda 6000 doları yine buluyor yani araba size bir nevi bedava gelecek. Km açısından da ayda 10 bin mil bile yapsanız en kötü iki sene kullanırsınız alacağınız arabayı. Çünkü çoğu araba 200-300 bini rahat görüyor. Ki bakarsanız fazlasınıda gider. Bana araba almak daha mantıklı geliyor. Bu işi ne kadar süre yaparım demeniz çok önemli aslında.
-
@gkhanfeez Hocam sadece bir noktaya takildim, yilda 10 bin mil cok az bir rakam. Araba ile calisan biri olarak gunde en az 100 mil yapiyorum. 10 bin mili 3.5 ayda dolduruyorum.
-
@mehmett Uber ve Lyft Şoförlüğü içinde söyledi:
@gkhanfeez Hocam sadece bir noktaya takildim, yilda 10 bin mil cok az bir rakam. Araba ile calisan biri olarak gunde en az 100 mil yapiyorum. 10 bin mili 3.5 ayda dolduruyorum.
Yanlış yazmışım düzelttim hocam ayda 10 bin demek istedim büyük şehirlerde hafta da 1000-2000 oluyormuş full time yaparsanız. Birde uzak yerden geliyorsanız daha fazla
-
@mehmett bey ben uber ve lyft Türkiye'deki taksi mantığı ile düşünmüştüm ama dün izlediğim videolardan eğer arabanız uygunsa dolmuş gibi kullanıla bildiğini duydum bu konuyu biraz açabilirmisiniz.
Aynı güzargay üzerinde birden fazla insan almak mümkün mü.. Bu işlem için uygulama üzerinden aynı güzergaha bakıp o güzergahtaki yolcular ilk önce tek tek seçilip sonra yolcuları alıpmı devam ediliyor ve gitmek istedikleri yerlere bırakılıyor sanırım burada anladığım kadarıyla insanlarda bu duruma alışkın..
Birde araçların 2004 model ve üstü olması istendiğinden bahsedilmiş doğrumu..
-
@barış Uber ve Lyft Şoförlüğü içinde söyledi:
@mehmett bey ben uber ve lyft Türkiye'deki taksi mantığı ile düşünmüştüm ama dün izlediğim videolardan eğer arabanız uygunsa dolmuş gibi kullanıla bildiğini duydum bu konuyu biraz açabilirmisiniz.
Aynı güzargay üzerinde birden fazla insan almak mümkün mü.. Bu işlem için uygulama üzerinden aynı güzergaha bakıp o güzergahtaki yolcular ilk önce tek tek seçilip sonra yolcuları alıpmı devam ediliyor ve gitmek istedikleri yerlere bırakılıyor sanırım burada anladığım kadarıyla insanlarda bu duruma alışkın..
Birde araçların 2004 model ve üstü olması istendiğinden bahsedilmiş doğrumu..
Doğrudur lyfte duymadım ama uber pool deniyor o dediğinize aynı güzargah üzerinde olan rotalardan 3-4 yolcu binebilir o zaman fiyat yolcular için düşüyor. Tabi bunu yolcunun seçmesi lazım yoksa uberin isteğine göre değil. Şoför de bu seçeneği kapatabilir isterse tamamen isteklerde bağlı. Zorunlu bir durum değil.
-
@gkhanfeez teşekkürler
-
NYC Taksi ve Lümuzinler komitesinin oylaması ile Uber ve Lyft sürücüleri için minimum kazanç olarak saatlik en az $27.86 ödenmesine karar verildi. Kural 20 gün içinde başlayacak. Diğer şehirlere örnek olabilir.
-
@freeworld Uber ve Lyft Şoförlüğü içinde söyledi:
NYC Taksi ve Lümuzinler komitesinin oylaması ile Uber ve Lyft sürücüleri için minimum kazanç olarak saatlik en az $27.86 ödenmesine karar verildi. Kural 20 gün içinde başlayacak. Diğer şehirlere örnek olabilir.
bu iki turlu de dusunulebilir.
Uber/Lyft soforleri icin iyi bir haber gibi gorunse de, taksi lobisi ve mafyasinin bu sektoru bitirmek icin koymaya calistigi bir uygulamaya benziyor. Eger ucretler artar veya soforlerin sayisi azalirsa, insanlar sari taksileri daha cok tercih edeceklerdir diye dusunuyorlar sanirim...
Bir de New York'taki sari taksiciler oldukca kaba ve terbiyesizler, hizmet kalitesi de 0'a yakin... Buna ragmen Uber/Lyft/Via/Juno'ya devam edecegim kesinlikle...
Benzer Başlıklar
33
Çevrimiçi
40.7k
Kullanıcı
4.4k
Konu
424.2k
İleti
Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum