@lavita eger uscis’e yazip geri donus alamadiysaniz ve seyahat planlariniz filan var ise congressman e yazmanizi tavsiye ederim. Cok hizli bir sekilde geri donus olabiliyor. Bizim dosyamizda da priority date current olmasina ragmen hic hareket etmedi aylarca ta ki ben congressman’e yazana kadar. Cunku yazismalarimin ardina hemen interview schedule edildi. Bir tusa basilacak ama bir yerde bekliyor gibi hissediyorum dosyalar, o yuzden ben congressman’e yazmistim. Tasindigimiz icin kesin dosya arafta bir yerde kaldi , unutuldu filan demistim.
Sistemde onay goremedim henuz, ama memur “ ben onayi gonderecegim bi ay icinde notice gelir, onu takiben de greencard gelir dedi” . Oncekinde interview dan bi kac is gunu sonra sisteme dusmustu. O yuzden bekliyorum bakalim. Beklemeye de takatim kalmadi ama iste son km’ler 🙂
Sizinki gelir umarim bir an once ama biraz daha gelmezse bir kac congressman e yazmanizi oneririm, kolay bir surec.






güle güle büyütürsünüz inşallah.
tabi arka arkaya başvuru yapınca konsolos beni dinlemedi bile uygun görmüyoruz dedi :(( bu süreçte bizim düğünümüz oldu ama resmî nikah kıymadık. Neden? Eğer nikah kıyarsak nişanlılık vizesi hakkım gidecekti. Ama nişanlılık vizesinde de bekleme süreci olduğundan beklememek için biz başka yollara başvurduk. Bu sırada ben çalışmıyordum. Eşimin dayısı Amerika’daki büyük bir firmayla iş birliği içinde diye dayısının yanında işe başladım ki ABD deki firmadan bana gelen davetiyeyle tekrar vize başvurusu yapabileyim diye biz 5 ay kadar bekledik ve davetiye geldi tekrar görüşmeye gittiğimde bana bu sefer 5 ay bir firmada çalışmış ve 5 aylık bir tecrübe ile seni nasıl yurt dışı seyahatine gönderiyor diye sorun çıkardı. Yani kısacası mimlendiğinizde kurtulmak zor. Bir işin ters olduğunu muhakkak ki anlıyorlar. Görüşmeden çıkar çıkmaz eşimi arayıp bir daha asla yalan dolan vize başvurusu yapmam dedim. 3 kere red yedim daha ne olsun :((( eşim de bu iş böyle olmaz diyip ABD de Türk bir avukatla anlaştı, nişanlılık vizesine başvuracaktık ki Türkiye’ye ziyarete geldiğinde hamile kalınca nikah kıymak zorunda kaldık nişanlılık vizesi de iptal oldu. Doğum yaptım avukat bebek için hemen pasaport başvurusu için randevu alalım dedi. Bebeğim 9 günlüktü Ankara’ya gittik görüşmeye :))) ama ona da bahane buldular eşimin Amerika’da yaşama süresi tam 5 yıl dolmamış eksik günü varmış diye, halbuki vatandaşlığı almıştı zaten 5 yıl dolmadan vatandaşlık vermiyorlar. Biz geri döndük tekrar vize için randevu alacaktık pandemi girdi araya. Sonunda bu ayın 17sinde aldım vizeyi:))) umarım anlatabildim
Bence GC olduğu ortaya çıkacak sonraki bölümde... 






