Amerikan Halkı geleneksel ve tutucu yapıdadır. Oturmuş bir yapıda veya kelimede fazla değişiklik yapmaz. Turkey den vazgeçmezler . Bazıları Türkiye konusunda hoplasa da zıplasa da onlar eski haliyle kullanmaya devam eder.
-
@paramedik Merhaba, daha önce seyahat amaçlı 3 kez ABD ziyaretim oldu. Sadece New York gezecekseniz araba kiralamanıza gerek yok, Manhattan da arabayla gezmek imkansız zaten, hem trafik çok yoğun, hem de otoparklar çok pahalı. New York un 24 saat çalışan harika bir metro sistemi var, metroyla gidemeyeceğiniz hiçbir yer yok.
Şehirler arası ulaşım da ise araba kiralamak şart. Toplu taşıma imkanları az ve pahalı, araç kirası 2 kişi toplu taşımayı kullanmaktan daha hesaplı oluyor.
New York da gezilecek yerlerin çoğu Manhattan adasında, çoğu yeri yürüyerek bile gezebilirsiniz. Vaktiniz olursa bir gün de Brooklyn tarafına geçin, özellikle Bushwicks tarafını çok seviyorum ben, bütün mahalle grafilerle boyanmış, tam bir hipster bölgesi. Dumbo, Brooklyn Köprüsü, Greenwich Bölgesi, Grand Central Terminal, Times Meydanı (özellikle gece görün), Central Park mutlaka görün. Bir gün batımını Rockefeller Center'a çıkıp (mutlaka önceden web sayfasından biletinizi alın) oradan izleyin muhteşem Manhattan manzarasını. -
-
@MySea bir de %200'u gorsunler
-
Çok önemli ve geleceğimizde bazı gelişmelerin yapı taşı olabileceğine inandığım bir icat. Hayattaki en büyük yardımcımız mı olur yoksa sonumuzu mu getirir bilemiyorum ama ehemmiyetinin artarak devam edeceğini ve gelecek günlerde yaygınlaşacağına inanıyorum.
-
@Sabri-FT no problem 🙂
-
.....2019 turkiye tatilimizde sonradan kucuk kizimda geldi,hadi git biraz turk parasi ver yerine dolar al deyip ,dovizciye gonderdik,12,000 tl verip 2000 dolar aliyor,yahu bu nasil is boyle bavul dolusu lira verdik,cuzdani kabartmiyacak usa dolari aldik dedi....
....ulkenin saglam bir ekonomisi olmayinca paramizda devamli deger kaybediyor, gecenlerde yine internet haberlerinde gormustum,isvecdenmi yoksa isvicredenmi tonlarca altin alinmis,yazanda tl deger kaybettigi icin hukumet altin aliyor yazm is veya yorum yapmis.
-
Şub 21 / World & Nation
New Biden policy limits asylum access at the southern border New Biden policy limits asylum access at the southern border
The policy is being unveiled ahead of the expected end in May of Title 42, a Trump-era policy that allows border agents to quickly turn back migrants.
-
@Sharm, içinde söyledi: (B1/B2) Ziyaretçi Vize Mülakat Deneyimleri
Bağlaç olan ki ayrı yazılır: bilmem ki, demek ki, kaldı ki vb.
Türk dili, dillerin en zenginlerindendir; yeter ki bu dil, şuurla işlensin. (Atatürk)
Geçmiş zaman olur ki hayali cihan değer.
Birkaç örnekte ki bağlacı kalıplaşmış olduğu için bitişik yazılır: belki, çünkü, hâlbuki, mademki, meğerki, oysaki, sanki. Bu örneklerden çünkü sözünde ek aynı zamanda küçük ünlü uyumuna uymuştur.
Şüphe ve pekiştirme göreviyle kullanılan ki sözü de ayrı yazılır: Ders bitti, zil çaldı mı ki? Seni öyle göreceğim geldi ki.
Oca 11, 2013İlgi Zamiri ki, ki Bağlacı, ki Yapım eki | Türk Dili ve Edebiyatı İlgi Zamiri ki, ki Bağlacı, ki Yapım eki | Türk Dili ve Edebiyatı
Türkçede "ki" ve imlası: İlgi Zamiri ki, ki Bağlacı, ki Yapım eki örnekleri özellikleri imlası örnek cümleler hakkında bilgi.
Cok tesekkur ederim sayın @Sharm bundan sonra yazmış olduğum her iletiye bu şekilde yönlendirmeler yaparsanız çok sevinirim sanırım burda temel amaç Türk dilini doğru kullanabilmek 🤷♂️
İletiyi de güncelledim bilginize
Sevgiler.. -
-
-
Bu yaşıma kadar hiçbir yeni yıl için hedef koymamıştım ama 2023 için çok çok büyük hedeflerim var.
Öncelikle 4 kişilik ailem için olan hedeflerimi, dileklerimi yazmak istiyorum. Herkesin de ilk aklına geldiği gibi sağlıklı, huzurlu, mutlu bir yıl olmasını diliyorum.
Artık gemileri yaktık bu sene içinde öyle ya da böyle Amerika’da yaşamaya başlamak istiyoruz. Büyük bir bilinmezin içine bunca yıllık hayatımızı, ailemizi, eğitim aldığımız mesleğimizi kısacası bütün konfor alanımızı bırakıp gitmek istiyoruz. Ama bütün bunlara rağmen umudum çok büyük ve korkum daha az, eşimle birlik olduktan sonra ve sağlığımız yerinde olduğu sürece altından kalkamayacağımız şey yok. Başlangıçlar tabiki zor olacak ama sonu da güzel olacak buna kalpten inanıyorum 🙏🏻Diğer bir dileğim de ülkem için insanların gözünün açıldığı, artık yanlışlara dur denildiği, haksızlıkların bittiği ve Cumhuriyetimin 100. yılının coşkuyla hakettiği gibi kutlandığı aydınlık bir yıl diliyorum.
Son olarak da Dünya’da savaşların bittiği, kimsenin açlıktan susuzluktan sefil olmadığı bir sene olsun 2023🙏🏻🙏🏻🙏🏻
Umarım 2024e girerken bu başlığa bakar ve dileklerimizin en azından büyük kısmının gerçekleştiğini görürüz hepimiz 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
-
Ulusların Düşüşü - Daron Acemoğlu & James A. Robinson
Dar Koridor - Daron Acemoğlu & James A. Robinson -
@Erkand
houstondakiler için video -
@Programmer çok teşekkür ederim cevabınız için
-
köpeklerim kaçmiş, kamyonum bozulmuş,politikacılar paso yalan söylüyo. manitam aldatmiş, patronum işten kovmus. bu dunyada guvenecegim sey bir elimin parmak sayısını gecmez. uzun boyunlu şişede soguk bira hiç gonlumu incitmedi XD manitalara boş yere sacılan savılan pırlanta yuzukler veya kötü futbol takımları gibi beni oymadı. süper
-
bugün 24 kasım diğer özel günler de sadece kutlamak için kutlayanların mesajlarını haberler de televizyonlarda sosyal medya da göreceğiz. En başta ki kişinin 24 kasım dışında bir öğretmene verdiği değer saygı ancak bugün göreceksiniz bu aynı zat öğretmenleri sadece 24 kasım diye yüceltecek.
Öğretmen çiçek uzattı, Bakan Mahmut Özer kulağını kaşıdı
-
-
Solving Scarface
How the Law Finally Caught Up With Al CaponeIn the “roaring twenties,” he ruled an empire of crime in the Windy City: gambling, prostitution, bootlegging, bribery, narcotics trafficking, robbery, “protection” rackets, and murder. And it seemed that law enforcement couldn’t touch him.
The early Bureau would have been happy to join the fight to take Capone down. But we needed a federal crime to hang our case on—and the evidence to back it up.
In those days, racketeering laws weren’t what they are today. We didn’t have jurisdiction over prohibition violations; that fell to the Bureau of Prohibition. Even when it was widely rumored that Capone had ordered the brutal murders of seven gangland rivals in the infamous “St. Valentine’s Day Massacre,” we couldn’t get involved. Why? The killings weren’t a federal offense.
Then, in 1929, we got a break.
On February 27, Capone was subpoenaed at his winter home near Miami, Florida, to appear as a witness before a federal grand jury in Chicago on March 12 for a case involving a violation of prohibition laws.
Capone said he couldn’t make it. His excuse? He claimed he’d been laid up with broncho-pneumonia for six weeks and was in no shape to travel.
That’s when we got involved. We were asked by U.S. Attorneys to find out whether Capone was on the level. Our agents went to Florida and quickly found that Capone’s story didn’t hold water. When he was supposedly bedridden, Capone was out and about—going to the race tracks, taking trips to the Bahamas, even being questioned by local prosecutors. And by all accounts, his health was just fine.
On March 27—76 years ago Sunday—Capone was cited for contempt of court in Chicago and arrested in Florida. He was released on bond, but from there on, it was downhill for the notorious gangster:
Less than two months later, Capone was arrested in Philadelphia by local police for carrying concealed weapons and was sent to jail for a year.
When he was released in 1931, Capone was tried and convicted for the original contempt of court charge. A federal judge sentenced him to six months in prison.
In the meantime, federal Treasury agents had been gathering evidence that Capone had failed to pay his income taxes. Capone was convicted, and on October 24, 1931, was sentenced to 11 years in prison. When he finally got out of Alcatraz, Capone was too sick to carry on his life of crime. He died in 1947.
In the end, it took a team of federal, state, and local authorities to end Capone’s reign as underworld boss. Precisely the kind of partnerships that are needed today as well to defeat dangerous criminals and terrorists.
For more information: Check out our 2,400 pages worth of records on Capone | Take a look at the original 1931 Capone verdict on the National Archives website.
https://archives.fbi.gov/archives/news/stories/2005/march/capone_032805
-
Hala bu başlıktaki gibi düşünenler varmı acaba
TOGG - Yerli otomobil
-
Yerli ve milli aracımızı nasıl buldunuz? İtalyan Pininfarina firması tarafından tasarlanan, diğer tüm bileşenleri yüzde 100 milli olan araç bugun tanitildi.
-
@Edelweiss tasarımı aşırı hoşuma gitti.
Ayrıca vadelinen özellikleri (mesafe, şarj süresi vs) mükemmel. (Sedan versiyonu daha hoş bence)Markaların ve hatta ülkelerin tamamen veya kısmen elektrikli otomobile geçme planları yaptığı ve halen başlangıç aşamasında olan bu sektörde ülkemizin adım atması bence çok akıllıca. İçten yanmalı motorlar için geç kalınmıştı ve artık anlamı yoktu fakat elektrikli araçlar için tam zamanı. Umarım gerçekleşir ve ilerler.
-
İnceleme fırsatım olmadı sadece tasarım kısmı italyanlara ait diğer aksamlar aküler, yazılım ve motor vb... %100 yerli ise gerçekten çok güzel haber, uzun zamandır bu tür haberlere hep şüpheci bakan biriyim maalesef hayal kırıklıkları çok yaşadık, bu aracı ulaşılabilir bir fiyata trafikte görene kadar da şüphe duyacağım herhalde
İnşallah ülkemize hayırlı olur ve devamı gelir, sayın @FreeWoRLD gibi bencede tasarımı çok hoş gözüküyor -
Eğer sedan modeli bu ise ayrı bir güzel.
Volvo + Audi + Bentley esintileri yoğun -
@FreeWoRLD tasarım olarak çok modern durmuyormu?
Eğer mümkünse beklenen performans değerlerinde bu konuya yazarmısınız -
tasarım olarak göz hitap eden modern bir araç gerek estetik gerekse görünüm harika. yalnız yerli araç diye lanse edilen aracın hangi parçalarına kadar yerli ve milli sorulması gereken soru bu. bunu yazarken eleştiri olarak yazmıyorum tabikide Ülkemin güzel işlere imza atması güzel işler yapması beni mutlu eder ve gururlandırır lakin daha önceki yerli ve milli diye tanıtılan aracıda gördük. aracın performans ve maliyetide önemli bir etken
-
@Muhtaradana
Kesinlikle çok modern sayın @MuhtaradanaEğer aşağı kopyaladığım vadelilen özellikler gerçekleşirse ciddi bir piyasası olur.
Açıkçası donanımsal bilgilerin detaylarını veren bir açıklama sanki gerekliydi ama zamanla belki yayınlanır (batarya kapasitesi, ne kadar kapasite ile şarj edilebildiği vs). Çünkü bu tarz soru işaretleri ABD gibi hemen hemen her yerde Tesla’nın supercharger istasyonlarının olduğu bir ülkede bile insanları endişelendiriyor/ merak ettiriyor. Mesela Tesla model3 220V ile 10 saatte şarj oluyor. 110v ev elektriği ile 4 günde şarj oluyor.
Tüm ülkeye hızlı şarj istasyonu kurmak muhtemelen yeni bir araca yatırım yapmak kadar bir maliyet anlamına bile gelebilir.
"Türkiye’nin Otomobili"nin ön gösterim aracının tanıtımında konuşan TOGG CEO'su Karakaş, "200 ve 400 bg iki alternatif, arkadan itiş veya 4 çeker olacak. 500 km menzil ve 30 dakikanın altında şarj edilebilir olacak" dedi.
-
Cok sevindirici bir haber. iyi ki benden once bu haberi vermissin @Edelweiss elinize saglik. Savunma Sanayii'nde gelinen noktadan sonra bu gelisme beni hic sasirtmadi. Insallah bu sekilde devam eder. Ulkede ki tum karamsarliga ragmen iyi giden birseylerde var demek ki. Gelecekten umudu kesmeyelim.
-
@Oktay-İbiş
Neden İtalya'da tasarlandığına dair beni gayet tatmin eden bir yazı @FreeWoRLD️
️
️
Sonuna kadar okumak lazım neden İtalya'da tasarlandığını ve neden ilk prototipin İtalya'daki fabrikada üretildiği mantıklı olarak açıklamışlar
Ayrıca bataryanın %100 yerli olması beni çok sevindirdi, sadece bu araç için değil başka alanlarda bu bataryaların kullanılacağına eminim
TOGG CEO'SU: BATARYAYI SIFIRDAN ÜRETTİK
Toplantıda konuşan TOGG CEO'su Gürcan Karakaş şunları söyledi: "Dünyada oyunun kuralları değişiyor. Otomobil akıllı bir cihaza dönüşmekte. Projeye başlamadan önce 18 şirketi inceledik. Fikri mülkiyeti yüzde 100 bizim olan bir otomobilden bahsediyoruz. 15 yıl içinde 5 modelimiz olacak. Neden SUV'u seçtik? Dünyanın en büyük segmenti. Yüzde 95'i ithal olan bir segment. Markanın adlandırma sürecini önümüzdeki senenin ortasında tamamlamayı düşünüyoruz. 200 ve 400 bg iki alternatif, arkadan itiş veya 4 çeker olacak. 500 km menzil ve 30 dakikanın altında şarj edilebilir olacak. Bataryasını sıfırdan geliştirdik. Aracın holografik asistanı var." -
@Muhtaradana Kesinlikle sevgili @Muhtaradana Neden prototip italya’da üretildi diye bir soru işareti olmaması gerekiyor.
Direk Türkiye’deyken bu işin içinde biri olarak söyleyebilirim ki zaten prototip üretimlerini seri hatlarda yapmak akılsızca bir hareket olurdu. Biz tüm prototip üretimlerini Bruneck İtalya lokasyonunda yaptırıyorduk kendi üreteceğimiz ürünleri.
Bir çok firmayada prototip gönderimleri yaptık.
Hatta işin ilginç tarafı, Türkiye’deyken çalıştığım firmada bir kaç sene evvel gizli tutulan ve Türkiye’nin elektrikli otomobil çalışmaları için bir prototip gönderimi yapmıştık. Muhtemelen bu proje içindi eğer başka denemeler olmadı ise. O yüzden ben ekstra bir heyecanlandım bu proje için:) -
Harika olmus 2017’de de Sangayda harika olmustu. Aku disinda yuzde yuz yerli olan neresi var ben aciklamada goremedim onu. “Uretime baslayana kadar yerli olacak” deniyorsa o baska. Bir de neden yurumedi o araba bugun? Yagmurdan diyorlar ama? Neyse hayirlisi olsun
-
@mhepekiz 2022 yılında seri üretim başladığında tüm parçalari Türkiye üretiyor olacakmış. Lansmandan sonra Erdoğan aracı kullandı:
-
Mustang mach e gibi olmus hatta piyasadaki mercedes dahil cogu aractan guzel duruyor.ama bu iste bir is var tankpalet fabrikasini belese verenler araba yaptirirmi
-
Su tanıtım videosunu da ekleyeyim konuya:
Suan piyasadaki çoğu elektrikli araçtan daha premium bir tasarıma sahip.
-
Sonu benzemesin inşallah
-
Eski bir otomobil dergicisi olarak (Auto Show) yanlış hatırlamıyorsam Mahindra (Hindistan), Pininfarina'yı 30 milyon Euro'ya satın almıştı. Bizim çöpe attığımız 40 milyon Euro üzerine buna ne kadar harcandı o da soru işareti. Şu anda TOGG grubunda üst düzeyde de iyi dostlarım var bu düşüncelerimi onlarla da paylaştım direkt olarak hatta bu sabah bile konuştum.
Hayırlısı olsun diyelim, anneannem derdi...
-
Hitlerin 1936 da yaptigi gibi brandasini acip yarin satisa sunsalardi anlardim fakat bu arabalar gerceklesmeyecek gibi iki sene cok uzun bir sure.neyin bahanesiyle grlecekler acaba
-
@Calibraturbo önceki referans da kötü zaten.. Saab yerine geldi Pininfarina...
-
Cadillac bls evet aynen..ama bugun tayyibin korumalarinin chevylerine bittim
-
@Calibraturbo vallahi onlar da tırla gidiyor bir yerden bir yere yerli ve milli chevy galiba
Benzer Başlıklar
123
Online
28.6k
Users
4.8k
Topics
341.5k
Posts