Üyelik oluşturma ve foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!

  • @isik Bilgi için teşekkürler, umarım en kısa sürede eşyalarınıza kavuşursunuz.


  • Biz UPS ile UK'dan iki paket kargo gönderdik. İçlerinde kullanılmış ev eşyaları vardı. Ancak buna rağmen gümrük yedik. ABD'de gümrük işlerini yapan kişi (kargolardan birinin gümrük işleri UK'da diğeri ABD'de gerçekleşti) alıcı olan kişiye telefonla ulaştı ve ondan bizim telefon numaramızı aldı. Bize ulaştıktan sonra göçmen olarak geldiğimizi öğrenince üzerindeki gümrüğü kaldırmak için Form 3299 doldurttu ve pasaportlumun fotokopisini talep etti. Ben gönderdikten sonra sistemden gümrüğün kalktığına dair bir ileti geldi. Biz bu kargoyu sorunsuz alabildik böylece. Diğerinin kalkması için de aynı prosödürü UK'da işlemleri yapan kişiye uygulattık. Onun da gümrüğü kalktı ancak UPS'nin kendi sisteminde bu gümrüğün kalktığına dair bir güncelleme olmadığından teslim alamadık. İşin ilginç yanı bu gümrüğü nakit ya da kredi kartı ile de ödeyemiyorsunuz. Sistemin ya kendi üzerinden ya da bankaya çek kestirmeniz gerek. Neyse eşim bunu ödemek istedi vakit kaybetmemek için ancak üzerinden gümrük kalktığı için sistem ödemeyi gerçekleştirmedi. Biz defalarca UPS ile bu durumu yazıştık ve bu süreç bir aydan fazla sürdü. Kargomuzu bir türlü teslim alamadık. En son teslim almadığımız için imha edileceğine dair bir ileti aldık. Biz süreci baştan sona anlattık. Bu işle ilgilencek bir muhattap bulamadık bir türlü dedik. Herkes topu birbirinin üzerinde atıyor. UPS'nin kendi sisteminde yaşanan bir aksaklık yüzünden günlerdir mağdur ediliyoruz. Eğer imha işlemini gerçekleştirir iseniz bizi firma olarak mağdur ettiğiniz için yasal yollardan bize bugüne kadar yaşattığınız mağduriyetlerinin tümünün tazmin edilmesini sağlayacağız diye ültimatom mesajı attım. Bu mesaj tesir etmiş olmalı ki bir hafta sonra gelin ve gümrük ödemesi yapmadan kargonuzu teslim alın dediler. Teslimat noktasına gidince orada çalışan elemanın bunlardan haberi yoktu. Benim tepemin tası attı. Eşim tüm yazışmaları sabırla gösterdi. Neyse eleman içeri gitti. Sanırım menajeri ile konuştu ve sonra kargoyu teslim etti. Sizlere tavsiyem yurtdışından ABD'ye mümkünse kargo/eşya falan getirtmeyin. Biz 2,5 sene UK'da yaşadık. Türkiye'den 5-6 kere kargomuz geldi. bir kere bile böyle bir rezalet yaşamadık.

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    @OrlandoGücü merhaba. "tarihi eser" yorumunuza binaen yazıyorum;

    2863 numaralı kültür ve tabiat varlıklarını koruma kanunu'nun 24. maddesine göre bu tür eserlerin yurt dışına çıkartılması kanunen yasaktır ve tek sorumlu kurum ilgili bakanlıktır.
    bakanlığın izni olmadan yurt dışına çıkartılması ve tespit edilmesi durumunda cezası olduğunu hatırlatmak isterim.


  • Eşyalar bugün ulaştı. Biraz yerleştirip aynı zamanda kafamdaki düşünceleri topladıktan sonra birkaç güne son kısmı da yazacağım.


  • Eşyaları biraz yerleştirdim ve sıra bu yazıda. Son yazımdan beri olan gelişmeleri sırasıyla ilerleyerek süreci anlatacağım.

    Adres gibi bilgilerin iletilmesi ve gümrük evrakları ve onayı sonrası eşyalar 29 Ocak günü yola çıktı ve 28 Şubat günü limana vardı. Bu süreçte size verilen (normal kargodaki gibi) takip kodu gibi bir şey yok, bu yüzden bilgi almanızın tek yolu iki firmadaki kontaklarınız. Ben sabırla beklemeyi tercih ettim ve ulaştığı bilgisi 28 Şubatta geldi. Bundan sonra uzun süre haber alamayınca, hatırlatmam üzerine, 23 Mart günü kargomun gümrükten geçtiğini ve teslim alınmayı beklediğini öğrenebildim. Kargonun 1-2 hafta öncesinde gümrük işlemlerinin tamamlanmış olduğunu tahmin ediyorum. 29 Mart günü kargo BAFA'nın ABD'de bu iş için anlaştığı Clover'in deposuna ulaştığı bilgisi geldi ve uzun bir süre daha iletişim kuramayınca BAFA'yı bilgilendirmem üzerine 12 Nisan günü kargoyu teslim alabildim.

    29 Mart günü aynı mailde ayrıca liman ücretleri için 1000$ civarı bir ödeme istediler. Bu rakam ilk beklenenden 350$ yüksek oldu, ama yapılan sözleşme bu rakamı tamamen alıcıya devrettiği için yapabilecek hiçbir şey yok. Bu rakamın sorumlusunun alıcı olduğu bilgisi BAFA tarından net bir şekilde bilgilendirilmişti sözleşme öncesi, gizli bir rakam değil. Eğer benim gibi LCL eşya taşıyorsanız (Houston için) liman ücretiniz büyük ihtimalle benzer olacaktır ama FCL (full konteyner) ise daha fazla vermeye hazır olun.

    12 Nisan günü sözleştiğimiz saatten az sonra vardılar. Kamyonun içinde kargoyu görme imkanım oldu, ve sözleştiğimiz gibi tahta sandık içinde taşınmış bütün kutular, bu da zararı minimize etmiştir elbette. Sandıkta biraz hasar var idi ama kutular iyi görünüyordu. Kutular açılmamıştı bu yüzden ciddi bir gümrük incelemesi olduğunu sanmıyorum. 2 hispanik eleman toplam 38 kutuyu istediğim yerlere taşıdılar, 10 sayfa falan imza aldılar ve 1 saatte gitmiş oldular. Nakliye elemanları oldukça kibar ve profesyoneldi, ve istediğim şekilde yaptılar teslimatı.

    Artık bütün kutuları açmış bulunuyorum ve her şeyin ne kadar özenli paketlendiğini tekrar görmüş oldum. Onlarca tabak, bardak vs. ve hassas alet edavatta hasar yok. Malesef 5 parçada hasar olmuş ama.
    1.,2.,3. 3D yazıcılarımın bazı plastik parçaları. Yeniden basılabilir, ciddi bir kayıp değil.
    4. ve 5. duvar avadanlık takımının duvar askıları. Bir tek bu kutuyu yeterince özenli paketlenmemiş buldum, ve bu parçalarda tenis topu boyutunda kırık var.
    Dünya'nın öbür ucuna eşya taşındı sonuçta, az hasar beklenen bir durum, ama ihtiyaç duyulursa diye sigorta da yaptılar. Bunların dışında dikkatimi çeken bir şey bazı bardaklarımın dibindeki ölü böcekler oldu. Büyük ihtimalle bir depoda içeri girip yuva yaptılar, sonra da besinsizlikten öldüler. Bütün mutfak malzemelerini zaten yıkayacağım için çok önemsemedim.

    Sonuç olarak aldığım hizmetten memnun kaldım ve eğer benim gibi ayrılamayacağınız eşyalarınız var ise tavsiye edebilirim. Eğer çok önemli değil ise bu ücretlere değmez. BAFA tarafından aldığım hizmetten oldukça memnunum, iletişimde (ilk mesajımdaki sorun hariç) oldukça iyiler, paketleme oldukça özenli idi, ve süreci iyi yönettiler. Paketçi arkadaşların amiri kutulara ne olduğunu yazarken ufak hatalar yapmış (filamentler mutfak yazan kutudan çıktı, vs.), tek kusur bunu bulabiliyorum. Clover'dan aldığım hizmetten de memnun sayılırım ama biraz iletişim sıkıntısı var malesef. Maillere cevap vermeleri günler sürüyor, işlerin yapılması için biraz sıkıştırmak gerekiyor vs.

    Eşyaların bir kısmını görmek istiyorsanız YouTube kanalımdaki (İngilizce) şu videoya bakabilirsiniz. İlerleyen günlerde bu konun özeti olarak bir video da yayınlamayı planlıyorum.


  • Merhaba bende birsey sormak istiyorum. Yaklasik 5 ay once green card la houston a yerlestik. 6 valiz kullanilmis kisisel esyamizi (elbiseler, esimin cantalari, ayakkabilari) ve kolisinden yol bisikletimi istanbuldan buraya kargolatmak istiyorum. gorustugum kargo sirketi bisiklet sorun olmaz ama esyalar gumruge takilabilir ve takilirsa cezasini size odetirler gibi bise soledi. kullanilmis sahsi esyalarin gumrugu takilmasini pek anlayamadim. bu konuda tecrubesi olan varmi ? tesekkurler

  • ⭐⭐

    esyalarin 15 aylik eski olmasi gibi bir durum vardi diye dusunuyorum,kullanilmis esyalar ise problem olacagini zannetmiyorum,belki bazi seylerin karantinaya takilip ilaclanabilir


  • Selamlar,

    Önce genel bilgi vereyim, İstanbuldan Batı yakasına eşya taşıtmak 1 konteyner (20'lik) olursa 13.000 USD gibi bir rakam. Eşyanız az ise parsiyele deniyor, LCL deniyor yani less than container load. Bu durumda ücret hesaplamaları farklı olduğundan yarım konteyner parsiyel yük ile tam konteyner ücreti neredeyse aynıya geliyor. Tam konteyner yük de 2 tane 2+1 ev alacak kadar bir yük.

    Bu yüzden ortak olarak konteynere girmek en mantıklı çözüm. Taşımacılar böyle bir organizasyon yapmıyor. Yükü alalım ortak çıkınca gönderelim desen olmuyor. Ortak olmak isteyen var ise buraya yazabilir, ortak olarak gönderebiliriz 5-6K USD'ye çözeriz rahat. Bundan sonra da insanlar ikili gruplar halinde taşınmayı düşünebilirler, başarılı örnek teşkil ederiz.


  • @e_g_loco çok güzel bir teklif, peki Amerikaya geldiği zaman eşyaları nasıl alacağız, hangi limana yaklaşacak, bu ortaklar birbirine yakın eyaletlerdemi yaşaması lazım. Eşyaların Amerikaya geldikten sonrasındaki aşamasının nasıl olacağını merak ediyorum, yoksa gayet mantıklı


  • Çok saçma bir eylem, bir lojistikçi olarak sebeplerini sıralayayım.

    1. İsterseniz 10 farklı ailenin yükünü tek konteynera koyabilirsiniz burada bir sakınca yok m3 olarak yer yeterli olsun yeterki tek konteyner ücreti ödenir. Ama aynı eyalet olması gerekmektedir, yoksa iç nakliyeden penaltı yersiniz.
    2. Kaliforniya, houstan, new york fiyatları çok farklıdır. Mesela bir aile texasta diğeri californiada olsun iç nakliye organizasyonunu yine kendiniz organize etmeniz gerekmektedir, Amerikada iç taşımalar çok pahalı olduğu için gene mantıksız
    3. Navlun fiyatları acayip yüksek, o paralara amerikada çok güzel sıfır lüks eşyalarla tekrardan ev dizebilirsiniz, bolca kıyafet ve süs eşyası alabilirsiniz.
    4. Eğer eşyalar çok özel, pahalı ve manevi değeri yüksek eşyalar değilse taşıma işine bulaşmayın zamanınızdan ve paranızdan olursunuz.
    5. Tek başınıza parsiyel taşıyayım benim eşyam az derseniz, bunu yapan adrese teslim eden firmalarda mevcut, ama yine m3 hesabı olarak ücretler yüksek.

    Kısacası özel manevi ve çok değerli eşyalarınız dışında hepsini geride bırakın.

  • ⭐⭐⭐⭐

    Mesela biz de eşimle bazı eşyalarımızı götürmek istiyoruz. ABD de baktık genel olarak fiyatlara yükte hafif ama pahada fazla şeyleri yanımıza alacağız. Mesela eşimin en kıymetlileri Tupperware setleri gibi. orada da inanılmaz pahalılar. Bazı kargo firmalarından fiyat teklifleri aldık bizim için orada daha çok para gerektirecek şeyleri buradan göndermek istiyoruz.


  • @tohma31

    1-2) Evet banada bu teklifteki en sorunlu kısım bu bölümler geldi. Aynı eyalet olmadıktan sonra çok fazla masraf çıkaracaktır. Kaldıki bazı paketlerde limandan evin önüne kadar taşıma dahil, amaevin içine taşımaya bile extra ücretler istendiğini gördük.Eğer aynı eyaletteki kişiler ortak bir yerde ya da limanda teslim alma imkanı varsa ordan evine taşısa belki bu planın bir oluru olabilir

    3-4) Bu maddeleri okumadan önce farklı bir başlıktaki aşağıdaki deneyimi okumuştum 😊

    saribez tarikatinin muhterem uyeleri 🙂 Gonul dostlarim 🙂

    Arkadaslar dolar dayanmis 20ye... cok ciddi bir butceniz yoksa dolapta garip ecis bucus duran yarim limonu bile strecleyip atin bavula 🙂

    Cok cimri yada sinekten yag cikaran birisi asla degilim, bir cok kisi taniyor artik... ama gercekten bir cok kisiyi zorluyor bu maddiyat olaylari... Yerleseceginiz yerin durumuna iklimine vs gore bir onceki gece orada birakip ertesi hafta burada satin almaniz garanti olan getirebildiginiz her seyi getirin derim...

    https://yesilkartforum.com/forum/post/311607

    Evet bende çok fazla eşya götürmek istemiyorum ama ev için ilk küçük alışverişte bile insanların 300-400 doları çok rahat aştıklarını duyuyoruz, herkes mutfak araç ve gereçlerini 1 dolarcıdan almak istemeyebilir, beğendikleride mevcut dolar kurundan dolayı bize tuzlu gelecekse Türkiyedeki çeyizini, eşyasını getirmek isteyebilir. Mobilya kısmı ise sanki Amerikadada o kadar ucuz değil gibi, hem teslim konusundada uzun beklemeler olduğunu duymuştum. Bilmiyorum sizler Amerikadaki mobilyaların tarzını, modellerini beğeniyormusunuz ama ben bile Amerikada düzen kurduktan kendi evimi aldıktan sonra masko ya gidip kafama göre evi dizip aldıklarımı gemiyle Amerikaya göndermek istiyorum 😊 fazla uzattım ama bir çok arkadaşımdan duyduğum ve forumdaki iletilerdede okuduğum kadarıyla Amerikadaki ürünlerin fiyat/kalite ve ilk günlerdeki bütçe üzerindeki yükünden biraz şikayet ediliyor ve bu şekilde alternatifler araştırılıyor.


  • @tohma31, içinde söyledi: Türkiye'den ABD'ye ev eşyalarının taşınması

    Çok saçma bir eylem, bir lojistikçi olarak sebeplerini sıralayayım.

    1. İsterseniz 10 farklı ailenin yükünü tek konteynera koyabilirsiniz burada bir sakınca yok m3 olarak yer yeterli olsun yeterki tek konteyner ücreti ödenir. Ama aynı eyalet olması gerekmektedir, yoksa iç nakliyeden penaltı yersiniz.
    2. Kaliforniya, houstan, new york fiyatları çok farklıdır. Mesela bir aile texasta diğeri californiada olsun iç nakliye organizasyonunu yine kendiniz organize etmeniz gerekmektedir, Amerikada iç taşımalar çok pahalı olduğu için gene mantıksız
    3. Navlun fiyatları acayip yüksek, o paralara amerikada çok güzel sıfır lüks eşyalarla tekrardan ev dizebilirsiniz, bolca kıyafet ve süs eşyası alabilirsiniz.
    4. Eğer eşyalar çok özel, pahalı ve manevi değeri yüksek eşyalar değilse taşıma işine bulaşmayın zamanınızdan ve paranızdan olursunuz.
    5. Tek başınıza parsiyel taşıyayım benim eşyam az derseniz, bunu yapan adrese teslim eden firmalarda mevcut, ama yine m3 hesabı olarak ücretler yüksek.

    Kısacası özel manevi ve çok değerli eşyalarınız dışında hepsini geride bırakın.

    Selam Tohma,

    Senin gibi bir uzmandan yapıcı yorum almak iyi olurdu ama ne yazik ki yorumunuz yapıcı değil. Yapıcı yorumlarınızı esirgemeyiniz.

    1 Batı yakası diye belirttim. Long Beach olursa San francisco, Los Angeles ve San Diego gibi bir sürü şehire hizmet edebilecek bir liman.
    2 Batı yakası diye belirttim. İç taşıma U-Haul denen kamyon kiralama ve arkadaşlarla yapılabiliyor hatta oranın kültürü bu. 15m3 yarım konteyner eşya 2 erkek tarafından taşınabilir.
    3 Navlun fiyatının kişi başı 5-6K USD olduğunu belirttim. Herkes kendi eşyası için artısını eksisini düşünür. Burda genel bir sıkıntı var, herkesin eşyasının değerli farklı. Ben koltuk + Tv ünitem zaten 6.000 USD'den daha pahalı TR fiyatı. Aynı kalitede California'da almaya kalktığımda daha üstü bir fiyat.
    4 Bkz 3.
    5 Parsiyel olarak 10m3 net 7K USD teklifim var elimde. 5-6K USD'ye yarım konteyner olması için ortak arıyorum. Maliyet düşerken %50 daha fazla eşya götüreceğim.


  • @e_g_loco, içinde söyledi: Türkiye'den ABD'ye ev eşyalarının taşınması

    Selamlar,

    Önce genel bilgi vereyim, İstanbuldan Batı yakasına eşya taşıtmak 1 konteyner (20'lik) olursa 13.000 USD gibi bir rakam. Eşyanız az ise parsiyele deniyor, LCL deniyor yani less than container load. Bu durumda ücret hesaplamaları farklı olduğundan yarım konteyner parsiyel yük ile tam konteyner ücreti neredeyse aynıya geliyor. Tam konteyner yük de 2 tane 2+1 ev alacak kadar bir yük.

    Bu yüzden ortak olarak konteynere girmek en mantıklı çözüm. Taşımacılar böyle bir organizasyon yapmıyor. Yükü alalım ortak çıkınca gönderelim desen olmuyor. Ortak olmak isteyen var ise buraya yazabilir, ortak olarak gönderebiliriz 5-6K USD'ye çözeriz rahat. Bundan sonra da insanlar ikili gruplar halinde taşınmayı düşünebilirler, başarılı örnek teşkil ederiz.

    Gideceğiniz tarih ve şehiri yazarsanız ortaklaşabilir miyiz bakalım. Batı yakasınada Los Angeles ve Portland'da var limanlar. Portland oldukça kuzeyde kalıyor. Batı yakasında olanlar için uygun seçenek Long Beach Limanı Los Angeles. Yük buraya gelince ücret karşılığı eve de nakliye ettirebilirsiniz kendiniz de taşıyabilirsiniz. Tarihler konusunda da iki tarafa uyacak şekilde ayarlama yapabiliriz.


  • @Muhtaradana Arkadaşın yorumuna katılıyorum, kesinlikle giderken valize elimizde mevcut bulunan ve türkiyede ucuza alabileceğimiz temel ihtiyaç malzemelerinden ne kadar götürülebilirse götürmek lazım ki 300-500 dolar tasarruf edebilelim. Mobilya ve diğer ev eşyaları için yorum yapamıyorum malesef deneyimlemediğim için ama türkiyede satılan merinos halının walmartta da türkiyedeki dolar karşılığı fiyatlara satıldığını görünce çokta sorgulamadım açıkçası 🙂


  • @e_g_loco Selam Loco

    Bu tamamen senin bileceğin vereceğin bir karar. Mobilyaların yontma özel üretim vs olabilir. ama şunu da unutma mobilya taşımak riskli bir işlemdir ve armatörler bunun sorumluluğunu almazlar. Malzemelere zarar gelmemesi için lashing yapmak zorundasın ve bunu 200-300 dolar vererek başka bir şirket aracılığıyla yapmak zorunda kalabilirsin. Eğer saydığım sebepleri yerine getirmeyi düşünürsen tabiki kendi eyaletinde yakın güvenebileceğin biriisiyle ortak taşıma yapabilirsin.
    Amacım yapıcı veya yıkıcı olmak değil olayı olduğu gibi anlatmak, ne yapıp yapman gerektiğini kimse size dayatamaz, siz kendinize mantıklı geleni yaparsınız.


  • @tohma31, içinde söyledi: Türkiye'den ABD'ye ev eşyalarının taşınması

    @e_g_loco Selam Loco

    Bu tamamen senin bileceğin vereceğin bir karar. Mobilyaların yontma özel üretim vs olabilir. ama şunu da unutma mobilya taşımak riskli bir işlemdir ve armatörler bunun sorumluluğunu almazlar. Malzemelere zarar gelmemesi için lashing yapmak zorundasın ve bunu 200-300 dolar vererek başka bir şirket aracılığıyla yapmak zorunda kalabilirsin. Eğer saydığım sebepleri yerine getirmeyi düşünürsen tabiki kendi eyaletinde yakın güvenebileceğin biriisiyle ortak taşıma yapabilirsin.
    Amacım yapıcı veya yıkıcı olmak değil olayı olduğu gibi anlatmak, ne yapıp yapman gerektiğini kimse size dayatamaz, siz kendinize mantıklı geleni yaparsınız.

    Lashing anlamına baktım, yükü halat ile sabitlemek olarak özetleyebiliriz. Ev eşyası taşımada böyle bir ihtiyaç yok. Baya iyi şekilde araştırdım ve sektörden bilgi aldım bilinçli bir müşteri olarak. Aşağıda özeti var.

    Bu hizmeti verebilecek 15 firma ile görüştüm.
    10 tanesi bu işi yapabileceğini söyledi.
    7-8 tanesi ile ortalama 15 dakika konuştum ki toplam 2 saat eder.
    Kimisi full konteyner fiyat verip geçti. Parsiyel (yarım konteyner) yapamıyormuş 12.000 - 16.000 USD arası
    Evime 2 eksper geldi
    Şuan 2 şirketten biri ile sürece devam edeceğim, biri eksper gönderen. Sonuç olarak 3 şirket ile süreci ilerletip kendileri yordum ama birini seçeceğim.

    Bu işi yapan nakliyatçı amcalar var bir de üst segment olanlar var. Nakliyatçı amcalar ucuz olur derken tam tersine oldu. Tahminim, amcaların sürekli ABD müşterisi olmadığı için süreçlere ve fiyatlara tam hakim değiller, risk almamak için fiyatları yüksekten söylüyorlar, istediğim esneklikleri sağlamıyorlar. Uzaktan pahalı gözükenler ise tam tersine daha düşük fiyat veriyorlar çünkü kalem kalem fiyatlara çok hakimler, sürekli bu işi yapıyorlar.

    Özetle,
    4+1 ev eşyası Batı yakasına taşımak ortalama 13.000 USD
    2 kişi ortak 2+1 ev eşyası taşımak kişi başı 6.500 - 7.5000 USD (Geride birşey bırakmazsınız)
    Fiyat almadım ama tahminen 4 kişi 40lık konteynere ortak girilse kişi başı 4.000 USD olur. Organizasyon yeteneği yüksek birisi lazım 4 kişinin koordinesi için 🙂

    Küçük konteynerde ortak arayışım devam etmektedir.

  • ⭐⭐

    @e_g_loco 2 senedir yaptığım lojistik işinden dolayı bende bir kaç fikrimi söylemek istiyorum.
    1.) firmalar gümrüklü mü taşıma yapacaklar. Zira hem burdan hemde karşı taraftan gümrüklemeleri yapılması gerekiyor. Bunu taşıma fiyatlarına eklediler mi?
    2.) Gümrüklendi diyelim,limanlardan her lojsitik firması mal çıkartamaz. Gümrükleyip size liman teslimi yaparsa birde iç nakliyeniz var. 2 noktalı abd içi sevklerde illaki değişik fiyatlar çıkacaktır.
    3.) Ev eşyası olarak bence gönderilebilirse mutfak eşyasını bir palet yapıp hava kargo ile göndermek mantıklı olabilir. Tabii fiyatlar deniz kargo fiyatına çıkabilir bir palet.


  • @e_g_loco size önerim türkiyeden anlaştığınız firmanın amerikada ofisi olmasına kesinlikle özen gösteriniz, kurumsallarla çalışmaya çalışın. Lashing armatöre bağlı sealand lashing isterken CMA istemeyebilir ama her armatörün kendine göre navlun fiyatı vardır. çalıştığınız firma kesinlikle global olsun size tek tavsiyemdir. yaparız ederiz diyen çok olur sonra ek masraflar çıkartırlar başınız ağırır. Sözleşme imzalamadan taşımaya onay vermeyiniz.

  • Bu başlıktan bahsedildi. Kullanıcı:   Erkand Erkand 

  • 13 bin dolara + masraflar ve eziyete değmez bence. Valiz ve ek valizlerle alabileceklerinizi alın gerisini burda alırsınız. Burda kalacağınız evlerde fırın, buzdolabı, bulaşık çamaşır makineleri ve gardrop zaten mevcut. Gerisi kanepe koltuk masa.


Benzer Başlıklar

Forum kurallarına uymayan veya forum düzenine aykırı davranan üyeler uyarılmadan forumdan çıkarılabilirler. Özellikle gereksiz yeni başlık oluşturacakların dikkatine!

93
Çevrimiçi

40.1k
Kullanıcı

4.3k
Konu

420.1k
İleti


| | | |

Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum