@oprmngr detaylı cevabınız için çok teşekkürler
-
@emels Merhaba, hayırlı olsun
Ben de kredi bilgisi içeren denklik (evaluation) için başvurmayı düşünüyorum. Elimde Anadolu Üniversitesi orijinal diplomam ve e-Devlet’ten alınmış Türkçe/İngilizce transcript var ama transcriptte sadece notlar görünüyor, kredi bilgisi yok.
Sizden rica etsem, sizin aldığınız evaluation raporunda kredi (credit) bilgileri de eklenmiş miydi? Süreç ne kadar sürdü ve ücretler yaklaşık hangi seviyedeydi?
Bilgi paylaşırsanız çok sevinirim, şimdiden teşekkürler -
Merhaba herkese 😊
Boğaziçi Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Doktora Programı kapsamında yürüttüğümüz bir araştırma için katılımcı arıyoruz.
Yurt dışında 8 yıldan uzun süredir yaşayan Türk bireylerin dil deneyimlerini incelemeyi amaçlıyoruz. Bu nedenle katılımcılarla Zoom üzerinden kısa bir çevrim içi görüşme yapacağız.
Eğer siz de 8+ yıldır yurt dışında yaşıyorsanız ve araştırmamıza katkıda bulunmak isterseniz bizimle iletişime geçebilirsiniz. Tüm bilgileriniz gizli tutulacak ve yalnızca akademik amaçlarla kullanılacaktır.
-
Merhaba herkese, sanirim bu konuda yazılmış bir başlık yok. Hem gelecekte bilgi arayanlara güzel bir kaynak olması açısından hem de kendi adıma öğrenmek adına bu konuyu açmak isterim.
Oğlum 9 yaşında ve yazın gidebileceği spor ya da doğa faaliyetleri içeren uygun fiyatlı bir yaz okulu arıyorum. Maksat Türkiye’de devlet okulunda okuduğu için Ingilizcesini geliştirebilmek açıkçası. Malumunuz burada yaz okulları fiyatları uçmuş durumda, bu nedenle rotayı oraya çevirmek istedim.
Daha önce gelip kaldığımız için tercihimiz Boston’dan yana fakat öneriler ve deneyimler doğrultusunda farklı eyalet ve şehirler de olabilir.
YouTube’da bu konuda deneyim videosu paylaşan var mı diye baktım ama göremedim. Söz konusu İngiltere olunca içerik çok fazla fakat ne yazık ki Amerika için nedense bu konu nezdinde çok kaynak bulunmuyor.
Umarım benim gibi arayışta olan herkes için güzel bilgi paylaşımı ve tavsiye içeren bir başlık olur.
Şimdiden teşekkürler
-
-
GC sahibiyim . Yigenim B1/B2 Vizesi ile kisa bir sure icin ( 4-5 hafta ) yanimiza gelecek . Kendisi 11 Yasinda . Bu sure icinde Evimizin yaninda bulunan Public IlkOkula gitmesini ( 4 Hafta ) , hem biraz Ingilizce ogrenip hem Arkadas edinmesini istiyoruz . Okula durumu bie Email ile belirterek Guest Student olarak kabul ederlermi diye sordum , hemen kayit belgelerini gonderdiler . Sanirim istedikleri belge ve formlari doldurdugumuz takdirde kabul edecekler . Guest Student konusunu tam olarak anladilar mi bilmiyorum . Sorum su sekilde , Bu 1 ay icin Okula kayit ettirip , Misafir ogrencilik sonucunda TR ye donecek . Benim bunu yapiyor olmamin illegal bir durumu varmi ? Herhangi bir ceza , ihtar vs olurmu ? Yada en onemlisi Vatandaslik surecinde ortaya cikacak yada karsima cikacak bir durum olusur mu ? Ilginiz ve yanitlariniz icin simdiden cok tesekkur ederim . @crazycells @Claudia-J-Muslu
-
Merhaba, birçok makale ve konu okudum, ancak ABD'de tıp eğitimi hakkında aşağıdakilere ulaştım.
4 yıllık lisanstan sonra MCAT sınavını 4 yıl alın ve sonunda okuyun.
MD başlığı tam olarak nedir?
Sadece uzmanlık okumazsam MD başlığıyla çalışabilir miyim? (Türkiye'de bu pratisyen hekimlik midir?)
(Makalelerinizi çoğu başlıkta gördüm. @crazycells yardımcı olursanız çok mutlu edersiniz.) -
@okokok, içinde söyledi: ABD'de okul kaydı yaptıktan sonra Türkiye'deki okul ne oluyor?
@wanti, içinde söyledi: ABD'de okul kaydı yaptıktan sonra Türkiye'deki okul ne oluyor?
Merhabalar,
Muhtemelen Eylül sonu gibi ABD de olacağız. Orada okullar açılmış olaracak. Ev kiralamak vs derken herhalde okula kayıt yaptırmamız Ekim ortasını bulmuş olacak.
Merak ettiğim TR deki okul kaydı ne olacak veya ne yapmak gerekiyor. Burada çocuklar özel okula gidiyorlardı ve kayıt yaptırmadık. Eğitim zorunlu olduğu için muhtemelen bir okula otomatik kaydımızı atacaklardır. (Biz giderken burada da okullar başlamış olacak)
Bu durumda Türkiye'de bir yerlere bildirimde bulunmak gerekiyor mu? Bu çocuk burada değil başka ülkede okuyacak vs... Bu önceden mi yapılıyor yoksa orada kayıt olunca bir belgemi paylaşılmalı?
Bu soruların cevaplarını açıkçası ben de çok merak ediyordum. 1-2 ay için Türkiye'de özel okula kayıt yaptırmak ayrı bir dert, Amerika'da okulların açılmış olması ise ayrı bir dert. "Geç kalır mıyız?" diye düşünmeden edemiyorum. @wanti belirttiğiniz durumu tecrübe ettiniz mi?
Okula bikdirmeniz gerekiyor.
-
@baharg Faydali bir site:
Immigrant Job Opportunities: Map To Success - National Immigration Forum
Immigrant Job Opportunities: Map To Success - National Immigration Forum
The National Immigration Forum’s Map to Success is an interactive tool, providing immigrants and other workers with information on select career paths in the U.S
-
Merhaba arkadaslar benim bir sorum var, ben MDC (Miami Dade College) cybersecuirty okumak istiyorum. Fakat ben Lise 3 bitirip hollandaya geldim yani Lise Diplomam yok. Lise 3 amerikada lise bitirilmis gibi gozukuyor mu?
Bilen yardimci olabilirmi, sagolun.
-
@DenizMaths Bulunduğum ilde eğitim fuarı yapılırsa mutlaka giderim. Önümüzdeki aylarda TOEFL ve SAT'ye her türlü gireceğim bakalım.
-
-
@americanstyle bunu bende araştırdım özellikle Amerika'da geçerli sertifika bölümlerini. Umarım tecrübe eden arkadaşlar yazarlar.
-
@Lifepark-0 Mesleki denklik ve diploma denkliği farklı konular. Bunlar profesyonel ya da akademik süreçlerde de farklı degerlendiriliyor.
Akademik derece olan Doktora için araştırma alanının şartları gereği gerekli ders ve krediyi tamamladıysanız farklı disiplinlerden bile bu sürece girebilirsiniz. Bu demek değil ki daha kolay hatta tam tersi. Fakat bazı meslekler (Dis hekimliği, Veterinerlik, Tip doktorluğu ve Mimarlik) için ayrıca yetki hakkına sahip olmak için mesleki denklik almak gerekir, burada mühendislikten farklılaşan süreç sınava girme hakkı için gereken daha çok adımın olmasıdır, sınavlara girmek için (profesyonel yetkinlik için/imza/reçete yazma hakkı için yani) diploma akreditasyonu vs bu aşamada devreye giriyor. Mesela siz bir hastanede fellow olarak çalışabilirsiniz ama kendinizi iş ararken “diş hekimi/cerrah/mimar” olarak tanimlayamiyorsunuz resmi olarak ABD (ve Kanada da vs).
Not: Mühendislik için durum başka, onlar için profesyonel sinava girmek için diploma denkliği gerekiyor daha sonra mühendislik sınavları a giriyorlar süreç biraz daha kısa ve az dersli.
-
-
Selamlar,
Forumda yeniyim. Sizlere bu konumda online eğitim alabileceğiniz bazı siteleri tanıtmak istedim.
1)Udemy: Ülkemizde de çok popüler olan neredeyse hepimizin bildiği bir eğitim platformu. Bir çok farklı konuda Türkçe, İngilizce, Ücretli/Ücretsiz içerikler bulabilirsiniz.
2)Bilgeiş: ODTU'nün geliştirmiş olduğu ücretsiz bir eğitim platformu. Hem içerikleri izleyip hem de ödevleri yaparak sertifika alabilirsiniz.
3)Khan Akademi: Lise, Ortaokul, Üniversite dersleri arayan kullanıcılarımız inceleyebilirler.
4)Google Dijital Atölye: Özellikle dijital pazarlama konusunda ücretsiz ve Türkçe içerikler bulabilirsiniz.
5)Turkcell Akademi: Yazılım ve oyun geliştirme alanında ücretsiz ve Türkçe dersler bulabilirsiniz.
6)Duolingo: İngilizcenizi geliştirmek için ücretsiz kullanabileceğiniz çok güzel bir platform.
7)Youtube: Youtube'da ücretsiz olan bir çok kaliteli eğitim var.
8)BTK Akademi: Türkçe ve ücretsiz ülkemizdeki en kapsamlı platformlardan bir tanesi.
Online eğitim arayan kullanıcılar için bu şekilde bir liste sunmak istedim. İstediğiniz siteyi inceleyebilirsiniz.
-
@crazycells cok aydinlatici olmus, tesekkurler, Turkiyedeki diploma veya degree ler ile is basvurusu yapan arkadaslara NCEES e bagli sirketlerden birine basvurarak authentication yapmalarini oneririm, kendim bizzat bu konuda basvuru yaptim.
-
Merhabalar.Oğlum Rutgers Biyoloji ve MontClair Molekuler Biyolojiden kabul aldi.Fakat hangisi iyi karar veremiyoruz.Ayrica Penn State Berks Kampusu Molekuler Biyoloji bekleme listesinde .Hangi üniversite ve kampus iyidir ?Bilgisi olan lutfen yardimci olsun.
-
İstanbul da olanlar yada istanbula gitmeye müsait olanlar yurtdışında yer alan ilköğretim - üniversite okullarının yetkilileri ile yüzyüze görüşmek en sağlıklı ve işleri çok hızlandıracak bir durumdur.
-
Niyet Mektubunu Nasıl Yazmalıyım?
-
Tek bir cümleyle anlatmak gerekirse, niyet mektubunuzu başvuracağınız bölümden kız ister gibi yazmalısınız. Birlikte çalışmak istediğiniz hocayı kızın çirkef babası/annesi olarak düşünün. Kendinizi öyle bir tanıtmalısınız ki size bir şans vermek istesinler!
Burada vereceğim taslak sadece genel bir bilgi amaçlı. Her mektubu bölüme göre biçimlendirmek size kalmış

Stanford'dan aldığım bilgiyi kendi yorumlarımla birlikte aşağıya aktardım:
Bir niyet mektubu;
-
ÖZ OLMALI. Arkalı önlü bir sayfayı geçmemelisiniz (toplam 2 sayfa). Akademik çalışmalarda da kısalık esas olarak görülür. Üç kelime ile anlatılabilecek bir şeyi altı kelime ile anlatıyorsanız, daha öz yazabilen bir adayı size tercih edebilirler. Dosyanızı okuyan öğretim üyelerinin zamanlarının oldukça kısıtlı olduğunu unutmayın. Bugüne kadarki başarılarınızdan tabii ki bahsetmek isteyeceksiniz ancak bunu yapayım derken sayfaları doldurmamak lazım Hakkınızdaki detayları dengeli bir biçimde vermelisiniz. Öz yazmakla kısa yazmak birbirine karıştırılmamalı. İçerik olarak da sadece başarılarınızı listelemeyin. Çeşitliliğin kalbinde yaşıyorsunuz Stratejik oynayın.
-
KESİNLİKLE GRAMER, İMLA HATASI İÇERMEMELİ VE OLABİLDİĞİNCE AÇIK OLMALI. Mektubunuzu okuyanlar en iyi yazı örneklerinizden birinin bu olduğunu düşünecekler. O yüzden birden fazla taslak yazmaya hazır olun ve mektubunuzu size yardımcı olabilecek dil becerisine güvendiğiniz kişilere içerik ve yazım açısından birkaç kez kontrol ettirin. Okuyan kişi mektubun bir oturuşta yazılmadığını anlamalı.
-
PROGRAMA UYGUN OLMALI. Doktora programına mektup yazdığınızı unutmayın. Yüksek lisanstan farklı olarak doktorada bir uzmanlığa yöneleceğiniz için çalışma alanınızı olabildiğince daraltmalı ve amaçlarınızdan bahsetmelisiniz. Niçin bu alanda doktora yapmak istiyorsunuz? Örneğin, eğitim alanında bir başvuru yapacaksanız "İnsanlara yardım etmek için" demek belli olanı tekrar söylemeye giriyor. Daha net ve kendinize özgü olmalısınız. Başvurduğunuz üniversitedeki araştırmaya aşina olduğunuzdan, hatta danışmanınız olabilecek muhtemel öğretim görevlilerinden bahsedebilirsiniz. Örneğin: "Bölümünüze başvurma sebeplerimden biri Dr. X ile çalışma fırsatı yakalayabilmek. ABC alanında uzmanlaşmak istediğim için Dr. X'in bu alandaki çalışmaları bana hali hazırda bir temel oluşturdu. Kendisi akademik kariyerimde bana çok değerli bir mentor olacaktır."
Mektuba öğretim üyeleri sizi işe alacakmış gibi yaklaşabilirsiniz ki aslında öyle. Neden sizi kabul etsinler? Sizin farkınız nedir? Kimin araştırma alanlarıyla uyuşuyorsunuz? Kim sizin için iyi bir danışman olabilir? Bu gibi soruları düşünerek hareket edebilirsiniz.
- BAŞVURDUĞUNUZ OKULA UYGUN OLMALI. XYZ Üniversitesine gitmek sizin için ne gibi bir fark yaratacak? Varsayın ki çalışmak istediğiniz alanda sadece 3 üniversite eğitim veriyor. Hepsine başvursanız dahi mektuplarınız birbirinden az da olsa farklı olmalı. Kurumun kendisine hitap etmelisiniz. Örneğin neden özellikle Michigan State? Neden Purdue? Neden Northwestern? Sizi kültürü mü etkiledi, öğretim üyeleri mi, programları mı? Sebeplerini açıkça ve ikna edici bir biçimde belli etmelisiniz ki sizi kabul etmekten başka şansları kalmasın Bu üniversiteler size neler katabileceklerinin farkında. Siz onlara ne katabilirsiniz?
Sevgiler.
-
-
Teşekkürler
Benzer Başlıklar
102
Çevrimiçi
60.7k
Kullanıcı
5.1k
Konu
534.2k
İleti
Powered by NodeBB | Copyright © 2026 Yesilkart Forum