@kaptan Degistirmek icin gerekli ekipmanin varsa son derece basit (modellere gore degisen ozellikleri bilmiyorum).
Yagin eksilen kismini tamamlamak (yag yakan araclarda) ve eski yagi degistirip yenisini koymak iki ayri islem.
Buyuk orandaki araclarda yag kapagi (motor blogunun uzerinde) acilip dogrudan yag koyarak yak ekleniyor. Marka-model ve motor yagi degistirme yazarsan youtube da videolari cikar.
Eski yagi drene etmek icin araci yukseltmek ve altina girmek gerekecektir. Arac yuksek ise bir karton parcasi ve eski bir legen gerekiyor. Genellile yeni yag koyunca filtreyi de gegistirmek oneriliyor. Bu da cok kolay bir islem aslinda. Genel problem yagi etrafa dokup bulastirmamak icin gerekli ozeni gosterip trikleri takip etmek.
NOT:
- 5., 6., 7. basamaklar yag filtresi degistireceksen gerekli.
- Once guvenlik, sonra guvenlik
- USA da yag ve diger parcalari kafana gore atamiyorsun teslim alan belirli dukkanlar ve benzincilar var. Goggle da cikiyorlar.
1- Araci yukselt. Krikoyu onermem tehlikeli olur.
2- Aracin altina girip legeni karter tapasinin altina yerlestir.
3- Karter tapasini sok. (anahtar takimi lazim)
4- Yagin tamamen bosalmasini bekle.
5- Eski yag filtresini sok -yeri farklidir- (bir bezle tut, yada havlu) -bunun icin bir iki farkli parcayi oynatman veya sokmen gerekecek (modele gore degisir)
6- Yeni filtreyi yaga doyur (harici bir kabin uzerinde yag dokerek yapmalisin)
7- Yeni filtreyi yerine tak (elle kivirarak sonra uygun alet varsa onla sikilayabilirsin)
8- Karter tipasini tak.
8- Yeni yagi 6-8 parcada koyacak sekilde motor kapagindan dokmeye basla. Her parcada durup yag olcum cubugunda min-maks arasina denk gelip gelmedigini kontrol et. Maksimumu gecmesin!
9- Yeterli yag koyunca araci calistirip 10 dk sonra kapatip yeniden yag seviyesini kontrol et.
Not: Karter tipasini cikartmadan enjektor ve silikon boruyla, olcum cubugu deliginden girip tek tek cektim yagi, imanim gevredi. Asla onermem. Uygun yer bulunca karter tipasini cikart olsun bitsin.