Üyelik oluşturma ve foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!

  • @tmg, içinde söyledi: Amerika'da Tır Şoförlüğü?

    @tugba, içinde söyledi: Amerika'da Tır Şoförlüğü?

    @muse, içinde söyledi: Amerika'da Tır Şoförlüğü?

    @tugba tır şoförlüğü mü yaptınız siz?

    Permit aldım. Okula gitmem gerekiyordu. Arkadaşın yukarıda bahsettigi yeni uygulama geldi. Normal driver license değiştirmem gerekiyordu, süresi bitmek üzereydi. Bu nedenle California dmv cdl permit sınav sonucumu iptal etti. Tüm itirazlara rağmen uygulamanın bu şekilde olduğunu belirttiler. Yanı yeniden cdl yazımı sınava girmem gerekiyor.

    Siz sinavlar icin kolay degil diyorsaniz birde 53" feet trailer arkanizda sehir icinde donus yapmaya calistiginizi dusunun 🤣 Gecen hafta donus yapmak icin dort seridi kapatmama ragmen yine de tekerler kaldirima cikti. Allah'tan araclar anlayisliydi kimse yanima sokulmadi.

    Kolay degil dediğim nokta sınavlar degil aracı kullanmak zaten. Yola çıkmadım evet, ama pratik yaparken bile kullanması zordu, evet.


  • @muse, içinde söyledi: Amerika'da Tır Şoförlüğü?

    @tugba çok kolay gelsin, bende geldiğimde trucker olmak istiyorum. Tecrübelerinizi bu başlık altında yazarsanız minnettar olurum şahsen. Bir kadın olarak deneyimlerinizi paylaşmanız bence çok kıymetli olacaktır.

    Valla tekrar almayı dener miyim bilmiyorum. Çünkü geçen hafta görüştüğüm okulların birinden bildirim aldım ve yukarıda arkadaşın da belirttiği gibi kurallar değişiyor.
    Mail söyle:

    Attention All Past & Future
    America Truck Driving Students!

    The Education Requirements For Obtaining Your CDL Are Changing!

    Before taking the CDL test, these drivers will now have to successfully complete a specific program of theory and behind-the-wheel instruction provided by a school or other entity on FMCSA's (Federal Motor Carrier Safety Administration) new Training Provider Registry (TPR). Because of these new Entry Level Driver Training (ELDT) requirements set forth by the FMCSA, all currently enrolled students MUST obtain their permit prior to February 6th or you will be subject to additional training fees.


  • @tmg oncelikle paylasimlar adina sonsuz tskler arayipda zor ve dogrusuna kolay ulasilamayacak bilgiler bunlar👏🏼👏🏼
    Benim sorum su okudugum kadari ile insulun direnci kalp vb. durumlardan bahsedilmis yazida saglik raporu ile alakali fakat atlamadiysam eger soyle sorayim mevcutta gozluk kullanan veya isitme cihazi kullananlar icin bu saglik raporunu almak herhangi bir dez avantaj olustururmu? Yoksa bunlarinda herhangi bir duyu kaybi dereceleri varmidir?
    Tskler🙏🏼


  • @tugba değişen kurallar sizi nasıl etkiliyor, tekrar mı eğitim almanız gerekecek? Mailden durumu anlayamadım pek ama sıfırdan eğitim almamak için bir güncelleme mi yapmanız isteniyor?


  • Rica ederim. Gozlukle veya lens ile gorusunun en az 20/40 olmasi gerekiyor. Isitme icinde kulak ile yada isitme cihazi ile 1.5 metre uzaklikta fisilti ile konusulanlari algilayabilmen gerekiyor.
    Ben askerden sonra tiz seslerde isitme kaybi yasadim. Is yerlerinin isitme testlerinde hep kaliyordum. 🤣 Burada saglik muayenemi oldugum yerde hemsire 1.5-2 metee uzakliga gitti ve normal konusma tonundan 1-2 ton alti ile bir iki sey soyledi duyup duyamadigimi test etti. Ben 2 yillik saglik raporumu aldim. 👍

    Kesin bilgi burada...

    https://www.fmcsa.dot.gov/faq/what-are-hearing-requirements-cmv-drivers


  • Arkadaslar CDL ehliyeti aldiginizda tir kullansanizda kullanmasanizda tir soforu olarak, uzman sofor olarak muamele gorursunuz. Trafik ile ilgili mahkemelik olacaginiz her durumda alacaginiz cezalarin 2 ila 10 kat belkide daha fazla artacagini bilin.


  • Kadin sofor olayina gelince bu isin kadini erkegi yok. Ben su anda Schneider firmasi ile calismaya baslama asamasindayim. Dallas'daki merkezlerinde egitim aliyorum. Burada bir cok kadin sofor ile karsilasiyorum. Soforleri gordukce bunlar bu tirlari nasil kullaniyor dedigim bile oluyor. 1.50m civari boyu olan kadinlar 200 kilo civari belki de daha fazla kilolu erkekler. Istedikten sonra yapilamayacak birsey degil.

    Bu arada burada aldigim egitimi gorunce kursta sadece sinavlari gecmemize yetecek kadar egitim verdiklerini anladim. Bu egitim kesinlikle yola cikip tir surmemize yetecek bir egitim degilmis. Oklahama'dan gelen bir ablamiz var kendisi 52 yasinda ve orada aldigi egitimden bahsetti bizimki ile karsilastirilinca cok cok iyi bir egitim almis.

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    @tmg tır parklarında yada çevrende usta tırcılar varsa onlara sorunca yazdığın cümlenin haklı oluşunu anlayacaksın shneider firması sürücüleri katil olarak bilinir çünkü dediğin gibi eğitim az çalışmaları ağırdır sürekli kaza yaparlar yada tırı kışın yoldan çıkarırlar


  • @tmg sonsuz tskler 🙏🏼🎗


  • @tmg, içinde söyledi: Amerika'da Tır Şoförlüğü?

    Rica ederim. Gozlukle veya lens ile gorusunun en az 20/40 olmasi gerekiyor.

    bu 20/40 ne anlama geliyor peki? gözlük derecemin bu oran altında kalıp kalmadığını nasıl öğrenirim? -4,25 dercem


  • @ayvalik10, içinde söyledi: Amerika'da Tır Şoförlüğü?

    @tmg tır parklarında yada çevrende usta tırcılar varsa onlara sorunca yazdığın cümlenin haklı oluşunu anlayacaksın shneider firması sürücüleri katil olarak bilinir çünkü dediğin gibi eğitim az çalışmaları ağırdır sürekli kaza yaparlar yada tırı kışın yoldan çıkarırlar

    Hocam bak terslemek istemiyorum ancak zorluyorsun harbiden. Bu bilgiyi nereden aldin bilmiyorum ama Schneider'da verilen egitimin gayet iyi oldugunu soyleyebilirim. Bilip bilmeden nasil salliyorsun anlamis degilim. Eger firmanin bilgileri gormek istersen asagidaki siteden kontrol edebilirsin. Yollarda 10.884 tiri, 12.239 soforu olan bir firmadan bahsediyorsun. Tecrubesiz sofore 3 hafta kendisi egitim vermeden hicbir soforu yola cikarmiyorlar ve verdikleri egitimi ben yasiyorum. Adam Turkiye'den salliyor. Hay Allah'im ya!

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    @tmg ben hiçbir zaman sallamam herşeyi ispat ederim 96 yılından beri amcam amerika da 15 yıllık tırcı aynı zamand benim hakkımda hiçbir şey bilmiyorsun tır da yayın yapan youtuber videolarından sana yazarım dakikalarını


  • @ayvalik10, içinde söyledi: Amerika'da Tır Şoförlüğü?

    @tmg ben hiçbir zaman sallamam herşeyi ispat ederim 96 yılından beri amcam amerika da 15 yıllık tırcı aynı zamand benim hakkımda hiçbir şey bilmiyorsun tır da yayın yapan youtuber videolarından sana yazarım dakikalarını

    Hala bos konusuyorsun, banane amcanin kac yildir burada oldugundan, kac yildir tirci oldugundan. Ben sana diyorum ki ben icindeyim, yasiyorum. Anliyabiliyor musun? Adamlar tiri kullanacak kisinin bu tiri kullanabileceginden emin olmadan kimseye tir vermiyorlar diyorum. Sen bana amcam Amerika da diyorsun. Ben sana diyorum ki ben yasiyorum, sen bana ama youtube'daki tircilar oyle diyor diyorsun. Bos konusuyorsun. Yapma.


  • @muse, içinde söyledi: Amerika'da Tır Şoförlüğü?

    @tmg, içinde söyledi: Amerika'da Tır Şoförlüğü?

    Rica ederim. Gozlukle veya lens ile gorusunun en az 20/40 olmasi gerekiyor.

    bu 20/40 ne anlama geliyor peki? gözlük derecemin bu oran altında kalıp kalmadığını nasıl öğrenirim? -4,25 dercem

    Size 20/40 görüş teşhisi konulursa bu, 20 feette – yalnızca normal görüşe sahip bir kişinin 40 feette gördüğü ayrıntıları görebileceğiniz anlamına gelir. Tersine, 20/10 görüşe sahipseniz, 20 feette çoğu insanın sadece 10 feette görebildiğini açıkça görebilirsiniz. diyor Google.

    Bu da kanun, kisaca gozluk yada lens ile bu sarti karsilayabiliyorsaniz ehliyeti alabilirsiniz.

    Eyalet ve federal yasalar, ticari araç sürücülerinin ticari sürücü belgesine (CDL) sahip olmasını gerektirir. Bu gereklilik, brüt araç ağırlığı 26.000 poundun üzerinde olan herhangi bir aracın, otobüslerin ve tehlikeli madde taşıyan araçların sürücüleri için geçerlidir. Federal düzenlemelere göre (49 CFR § 391.41) bir CDL elde etmek için bir kişinin normalde Snellen testiyle ölçüldüğü üzere her bir gözünde 20/40 görüşe sahip olması gerekir. Bir kişi, düzeltilmemiş görüşü bu standardı karşılamıyorsa, gözlük gibi düzeltici lenslerle bu gereksinimi karşılayabilir. Kişi ayrıca her bir gözünde en az 70 derecelik bir görüş alanına sahip olmalıdır (yani tünel görüşünden muzdarip olamaz). Son olarak, kişi kırmızı, yeşil ve sarı trafik sinyallerini ayırt edebilmelidir. Federal yönetmelikler (49 CFR § 391.41) ayrıca bir CDL için diğer fiziksel nitelikleri de belirler.

    CGS § 14-44f uyarınca, Devlet Motorlu Araçlar Bakanlığı, güvenli bir şekilde araç kullanma yeteneğini etkileyen fiziksel veya psiko-davranışsal bir bozukluğu olan bir kişiye bir CDL veremez. Departman, kararlarını verirken federal düzenlemelerdeki standartlara uymalıdır. Eyalet standartları ayrıca bir sürücünün düzeltilmemiş veya düzeltici lenslerle 20/40 görüşe sahip olmasını gerektirir.

    Kişi, belirli koşullar altında CDL vizyonundan ve diğer fiziksel gereksinimlerden feragat edebilir. Departmanların Web Sitesi http://dmvct.org/cvsmed.htm bir feragat alma sürecini açıklar.


  • @tmg @ayvalik10 swift ile sizin firmayi karistiriyor muhtemelen. youtube videolarinda sadece swift soforleri icin olusturulmus icerikler var


  • @ceku, içinde söyledi: Amerika'da Tır Şoförlüğü?

    @tmg @ayvalik10 swift ile sizin firmayi karistiriyor muhtemelen. youtube videolarinda sadece swift soforleri icin olusturulmus icerikler var

    Evet tahmin ediyorum. Swift de kotu bir firma degil aslinda ama sofor aliminda daha esnek davraniyorlar. Birde nedense swift'e karsi bir karalama kampanyasi var gibi facebook gruplarindan ve tir forumlarindan gordugum kadariyla. Adamlari uzaktan kontrol edemiyorsun ki, adam tiri altina aldiktan sonra ucak pilotu kesiliyor firma ne yapsin.


  • @tmg bu açıklayıcı cevap için teşekkür ederim.

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    artık iş ilanları yazarak çizerek olmuyor en kestirme yöntemi


  • Bizim zamanımızda buralar dutluktu ve kardeş kardeş geçinir, kavga etmezdik ☺

    Yeni kuralların içeriğini tam olarak bilmiyorum. Fakat okulların fiyatlarının 2 katına çıkacağından eminim. Değişen kurallar daha çok okullara yönelikmis, bugün truck schooldaki asistan hanım böyle belirtti. Bir de istenen training saatleri uzatılmış sanırım. Bir kaç bir şey sayıkladı. Neyse 🥶

    Geçen sefer dmv’nin cdl permit iptalinden bahsetmiştim. Expration date yaklaşması ve evlilikten dolayı soyadımı update etmem gerektiğinden DL değiştirmem gerekiyordu. Fakat dmv bana,” eğer renew yapmak istiyorsan Cdl permit iptal etmek zorundayız.” Dedi. Bu saçmalığı anlayamadım. 3 defa dmv’ye gitmiştim ve her defasından iptal etmeleri gerektiğini, yoksa renew yapamayacaklarini belirterek, cümleleri it’s up to you diyerek bitirdiler 🥶son 2 haftadir, defalarca telefonda görüştüm, yetmedi ayrı bir departman olan cdl center ile ayrıca görüştüm. Yetmedi Dmv center SAN Francisco ve FMCSA’ya email ve aramak suretiyle defalarca rahatsızlık verdim. Aldığım cevaplar sadece şunlardı: “ We dont know why “

    Sadece NMVB’den executive director, Dmv’nin bu Cdl iptal etme konusunda yetki sahibi olmadığını ve ısrarla cdl departmanı aramamı belirtti. Fakat cdl Department çalışanları yaptıkları işten bi haber olduklarından hep cvplar olumsuzdu. Dedikleri tek şey” gönüllü olarak class AA’dan class C’te geçmişim. Yapacak bir şey yokmuş ve tekrar sınav parası ödeyip tekrar sınava girecekmişim. “ ben gönüllü olarak cdl permit iptali yapmadım, Class C ehliyetimi bir kaç gün içinde süresi biteceğinden ve de soyismi güncellemek adına yenilemek zorundaydım ve mecburen başka çarem olmadığından iptal edin demiştim.

    Bugün dmvye bizzat gittim, iptal olan permit ile birlikte. Yine aynı şeyi söylediler. Bulunduğum gişe başka bir gişeye yönlendirdi. Sağolsun teyze ilgiliydi. Çok uğraştı. Sadece 40 dksini bana vermiştir. Gitti geldi gitti geldi, yetmedi manager geldi, birlikte bir form doldurdular. Manager dedi “ su an yaptığımız şey sadece bir defaya mahsus. Normalde renew yaparken bu permitin suresini uzatabilirdin. Bir daha olursa direkt beni bul” dedi. Ona da belirttiğim gibi , “ cdl permit iptal eden bayan çalışan bana class C icin bir yıl uzatma verebilirim demişti, cdl permit icin degil. O şekilde belirtmiş olsa zaten bu kadar sıkıntı çekmezdim.

    Velhasıl, sınava tekrar girmeden ve ücret ödemeden permiti geri aldım, şükürler olsun.

    Basınıza böyle bir şey gelirse, özellikle California’da, aklınızda bulunsun da hakkınızı arayın diye uzun uzun yazdım.


  • @tugba, içinde söyledi: Amerika'da Tır Şoförlüğü?

    Bizim zamanımızda buralar dutluktu ve kardeş kardeş geçinir, kavga etmezdik ☺

    Yeni kuralların içeriğini tam olarak bilmiyorum. Fakat okulların fiyatlarının 2 katına çıkacağından eminim. Değişen kurallar daha çok okullara yönelikmis, bugün truck schooldaki asistan hanım böyle belirtti. Bir de istenen training saatleri uzatılmış sanırım. Bir kaç bir şey sayıkladı. Neyse 🥶

    Geçen sefer dmv’nin cdl permit iptalinden bahsetmiştim. Expration date yaklaşması ve evlilikten dolayı soyadımı update etmem gerektiğinden DL değiştirmem gerekiyordu. Fakat dmv bana,” eğer renew yapmak istiyorsan Cdl permit iptal etmek zorundayız.” Dedi. Bu saçmalığı anlayamadım. 3 defa dmv’ye gitmiştim ve her defasından iptal etmeleri gerektiğini, yoksa renew yapamayacaklarini belirterek, cümleleri it’s up to you diyerek bitirdiler 🥶son 2 haftadir, defalarca telefonda görüştüm, yetmedi ayrı bir departman olan cdl center ile ayrıca görüştüm. Yetmedi Dmv center SAN Francisco ve FMCSA’ya email ve aramak suretiyle defalarca rahatsızlık verdim. Aldığım cevaplar sadece şunlardı: “ We dont know why “

    Sadece NMVB’den executive director, Dmv’nin bu Cdl iptal etme konusunda yetki sahibi olmadığını ve ısrarla cdl departmanı aramamı belirtti. Fakat cdl Department çalışanları yaptıkları işten bi haber olduklarından hep cvplar olumsuzdu. Dedikleri tek şey” gönüllü olarak class AA’dan class C’te geçmişim. Yapacak bir şey yokmuş ve tekrar sınav parası ödeyip tekrar sınava girecekmişim. “ ben gönüllü olarak cdl permit iptali yapmadım, Class C ehliyetimi bir kaç gün içinde süresi biteceğinden ve de soyismi güncellemek adına yenilemek zorundaydım ve mecburen başka çarem olmadığından iptal edin demiştim.

    Bugün dmvye bizzat gittim, iptal olan permit ile birlikte. Yine aynı şeyi söylediler. Bulunduğum gişe başka bir gişeye yönlendirdi. Sağolsun teyze ilgiliydi. Çok uğraştı. Sadece 40 dksini bana vermiştir. Gitti geldi gitti geldi, yetmedi manager geldi, birlikte bir form doldurdular. Manager dedi “ su an yaptığımız şey sadece bir defaya mahsus. Normalde renew yaparken bu permitin suresini uzatabilirdin. Bir daha olursa direkt beni bul” dedi. Ona da belirttiğim gibi , “ cdl permit iptal eden bayan çalışan bana class C icin bir yıl uzatma verebilirim demişti, cdl permit icin degil. O şekilde belirtmiş olsa zaten bu kadar sıkıntı çekmezdim.

    Velhasıl, sınava tekrar girmeden ve ücret ödemeden permiti geri aldım, şükürler olsun.

    Basınıza böyle bir şey gelirse, özellikle California’da, aklınızda bulunsun da hakkınızı arayın diye uzun uzun yazdım.

    Burada sizin anlamadiginiz bir sey var. CDL basvurusu yapip permit aldiginizda artik Class C diye bir ehliyetiniz kalmiyor. Artik siz CDL A ehliyeti sahibisiniz. Eger bir degisiklik yapilacak ise bu ehliyet uzerinde yapilacakti. Siz CDL permitiniz varken gidip Class C ehliyetimi yenilemek istiyorum derseniz CDL A hakkinizdan vazgectiginiz dusunulerek size yeniden Class C verirler. Bende memurlarin yerinde olsam aynisini yapardim.


Benzer Başlıklar

Forum kurallarına uymayan veya forum düzenine aykırı davranan üyeler uyarılmadan forumdan çıkarılabilirler. Özellikle gereksiz yeni başlık oluşturacakların dikkatine!

86
Çevrimiçi

40.7k
Kullanıcı

4.4k
Konu

424.0k
İleti


| | | |

Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum