Üyelik oluşturma ve foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!

IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

• @Dugan affidavit sponsor kısmında iki tane ekstra yer var. Birisi joint sponsor diğeri add household member. Green card için başvurduğun eşinin gelirini veya varsa ev vs gibi asset olarak ekleyebiliyrsun diye okudum biryerlerde. Buda household member olarak ekleniyor sanırım. Ben şunu anlamıyorum, çekiliş ile green card çıkanlar Türkiyede belli miktar parayı bankada gösterirse green cad vizesini alıyor. US vatandaşı eşine green card çıkarmak istediğinde bu neden olmuyor, veya oluyor mu? Crazycell forumdaki arkadaşlarada katkısı olabilir şöyle bir bilgi ve cevap verende immigration attorney(Baktım state.travel.gov adresindede aynı bilgi var): Dear Anjana,

Can my spouse and I use foreign assets to meet the green card income requirements?

Happily Married

Dear Happily Married,

First of all, congratulations!

You’re asking a good question, and you’re not alone — completing Form I-864 (officially called the “Affidavit of Support”) is a requirement on every green card application.

The short answer to your question is … yes and no. Before you include any assets on Form I-864, make sure that you don’t have enough income from employment to satisfy the minimum financial sponsorship requirement for your household size. For most marriage green card sponsors (the spouses who are U.S. citizens or green card holders), that minimum is 125% of the U.S. Federal Poverty Guidelines.

Only if you cannot meet that minimum income requirement should you then consider using your household’s assets. As for whether you can use foreign assets: If you’re the sponsor, you may include only U.S.-based assets, such as savings and stocks, as well as your home or secondary vehicle. The official I-864 guidelines state, however, that green card applicants may include their assets no matter where they live, whether in the United States or abroad.

But that’s not all you need to know. There are additional constraints on using foreign assets as proof of financial support:

1. The assets must be “liquid” (that is, convertible into cash within one year).

2. It must be possible to move the assets from the country where they are located to the United States — and only up to the value of each asset allowed by the green card applicant’s home country.

3. The total of your assets must equal at least five times the difference between the sponsor’s income and the applicable poverty guidelines. If, for instance, that shortfall is $5,000, you’ll need to include on your I-864 at least $25,000 worth of assets.

As long as you meet the above conditions, you should be able to use the green card applicant’s assets that are outside the United States.

For more details, check out our full guide to the Marriage Visa Income Requirements. Boundless can help you make sure your affidavit of support form (I-864) is properly and accurately completed, along with all the other required government forms for your green card application.

Best wishes!

Anjana

• @crazycells evet US dışında nerede yaşarsan yaşa US vatandaşı olarak her yıl tax formu doldurmak zorundayız. Ben yıllardır dolduruyorum.

• @Ozgur-tunali Benimde bugün bitmiş aynı şekilde. Gözümüz aydın 🙂

• @ecom teşekkür ederim darısı başınıza

• @bulls teşekkür ederim darısı başınıza inşallah

• @tantuni Sizin de vizeniz hayırlı olsun..

• @bulls Teşekkür ederim. inş sizde en kışa zamanda işlerinizi halledersiniz!

• @tantuni hayırlı olsun inşallah tebrik ederim

• @Ozgur-tunali gozunuz aydin sonunda!

• @Ozgur-tunali Vizeniz hayırlara vesile olsun özgür bey, epey beklettiler ama sonunda bitti.

• @merveyağmur çok teşekkür ederim..çok sağolun

• @Dugan evet baya bi..inşallah hepimizin ki hayırlara vesile olsun

• @bulls malesef original hali yoktu bende. Copy ile gittim. Divorce certificate in orjinalini istedi ve pasaportumu geri verip 221g kagidi verdi. Esimden orjinalini istedim gelince sadece divorce u tek mi ginderiyim pasaportuda ekleyip mi yllluyim bilemedim 😞

• ⭐⭐⭐⭐⭐

@bonjour, içinde söyledi: IR1/CR1 sureci ve mulakat deneyimleri (ABD vatandasi ile evlenip Turkiye'de Green Card almak)

Ben şunu anlamıyorum, çekiliş ile green card çıkanlar Türkiyede belli miktar parayı bankada gösterirse green cad vizesini alıyor. US vatandaşı eşine green card çıkarmak istediğinde bu neden olmuyor, veya oluyor mu?

Maalesef her surecin kendine ozgu ayrintilari var, IR-1/CR-1 kategorisinde size vize sponsoru olan esiniz ayni zamanda mali olarak da sponsor olmali, eger kendi geliri yetmiyorsa bu durumda ya nakite cevrilebilecek baska mal ve mulku de dosyaya eklemeli veya geliri yeten baska bir joint sponsor bulmali.

• ⭐⭐⭐⭐⭐

@turgut-yildiz, içinde söyledi: IR1/CR1 sureci ve mulakat deneyimleri (ABD vatandasi ile evlenip Turkiye'de Green Card almak)

@bulls malesef original hali yoktu bende. Copy ile gittim. Divorce certificate in orjinalini istedi ve pasaportumu geri verip 221g kagidi verdi. Esimden orjinalini istedim gelince sadece divorce u tek mi ginderiyim pasaportuda ekleyip mi yllluyim bilemedim 😞

pasaportu, eksik evrak kagidini ve eksik olarak isaretlenen tum belgeleri tek seferde gonderin.

• ⭐⭐⭐⭐⭐

@tantuni, içinde söyledi: IR1/CR1 sureci ve mulakat deneyimleri (ABD vatandasi ile evlenip Turkiye'de Green Card almak)

@Ozgur-tunali Merhaba, ben de sizden bir hafta sonra görüşmeye girdim. Aynı şekilde benimde vizem kabul olunduğu söylendi ve pasaportumu alarak 3-5 iş günü içerisinde gönderileceği belirtildi. Ama CEAC üzerinden kontrol edince Administrative Process kaldığı gözüküyor. Sizin durumunuzda bir ilerleme oldu mu?

CEAC en son guncellenen yer, vize basildiktan sonra oradaki bilgiler degisiyor. Size idari isleme kalindiginiz soylenmediyse idari isleme kalmamissinizdir.

• ⭐⭐⭐⭐⭐

@Ozgur-tunali, içinde söyledi: IR1/CR1 sureci ve mulakat deneyimleri (ABD vatandasi ile evlenip Turkiye'de Green Card almak)

@tantuni benim idari işlem bitmiş.basmışlar vizeyi..darısı tüm bekleyen arkadaşların başına inşallah..

hayirli olsun, bundan sonraki surecte bol sanslar 🙂

• ⭐⭐⭐⭐⭐

@tantuni, içinde söyledi: IR1/CR1 sureci ve mulakat deneyimleri (ABD vatandasi ile evlenip Turkiye'de Green Card almak)

@Ozgur-tunali Benimde bugün bitmiş aynı şekilde. Gözümüz aydın 🙂

gozunuz aydin 🙂 bundan sonraki surecte bol sanslar.

• crazycell merhaba. Can my spouse and I use foreign assets to meet the green card income requirements? Only if you cannot meet that minimum income requirement should you then consider using your household’s assets. As for whether you can use foreign assets: If you’re the sponsor, you may include only U.S.-based assets, such as savings and stocks, as well as your home or secondary vehicle. The official I-864 guidelines state, however, that green card applicants may include their assets no matter where they live, whether in the United States or abroad. But that’s not all you need to know. There are additional constraints on using foreign assets as proof of financial support:

The assets must be “liquid” (that is, convertible into cash within one year).

It must be possible to move the assets from the country where they are located to the United States — and only up to the value of each asset allowed by the green card applicant’s home country.

The total of your assets must equal at least five times the difference between the sponsor’s income and the applicable poverty guidelines. If, for instance, that shortfall is $5,000, you’ll need to include on your I-864 at least $25,000 worth of assets.

As long as you meet the above conditions, you should be able to use the green card applicant’s assets that are outside the United States.

Ben buradan şunu anlıyorum green card için başvurduğunuz eşinizin Türkiye'de evini bile asset olarak gösterebiliriz gibi bir anlam çıkıyor? Ne dersiniz? Yani US citizen Türkiye'de eşi için green card başvurusu yapıyorsa Türkiye'deki eşinin banka, ev gibi asset olarak gösterebilir, onuda add household member olarak ekleyebilir diye tahmin ediyorum. Ne dersiniz?

• ⭐⭐⭐⭐⭐

@bonjour, içinde söyledi: IR1/CR1 sureci ve mulakat deneyimleri (ABD vatandasi ile evlenip Turkiye'de Green Card almak)

crazycell merhaba. Can my spouse and I use foreign assets to meet the green card income requirements? Only if you cannot meet that minimum income requirement should you then consider using your household’s assets. As for whether you can use foreign assets: If you’re the sponsor, you may include only U.S.-based assets, such as savings and stocks, as well as your home or secondary vehicle. The official I-864 guidelines state, however, that green card applicants may include their assets no matter where they live, whether in the United States or abroad. But that’s not all you need to know. There are additional constraints on using foreign assets as proof of financial support:

The assets must be “liquid” (that is, convertible into cash within one year).

It must be possible to move the assets from the country where they are located to the United States — and only up to the value of each asset allowed by the green card applicant’s home country.

The total of your assets must equal at least five times the difference between the sponsor’s income and the applicable poverty guidelines. If, for instance, that shortfall is $5,000, you’ll need to include on your I-864 at least $25,000 worth of assets.

Ben buradan şunu anlıyorum green card için başvurduğunuz eşinizin Türkiye'de evini bile asset olarak gösterebiliriz gibi bir anlam çıkıyor? Ne dersiniz? Yani US citizen Türkiye'de eşi için green card başvurusu yapıyorsa Türkiye'deki eşinin banka, ev gibi asset olarak gösterebilir, onuda add household member olarak ekleyebilir diye tahmin ediyorum. Ne dersiniz?

Tum mal varliginizi ve nakitinizi belgeleyip mulakata o sekilde gitmenizi tavsiye ederim.

Su basliktaki bilgileri okuyun:

https://yesilkartforum.com/forum/topic/255/sponsorluk-islemleri-ve-yapilmasi-gerekenler-i-134-ve-i-864/2

Daha sonra yapmaniz gereken dosyanizi en kapsamli sekilde hazirlayip mulakata katilmak. Nerede ne yaziyor olursa olsun, onemli olan mulakat gunu konsolosun ne dusunecegi. Konsolos maddi durumunuzu yeterli bulursa dosyanizi hemen onaylayacak, eger maddi durumunuzu yeterli bulmazsa o durumda bir joint sponsor bulmanizi isteyecek. Hem sizin hem de esinizin belgelerini ve birikimlerini dosyaya ekleyin, sonucta konsolos ben bunu yeterli bulmuyorum derse, sizin "ama internette oyle okumustum" deme luksunuz olmayacak 🙂

Benzer Başlıklar

Forum kurallarına uymayan veya forum düzenine aykırı davranan üyeler uyarılmadan forumdan çıkarılabilirler. Özellikle gereksiz yeni başlık oluşturacakların dikkatine!

Çevrimiçi

Kullanıcı

Konu

İleti

| | | |