@esraozz Merhaba evet biz Türkiyedeyiz eşim sağ olsun her gün yanımda özlem çekmiyorum o açıdan gerçekten durumum iyi
benim IR1 için diretmem istememdeki temel sebep ben biraz paranoyak bir insanım yani eşime ne kadar güvensem bile 19 senedir evli anne ve babası boşanmış biri olarak başkasının kontrolünde bir yerlere gitmeyi sevmiyorum. Örnek olarak Kavga ediceğimiz bir şey olduğunda ya boşanırsa statümü kaybedersem korkusu olmadan ağzıma geleni söyleyebilmek istiyorum yapım gereği biraz daha kişisel durumum ile alakalı kısacası günlük hayatımda eşimle giriceğim her temasta 2 yıl boyunca kontrol süresi var diye kendimi geri plana atmak istemiyorum bir öte yandan bir gün eşim ayrılmaya karar verirse gelecekte dünyanın binbir türlü hali var aldatılma gibi başıma gelebilicek en kötü bir senaryoda bile ayakta kalıp ona muhtaç kalmadığımdan emin olmak istiyorum ki bunu suratına da söyledim defalarca Amerikaya göç etmenin iki kişilik bir karar olduğundan CR1 Ve IR1 Farkından ve gidiceksem en esnek özgür statüyü istediğimden bahsettim. Bu endişelerimi o anlıyor ve empati kurabiliyor ki bu benim için yeterli bu yüzden IR1 diye diretiyorum bir çok kişi bunu yanlış anlayabilir farklı şekilde okuyabilir ama maalesef benim olurum bu diyeyim... Çünkü CR1 bir green card olsa bile benim gözümde hala koşullu bir statü ve olası bir aksaklıkta USCIS'i ikna etmemiz gerekiyor ki bu çok sıkıntılı bir durum memurun insafına kalıyoruz bir noktada ve ben bunu pek istemiyorum.
Ki kendimi şöyle aktarayım anne ve babam boşandığında ben mal için birbirlerine girdiklerini ne kadar canavarlaştıklarını birince elden deneyimledim gözlerimle gördüm kendi ailemde bunu gözümle gördüğüm için maalesef eşim bile olsa başka bir kişinin ipi ile tüm hayatımı emanet etme fikrine sıcak bakmıyorum. Biraz iç dökme gibi oldu ama olsun ara sıra bu da lazım insana zaten çalışmasak bir de bu forum olmasa ben bu sürece dayanamam.
Ama olsun yinede herkesin durumu farklı size tekrardan bol şanslar dilerim ^^