GÜNCEL KONULAR


Üyelik oluşturma ve foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz forum@yesilkartforum.com adresine email gönderebilirler! Forumumuza yeni üye olan arkadaşlar şu iletideki kuralları okumalılar ve tüm kurallara dikkat etmeliler.

Texas, Austin



  • Evet doğrudur



  • @41-ebrukocak ne kadar erken gelirseniz ABD ye o kadar iyi bence. Olmadı content review işleri var onlara başvurabilirsiniz o tarz işlere girmek ingilizceniz varsa tabii kolay oluyor genellikle. Austin de bildigim Facebook, google, youtube, apple... var ve içerden cv ulaştırma daha kolay olabilir.



  • Olabilir.


  • Banned

    @mutlu yaklaşık 6 content review pozisyonundan (2 tanesine kendileri davet ettiler) ben yine 4 tanesinden falan da hanım elendi (son aşamalardaki attention to detail testlerinde) hatta o şirketlerinden birisindeki türk bir arkadaş aradı "Neye göre aldıklarını da anlamadım ki ben" dedi 🙂 Var da gerçekten kimi aldıkları ve neye göre aldıkları da belli değil o pozisyonlara. İngilizce konusunda beni "Geç" diyebilirim de eşim Hollanda'dan yüksek lisanslı TU Delft'ten vs vs.. O işlerde çalışan birisini görürsem konuşacağım zaten ayrıntılı olarak 🙂


  • Banned

    @mutlu @41-ebrukocak hatta bir hikaye daha anlatayım. Bu pozisyonlarla ilgili Metadata Curator pozisyon, kendileri yazdılar "Seninle çalışalım" başladık görüşmelere sınav yaptılar evde kamerayla bağlanıyorlar odayı göster, kimliğini göster, kamerayı odada dolaştır vs. Neyse hepsi tamam sınava başladım Çin sinemasından soru var. Filmin ismi falan Çince. Adamlar uzaktan erişimle Copy/Paste yapmanı falan da kapatıyorlar. Browserda arama yapamıyorsun, Çince zaten bilmiyorsun 🙂 Ertesi gün mail attım "Dedim Turkish Curator arıyorsunuz Çince soru soruyorsunuz" sonra dediler ki "Sen geçtin sınavı tamam" hahahaha.. Sonraki aşamada kaldı... Manasız yani



  • dilokulu


  • Banned

    @41-ebrukocak bilaem esim de anlamadi ben de hatta orada calisan arkadas da anlamadi. Cincede iyi degilim keske basta deselerdi


  • Banned

    @41-ebrukocak bu arada hepimizin düştüğü ortak bir yanılgı var. "Çok iş var" diyoruz ama aynı pozisyonu 10 recruiter ya da 10 şirket pazarlıyor. Örnek, Apple'da bir content reviewer pozisyonu var. Buna, Welocalize, Apex, Menlo, Qualitest, Veco, Lionbridge adam arıyor. Böylece pozisyon aslında 10 poziyon gibi görünüyor. Hatta şunu yaşadığım da oldu "Ya kusura bakma başka vendor o pozisyonu doldurmuş" yani aslında koltuk 1 tane ona adam arayan 10 tane. O zaman 10 ilan, 10 recruiter demek. Ben de geldikten sonra öğrendim bunu. Bugüne kadar hiç bakmadığım ve aslında daha geriye dayalı olan PHP Developer pozisyonlarına bakıyorum 2-3 haftadır aynı gün 4 recruiter arıyor hepsi aynı pozisyon için.



  • @mhepekiz Amerikan rüyası , Amerika’da yaşamaya başlayınca bitiyor demekki 😊 Türkiye’de çalışanlar olarak çoğumuz çalışırken mesleki anlamda kendimizi çok iyi yerlerde görüyor ve değerlendiriyoruz ama demekki gelişmiş bir ülkeye gidince insan anlıyor bir hiç olduğunu 🤷♂️Toplumsal olarakta zaten ABD de Türkler birbirine düşman olmuş görünüyor , birbirlerine destek te olmadıkları için, başarılı olmak bir hayli zor yada şans !! İşimiz zor yani .


  • Banned

    @Semihmete Türk, Türk'ü hiçbir yerde pek sevmez Türkiye dahil 😃 mesleki olarak sorun şu. Benim 2 şapkam var. Aslında 3. Birisi yazılım geliştirme burada PHP / MySQL ve Python becerilerim var. Digital Pazarlma. Uzun süre dijital ajanslarda çalıştım yöneticilik yaptım son 2.5 sene Google'da bu alanda eğitmenlik yaptım 10 bin kişiye eğitimler verdim. Diğer şapka bunlarla alakasız fırıncıyım ben 🙂 Türkiye'de Un ve Maya diye bir markam vardı burada da Doguh'n Roll yarattık bir tane ufak tefek çalıştırıyoruz.

    Sorun şu. Ben dijital ajanslarda çalıştım da adam diyor "Aylık 200 bin dolar gibi mütevazi bütçeler yönettin mi" yahu Türkiye'deki pekçok şirketin yıllık o kadar dijital reklam bütçesi yok. Hal böyle olunca da ben de adamın yerinde otursam beni istemem...

    Sorun ülkelerin arasındaki ekonomi farkından kaynaklı temelde.



  • @mhepekiz Türkiye şartlarında 200 bin $ büyük bir para değil ki !!! 5 kişi 240 bin TL koysa 200 bin $ yapar !! Bir yanlışınız olmasın..


  • Banned

    @Semihmete onu yıla vurunca 2.5 milyon dolar reklam bütçesi yapıyor 🙂 Kimin varsa çıksın 2 adım öne o 5 arkadaşla tanışmak istiyorum



  • @Semihmete, içinde söyledi: Texas, Austin

    @mhepekiz Amerikan rüyası , Amerika’da yaşamaya başlayınca bitiyor demekki 😊 Türkiye’de çalışanlar olarak çoğumuz çalışırken mesleki anlamda kendimizi çok iyi yerlerde görüyor ve değerlendiriyoruz ama demekki gelişmiş bir ülkeye gidince insan anlıyor bir hiç olduğunu 🤷♂️Toplumsal olarakta zaten ABD de Türkler birbirine düşman olmuş görünüyor , birbirlerine destek te olmadıkları için, başarılı olmak bir hayli zor yada şans !! İşimiz zor yani .

    "hiç olmak" ifadesini yazarken düşünmeden yazdınız sanırım.



  • @keysnambır mesleki eğitim anlamında sanırım "hiçlik" sonuçta buradaki kariyer orada kabul görmüyor istisnalar olabilir



  • @haymatlos_ Mesleki olarak tabi👍🏾



  • Hersey kesinlikle tecrubeye bakiyor. Benim su ana kadar ABD'de fiziki olarak diplomalarimi gormek isteyen hicbir isyeri olmadi (transcript incelemesi sadece son isimde HR "insan kaynaklari" tarafindan yapildi, nedeni ise on kosullardan birisi belirli agirlikta finans ve muhasebe dersleri almis olmam gerekiyordu). Girdigim is gorusmelerinde ise hep daha onceki tecrubelerim soruldu ve hatta specific sorular vardi, yani nokta atisi. Cevabi tecrubelerinize dayanarak ya biliyorsunuz veya bilmeden salliyorsunuz. Biliyorsaniz, zaten sorun yok. Bilmeden salliyorsaniz, yuz ifadelerinden belli oluyor 🙂

    Bu arada, okullarda veya kurslarda falan da bircok seyi yuzeysel ve genelleme yaparak size gosterdikleri icin, eger kendinizi ozel olarak gelistirmediyseniz ve daha once o alanda fiili olarak calismadiysaniz, KSA (Knowledge, Skills and Abilities) sorularinda eleniyorsunuz. Cunku bunlar genel olarak basvurdugunuz ise odaklanmis (nokta atisi) sorular oluyor.



  • @MySea şimdi ilk önce gidip eğitim alsak finans üzerine aynı anda çalışma şansı verirler mi ee tecrübe nasıl kazanılacak hele tr den ayrı bir muhasebe finans sistemine (bu kart geçme makinesi filmlerde gördüğümüz onlar var mı kart içine yerleşip kullanılan)



  • @haymatlos_ Finans uzerine egitim alirken, bir employment company'e gidip basvuru yapin, bookkeeping alaninda is bulmak icin. Bu sirketlerde ve isyerlerinde muhasebe islerini kapsar, yani general ledger denilen kayitlari tutmak, borclari, gelirleri falan girmek, kayit etmek vb. Normalde saatine $12-20 gibi ise baslatabilirler.

    O ise baslarken veya paydos ederken kart basma olayi eskidendi. Simdi computers var 🙂



  • @MySea dediğinizi kazanırsam yapmak en iyisi kart basma derken credit card ile alışveriş de pos cihazı gibi diyeyim o kart baskı şekli (yanlış da biliyor olabilirim



  • Herkes iş çok diyordu ama nedense herkes aynı işi yapıyor 🤷♂


Log in to reply
 

Benzer Başlıklar

  • 33
  • 15
  • 51
  • 50

40
Online

7.6k
Users

2.3k
Topics

126.5k
Posts

| | | |

Powered by NodeBB