Merhaba Arkadaslar,
Mülakat deneyimlerinde sıkça geçen bir soru var:
“ABD veya Türkiye dışında bir ülkede bulundunuz mu?”
Bu soruya “evet” diyen arkadaşlar genelde ek bir soruyla karşılaşıyor mu?
Örneğin ben, rotasyonlu bir işte çalıştığım için 3 ayı geçmeyen periyotlarla üçüncü bir ülkede bulundum. Bu ülke, turistik amaçlı vize istemeyen Tunus’tu. Daha önce NVC sürecinde police certificate’ın hangi ülkelerden alınması gerektiğiyle ilgili belirli bir süre/ikamet şartı olduğunu hatırlıyorum. Tunus’taki kalışlarım bu şartı karşılamadığı için oradan bir belge almam gerekmedi.
(O süreyi veya detayı net hatırlayan varsa paylaşırsa sevinirim.)
Sizce mülakatta şu şekilde bir cevap vermem sorun yaratır mı ya da ek incelemeye (administrative processing) yönlendirebilir mi?
“Yes, I visited Tunisia for short business trips, as noted in my DS-260. Each visit was under three months, with no residency.”
Bu arada tüm giriş-çıkış kayıtlarım pasaportumda da mevcut.
Teşekkürler.