@crazycells, içinde söyledi: Amerika'da Uçak Teknisyeni olarak çalışmak.
Dediginiz gibi EASA lisansini FAA'ya cevirmek pek mumkun degil; ama EASA lisansini kisa sureli de olsa gecerli saydirabilirsiniz. FAA'nin bu lisansi onaylamasi icin basvuru yapmaniz lazim:
https://www.faa.gov/licenses_certificates/airmen_certification/foreign_license_verification/
Benim de bu EASA/FAA çevriminde biraz uğraşmam gerekecek.
EASA CPL (Commercial Pilot Licence) ve ATPL (Airline Transport Pilot Licence)'im var.
Araştırdığım kadarıyla FAA lisansına geçmek iki aşamalı oluyor.
- Lokal FSDO'ya başvurarak FAA PPL (Private Pilot Licence) çıkartıyorsunuz. Bu kısım çok kolay, sadece paperwork'ten ibaret. İstedikleri gerekli belgeleri veriyorsunuz, inceliyorlar ve gerekli verifikasyonlardan sonra FAA lisansınızı alıyorsunuz. herhangi bir yazılı veya uçuş testi (checkride) yok. 45 gün ile 90 gün arasında sürüyor bu işlem. Verdiğinzi belgelerle lisansın alındığı EASA ülkesine yazıp belgelerinizin doğruluğu kontrol (verification) ediliyor sadece.
Kural gereği bu şekilde alınan PPL ile uçarken orijinal EASA lisansının da her zaman yanınızda bulundurulması bir zorunlulukmuş.
- CPL/ATPL'in çevrilmesi.
Bu kısım biraz sıkıntılı. Bunların doğrudan çevirilimesi sözkonusu değil. İlgili bir ATO'da (Approved Training Organization) eğitim alınması ve sonrasında hem yazılı hem de uçuş testine girmek gerekiyor. Fakat belirtildiğine göre halihazırda CPL'i olan birisi için sıfırdan başlayan biri gibi eğitim verilmiyor sadece farklılıkar üzerine kısa bir bilgilendirme eğitimi gibi bir olay.
Orijinal lisanstaki ratingler (multi-engine, instrument vs) için de gerekli checkride'lara girilmesi gerekiyor.
Benim lisansımda aktif olarak şu anda sadece SEP (Single Engine Piston), Flight Instructor (FI PPL ve FI CPL ) ratinglerim var. Multi-Engine ve Instrument ratinglerim expire oldu.
Şu anda benim önümdeki muhtemel yol:
- CPL'imi ibraz ederek FAA PPL çıkarmak (sadece paperwork)
- PPL issue'den sonra CPL için başvurarak eğitimi ve testleri geçmek (EASA'nın yanında FAA testleri çok basit kalıyor. EASA sınavları insanı hayattan soğutur )
- CPL çıktıktan sonra CFI-(Certified Flight Instructor) ratingini almak. Bu kısım EASA'dan biraz farklı. FAA CFI için complex uçak testi istiyor. Cessna 172 ile olacak bir iş değil yani. İniş takımları açılıp kapanabilen ve pervane açısı değiştirilebilen bir uçak gerekiyor. Cessna 310 veya Tecnam 2006 türü bir uçakla yapmak gerekiyor bu uçuş testlerini.
Sonrasında gerekiyorsa Multi-Engine ve Instrument ratinglerini ve bunlar için FI yetkisi almak. Bunların flight instructorlarına (özellikle Instrument instructorlar - CFII) dünyanın her yerinde yüksek talep vardır ve yüksek ücretlerle çok kolay iş bulurlar.