@özlem Amerika'da Doktorluk içinde söyledi:
USMLE ile ilgili cok güzel bilgiler var sitenizde ve amerikada doktorluk ile de ilgili. Hepsini okudum.
Ben hekimlik yapmak istemiyorum diplomamın sınavlara girmeden ve eğitim almadan geçerli olmadığını forumunuzdan öğrendim.
Başka bir iş seçeneği olabilir. Ama seçenekler neler? Nereden başlamam gerek?
Yeniden eğitim almak, sertifika programları, bilimsel araştırmalar hepsi olabilir.
Bu arada tasınacagım bölgenin Florida olması bir avantaj heralde. Çok sayıda kalifiye insanın oraya göç edip elindeki diplomasının geçerli olmaması nedeniyle başka işlerde çalıştıgı ile ilgili bir sürü yazı var.
Ama seçenekler neler? Nereden başlamam gerek bu konuda fikir alabilirsem cok sevinirim.
Bir de tüm üniversite eğitim programları ücretli mi oluyor?
İngilizceniz iyiyse medikal transkripsiyon yapabilirsiniz. Saatine 25 dolar veriyolar. Evden tıbbi raporları yazıya dökmeniz isteniyor.
Başka bir seçenek pharmacy assistant olarak çalışmak. Sadece bir sınava girmeniz gerekiyor. Saat ücretleri 18-20 dolar civarında. Benim bir arkadaşım USMLE sınavlarını geçemezse bunu yapacak mesela.
Eğitim almaya açıksanız halk sağlığı veya genetik gibi alanlarda yüksek lisans yaparak toplum sağlığı merkezlerinde veya genetik danışmalığı kliniklerinde çalışabilirsiniz.