• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. toprock
    3. En İyi
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    T
    • Profil
    • Takip Edilenler 1
    • Takipçiler 3
    • Konu 4
    • İleti 80
    • En İyi 36
    • Tartışmalı 2
    • Gruplar 0

    toprock tarafından gönderilen en iyi iletiler

    • Green Card ile ABD'ye giriş yapmadan ev kiralamak/adres belirlemek

      Selamlar,
      Malumunuz DS-260 formu için Green Card'ın yollanacağı adresimizi belirtmemiz gerekiyor.
      Bence, burada aslında olması gereken, ABD'ye girişten sonra maksimum 1 ay içinde GC gönderilecek adresin ilgili bürolara bildirilmesi olmalı.

      Evet, mülakat tarihimiz belirlendi ve evrak toplama sürecine başladık. Bu arada daha önce gönderdiğimiz DS-260 formunu da açtırıp GC gönderilmesi gereken adresimizi "mülakata girmeden önce" belirtmemiz gerekiyor.

      Bu konuda nasıl bir yol izleyebiliriz ? Tecrübeli arkadaşlardan sonraki dönem kazananları için çözüm önerilerini rica ediyoruz.

      Benim aklıma gelen 2 konu var,
      1- AIRBNB'den 2-3 ay kiralama (gittiğimiz adreste GC gelene kadar kalmak postada yaşanabilecek aksaklıkları engelleyecektir)
      2- İnternet üzerinden, beğendiğimiz tutmak istediğimiz apartman ya da house artık her neyse bununla ilgili yetkiliye mail yoluyla ulaşıp, evi kiralama için mücadele etmek. (önceden evi bağlama gibi bir durum söz konusu ki imkansıza yakındır sanırım)

      Ne yapabiliriz ? Çözüm önerileriniz nelerdir ?

      Soru: Hiç mi tanıdığınız yok
      Cevap: Yok

      Emlak içinde yayımlandı
      T
      toprock
    • Austin Texas'da Apartman Dairesi ve İçinde Tshirt Baskı Techizatı Olan Ev / İşletme İlanı

      Yeni gelecek bir aileyle anlaştık.
      Yazan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

      İlan ve Duyuru içinde yayımlandı
      T
      toprock
    • RE: DV2019 bekleme odası

      @smesut
      X bankasından Y bankasına transfer olurken 2 ay ihbar sürem vardı. O iki ay ne hissediyorsam şu anda da aynı şeyleri hissediyorum. İşime konsantre olamıyorum, yatarken, kalkarken, yemek yerken, araba kullanırken.. Aman allahım, her saniye aklımızda. Eşim ve ben göz göze geldiğimizde mutluluğumuzu gözlerimizde görebiliyoruz.

      21412341 adet youtube videosu izlemişizdir. Amerika'ya göçen Türklerin VLOG'larını takip ediyoruz.
      geriye dönüp bakıyoruz ki daha 15 gün olmuş. @smesut geçmez abi zaman, mümkün değil 🙂
      DS-260'ı doldurmak istiyoruz, ama adres bilgilerimizi toparlamaya çalışıyoruz hala. Nüfus dairesi 2007 yılından sonraki adresleri gösterir bir belge verdi bize. Ama Üniversitede 4 yıl hangi adreslerde kaldık teknik olarak bunu hatırlamamız imkansıza yakın olduğu için endişelenip formu doldurmuyoruz.
      (ikametimizi üniversitede kaldığımız yerlere hiç almamıştık. Hep baba evindeydi ikametimiz)

      @smesut verdiğiniz bilgiler çok kıymetli.
      Amerika'ya gittiğimizde çocuğumuz 3. sınıf yaşına gelmiş olacak. Yani ilkokul 3. sınıf eğitimine orada başlayacak. Tabii ki her zaman öncelik onun.
      Eyalet işinde de Houston'ı gösteriyor oklar. bilemedim. Sizin bir tavsiyeniz var mı ?

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      T
      toprock
    • RE: DV2019 bekleme odası

      @strangereister ve @crazycells
      Çok teşekkürler geri dönüşleriniz için.
      Ekim ayında Bulgaristana gideceğiz. O arada da adli sicil belgesini "arşiv kayıtlı" olarak temin edeyim.

      Genel olarak bu formla ilgili anladığım şu. İstenen bilgileri maksimum doğruluk ve iyi niyetle doldurmak. Sahte bilgilerle yanıltıcı olmamak.
      Hata olabilir ama yalan olmamalı gibi anlıyorum.

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      T
      toprock
    • RE: DV2019 bekleme odası

      @smesut Aynen sizinde belirttiğiniz eyaletleri düşündük bizde.
      1- Houston
      2- North Carolina
      3- Florida
      4- New Jersey

      Zillow.com sitesinde okul puanına göre filtreleme yapabiliyoruz. Trulia.com'dan da suç haritasına bakarak maksimum faydayı sağlayabiliriz diye düşünüyorum.
      Özellikle ilk mesajınızdaki tavsiyelerinizi dikkate alacağım, çok güzel bilgiler bunlar. Bu forumu, youtube vloglarını hatim ederim herhalde gidene kadar.

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      T
      toprock
    • RE: Austin Texas'da Apartman Dairesi ve İçinde Tshirt Baskı Techizatı Olan Ev / İşletme İlanı

      Selamlar. DTF baski kullaniyorum.

      İlan ve Duyuru içinde yayımlandı
      T
      toprock
    • RE: ABD'de Yeni Araba Alirken Dikkat Edilmesi Gerekenler

      Araç kredisi ile ilgili de CARMAX'in internet sitesinde faiz oranları şu şekilde sıralanmış;
      Faiz oranları hk daha detay bilgi var mı ?

      Credit Rating
      CHALLENGED 14-24%
      FAIR 8-18%
      GOOD 5-10%
      VERY GOOD 4-6%
      EXCELLENT 3.45-4.5%

      Ehliyet ve Araba içinde yayımlandı
      T
      toprock
    • RE: Absürd, Detaycı, Obsesif, Cevaplanması Şart Olmayan Ama Kimine Göre Cevabı Önemli Sorular

      @damladav Amerika'ya ilk giriş: 21.05.2018 - Seattle, WA
      Hangi ara gittiniz, hangi ara bu kadar kaynaştınız komşularla 😃

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      T
      toprock
    • RE: DV2019 bekleme odası

      @gözde
      Teşekkürler tekrar

      Bu iki soru ile ilgili bilginiz var mı ?

      1- başvurumuzu aşağıdaki görsele göre doğru yapmış mıyız ?

      2- eşim değil ancak ben renk körü ve hepatit b taşıyıcıyım (allah kahretmesin beni 🙂 ) Bu durum GC için bir engel teşkil eder mi?

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      T
      toprock
    • RE: ABD Vatandaşı ve Göçmen yakınlarının B1/B2 vize başvuruları

      @crazycells Yani nasıl yazdıysam, kendi yazdığımı kendim anlamadım 😃 (cepten yazmıştım, hep yanlış harflere basmışım)
      inceliyorum diğer konuyu.

      Ziyaretçi ve Turist Vizeleri (B1/B2 ve C) içinde yayımlandı
      T
      toprock
    • RE: Amerika'da sıfır model araba almak

      @knnrn Faiz orani 3.9 uzerinden hesaplandi ama faiz oranini 10 desekte zaten aylik 100 dolar farkediyor.
      Sizin dedigini ek paket isi mantikli

      @FreeWoRLD sigorta isini katmadim cunku o zaten ikinci el aldiginiz aracta da olacak

      Ehliyet ve Araba içinde yayımlandı
      T
      toprock
    • RE: Absürd, Detaycı, Obsesif, Cevaplanması Şart Olmayan Ama Kimine Göre Cevabı Önemli Sorular

      @caglaror
      Bu konuyu açtığın için teşekkür ederim. Tam benlik. 21315 tane absürd soru sorabilirim 🙂
      Mesela şeyi merak ediyorum. Amerikalı yan komşunuzla muhabbetiniz nasıl ?
      -Türkiye'deki çay kahve muhabbetini, o sıcaklığı bulabiliyor musunuz ?
      -Google Maps'ten sokaklara falan bakıyorum, çocukların oyun oynayabileceği parklara pek denk gelmiyorum. (Her evin bahçesi bir park evet ama, yine de park parktır)
      Bu çocuklar mahalle arkadaşlarıyla nerede oynuyorlar, oyun oynuyorlar mı ?

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      T
      toprock
    • RE: DV2019 bekleme odası

      Arkadaşlar merhaba;
      DS260 formu ile ilgili bir kaç soru sormak istiyorum.

      Durum:
      2019 Green kart talihlisi eşim Bulgaristan doğumlu. 1990 yılında Özal'ın kapıları açması ile beraber Türkiye'ye göç etmişler. 9 yaşından bu yana Türkiye'de yaşıyor.
      Eşim ve çocuğum şu an hem Türk hem de Bulgaristan vatandaşı. Benim de 2018 yılı sonuna kadar geçerli olan Oturum (TR'deki mavikart gibi) kartım var.
      Eşimin Bulgaristandaki ismi ve soyismi Bulgaristan vatandaşlığını alana kadar """XXXX YYYY ZZZZ""" idi. Bulgaristan vatandaşlığını alınca ismi """XXXX YYYY benimsoyadım""" şeklinde değişti. (yani Bulgaristan'da2016 yılı öncesine kadar geçerli olan soyismi 2016 yılında vatandaşlığı alınca değişti)

      Sorular:
      1- Geçmiş kimlik bilgileri bölümüne toplamda 4 isim mi yazmam gerekiyor ? (Bulgaristan'dakigeçmiş ve güncel soyadı + Türkiye'deki evlenmeden önceki soyadı + şimdiki soyadı) (bence sadece TR'deki bilgilerini yazacağız. Dolayısıyla evlilik öncesi ve sonraki kimlik bilgisi)
      2- 16 Yaşından sonraki adresleri nokta atış hatırlamıyoruz. Geçmiş adreslerimizi görebileceğimiz bir sistemimiz var mı ? (böyle bir sistem yok. Hatırladıklarımızı yazsak yeterli)
      3- Personel 2 bölümünde bulunan uyruk kısmını TURKEY mi seçmeliyiz? (bence evet)
      4- Eşimin Bulgaristan'daki baba adı YYYY, Türkiye'deki baba FFFF aile bilgileri kısmında baba adı bölümüne FFFF mi yazmalıyız ?(bence FFFF yazmalıyız)

      Dökümanlar ile alakalı;
      1- Evrak listesinde bulunan Pasaportları teslim ederken Bulgaristan pasaportlarını da ekleyelim mi ? (bence hayır)
      2- Adli sicil belgesi arşiv kayıtlı alınacak ancak, eşimin 9 yaşından önce TR'de kaydı olmadığı için 9 yaş öncesini Bulgaristandan isteyelim mi ? (bence hayır)

      Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim.
      Bu formdan dolayı elenmek istemiyoruz. Psikopat gibi saçma sapan sorularım için kusuruma bakmayın.

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      T
      toprock
    • RE: [Arşiv] DV2019 (2019 Green Card Lotosu) Asamalari

      @crazycells Süper haber.
      Yerimizde duramıyoruz. Bu 1 yıl nasıl geçecek

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      T
      toprock
    • Amerika'da sıfır model araba almak

      Merhaba,
      Amerika'da ikinci el araba almak başlığı var ama sıfır araç ile ilgili bir başlık olmayınca açmak istedim.
      ABD'de ikinci el arabanın, Türkiye'deki gibi şans ve kazıklanmama mücadelesi arasında geçtiğini paylaşımlardan gördük.
      Belki ABD'ye giden dostlar sıfır araç konusunda yönlendirilebilir.
      Benim okuduğum ve gördüğüm kadarı ile sıfır araç alırken kredi skorunun çok bir önemi kalmıyor. (belki faiz oranını etkileyebilir)

      Örneğin,
      VW ATLAS MODELİ için baktığımızda 36-37bin USD toplam bedeli. Aylık ödemeleri de (60 ay vadeli) 600-700 dolar gibi bir rakam çıkıyor. Ödenmesi gereken peşinatın 1000 USD olarak belirtildiği durumlar için bu rakam.

      Yukardaki rakamlar VW GOLF DSG 2018 model için ödemeler 360-400 dolara geliyor.

      Benim gördüğüm kadarı ile ikinci el şansını zorlamaktansa sıfır araç almak çok mantıklı gibi.
      Tabi sıfır araç alımı yapmış, @knnrn, @googlegibiherif ve ikinci el araç uzmanı @semavi nin buradaki fikirleri de çok önemli.

      Ehliyet ve Araba içinde yayımlandı
      T
      toprock
    • RE: Amerikan Ölçü Birimleri

      Peki neden ?
      Dünyada genel geçer ölçü birimleri dururken neden farklı birimleri kullanmışlar ki ?
      Tarihini araştırmadım gerçi ama, tüm dünyanın tek ölçü birimi kullanmamasının bir tane mantıklı nedeni olacağını düşünmüyorum.
      Hayır, mesela 1 LB 500 gr olsa yine tamam. Birbirine çevirirken kafadan hesaplama olanaksız. Hep yaklaşık değerleri bulabiliyoruz. "1 pound yarım kilo gibi."

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      T
      toprock
    • RE: DV2019 bekleme odası

      @axuahmet87 benim bildiğim kadarıyla adli sicil belgesine gerek olmayan ülkeler arasında Bulgaristan.

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      T
      toprock
    • RE: İlkokul veya ortaokul'a kayıt yaptıracaklara tavsiyeler

      Arkadaslar merhaba.
      Okul seciminde ozellikle nelere dikkat etmeliyiz? Okul puani hersey mi? Hispanic yogunlugu sikintili mi? Asyalilarin yogun oldugu okullari mi tercih edelim?

      K-12 ve Lise Eğitimi içinde yayımlandı
      T
      toprock
    • RE: [Arşiv] DV2019 (2019 Green Card Lotosu) Asamalari

      Kendi soruma kendim cevap vermeye calisiyorum ki sizi bunaltmayayim. Siz verdigim cevap dogru ise begen butonuna tiklamaniz yeterli olur 😂

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      T
      toprock
    • RE: Absürd, Detaycı, Obsesif, Cevaplanması Şart Olmayan Ama Kimine Göre Cevabı Önemli Sorular

      @tissi Teşekkürler. Aslında böyle büyük parklardan çok, Türkiye'deki mahalle parkları gibi her mahallede bulunan parklardan bahsetmiştim. Google maps'te "park" diye aratınca evet çok fazla çıkıyor. Heyecanlanıyoruz buradan bunlara bakınca. umarım bir an evvel geliriz oralara da çocuğumuzun bu parklarda koştuğunu görebiliriz

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      T
      toprock
    • 1
    • 2
    • 1 / 2