Üyelik oluşturma ve foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
  • ⭐⭐⭐

    @Ercan-Tekoglan linki de ekleyebilir misiniz?


  • @Ercan-Tekoglan Sayın Ercan bey bu entry formumuzda paylaştığınız için çok teşekkür ederim

    Çok kulli, tüm aşamaları, teknik verileri, tarihçesi ile birlikte anlatılan harika bir yazı
    Eğer aracı tanımak istiyorsak her kelimesini dikkatlice okumak gerekiyor

    Bu bilgileri öğrendikten sonra inanın üretileceğine olan inancım arttı, özellikle zorlu grubunun batarya üzerine çalıştığının bilgisini almak, bu işin başında yurtdışında önemli tecrübeleri olan (mehmet gürcan karakaş) ODTÜ mezunu bir beyefendinin bulunması ve sürecin lansman ayağının düzgün yönetilmesi bizi ayrıca mutlu etti


  • Başka bir video

  • ⭐⭐

    Devrin ismi hiç hoş degil ancak Devrim’in anısını yaşatmak icin aynı ismi kullanmak hiç fena olmaz 🙂 insallah padişah ismi koymazlar 😀 Fatih, Yavuz, Bayezit


  • @Edelweiss yok sanırım daha evrensel bir isim bulacaklardır, topluma danışmadan tek başlarına bir karar vermiyecelerdir (en azından umarım)


  • @Edelweiss
    Hemen ilgili haberlere baktım😊

    TOGG CEO’su CNN TÜRK’ten Hakan Çelik’e yerli otomobilin ismi ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu.

    “150 TANE İSİM ÜZERİNDEN GELİNDİ”

    İsimle ilgili tarih veren Mehmet Gürcan Karakaş şunları söyledi:

    Markamızın küresel rekabet anlamında düşündüğümüzde temsil etmesi gereken ögeleri; özgün olması, özgüveninin olması, değişen dönüştüren ve samimi bir kimliğe sahip olması ve aynı zamanda da yenilikçi olması… Şimdi, bunların hepsini tasarlayabilecek ve kapsayabilecek bir isim peşindeyiz. Çalışmalarımız var. 150 tane ismin üzerinden gelerek eleyerek; aynı zamanda fonetik olarak, başka dillerde anlamı nedir? Yanlış anlaşılabilir mi? Onları tespit ediyoruz. O anlamda sürecin o kısmı ikincil derecede önemli… Ama önümüzdeki senenin ortasında marka lansmanımızı yapmak istiyoruz.

  • ⭐⭐

    @Muhtaradana Super. Boyle buyuk bi projeyi saçma bir isimle berbat etmeleri çok üzücü olurdu çünkü 🙂


  • Bu ileti silindi!

  • @ByDoski
    bu yazıyı okumanızı tavsiye ederim

    TOGG - Yerli otomobil https://yesilkartforum.com/forum/post/110846


  • Hoşafı bilimsel olarak kabul eden ve ödül veren Tübitak mı? 😂


  • @ByDoski

    evet o tubitak ne kadar şaşırtıcı dimi 😊yalnız bu sefer bu girişim özel sektör tarafından yönetiliyor, daha ümitvar olmak lazım, şans vermek lazım

    Belki gerçekten sözlerini tutar hem araç fabrikasını kurarlar, hem batarya fabrikasını, hemde seri üretime başlarlar


  • Hiç bir araç üreticisi kendi ülkesinde araç satarak ayakta kalamaz. Biz de yurt dışındaki pazarlara girerek aracımızı pazarlayacağız. Bu yüzden " çok pahalı asgari ücretle nasıl alınacak onu alacağıma şunu alırım" gibi muhabbetler boşuna ve pislik bulaştırma çabasından başka bir şey değildir. Önemli olan nokta ülkemize girecek para ve rekabet artışı ile refah düzeyimiz daha da artmasıdır. Togg içerisinde yürekleri ülkesi için atan harika beyinler var ve onlar düşünüyor. İsteyen okumadan araştırmadan pisliğini bulaştırır . İsteyen okur araştırır inanır ve destek verir.


  • Degerli @muhtaradana haklisin ozguven eksikligi ulus olarak en buyuk sorunlarimizdan birisi. Savunma Sanayi'yi takip edenler bilir kara tasit araclarinin (Kirpi, Pars vs) neredeyse tamami motoruna (Tumosan) kadar yerli ve milli olarak uretiliyor su an.

    Milgem gemi projesiyle simdiye dek sanirim 4 Corvette ve 2 Firkateyn uretildi, tasarim ve uretim tamamen milli. Donanmalarin temel silahi olan fuzeler icin simdiye dek Amerikan Harpoon fuzeleri kullaniliyordu. Bunun yerine %100 yerli ve milli Atmaca fuzemiz tasarlandi ve uretildi motoruna yazilimina kadar herseyi Turk ve bu fuze Amerikan Harpoon ve Fransizlarin dunyaca unlu Exocet fuzelerinden daha gelismis oldugu kabul ediliyor.
    Daha gecen hafta Dunyanin en gelismis konvansiyonel denizaltilarindan biri olan T-214 sinifi Piri Reis denizaltimiz suya indirildi motor haric butun silah sistemleri ve yazilimlari, uretimi yerli ve milli.

    Hava araclarimizda bas dondurucu gelismeler oluyor. IHA'larda dunya'nin ilk 5 ulkesinden biriyiz. Artik motorlari da dahil kendi helikopterlerimizi tasarlayip yapiyoruz. Hurkus ve Hurjet ucaklarimiz tamamen yerli tasarim. TF-X MMU ucagimiz aldi basini gidiyor. Havadan-Havaya ve havadan-karaya seyir fuzeleri gokdogan, bozdogan, SOm-J motorlari ve yazilimlariyla birlikte tamamen yerli ve milli.

    Butun bunlar o kucumsenen montaj olayiyla basladi. Ilkonce yurtdisinda gelen parcalarin birlestirilmesiyle baslandi. Sonra o parcalar Turkiye'de uretilip montajlanmaya baslandi. Turkiye 40-50 senedir zaten motorlu tasitlar, denizaltilar, gemiler, ucaklar uretiyordu ama baska ulkelerin lisanslari altinda. O teknolojik bilgi birikim know-how buyuk olcude vardi zaten. Simdi kendi lisanslarimizla uretmeye basladik/basliyoruz.

    Bu otomobiller piyasaya ciktiginda yurtdisi pazarinin da hazir olduguna inaniyorum. Turkiye'nin sisyasi etkisinin oldugu heryere bu araclarin satilacagina inaniyorum. Ayrica Bati Avrupa gibi Turklerin yogun yasadigi yerlerde de buyuk ilgi gorecektir.

    Bazi kisilerin ulkede ki teknolojik gelismeler hakkinda hicbir bilgisi olmadigi gibi bilmekte istemiyorlar zaten. Heybelerinde tuttuklari ezbere laflari cikarip ortaya atiyorlar. Delinin biri kuyuya bir tas atmis misali, isin yoksa ugras dur.

  • ⭐⭐⭐


  • @greenati bunu destekleyecek bir durumla geçen gün bir arkadaşımla sohbet ederken karşılaştım, Kendisi Türkiyede %60 a yakın yerli üretimlere ulaşmış bazı modellerinde kendi şanzumanlarını bile üretmeye başlamış, neredeyse her tonajda iş makinesi üretimi yapabilen bir Türk firmasında önemli bir konumda görev yapıyor

    Malum Türkiye'de iş makinesi satışları inşaat sektörünün neredeyse durma noktasına gelmesinden dolayı çok düştü, satışlar 100 lerle ifade ediliyor

    Peki bu duruma karşı nasıl ayakta kalıyorsunuz dediğimde biz uzun süredir yurtdışı satışlarımıza odaklandık ve çok iyi noktalardayız, hatta bazı modellerde çok uzun süredir piyasayı domine eden markalara karşı satış oranlarında da yakalamışlar (ilgili rakip firma hindistanda üretmeye başlayınca kaliteden ödün vermiş ve bolca şikayet varmış)

    Yani demek istediğim özel girişime devlet ve halk olarak gerekli destekleri verirsek ve işin başında şimdi olduğu gibi liyakatlı kişiler olursa tamamen elektrikle çalışan araçlarda şu anda sadece bir marka firma var, rekabete açık ve büyük otomobil firmaların henüz tam olarak ağırlık vermediği bir piyasa var

    Piyasadaki bu açıklığa rağmen hala TOGG başındaki ceo bizim rakibimiz büyük firmalar değil diyor, bence bu kadar ayakları yere basan her türlü işbirliklerine açık bir ekip, bu işin başında olduğu sürece başarısız olması çok büyük talihsizlik olur, Ben seri üretime söz verildiği gibi 2022 de başlanacağına inanıyorum

  • ⭐⭐⭐


  • ısıtıp ısıtıp önümüze koyuyorlar 🙂


  • @Muhtaradana America 'nın nüfusu 300 milyon Japonya' nın nüfusu 128 milyon Çin ve Hindistan gibi ülkelerin nüfuslarından bahsetmiyorum bile. Bu ülkeler sadece kendi ürettiği araçları kullanmıyor. Her çeşit ülkenin aracı var. Makul bir vergi koyarak ülkesine sokuyor. İstese vergileri arttırarak aracın (ya da herhangi bir ürünün) ülkesinde fiyatını tavan yaptırarak alternatif seçeneklere yöneltebilir. Amerika ve Çinin birbirine yaptığı ticaret savaşları gibi. Bizim ülkemizde de herkes yerli otomobil kullanmayacak ancak milli duygular ile herkes kullanmak isteyecek.Yapılamaz mı? Ancak o zaman küresel ekonomiye ihanet edilir ve makro ekonomiden mikro ekonomiyle başbaşa kalırız.
    Bu sadece bir araç üretimi değil. Bu bir yarış ve çok yeni başlayan isabetli bir yarış.

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    Arkadaslar lutfen kiskirtici ifadelerden kacinin. Kendi fikirlerinizi baskalarina laf etmeden de dile getirebilirsiniz. Bu basligin amaci uyelerin konu hakkinda fikirlerini paylasmasi, diger uyeler ya da insanlar hakkinda degil...

  • ⭐⭐⭐

    autocar professıonal 2017 yılında tweet atılmış.

    buda diğer araç için yapılan haber yani açıklaması. anlamı şu seçime yetiştirmek olan sadece ve sadece 40 milyon euroya oldu.

    diğer yandan ilk tanıttıkları araç 2020 de trafikte olucaktı sadece 2 gün kaldı 2020 ye

    Devletime sonuna güveniyorum ama Devleti yönetenlere güvenmiyorum çünkü israf müsriflik içinde olan savurgan bir hükümet ve zenginleştikçe zenginleşen karunlaşan yandaşlar var kul hakkı gözetmeyen yetim malı yiyen insanların bu ülkeye katkısı ne olabilir. merak ettiğim ilk yerli araba diye saabtan alınan araca 40 milyon ödeyenler acaba bu araç için ne kadar bir bedel ödediler ? bakın ben iyi düşünmeye hayra yormaya çalışıyorum ama yaptıkları ile hareket ettikleri söyledikleri ile gösterdiklerinin arasında dağlar kadar fark var. inşallah biz yanılırız inşallah kazanan Devletimiz Ülkemiz Milletimiz olur.


Benzer Başlıklar

Forum kurallarına uymayan veya forum düzenine aykırı davranan üyeler uyarılmadan forumdan çıkarılabilirler. Özellikle gereksiz yeni başlık oluşturacakların dikkatine!

92
Çevrimiçi

40.7k
Kullanıcı

4.4k
Konu

424.3k
İleti


| | | |

Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum