Üyelik oluşturma ve foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
  • ⭐⭐ Yasaklı

    Bu arabayi tayyip savunsun almanyaya da namusuyla satabilse keske namaza baslarim namaza.sosyal medyada almanyanin vag ci nazi kopekleri bashing propagandasina baslamis bile.rezil olmadan yapsinlar.fail etsinler sadece ic pazara satabilsinler yeterki yapsinlar.passata golfe en cok parayi veren ama en asagilanan ulkeyiz uzuluyorum

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    Elektrikli araba gitse bile hız kadranı hep sıfır göstermesi normal mi iknci bir soru Türk halkının alması düşünülmektedir. Fakat bu teknolojide bir aracı satış fiyatı en az 150 200 bin lira olur peki Bu fiyatlarda olan bir aracı hangi Türk vatandaşı alabilir. Orta seviyede olan bir Türk vatandaşı ancak 50 60 bin liraya kadar bir arabayı alabilir Peki bu kadar teknolojik Bir arabayı da Bu fiyatlarda üretebilirler mi


  • Bu arada 26'sinda yapılan asgari ücret zammı rezilliginden bir gün sonra gündemi değiştirmeye yönelik bu ağıza bal çalma taktikleri gayet manidar.
    2022'ye kadar geldi gelecek denipte seçime 1 ay kalaya ertelenmez umarım.
    Bir diğer şahsi fikrim tasarım çok iyi ancak bu teknolojiyi alacak paraya sahip insanlardan çok alamayacak kişiler heyecanlanıyor o da ayrı mesele.


  • bana hala mantıklı gelmiyor milli araba olayı:) zaten malum kişi araba üretmeden araba üreticisinden fazla kar elde ediyor vergilerle, önemli olan bukadar donanımlı olan aracın fiyatı ne olacak?Asgari ücretli bir birey ne kadar vadede bu arabaya sahip olacak herşey muamma herzamanki gibi


  • Bu ileti silindi!

  • Pininfarina sadece bir "Car Design" yani tasarim firmasidir, dolayisiyla otomobil uretmez. Alaninda Dunya'nin en iyilerindendir. 1930 yilindan beri otomobil tasarimi yapmaktadir. Pininfarina firmasinin one cikan tasarimlarinda bazilari Italyan Ferrari, Alfa Romeo, Ingiliz Bentley ve Fransiz Peugeot arabalari sayilabilir.

    Yahudi esraftan Solomon Efendi Edirne'de tefecilikle ugrasmaktadir ve Edine Valiligine yuklu miktarda borc vermistir. Odeme de aksaklik cikinca Vali Pasa'dan randevu alir ve gider. Solomon Efendiyi bekleme salonuna alirlar ve Pasa'yi haberdar ederler. O esnada tuvaletde bulunan Pasa birazda heyecanla aceleden pantolonunun fermuarini cekmeyi unutur. Solomon Efendiye hosgeldin dedikten sonra sebebi ziyaretini sorar. Sorar ama Solomon Efendinin gozu Pasanin fermuarindadir surekli. Sonunda dayanamaz, Pasam fermuariniz acik kalmis der. Pasa: yahu Solomon Efendi bizde dost basa, dusman ayaga bakar denir. Biz rum ve ermeni ahalinin ayaga bakmasina aliskiniz da sen ikisinin tam ortasina bakiyorsun. Simdi sana ne diyecegiz dost mu dusman mi bilemedim" der.

    Turkiye'ye pamuk ipligiyle bile bagli olsa dahi her TC vatandasini heyecanlandirmasi beklenen bir haber basliginda bu denli kinayeli, sarkastik hatta kinci mesajlara ne demeli bende bilemedim. Bazi katilimcilarin gozu surekli ya ayakta, ya fermuarda. Insallah Turkiye bunlari asar.

  • ⭐⭐ Yasaklı

    Arkadaslar pininfarina tasarım yaptı diye arac onların olmuyor ornegin Cadillac Allante var belki bileniniz vardır karoser italyada pininfarinada tasarlanmıstı hatta uretiliyordu ve boeing 747 lerle Michigana gidiyordu ve bu arabanın yuruyenı hakiki amerıkandı 4.9 ve 4.6 northstar. Keza pejo 406 coupe de aynı. Onuniçin ezmeyelim yani keske keske yapılsa da kendini luks diye pazaarlayan özellikle volksvvagen ve opel gibi markalar esas durusa gecsin. Kaşkayi mokka bile 250 bin lirayken. 150 bine kapısılır bu araba.Bızım gıbı garıbanlar 10 liralık arabaya biner alamaz o ayrı. Guzel şeylere sapka cıkarmak lazım ama bu arabaların gerceklesecegini ben dusunmuyorum 2 sene beklemek diye birsey olamaz.İşin aslı insanları boşboş universiteye veya zorla ımamhatipe sokacagına Almanyadakı gıbı lıse sonrası ausbıldung benzerı programlara sokabilmek, teknige yatkın insan yetistirmek,kafası basmayana sut peynır urettırmek para vermek sonra işin Florası bir jenerasyonda olusur


  • 2010 dan beri zaten yer yil haberlere gore yerli otomobil uretiliyor!
    Birde bir turlu hala hangardan cikamayan yerli ucak var...


  • Vatana millete hayirli ugurlu olsun. Insallah yollarda gorme sansimiz olur.

  • ⭐⭐⭐

    ülkemiz adına yapılan hiç bir şey eleştirmez aksine başımızın tacı yaparız her türlü desteğide veririz sonuçta Türkiye biziz biz Türkiyeyiz. inanmak güvenmek istiyorum artık lafla sözle icraat değil yaptıkları işle icraat yapmalarını ve Türkiyenin isterse neler başarabileceğini göstermelerini istiyorum. önceki senelerde bilboardlarda yerli ve milli denilen uçağın göklerde diye reklamı yapılması ama sunucunun Başbakana efendim fabrikası nerde sorusuna dalga geçer gibi bende bilmiyorum demesiyle Devlet adamı ciddiyetini kaybetmiştir. sonuç olarak mevcut iktidarın 17 senede gösterdiği yaptığı icraatler ortadadır umarım daha önceki balon haberler icraatler gibi olmaz. duyduğum bir kaç haberi özellikle paylaşmadım konunun amacının dışına çıkmasını istemediğim için bekleyip görecez hep beraber.


  • @FreeWoRLD birçok deneme ve katkıyla bu sonuca ulaştıklarına eminim, bende böyle bir organizasyonun içerisinde ufakta olsa bir katkım olsa gurur duyardım, sizide tebrik ederim👏👏👏umarım devrim arabasında olduğu gibi biz bu işleri yapamazukçı insanlar baskın olmaz, böyle olumlu gelişmelerin arkasında olmayı biliriz ve bu süreç devam eder, toplum olarak ne kadar bu tür meselelere odaklanırsak, arkasında olursak yöneticiletimizde burda oy potansiyeli var diye buraya daha çok yönelir belki 😊


  • @ayvalik10
    Fatih bey doblo combinin 140 bine dayandığı ülkemizde eğer bu aracı 150-200 bine piyasada görürsek piyasada çok görürüz, bende bu fiyatlara sıfır araç alınmaz diyorum ama yollarda hep sıfır araçlar görüyoruz, insanlar kredi ile çözüyorlar sanırım

    Eğer devlet bunu satmak isterse krediyi devlet bankaları ile verip vade oranlarını çok uygun tutacağına eminim

    Yeterki araç söylenildiği gibi piyasaya çıksın

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    @Muhtaradana aynı şekilde kredi ile alıyorlar bir de yedi emincilere gidip bir sorsalar adamlar yalvarıyorlar ne olursun bankalar artık kredi ile araba vermeyin diye. Sadece ayvalık yedi emin de araç tutarı 6 milyon. Edremit vergi dairesi kurulduğundan beri ilk defa sadece bir ayda 70 adet aracı ihaleye çıkardı. Şimdi böylesi de var.


  • Barış Özcan ın araç ile ilgili videosu nerede kaldı diyordum, şimdi geldi, izlemeden hemen paylaşıyorum, bilim ve teknoloji ile ilgili bu kadar zengin içerik üreten bir insanın konuyla ilgili ne düşündüğü benim için çok önemli, keyifli seyirler


  • Barış Özcan ın yukarıdaki videosunu izledim ve çok beğendim
    Kendisinin videoda önemle bahsettiği konu batarya konusu,elektrikli araçlarda en önemli farkın pil teknolojisi olduğunu ve en yakın zamanda tesla gibi kendi pil fabrikalarının kurulacağı bilgisinin verilmesinin (henüz böyle bir fabrikanın kurulacağından bahsedilmedi) öneminden bahsetmiş

    İkinci bahsettiği konu ise "özgüven" benimde en çok önemsediğim konulardan birisi bu, çünkü ülke olarak bencede bir özgüven kaybımız var, biz bunu yapamayız beceremeyiz deyip bu tür girişimlere hiç başlamamak, hiç denememek en büyük problemimiz, bunun başlıca sebebide özgüvenimizi kaybetmemiz @newman @FreeWoRLD ama inşallah bu tür girişimlerle yavaş yavaş ülkece bu özgüveni tekrardan kazanabiliriz

    Videoda en beğendiğim cümle "Güneş yeniden doğacak ve biz yeniden deneyeceğiz"

  • ⭐⭐⭐

    @Muhtaradana Barış özcanın açıklamaları gayet mantıklı ve yerinde kayda değer vede kesinlikle izlenilmesi es geçilmemesi gereken bir video ve paylaşım için teşekkürler kardeşim. dediğim gibi herkesin kafasında soru işaretleri var benimde bunuda inşallah zamanla gördüğümüzde inşallah o soru işaretlerini hep beraber gidericez...


  • Carviser kanalından Fahir bey aracı incelemiş


  • Shiftdelete kanalından Hakkı Alkan beyin videosu, ilgi büyük trendlerde 5.sırada şimdi


  • Gerçekten youtube şuan patlamış, Hakkı ve Fahir beyin videolarını izleyince bunun neden olduğu anlaşılıyor, ikisinin de konuşurken hem heyecandan hem mutluluktan sesleri titriyor
    Ama nasıl titremesin Fahir bey için söylüyorum, sen yıllarca yurtdışında fuarlara git, lansmanlara katıl
    Şimdi ise kendi ülkenin bir şehrinde, gerek tasarımı gerek teknik verileri olarak çok güzel bir aracı tanıtmak, dokunmak nasip olsun, gerçekten gurur verici, maşallah diyelim umarım milletimizin teknoloji ve bilimde ileri atılması için gerekli olan özgüveni tekrardan kazanmamızı sağlar bu tür girişimler


  • Eksi de soyle bir entry var. Beni ikna etti dogrusu. Direk alintiliyorum yaziyi:


    merhaba,

    son günlerde sözlük'te sıklıkla bahsedilen yerli otomobil konusu ile ilgili bir
    takım açıklama ve düzeltmeler yapmak istiyorum. ilgili konuda araştırma yapan yahut konunun içerisinde olan yazarlarında fark edebileceği üzere, medya ve sözlük'te son günlerde otomobil ile ilgili birçok hatalı haber yapılıyor yahut haksız/temelsiz eleştirilerde bulunuluyor.

    aslında bu durumu son zamanlarda sözlüğün düştüğü içler acısı hali ve yazarların herhangi bir konuda, araştırmadan, doğrulamadan ve de emin olmadan
    bir bilgiye inanabilmelerinin kolaylığını yansıtması açısından önemli görmekteyim. yani bahsedeceğim konu üzerinden bu vahim durumu eleştirmek istiyorum.

    1. yerli otomobil hikayesi

    yerli otomobil konusu uzun yıllardır türkiye'de bir yılan hikayesine dönmüş olsada, ilk somut adımlar 2012 yılında atıldı. tübitak kasım 2012'de
    100 milyon türk lirası teşvik ödülü ile bir yarışma açtı. 2 yıl süren yarışmada 20 proje yarıştı ve kazanan anadolu isuzu grubu oldu. ancak vaat edilen 100 milyon
    lira 50 milyon liraya düşürülünce, isuzu yarışmadan çekildi.

    daha sonra dönemin bakanı fikri ışık yerli otomobilin tübitak tarafından üretileceğini ve 2020 yılında piyasaya sürüleceğini belirtti.

    burası önemli:

    "tübitak, isveçli saab’ın otomobil üretim tesisleri ile 9-3 modelinin haklarını alan çinli nevs’in gönderdiği 4 prototip üzerinde yapacağı çalışmalarla
    yerli otomobili üretime hazır hale getirmeyi planladı. tabii bu aşamada tüm test araçlarının, prototipler ve üretime hazır nihai aracın ise nevs tarafından üretileceği açıklandı. "

    peki burası neden önemli?

    (bkz: yerli otomobilin görüntüsünün sızması)

    başlığında da görebileceğiniz üzere yerli otomobilin nevs (eski saab) modellerinin replikası olarak üretildiği/üretileceği konusundan bahsediliyor.

    bu argümana kaynak olarakta nevs sitesi üzerindeki partnerships bölümünde bulunan tübitak başlığı gösteriliyor.

    "ın june 2015, nevs began a collaboration with the scientific and technological research council of turkey to develop the turkish national electric car.
    ın the long-term, the partnership means creating industrial synergies in development and manufacturing, and in the short-term, nevs will provide ıp and
    support during the development process – from the design of vehicles, products and services to production facility set-up and go-to-market capability."

    o halde bize yerli diye yutturulan otomobilin nevs tarafından tasarlanıp üretildiğini anlamış oluyor-muyuz?

    hayır. araştırmaya devam ediyoruz.

    bu araçlar noldu diyeceksiniz. tübitak bize yerli diye saab modellerini yutturmadı mı diyeceksiniz, evet yutturmaya çalıştı, ancak yutmadık.
    daha önce tübitak'ın üreteceği müjdelenen yerli otomobillerimizin tübitak tarafından saab'tan 40 milyon euro'ya satın alınan platformlardan ibaret olduğu ortaya çıktı.

    bu platformlar üzerinde tübitak tarafından ar-ge yapıldığı ve know-how tecrübesi edinildiği söylendi. 2017'ye değin her sene yollarda(?) olan ve boy boy afişlerini
    gördüğümüz yerli otomobilimiz ölü bir proje olarak rafa kalktı. fakat 40 milyon euro noldu derseniz, çöpe gitti desek abes olmaz.

    1. babayiğitler ve togg'un doğuşu

    2017 yılında cumhurbaşkanı, tobb genel kurulunda iş adamlarına çağrı yaparak, yerli otomobilin "hayali" olduğunu belirtti ve bir babayiğit çıksın dedi.
    tobb başkanı rifat hisarcıklıoğlu tobb olarak konuyu üstlenmek istediklerini açıkladı. kasım 2017'de aranan beş "babayiğit" bulundu ve imzalar atıldı.

    kim bu babayiğitler?

    anadolu grubu
    bmc otomobil
    kök grubu
    turkcell
    zorlu grubu ve
    türkiye odalar ve borsalar birliği.

    bu firmalar 25 haziran 2018'de türkiye'nin otomobili girişim grubu sanayi ve ticaret a.ş.'yi kurdu.

    (bkz: togg)

    bu adımla beraber yerli otomobil hikayesinde en ciddi adım atılmış oldu.

    togg hızlı bir örgütlenme sürecine girdi ve proje ceo'su olarak "almanya’nın en iyi 100 yöneticisinden biri" seçilen mehmet gürcan karakaş atandı.
    karakaş profesyonel adımlarla togg'u kurumsal bir hale getirdi.

    1. fabrikası olmayan otomobil!

    mehmet gürcan karakaş togg'un gelecek planlarını şu şekilde sıraladı:

    -2019 yılı sonunda ön gösterim aracımızın örtüsünü kaldıracağız.
    (bkz: 27 aralık 2019 yerli otomobilin tanıtımı)
    -takip eden iki yılda fabrika tamamlanacak.
    -c segmentinde bir suv olan ilk ürünümüzü 2022 yılında yola çıkartacağız.
    -2030 yılına kadar ise ürün gamımızı geliştirip 5 modelle farklı ihtiyaçlara cevap vereceğiz.
    -güvenli otomobiller üreteceğiz. (euro ncap 5 star hedefi)
    (bkz: euro ncap'ten 5 yıldız almak)
    -projemiz ile 2022 yılından itibaren 15 yıl içinde gsmh’ye toplam 50 milyar avro, cari açığa ise 7 milyar avro katkıda bulunacağız.
    -5 bini doğrudan olmak üzere 20 bin kişiye ise istihdam sağlayacağız.

    gördüğünüz üzere 2019 yılında bir fabrika kuracağız, yahut ürünümüzü yollara çıkaracağız gibi bir iddia bulunmamakta.

    fabrikanın kurulması 2020-2021 dönemi içerinde planlanmakta.

    1. ortada mühendis yok, tasarım italyan, neresi yerli?

    togg yönetim binası yarın otomobilin tanıtımının da yapılacağı bilişim vadisi'nde bulunuyor. peki neler oluyor bu binada?
    togg haliahzırda bünyesinde +-200 mühendis ile ar-ge çalışmalarında devam ediyor.

    meraklıları için minik bir ofis içi videosu ve çalışanları görebileceğiniz bir youtube videosu bulunuyor

    edit: uzun süredir yayında olan ofis videosu, entry'den sonra youtube'dan kaldırıldı.

    ayrıca şirketin linkedin ağına buradan ulaşabilirsiniz.

    togg'un mühendis gücünü ciddiye aldığı ve yurtdışı/yurtiçi tecrübeli mühendislere 20 bin+ tl'ye varan ücretler teklif ettiği de biliniyor.

    iyi hoşta 200 mühendis bir otomobil tasarlayamıyor mu?

    bildiğiniz üzere togg'un otomobili ile ilgili ilk sızan bilgilerden biri araçların italya merkezli pininfirina tarafından tasarlandığı yönündeydi.
    bu bilginin sızmasının ardından gelen ilk tepkiler otomobilin italyan yapımı/yerli olmadığı üzerineydi.

    peki, bir otomobili yüzde yüz yerli(!) olarak
    yapabilir miyiz? cevap basit: hayır.

    geleneksel üreticiler dahil bunu hiç bir firma yapamaz. dünyadaki mevcut üretim koşullarında bunu %100 başarmanız imkansız.
    vidasını yapsanız derisi, derisini yapsanız yazılımını illaki bir kalemde ithalata, yahut transfere ihtiyaç duyarsınız.

    buradan amerikan arabalarının yerlilik oranını inceleyebilirsiniz.
    amerika'nın en yerli arabası %76 yerlilik oranı ile fiat chrysler dodge grand caravan'dır.

    amerika gibi endüstri ve pazarın son derece gelişmiş olduğu bir ülkede dahi yüzde yüz yerli üretilemeyen araçlar elbette türkiye'de de üretilemeyecektir.
    bu oranlara yaklaşmak bile türkiye açısından büyük bir başarı varsayılabilir. o yüzden siyasetçilerimizin yaptığı yüzde yüz yerli ve milli geyikleri boştur, boşadır.

    peki neden pininfarina?

    pininfarina uzun yıllardır otomobil sektörünü takip edenlerin yakından tanıdığı, kendini ispatlamış ve bu işin en iyilerinden olan bir firma.
    küresel rekabet hedefi ile yola çıkıyorsanız tasarım gibi bir aracın alıcı gözündeki en önemli unsurlarından birinin rakiplerinin üstünde olmasını
    hedeflemeniz gerekir. togg'da bunu farketmiş ve doğru bir adım atmıştır. pininfirina, yeni yola çıkmış bir firmaya +değer katacaktır.

    5)batarya, altyapı sorunları

    togg bünyesindeki zorlu grubu, yerli otomobilin batarya ve şarj sistemlerini geliştirmek üzere görevlendirildi. mayıs 2018'de çinli gsr capital ile 4.5 milyar dolar tutarında bir anlaşma imzaladı. anlaşma kapsamında zorlu grubu, 2023 yılından itibaren başta cep telefonları ve elektrikli araçlarda kullanmak üzere lityum piller üretecek.

    altyapı tarafında ise zorlu energy solutions (zes) kuruldu ve otomobilin şarj altyapısı türkiye genelinde kurulmaya başlandı. bununa birlikte bir çok özel girişim de altyapı yatırımlarını hızlandırmış durumda. ayrıca tesla tarafından önümüzdeki yıl türkiye genelinde belirli noktalarda supercharger'lar da devreye alınmaya başlanacak.

    (bkz: tesla supercharger)

    1. üretim maliyetleri, satış fiyatı

    günümüzde elektrikli otomobillerin üretiminde karşılaşılan en büyük maliyet kalemi piller.

    2022 yılında 1 kwh pil hücresinin üretim maliyetinin 130 dolar civarında üretileceği varsayılıyor.

    buradan yola çıkarak togg'un otomobilinin 45 kwh bir bataryaya sahip olacağını varsayarsak 5850 dolar civarı bir pil maliyeti ortaya çıkmakta.
    bu kalemi ve muadil araçların maliyetleri göz önünde bulundurulduğunda otomobilin 26.500 dolar gibi (güncel kur ile 155.000 tl) bir maliyeti olması beklenebilir.

    düşük kar marjı ve avantajlı vergilendirmelerin olacağını varsayarsak 175.00-225.000 bandında bir fiyatla satılabileceği yönünde iyimser bir tahminde bulunabiliriz.

    maliyet ve pil teknolojisi konusunda; elektrikli otomobiller hakkında ülkemizdeki en tecrübeli isimlerden biri olan teslatürk youtube kanalının hazırladğı videoyu
    izleyebilirsiniz.

    teslatürk

    1. lansman bilgileri
    • lithium ion prismatik hücreli batarya kullanılacak. her modülde batarya yönetim kartı bulunacak. 1 modülde 2 paralel 6 seri bağlantı bulunacak. toplamda 16 modül var. batarya 400v mimarisine uygun şekilde tasarlanmış. toplamda 192 batarya hücresi bulunacak. bunun yanında sıvı soğutmalı termal yönetim sistemi kullanılacak. ayrıca mehmet gürcan karakaş, mevcut li-on teknolojilerinden daha verimli bir teknoloji üzerinde ar-ge yapıldığını açıkladı.

    -30 dakikadan daha az bir sürede %80 seviyesinde bir şarj süresine sahip olacağı açıklandı. eğer bu gerçekleşirse gerçekten önemli bir fark yaratacaktır. belirtilen şarj süresinin, yeni geliştirilen li-on teknolojisi ile bağlantılı olduğunu düşünüyorum. bunun neden önemli olduğunu şu şekilde açıklayabilirim. mevcut tesla supercharger 'lar %80 seviyelerine 40 dakika civarında ulaşabiliyor. elbette tesla next generation supercharger'lar ile bu süreyi daha da kısaltacaktır ancak togg açısından başlangıç için fazla iddialı ve iyi bir süre olduğunu belirtmek isterim. ayriyeten, frenlemeden elde edilecek enerji ile %30'a varan geri kazanım elde edilebilecek.

    önemli not: bataryalar 8 yıl tam garanti kapsamında olacak.

    • üretilecek araçların +-300 km ve +-500 km menzil seçenekleri ile satışa sunulacağı açıklandı. (mevcut teknoloji bazında ideal düzeyde.)
      ilk etapta c-suv modeli için 200hp rwd 0 to 100: 7.6 sn. veya 400hp awd 0 to 100 4.8 versiyonları sunulacak. maksimum hız 180 km/h ile sınırlandırılacak.

    • güvenlik konusunda aktif ve pasif güvenlik sistemlerine sahip olacak. standart oalrak 7 adet airbag bulunacak. ileri sürücü destek sistemleri ile 2022 yılının euro ncap 5 yıldız güvenlik normlarını sağlayacak. bataryanın otomobilin platformuna entegre yerleşimi ve bağlantısı sayesinde burulma direncinde %30 artış sağlanacak. çarpışma nedeni ile oluşacak darbelerin emilimi amacıyla karoser önünde crossbar kullanılacak.

    -piyasaya sürüldüğünde şehir içi trafik pilotu ile autopilot 2.0 seviyesinde otonom sürüşe sahip olacak. daha sonra alacağı güncellemeler ile 3.0 ve + seviyelere yükseltilebilecek.

    -piyasadaki mevcut araçlardan yalnızca audi e-tron'da kullanılan "virtual exterior mirrors" teknolojisi kullanılacak. yani fiziksel aynalar yerine iç mekanda bulunan iki ekrana yansıtılan kamera görüntüleri kullanılacak. görüntüler, yapay zeka ile desteklenecek. kör nokta uyarı sistemi ve aktif güvenlik yazılımları ile desteklenecek.

    -ürünün markası togg olmayacak. ceo 2020 içerisinde marka ve kamuoyu beklenti anketlerinin yapılacağını belirtti. fakat dikkatimi çeken bir husus devrim otomobilinin fazlaca vurgulanmasıydı. cumhurbaşkanı, "devrim otomobili engellendi, ancak devrin otomobili engellenemeyecek" gibi bir cümle sarf etti. o yüzden bir ihtimal olarak, gerek kulağa hoş gelmesi, gerekse türk otomobil tarihinin bir sembolü olması niteliğiyle devrin kelimesini buraya bırakıyorum.

    (bkz: devrin otomobili)

    togg virtual exterior mirror

    karoser ve batarya verilerinde kaynak olarak kullandığım video linkine buradan ulaşabilirsiniz.

    1. sonuç

    seçtiğim konu başlıklarında togg ve otomobil ile ilgili en çok eleştirilen konularda bilgi vermeye çalıştım. siyasi ve gündelik gündemlerden uzak olarak,
    ben bu otomobilin üretileceğini düşünüyorum. tasarım çizgileri günümüz lüks sayılabilecek otomobilleri çizgisinde olduğunu gördüğümüz, çevreye zararı olmayan,
    mühendislerimizin emeğinin olduğu ve güvenli bir otomobile binmeyi can-ı gönülden arzularım.

    elbette togg bu aşamada, halkın erişebileceği ve güvenlikten taviz vermez ise bu otomobilin iç ve dış piyasada satılamaması için bir engel yok.
    günümüz otomobil dünyası büyük bir değişim içerisinde. geleneksel firmalar dışında ilk defa,start-up ve yeni girişimler elektrikli otomobil dünyasında
    söz sahibi konuma geliyor. umarım türkiye ve togg ekibi de pastadan payını alabilir.

    kamu spotu:

    sevgili yazarlar,

    lütfen araştırmanın gücüne inanın. sorgulamadan kabullendiğiniz her bilgi, cehalete delalettir.

    teşekkürler.

    entry yayınlandıktan sonra birçok soru ve teşekkür mesajı aldım. elimden geldiğince birçok sorunuzu cevaplamaya çalıştım. bir kısmını da bu entry'e eklemeler yaparak cevaplamaya çalışacağım.

    edit: eklemeler yapıldı. daha sağlıklı bir entry inşaa edildi.”


Benzer Başlıklar

Forum kurallarına uymayan veya forum düzenine aykırı davranan üyeler uyarılmadan forumdan çıkarılabilirler. Özellikle gereksiz yeni başlık oluşturacakların dikkatine!

77
Çevrimiçi

40.7k
Kullanıcı

4.4k
Konu

424.3k
İleti


| | | |

Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum