Üyelik oluşturma ve foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!

  • Merhabalar,

    Konu ile ilgili bilgisi olan arkadaşlar varsa bir konuda yardıma ihtiyacım var. Türkiye'de bir kaç firmaya Amerika'da yaşamaya devam ederken danışmanlık vereceğim. Verdiğim danışmanlığın ödemesi için fatura kesmem gerekiyor. Bunun için de bir şirket kurmaya ihtiayacım var. Önce bu şirketi Türkiye'de kurmayı düşünüyordum. Kurulum kolay ama çok fazla aylık sabit gideri var. Kira, elektrik, su, damga vergisi, stopaj, çöp vergisi, kurumlar vergisi, bağkur vs uzayıp gidiyor.

    İnternette Amerika'da şirket kurulumu ile ilgili çok fazla yazı var fakat devamında işlerin nasıl yürüdüğü ile ilgili çok fazla bilgi bulamadım. Bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi? Sizce şirketi Amerika'da mı yoksa Türkiye'de mi kurmak daha mantıklı ve hesaplı?

    Teşekkür ederim.


  • @ozancanan Benim bildigim danismanlik yapanlar firmayi LLC (Limited Liability Company) olarak kuruyorlar. Size NY linkini yolluyorum. Gideceginiz eyalete gore internetten gerekenleri bulabilirsiiniz

    Beklediginiz gelir durumuna gore kiyaslama yapabilirsiniz. Baska geliriniz varsa danismanliktan aldiginiz gelir onun uzerine eklenecek. Burdaki geliriniz yuksekse danismanliktan aldiginiz paranin buyuk bir kismi vergiye gidecek...


  • @gizem19 teşekkür ederim. Bugün biraz daha araştırdım, dediğiniz gibi LLC kurmam gerekiyormuş. Single Owner LLC olarak geçiyor ve vergilendirilmesi de tamamen kişisel gelir üzerinden yapılıyormuş.

    Peki ben bu şirketi kurarken, danışman şirketlerle mi, yoksa avukat ya da muhasebeciyle mi görüşmem gerekiyor?


  • @ozancanan Öncelikle hayırlı olsun. Eğer işin devamlı ise şirket kurmak mantıklı ama bir defalık veya kısa süreli bir iş için firma kurmak gereksiz bence. Sonra kapatma prosedürleri de var. Eğer Tr'de firma için iş yaptıysanız, fatura yerine maaş gibi düşünüp firma size geçici ödeme yapabilir veya fatur kesebilecek bir tanıdık firmayla çözülebilir. Mali müşavirler bu konuda destek olacaktır.
    Şayet iş yaptığınız firma çok kurumsal bir yer ve mutlaka sizin isminize bir fatura isterse o halde Tr'de şahıs firması kurup (sadece Vergi Dairesi kaydıyla) bir defalık Serbest Meslek Makbuzu kesip paranızı alabilirsiniz. Sonrasınnda kapatma için Vergi Dairesinden işlemi yaparak verginizi öder ve firma kaydını kapatırsınız.
    Ancak bence firmayla sözleşme yapacaksanız bunları baştan sözleşmeye yazın / firmayla görüşün derim.
    Ben de aynen bir danışmanlık işinde anlattığım gibi yaptım. Selamlar


  • Danismanlik icin LLC sart degil. Sole proprietor olarak da yapabilirsiniz. Ben 2,5 yildir yapiyorum. Su baslikta bu konu ile ilgili detayli bilgi vermistim: https://yesilkartforum.com/forum/topic/2416/limited-liability-company-llc-hakkinda-bilgisi-tecrubesi-olan-var-mi/3


  • @ozancanan Bu sirketi kurarken kimseyle danismaniza gerek yok. Internetten ne yapmaniz gerektigini bulabilirsiniz. Ama ararken danismanlik siteleri cok cikiyor. Bilgilenmek icin onlarida okuyabilirsiniz ama sonra ilgilendiginiz eyaletin government site ina gidin ordan kendiniz islemleri yapin. Anlamadiginiz birsey olursa eyaletin verdigi contact numarasindan arayip direk sorabilirsiniz. LLC kurmanin burdaki amaci Employee Identification Number (EIN) almak. EIN isinizi IRS'e (vergi dairesi) bagliyor. Eyalet government site inda yapmaniz gerekenler adim adim yazar. Account create ediyorsunuz. Firma ismi seciyorsunuz sonunda LLC eki olan. Form dolduruyorsunuz. Ucretini oduyorsunuz NY da $200). Danismanlik sirketine giderseniz bunlari sizin icin yapabilirler ama ben muhendisim herseyi once kendim yapmaya calisirim sonunda isin icinden cikamazsam ancak o zaman para verip yaptirmayi dusunurum. Bende bir kere LLC kurmayi dusunmustum fakat isim secme asamasinin otesine gitmedim. Birkac sene gecti onceydi. Simdi hersey aklimda degil fakat kendiniz yapmaya kalkarsaniz ve sorulariniz olursa size cevaplarini bulmaya calisirim.


  • @TheWinner2020 teşekkür ederim. Devamlı olmasını planlıyorum ama zamanla ne olacağını tabi ki bilemiyoruz. Kurumsal bir firmayla çalışıyorum, o yüzden nakit ödeme ya da çalışan gösterme gibi konulara sıcak bakmıyorlar. Devamlı olacağı için, evrak işleri ve vergileri daha az olduğu için şirketi burada kurmak daha mantıklı geldi. Sole proprietorship hakkında çok bilgim yok, onu biraz daha araştırayım.

    @sadriabi teşekkür ederim. İnceleyeceğim.

    @gizem19 çok teşekkür ederim.


  • Tekrar merhaba,

    Sole proprietorship i araştırdım. Türkiye'de böyle bir şey yapamıyoruz ama Amerika'da şahıs şirketi kurmadan da şirketlere fatura kesebiliyormuşuz. Bu durumda benim de herhangi bir şey yapmama gerek olmuyor. Sadece yaptığım işin faturasını gönderip USA hesabıma ödeme alacağım. Sonrasında vergi bildirimini yapıp vergisini kendim ödemem gerekiyor.

    "A sole proprietorship is easy to form and gives you complete control of your business. You're automatically considered to be a sole proprietorship if you do business activities but don't register as any other kind of business.

    Sole proprietorships do not produce a separate business entity. This means your business assets and liabilities are not separate from your personal assets and liabilities. You can be held personally liable for the debts and obligations of the business. Sole proprietors are still able to get a trade name. It can also be hard to raise money because you can't sell stock, and banks are hesitant to lend to sole proprietorships.

    Sole proprietorships can be a good choice for low-risk businesses and owners who want to test their business idea before forming a more formal business."

    U.S. Small Business Administration


  • selamlar. turkiye abd arasi ticaret icin bir sirket kurdum. LLC. bunun icin muhasebeci sart midir? Faturalandirma konusunu da bilen varsa yardimci olabilir mi?


  • Merhaba, ben de bir sirket kurulumunda bulundum. EIN ve ITIN numaralari alindi. Ayrica postalar icin bir po box kiraladim. Ekim ayinda gelip banka hesabi acacagim fakat bunun icin banka fiziki bir adres isteyecek.

    Bu adres icin banka fatura yada kontrat gibi bir belge istiyor mu? Isteniyorsa adres kismini nasil halledebilirim? Arastirdigimda St. Regus gibi ofis kiralama yerleri buldum fakat Delaware eyaleti icin aylik ucretleri yuksek. Banka ile gorustum eger orada yasiyor olsam ev adresini de kabul ediyorlar. Residential ya da business adres olarak sirketim icin adres gosterebilecegim tavsiye edeceginiz firma ya da kontak var midir? Tesekkurler

    Ayrica @kundekari faturalandirma ve vergilendirme ile ilgili yanlis yonlendirmek istemem ama trdeki gibi muhasebeci sart olmadigini biliyorum.


  • @kundekari as @ozancanan said that if you are sole proprietor then you don't need any accountant for this , you can just contact to someone who can give you the invoice and then you can start your business over there...
    I my case i am not sole proprietor i have partner in my company so we do need accountants. regarding this we too contacted our "Connecticut Secretary of State" they too told to we need accountant..


  • Merhaba arkadaşlar. Benimde ilerleyen dönemde LLC kurulumu yapmak gibi düşüncem var. Fakat sizlere sormak istediğim şu; firma kurulumunu yaptık ama hiç gelir elde etmedik herhangi bir ticari faaliyetimiz olmadı.. Türkiye de biliyorsunuz firmanın hiç faaliyeti olmasa bile her ay Bağkur, KDV, damga vergisi gibi çeşitli vergi ödemeleri geliyor. Peki ABD de durum nasıl? Faaliyeti olmayan firmaya yansıyan vergi kalemleri var mı?


  • @mahves
    LLC için:

    • Registered agent tutarsanız ücreti
    • Eyaletten eyalte değişen şirket yenileme ücreti ve/veya gelir beyanının ücretleri
    • Ruhsat gerekti ise (eyalete/şehre vs. bağlı) bunun ücretleri
    • LLC banka vs hesaplarının ücretleri
      Aklıma gelenler bunlar.

    Ben sole propreitor olarak, Texasta bunların hiçbirini vermiyorum ama yine de kaşınıp LLC kuracağım sanırım. Kurma evrak ücreti dışında tek maliyeti registered agent olacak gibi. Ücretsiz banka hesapları almak mümkün ve benim işim için ruhsat vs gerekmiyor. Texas'ta şirket yenilemek ücretsiz ve benim gelir seviyem için franchise tax yok. (Yine de beyan vermek gerekiyor ama damga vergisi saçmalığı yok)

    Türkiye'de dediğiniz gibi masraflarım vardı şahıs işletmesi (sole prop.) olmama rağmen:

    • Damga vergileri (en çok sinirime dokunan bu, ne damgası?!). Yanılmıyorsam yılda 20 beyan veriliyordu, hepsi damga vergili.
    • Muhasebe ücreti
    • Bağkur
    • Benim işim için ruhsat Türkiye'de de gerekmiyordu.

  • @alexpro, içinde söyledi: ABD'de Şirket Kurulumu ve Vergilendirilmesi

    @kundekari as @ozancanan said that if you are sole proprietor then you don't need any accountant for this , you can just contact to someone who can give you the invoice and then you can start your business over there...
    I my case i am not sole proprietor i have partner in my company so we do need accountants. regarding this we too contacted our "Connecticut Secretary of State" they too told to we need accountant..

    Thanks for the advise.


  • Merhabalar
    COS yapıp E2 sürecine girdiğimizde; şirket kurulumu yapıp EIN aldıktan sonra ITIN almak gerekir mi? yoksa EIN yeterli midir?
    Şöyle ki: Şirket harici şahsım için söylüyorum. SSN benim olmayacak, şirket için EIN olacak tamam. Tax return şirket EIN ile olacak tamam. Şirket hesapları falanı filanı hep şirket EIN kullanılacak. Ben şahsi olarak, şirket harici bir gereksinim duymayacak mıyım?
    (Olmaz olmaz da ya olursa) Borsada hisse senedi alım satımı yapar para kazanırsam?


Benzer Başlıklar

Forum kurallarına uymayan veya forum düzenine aykırı davranan üyeler uyarılmadan forumdan çıkarılabilirler. Özellikle gereksiz yeni başlık oluşturacakların dikkatine!

118
Çevrimiçi

40.1k
Kullanıcı

4.3k
Konu

419.9k
İleti


| | | |

Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum