@ayvalik10 bilgi ve cevap için teşekkürler.
-
@RizaB Çalışma izni olmadan ABD de pilot olarak çalışmanız zaten mümkün değil. Greencard da çoğu şirketin aradığı bir konu. F1 statüsü ile öğretmen pilotluk mümkün ama tabi ki yasal OPT süresi kadar ancak. Ayrıca seyahat kısıtlamanızın olmaması gerekiyor o yüzden statü değişikliğinde olup seyahat edemeyenler veya iltica ettiği için seyahat edemeyenlerin pilot olarak çalışması neredeyse imkansız.
-
@ayvalik10 bilgi ve cevap için teşekkürler.
-
@Cevdet51, içinde söyledi: Postane (USPS), FEDEX, UPS ile paket ve mektup gonderimi hakkinda bilgiler
@goodluck Özel posta kutusu kiralarsak greencard ve ssn gibi federal hükumetten gelen önemli postalar sorunsuz bir şekilde posta kutumuza gelir mi? araştırmalara mi göre posta kutu kiralandiginda bu tarz önemli evrakları oraya bırakmıyorlarmis doğru mudur.
Ozel posta kutusu derken postanenin kendi kiraladigi posta kutusundan bahsediyorsaniz oraya tum postalar ve paketler birakilir. Ancak farkli bir yerin posta kutusunu kiralayacaksaniz onu bilmiyorum. Orada sorun yasanabilir.
-
@ecisso, içinde söyledi: Amerika’da Türk denizcisi olmak...
Herkese merhaba, bir greencardlı olarak İngiliz Bayraklı bir teknede deckhand olarak Bahamalar'a tur yapan bir Süperyatta çalışmam, amerikan topraklarından çıkmış gibi görünmeme sebep olabilir mi? İlla ki greencard'ımın riske girmemesi için Amerikan Bayraklı bir teknede mi çalışmam gerek?
Green card ‘a ait ülkede kalış ve süre tamamlama konularını aksatmadığınız sürece sıkıntı olmaz. Aksi taktirde biriktirmiş olduğunuz kalış süresi tehlikeye girer.
-
Herkese merhaba, suanda J1 trainee vizesi altinda ABD'de bir sirkette freight forwarder olarak calismaktayim. Hem lojistik sektorundeki arkadaslarla tanismak hemde sorusu olan varsa yanitlamaktan memnun olurum.
Daha cok ihracat/ithalatla ilgilenmekteyim, ABD'den yuku olan veya ABD'ye gidecek yuku olan varsa da yardimci olabilirim.
-
Merhaba biraz gec olabilir ama genede bildiklerimi anlatmak isterim. Suanda Amerika'da bir firmada freight forwarder olarak staj yapmaktayim. Eger ABD'den ihracat yapmayi dusunuyorsaniz %99 bir freight forwarder ile calisacaksaniz ve IRS'ten isletmenize veya kendinize bir TAX ID atanmis olmasi gerekmektedir.
ABD'deki freight forwarder yukunuzu kapidan alip arzu denilen destinasyona ( havaalani / liman veya direkt teslimat) nakliyesini halleder. Cok basit bir surec olsada regulasyonlara dikkat etmek gerek. Gonderici olarak bir takim sorumluluklariniz olacak, malinizin kontrol/lisans gerektirip gerektirmedigi ve ABD gumrugune ilan edilmesi icin gerekli detaylari da nakliyeciye saglamak zorundasiniz.
-
Merhabalar, TWIC denilen transportation workers identification credential almak greencardlı birisi icin mumkunmudur? İnternette vatandas olunmasina gerek yok yazmakta ama pek emin olamadım, USCG yeterliligi gibi TWIC almak icin de mi acaba vatandas olmamiz gerekli? Türkiyede son sinif Duim oğrencisiyim tanker, cruise gemisi ve limanda olmak uzere kisa sureli stajlarim mevcut, uzun bir staj surem kaldı, gemide calisma gibi bir planım yok ama limanlarda port operations, marine operations, terminal, yada crew recruitment alanlarinda calismak gibi bir hedefim var, coğu için TWIC gerekmekte, araştırmak icin ciddi vakit harciyorum ama nekadar istesemde bu sektörde çalışmak pek mümkün değil gibi hiç vakit harcamadan başka sektörlre mi odaklanmam gerek? sektördeki deneyimli kişiler olarak ne önerirsiniz dusuncenizi paylasabilirseniz cok sevinirim.
-
........
-
-
-
@smartcells abi bilmiyorum Amerika da mı yaşıyorsunuz
-
-
@vmature merhaba Serkan Yürekli ile iletişime geçerseniz yardımı olur. Son videosunda E2 vizesi ile göç eden bir kişi ile videosu var. Orada artık bu sektör için danışmanlık yapıyorum diyordu. İyi şanslar.
-
@ziyaku, içinde söyledi: USPS (Post Office) basvuru ve ise alim surecleri
2+ senedir hemen her ilana başvurduğum Usps'de nihayet Haziran başı itibariyle ise başladım ayrıntıları editliycem. Bu aralar çok yoğunum. Reserved 🙂
Evet Nihayet Ise girişten itibaren çok yoğun gecen bir ayı doldurdum. Daha önceki yorumlarımdan belki bilenler vardır 5 senedir Amazon Dsp driver olarak zaman geçiriyordum son iki senedir de hemen hemen ayni is olduğunu düşündüğüm (hiç alakası yok) Usps deki City Carrier Assistant (CCA) pozisyonuna etrafımdaki post ofislerin hepsine başvuruyordum. Gecen sene 3 defa başvurularım karşılık buldu ve offer geldi ancak 5 senelik oturum suresini henüz doldurmadığımdan hepsinden ret aldım. Nihayet bu sene mart ayında 5 seneyi doldurdum Şubat ayinin ortasında başvurduğum bir ilana nisan ayında offer geldi . Yine sırasıyla parmak izi verme randevusu eğitimler vs derken 4 haziran ise başlama tarihim olarak kayıtlara geçti. Simdi önümde 90 günlük deneme sureci var bu sureci de atlatırsam yerim biraz daha sağlamlaşacak kısmetse.
Başvururken hesaba katmadığım bir şey oldu . Şöyle ki : Benim başvurduğum ilanın ofis adi St Petersburg diye geçiyor. St Petersburg deki ofise de 12 tane yan ofis bağlı yani bunlardan herhangi birine seni atayabiliyorlar. Beni bula bula evime en uzak olan ofise atamışlar 30 mil tek yon araba sürüyorum. Bundan sonraki hedefim 90 günlük deneme surecini atlatıp yakınımdaki bir ofiste is ilanı açılırsa gidip postmasterla ya da manager la konuşup transfer istemek olacak. Yoksa bu yol çekilmez.Gelelim şimdiye kadarki çalışma temposu ve şartlarını Amazon isiyle karşılaştırmaya.
Önce amazonun artı eksilerini yazayım çünkü azlar. 🙂
Amazonda ise giriş ücreti benim olduğum bölgede 16,50$/h ve 5 sene çalışmama rağmen herhangi bir seniority olayı yok yani yeni ise giren adam 16,50 alıyorken ben 5 senelik eleman 17,50$ alıyordum. Amazon'da çalışırken aslında amazona çalışmıyorsunuz amazon için çalışan bir taşeronun elemanı oluyorsunuz en ufak hatada kapı dişi. Çok az benefitleri var örneğin sağlık sigortası için sadece çalışan sigortalı olursa 2 haftalık periyotta 108$ ödüyordum. Deductable i da hiç az değildi. Emeklilikle alakalı ya da 401K gibi benefitleri yok. Amazonda çalışmanın en güzel yani 4 gün çalışıp 3 gün tatil yapmak. Amazon'dayken şirketten şirkete değişmekle birlikte genelde haftada 4 gün, günde 10 saat çalışıyorsunuz, Eğer şirketin size öngördüğü güvenlik ve sürüş şartlarını yerine getirirseniz isinizi 10 saatten önce de bitirseniz günlük 10 saatlik parası alıyorsunuz. Bu şartlar araç içi ve dışında bulunan 360 derecelik kameralarla AI kullanılarak denetlenmektedir. Stop sign da geçme ya da geç durma ya da yeteri kadar durmama , hız sinirini asma, öndeki aracı yakın takip ve bunun gibi bir suru şey yani biraz olma eşeğim ölme vaziyeti. Amazonda çalışmanın en güzel yani 4 gün çalışıp 3 gün tatil yapmak. Biliyorum 2 kere yazdım ama gerçekten tek iyi yani buydu. Geleceği olmayan mecbur kalınmasa uzun sure yapılmayacak bir is. Amazonda isinizle alakalı dikkat etmeniz gereken tek bir şey var adrese gidip paketi bırakıp fotoğrafını çekmek. Bunların hepsini gerizekaliya anlatır gibi anlatan tek tek yapmanız gerekenleri söyleyen amazonun kendi uygulaması üzerinden yapıyorsunuz .Yani herhangi bir soru işareti yok yapacağınız isle alakalı yeter ki müşterinin kapısına bir şekilde ulaşın. 😁Aklıma gelenler amazonla ilgili bu kadar gelelim usps de şimdiye kadarki çalışmama göre deneyimlediğim eksilere.
Usps tam bir devlet kurumu yani bizdeki devlet memuru anlayışı neyse burada da gördüğüm üzere bu geçerli. Her turlu isten şikâyet eden kaşarlanmış elemanlar herhangi bir verimlilikle alakası olmayan sistemler. Her şey eski küf içinde en son ne zaman temizlenmiş belli olmayan sadece bir şekilde yürüsün gerisi halledilir mantığıyla bakimi yapılan dağıtım araçları vs. @goodluck arkadaşımın bunlara kesin ekleyeceği birseyler olur ben kısacık deneyimimle ancak bunları yazabiliyorum. 😁
CCA ler eleman eksiği ve regular yani kadrolu elemanların kafasına göre call out yapması ve hak kazandıkları izinleri kullanmaları nedeniyle haftada 6 gün ve günde 8+ saat çalışıyorlar. Bu çalışma da öyle zaman geçirme değil ha gerçekten çalışıyorlar Florida sıcağında bu haftaki is günlerimde günde 11 mil den az yürüdüğüm olmadı. Günde en az 4 litre su içtim.
Bu pozisyonun benefitlerini yazmıycam USPS CCA benefits yazarsanız ya da usps.gov dan careers sayfası üzerinden başvuru yaparsanız ayrıntılı yazıyor. Amazondan çok çok iyi olduğu bir gerçek. Ancak ne yazık ki herkesin yapacağı bir is değil fiziksel olarak dayanıklı olmanız gerekiyor.
Başka ofise transfer için nasıl bir yol izlemem gerektiğiyle alakalı tecrübeli arkadaşlardan 🙏🏻 tavsiyelere açığım güncellemeler gelecek.
Eski pusku ekipmanlar arabalar kismina katilmamak elde degil 😀 Sistemde cok kohne o bir gercek. Kadrolularin kafasina gore ise gelmemesine kizma sende o keyfe bir gun varacaksin 😀 Istedigin ofise gecmek icin tekrar basvuru yapmak bir secenek ama o zaman ise giris tarihin yeni girmis gibi olur ve 90 gunde tekrar baslar. Sen hangi merkeze baglisin ve o merkez hangi subeleri iceriyor emin ol. Mesela bizde cape coral, fort myers ve lehigh acres diye 3 ayri sehir var. Bunlarin 3u de lee county’ye bagli. Ancak cape coral ve fort myers ofisleri toplam 8 olmasi lazim beraberdir. Cca’ler bu ofislerde gezebilirken lehigh’a gidemezler cunku o tek basina ayri yonetilir. Lehigh’a giden orda kalir. 90 gun boyunca sesini cikarmadan isini yap. Kadrolu olup iyi gecindigin kisilere aklindakileri sor. Ben senin icin carsamba gunu kendi menagerima soracagim. Supervisorlar bana gore isi en zor olanlar. Onlar pek yardimci olmaya meyilli degildir. Cunku altinda calisan elemanlara hic bi yaptirimlari yok. Sendika direk kafalarinda bitiyor. Ayrica tepelerinde de onlari push eden bir dolu yonetici oluyor. Dolayisiyla onlarin halden anlamasini bekleme. 90 gunu doldurduktan sonra israrli bir sekilde talepte bulunabilirsin. Hatta istedigin subeye gidip menajerle konusup orada calismak istedigini soyleyebilirsin. Ihtiyaci varsa seni ister. Ben clerk olarak calisiyorum biliyorsun. Ama carrier’lara da ne yapilabilir soracagim.
-
@zeliha forum ailesinden olan aynı zamanda youtube videoları çeken aykut size direk yardımcı olacaktır.: www.youtube.com/c/AykutSAĞLAM/videos
-
Sektorde is arayisinda olan, NC eyaleti Charlotte sehri veya cevresine yeni goc eden veya planlayan degerli forum uyeleri;
Otomotiv tedarik zinciri veya operasyonlari ile ilgili iyi deneyimi olan ve elbette ingilizcesi gunluk iletisimi rahatlikla saglayabilecek arkadaslarimiz benimle iletisime gecebilirler. Ne yazik ki deneyime cok onem veriyorlar, bu nedenle iyi bir tecrube seviyesi gereksiniminin altini cizmek isterim
Calistigim sirkette zaman zaman acik pozisyonlar oluyor ve bu yaziyi belki ihtiyaci olan birine yardimim dokunabilir umudu ile paylasmak istedim. Suan "Tedarik Zinciri - Malzeme Planlama" pozisyonunda 1 kisi acigimiz var. Gelir acisindan deneyime bagli olarak tahminim senelik (brut) $65-70k civari veya ona yakin bir maas beklenebilir. Yakin bir zaman sonra ise, "Uretim Planlama" alaninda bir pozisyon daha aciyor olacagiz.
Ayrica genel uretim sahalarinda personel aciklarimiz da var fakat Uber, Lyft veya yemek dagitim islerinde vergi oncesi $16 ve ustu kazanilabildigi durumlarda, bu ikinci ise oncelik vermenizi tavsiye etmem. Ne de olsa saatlik $16 bir cok is alaninda rahatlikla kazanilabilir. Yine de ihtiyaci olan icin not gecmek istedim.
Bu ilanlar kapanmis olsa bile, ileride ihtiyaci olanlar icin bu iletim uzun donem icin burada dursun. Eger bu sirketten bir gun ayrilirsam, zaten iletiyi guncellerim
Güncelleme Tem 1 2022: Artık bu işyerinden ayrılıyorum
-
Sadece pilotaj eğitimi için ABD'ye gitmek isteyenler veya ABD'de pilotaj eğitimi alıp Türkiye'de iş aramayı, çalışmayı düşünenlere bir uyarım var!
1 Ocak 2022'den itibaren yürülüğe giren ve uygulanmaya başlayan SHGM yönetmenliğine (SHT-1LC) göre Türkiye dışından bir otoriteden (CAA) alınan lisansların ve ratinglerin Türk Lisansına çevrilmesi ve işlenmesi çok zorlaştırılmıştır. Bazı lisans türlerinde hiç mümkün değildir, özellikle yeni bitirilmiş eğitimlerin. Yani 0'dan ATPL'e bütün eğitimlerini yurtdışında alan biri artık bu lisansı Türk lisansına doğrudan çeviremeyecek. Yurtdışında alınan eğitimlerin tekrardan Türkiye'de de devam mecburiyeti olan sınıflarda aynen alınması, SHGM tarafından yapılacak yazılı ve uçuş sınavlarına tekrar girilmesi zorunlu tutulmuştur. 31 Aralık 2021'e kadar yurtdışında aldığımız lisans ve ratingleri sadece form doldurarak logbook ve diğer belgeleri beyan ederek aynen Türk lisansına çevirebiliyorduk. Yeni yönetmenlik ile bu devir sona ermiş oldu.
Bu kararın alınmasına Türkiye'deki uçuş okullarının baskısı neden oldu. Yurtdışında daha kısa sürede ve yarı maliyetle uçuş eğitimi ve lisans alınması nedeniyle çok sayıda öğrencinin başta Avrupa(EASA) ve ABD(FAA) eğitimi almak için yurtdışına gitmesinden rahatsız oldular ve bunun durdurulması için uzun zamandır uğraşıyorlardı. Türkiye'de 2-3 yıl süren ve 80 bin euroya mal olan eğitimleri Avrupa'da 1 yılda ve 35-40 bin euroya almak imkanı varken insanlar neden Türk okullarına gitsinlerdi?
Asıl çözmeleri gereken problem şuydu: Türkiye'deki pilotaj eğitimleri neden bu kadar uzun sürüyor ve neden yurtdışına göre hem de döviz bazında 2 kat pahallı?
1 Ocak 2022'den itibaren uygulanmaya başlayan yönetmenlik:
(SHT-1LC) LİSANS VE YETKİLERİNİN ÇEVRİLMESİ TALİMATI -
Guzel baslik katkilar cok ehemmiyetli olacaktir.
-
Su basliktan bilgileri takip edebilirsiniz, sorularinizi da bu baslikta sorabilirsiniz:
https://yesilkartforum.com/forum/topic/652/amerika-da-uber-eats-doordash-ve-pizza-delivery-yapmak/
Maalesef ayni is kolu icin her sehre ozel ayri baslik acmayi dogru bulmuyorum.
MMC- Merchant Mariner Credential
-
2 Mayıs 2019 tarihinde USCG ([email protected]) başvuru yaptım.
May 02nd, 2019
Reference: USA MMC & Endorsement Assessment
Dear Sir /Madam,
I have been working in various fields of activity for the Maritime Sector for 30 years. I worked as Deck officer, Chief Officer, and Master in foreign-flagged vessels for 7 years. I have received the Certificate of Lead Auditor (ISM & ISO-9000) by Ferriby Marine and IMO Model Courses 6.09. I am currently working as an Academic Teacher at Piri Reis University and as a Marine Lecturer at BILDENIZ Seafarers Training Center.
I currently have Ocean Going Master-Unlimited and GMDSS GOC qualification. My competency certificate, Seaman book, and STCW certificates are approved by the Turkish Administration. Valid until 03/2024. (See Annex –A)
I am an alien, as defined under section 101(a)(3) of the Immigration and Nationality Act (8 U.S.C. 1101 et seq.) (the Act), who am lawfully admitted to the United States for permanent residence, as defined by section 101(a)(20) of the Act. (See Annex –B)
I have the capacity to qualify for an Officer endorsement in a capacity other than an Operator of Uninspected Passenger Vessels limited to less than 5 GRT according to 46 CFR 10.221.
I submitted to the Transportation Security Administration (TSA) for my TWIC application in accordance with 49 CFR 1572.17(a)(11) on January 29th, 2019. I obtained a TWIC card ( Transportation Worker Identification Credential Card) by the Transportation Security Administration (TSA). (See Annex-C)
I have a Medical Certificate Examination Certificate for Seafarer by General Directorate of Health for Border and Coastal Areas of Turkey. This Certificate is issued in accordance with the national ‘’ Directive on Seafarer Health’’ prepared in line with STCW Convention 1978 as amended and IMO/ILO ‘’ Guideline on Medical Examinations of Seafarers’’ (Geneva ILO 2013), also recommended MLC 2006. (See Annex-D)
I would like to apply for a U.S. MMC (Merchant Mariner Credential) as of my current status. I would appreciate it if you would like to inform me about the issues below.
- Can I obtain a US MMC by reviewing my case? Can I get an endorsement to work on American flagships?
- Depending on my current Transcripts and Maritime Service Periods Is there a missing training or USCG exam that I have to complete according to the relevant US laws and requirements? (See Annexes E, F, G, H)
- Is my Medical Examination Certificate valid for the U.S.? Do I need to obtain a new Medical Certificate from MMLD?
Your advice and evaluation of this subject are very important to me. It will make a great contribution to continue my maritime profession in America. Thank you in advance for your answer.
Sincerely yours
Capt. Ugur KILINC
(MBA. MSc.)ANNEXES
Annex-A Seaman book copy pages
Annex-B US Immigrant Visa ( I-551 Evidencing Permanent Address) and Florida ID Card copy
Annex-C TWIC Card copy
Annex-D Medical Certificate Examination Certificate for Seafarer copy pages
Annex-E Transcript copy pages
Annex-F Apostille of Formal Documents copy page
Annex-G Maritime Academy Diploma copy pages
Annex-H Maritime Course Certificates copy pages
Annex-I CG Form 719B Application -
Akabinde Sistem başvurumu MIAMI ofise gönderdi. Aşağıda gelen maile göre National Maritime Center web üzerinden verilen ID ve referans numarasına göre takibi istedi. http://homeport.uscg.mil/mmcstatus
Please do not reply to this e-mail address. This is an unmonitored e-mail account.
This e-mail contains important information concerning your "MMC, Reference Number: 83xxxxxx and Application ID: 1xxxxxxx" from the National Maritime Center (NMC).
Regional Examination Center "MIAMI" has received your application. If your application is complete, it will be sent to the NMC for further processing and issuance.
You may view the status of your application using your Reference Number and Application ID, included in this e-mail, by navigating to http://homeport.uscg.mil/mmcstatus at any time. The site is updated on a daily basis.
If you have any questions, you can chat with an NMC customer service representative at https://www.livehelpnow.net/lhn/lcv.aspx?d=0&ms=&zzwindow=0&lhnid=19727, email at [email protected], or call 1-888-IASKNMC (427-5662).
For more information on improvements, we're making to the Mariner Credentialing Program, visit our website, at http://www.uscg.mil/nmc.
Sincerely,
National Maritime Center
-
http://homeport.uscg.mil/mmcstatus internet sistesine durumu öğrenmek için mailde bildirilen ID ve REF numarası ile girilmektedir. Durumum sistemde aşağıdaki gibi gözükmekte. Ayrıca Adrese evrak olarak eksik listesi ve işlem planı bildirildi.
İşlem sırası aşağıdaki gibi yapılmaktadır.
https://homeport.uscg.mil/SiteCollectionImages/MMLD_State_Flow_Dgr.JPGMMC-ORIGINAL- AWAITING INFO 60-DAY The Coast Guard requires the following additional information from you:
-
DOT/USCG Periodic Drug Test (CG Form 719P) or Equivalent, Oath-Have Oath administered by any Coast Guard designated individual or person legally permitted to administer oaths (Notary) on CG-719B form section,
-
Submit Fee(s). Pay Issuance fee in the amount of $45.00 via Pay.Gov.,
-
Submit Fee(s). Pay evaluation fee in the amount of $100.00 via Pay.Gov.,
and Submit a photocopy of your proof of citizenship.
Please see Title 46 CFR, Part 10.221 for a complete list of acceptable citizenship documents. An explanation letter was mailed to you on May 02, 2019. If you do not respond within 60 days your application will be withdrawn. 05/02/2019
-
-
Yaptığım araştırma sonucu benim bu işlemleri yapmam için USA da olmam lazım. (60 günlük süre verilmiş tamamlanamaması durumunda başvuru iptal oluyor ) Çünkü
Periodic Drug Test (CG Form 719P) testin yapılması (TURKIYEDE YOK)
CG-719B formumu imzalayacak USCG tarafından yetkilendirilmiş kişinin imzası (Oath-Have Oath administered by any Coast Guard) (TURKIYEDE BASARAMADIM)
ve Medical Sertifikamın USCG formu gibi olması gerektiğinden dolayı ekstra onaylı hastaneden tekrar gemi adamı olur raporu almam (TURKIYEDE YOK) gerekiyor.
Ayrıca 145 usd ödemeUSA varışta 60 gün içerisndeki tarihler içerisinde olursam bu eksiklikleri tamamlayacağım. Aksi taktirde tekrar başvuru yapacağım. USA da deniz sektöründe çalışan arkadaşlar başvuru yapabilir. Şuan herşey normal gitmekte
-
@denizci son durumu takip et. Başvuruya istersen başlayabilirsin.
-
@redsat2000 bilgilendirme icin tesekkurler.
-
Bugün USCG Miami Regional Exam Center 'a uğradım. Merchant Mariner Credential (Gemi adamı Cüzdanı) için durumumuzu birinci ağızdan öğrendim. Yaşlı ve konusuna hakim aksi bir ihtiyar bayan kısa ve net olarak geçmişte olan başvuruma baktı. Durumuzu söylece özetledi. Biz Zabit /Kaptan veya Mühendis ehliyetlerimizle MMC ve /veya endorsement uygunluk belgesi alamıyoruz. Sadece Bu hak US vatandaşlarına tanınmış. Bu açıdan bu bilgi daha sonra bu konuda ileride gelecek arkadaşlar için referans olacaktır. Herhangi bir harç ile ilgili harcama veya inceleme için lütfen para harcamayın.
-
Banada cevap bugun geldi....Konuyu daha once gormedim.Hersey tamam tum evraklar tamam ancak tek eksik olan sey Proof of Citizenship.Onu istiyorlar.Oda bizde yok...Baya moralimi bozdu bugun gelen mail.Olsun abi en azindan denedik...
-
@denizci kesinlikle kardeşim. Keşke benim yazı senin başvuru dan önce olsaydı. Masrafa gerek olmazdı.
Benzer Başlıklar
199
Çevrimiçi
41.3k
Kullanıcı
4.4k
Konu
427.9k
İleti
Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum