Merhabalar, TWIC denilen transportation workers identification credential almak greencardlı birisi icin mumkunmudur? İnternette vatandas olunmasina gerek yok yazmakta ama pek emin olamadım, USCG yeterliligi gibi TWIC almak icin de mi acaba vatandas olmamiz gerekli? Türkiyede son sinif Duim oğrencisiyim tanker, cruise gemisi ve limanda olmak uzere kisa sureli stajlarim mevcut, uzun bir staj surem kaldı, gemide calisma gibi bir planım yok ama limanlarda port operations, marine operations, terminal, yada crew recruitment alanlarinda calismak gibi bir hedefim var, coğu için TWIC gerekmekte, araştırmak icin ciddi vakit harciyorum ama nekadar istesemde bu sektörde çalışmak pek mümkün değil gibi hiç vakit harcamadan başka sektörlre mi odaklanmam gerek? sektördeki deneyimli kişiler olarak ne önerirsiniz dusuncenizi paylasabilirseniz cok sevinirim.
-
@TUNCAHM evet mail atmıslardı resetliyoruz herkesi %100 e çekiyoruz %90 altını kapatırız diye
-
@ayvalik10 bilgi ve cevap için teşekkürler.
-
@Cevdet51, içinde söyledi: Postane (USPS), FEDEX, UPS ile paket ve mektup gonderimi hakkinda bilgiler
@goodluck Özel posta kutusu kiralarsak greencard ve ssn gibi federal hükumetten gelen önemli postalar sorunsuz bir şekilde posta kutumuza gelir mi? araştırmalara mi göre posta kutu kiralandiginda bu tarz önemli evrakları oraya bırakmıyorlarmis doğru mudur.
Ozel posta kutusu derken postanenin kendi kiraladigi posta kutusundan bahsediyorsaniz oraya tum postalar ve paketler birakilir. Ancak farkli bir yerin posta kutusunu kiralayacaksaniz onu bilmiyorum. Orada sorun yasanabilir.
-
Amerika'da pilot olarak çalışmak için green card gerekir mi veya buna yönelik spesifik bir vize türü var mıdır?
-
@ecisso, içinde söyledi: Amerika’da Türk denizcisi olmak...
Herkese merhaba, bir greencardlı olarak İngiliz Bayraklı bir teknede deckhand olarak Bahamalar'a tur yapan bir Süperyatta çalışmam, amerikan topraklarından çıkmış gibi görünmeme sebep olabilir mi? İlla ki greencard'ımın riske girmemesi için Amerikan Bayraklı bir teknede mi çalışmam gerek?
Green card ‘a ait ülkede kalış ve süre tamamlama konularını aksatmadığınız sürece sıkıntı olmaz. Aksi taktirde biriktirmiş olduğunuz kalış süresi tehlikeye girer.
-
Herkese merhaba, suanda J1 trainee vizesi altinda ABD'de bir sirkette freight forwarder olarak calismaktayim. Hem lojistik sektorundeki arkadaslarla tanismak hemde sorusu olan varsa yanitlamaktan memnun olurum.
Daha cok ihracat/ithalatla ilgilenmekteyim, ABD'den yuku olan veya ABD'ye gidecek yuku olan varsa da yardimci olabilirim.
-
Merhaba biraz gec olabilir ama genede bildiklerimi anlatmak isterim. Suanda Amerika'da bir firmada freight forwarder olarak staj yapmaktayim. Eger ABD'den ihracat yapmayi dusunuyorsaniz %99 bir freight forwarder ile calisacaksaniz ve IRS'ten isletmenize veya kendinize bir TAX ID atanmis olmasi gerekmektedir.
ABD'deki freight forwarder yukunuzu kapidan alip arzu denilen destinasyona ( havaalani / liman veya direkt teslimat) nakliyesini halleder. Cok basit bir surec olsada regulasyonlara dikkat etmek gerek. Gonderici olarak bir takim sorumluluklariniz olacak, malinizin kontrol/lisans gerektirip gerektirmedigi ve ABD gumrugune ilan edilmesi icin gerekli detaylari da nakliyeciye saglamak zorundasiniz.
-
Merhabalar, TWIC denilen transportation workers identification credential almak greencardlı birisi icin mumkunmudur? İnternette vatandas olunmasina gerek yok yazmakta ama pek emin olamadım, USCG yeterliligi gibi TWIC almak icin de mi acaba vatandas olmamiz gerekli? Türkiyede son sinif Duim oğrencisiyim tanker, cruise gemisi ve limanda olmak uzere kisa sureli stajlarim mevcut, uzun bir staj surem kaldı, gemide calisma gibi bir planım yok ama limanlarda port operations, marine operations, terminal, yada crew recruitment alanlarinda calismak gibi bir hedefim var, coğu için TWIC gerekmekte, araştırmak icin ciddi vakit harciyorum ama nekadar istesemde bu sektörde çalışmak pek mümkün değil gibi hiç vakit harcamadan başka sektörlre mi odaklanmam gerek? sektördeki deneyimli kişiler olarak ne önerirsiniz dusuncenizi paylasabilirseniz cok sevinirim.
-
........
-
-
-
@smartcells abi bilmiyorum Amerika da mı yaşıyorsunuz
-
-
@vmature merhaba Serkan Yürekli ile iletişime geçerseniz yardımı olur. Son videosunda E2 vizesi ile göç eden bir kişi ile videosu var. Orada artık bu sektör için danışmanlık yapıyorum diyordu. İyi şanslar.
-
@ziyaku, içinde söyledi: USPS (Post Office) basvuru ve ise alim surecleri
2+ senedir hemen her ilana başvurduğum Usps'de nihayet Haziran başı itibariyle ise başladım ayrıntıları editliycem. Bu aralar çok yoğunum. Reserved 🙂
Evet Nihayet Ise girişten itibaren çok yoğun gecen bir ayı doldurdum. Daha önceki yorumlarımdan belki bilenler vardır 5 senedir Amazon Dsp driver olarak zaman geçiriyordum son iki senedir de hemen hemen ayni is olduğunu düşündüğüm (hiç alakası yok) Usps deki City Carrier Assistant (CCA) pozisyonuna etrafımdaki post ofislerin hepsine başvuruyordum. Gecen sene 3 defa başvurularım karşılık buldu ve offer geldi ancak 5 senelik oturum suresini henüz doldurmadığımdan hepsinden ret aldım. Nihayet bu sene mart ayında 5 seneyi doldurdum Şubat ayinin ortasında başvurduğum bir ilana nisan ayında offer geldi . Yine sırasıyla parmak izi verme randevusu eğitimler vs derken 4 haziran ise başlama tarihim olarak kayıtlara geçti. Simdi önümde 90 günlük deneme sureci var bu sureci de atlatırsam yerim biraz daha sağlamlaşacak kısmetse.
Başvururken hesaba katmadığım bir şey oldu . Şöyle ki : Benim başvurduğum ilanın ofis adi St Petersburg diye geçiyor. St Petersburg deki ofise de 12 tane yan ofis bağlı yani bunlardan herhangi birine seni atayabiliyorlar. Beni bula bula evime en uzak olan ofise atamışlar 30 mil tek yon araba sürüyorum. Bundan sonraki hedefim 90 günlük deneme surecini atlatıp yakınımdaki bir ofiste is ilanı açılırsa gidip postmasterla ya da manager la konuşup transfer istemek olacak. Yoksa bu yol çekilmez.Gelelim şimdiye kadarki çalışma temposu ve şartlarını Amazon isiyle karşılaştırmaya.
Önce amazonun artı eksilerini yazayım çünkü azlar. 🙂
Amazonda ise giriş ücreti benim olduğum bölgede 16,50$/h ve 5 sene çalışmama rağmen herhangi bir seniority olayı yok yani yeni ise giren adam 16,50 alıyorken ben 5 senelik eleman 17,50$ alıyordum. Amazon'da çalışırken aslında amazona çalışmıyorsunuz amazon için çalışan bir taşeronun elemanı oluyorsunuz en ufak hatada kapı dişi. Çok az benefitleri var örneğin sağlık sigortası için sadece çalışan sigortalı olursa 2 haftalık periyotta 108$ ödüyordum. Deductable i da hiç az değildi. Emeklilikle alakalı ya da 401K gibi benefitleri yok. Amazonda çalışmanın en güzel yani 4 gün çalışıp 3 gün tatil yapmak. Amazon'dayken şirketten şirkete değişmekle birlikte genelde haftada 4 gün, günde 10 saat çalışıyorsunuz, Eğer şirketin size öngördüğü güvenlik ve sürüş şartlarını yerine getirirseniz isinizi 10 saatten önce de bitirseniz günlük 10 saatlik parası alıyorsunuz. Bu şartlar araç içi ve dışında bulunan 360 derecelik kameralarla AI kullanılarak denetlenmektedir. Stop sign da geçme ya da geç durma ya da yeteri kadar durmama , hız sinirini asma, öndeki aracı yakın takip ve bunun gibi bir suru şey yani biraz olma eşeğim ölme vaziyeti. Amazonda çalışmanın en güzel yani 4 gün çalışıp 3 gün tatil yapmak. Biliyorum 2 kere yazdım ama gerçekten tek iyi yani buydu. Geleceği olmayan mecbur kalınmasa uzun sure yapılmayacak bir is. Amazonda isinizle alakalı dikkat etmeniz gereken tek bir şey var adrese gidip paketi bırakıp fotoğrafını çekmek. Bunların hepsini gerizekaliya anlatır gibi anlatan tek tek yapmanız gerekenleri söyleyen amazonun kendi uygulaması üzerinden yapıyorsunuz .Yani herhangi bir soru işareti yok yapacağınız isle alakalı yeter ki müşterinin kapısına bir şekilde ulaşın. 😁Aklıma gelenler amazonla ilgili bu kadar gelelim usps de şimdiye kadarki çalışmama göre deneyimlediğim eksilere.
Usps tam bir devlet kurumu yani bizdeki devlet memuru anlayışı neyse burada da gördüğüm üzere bu geçerli. Her turlu isten şikâyet eden kaşarlanmış elemanlar herhangi bir verimlilikle alakası olmayan sistemler. Her şey eski küf içinde en son ne zaman temizlenmiş belli olmayan sadece bir şekilde yürüsün gerisi halledilir mantığıyla bakimi yapılan dağıtım araçları vs. @goodluck arkadaşımın bunlara kesin ekleyeceği birseyler olur ben kısacık deneyimimle ancak bunları yazabiliyorum. 😁
CCA ler eleman eksiği ve regular yani kadrolu elemanların kafasına göre call out yapması ve hak kazandıkları izinleri kullanmaları nedeniyle haftada 6 gün ve günde 8+ saat çalışıyorlar. Bu çalışma da öyle zaman geçirme değil ha gerçekten çalışıyorlar Florida sıcağında bu haftaki is günlerimde günde 11 mil den az yürüdüğüm olmadı. Günde en az 4 litre su içtim.
Bu pozisyonun benefitlerini yazmıycam USPS CCA benefits yazarsanız ya da usps.gov dan careers sayfası üzerinden başvuru yaparsanız ayrıntılı yazıyor. Amazondan çok çok iyi olduğu bir gerçek. Ancak ne yazık ki herkesin yapacağı bir is değil fiziksel olarak dayanıklı olmanız gerekiyor.
Başka ofise transfer için nasıl bir yol izlemem gerektiğiyle alakalı tecrübeli arkadaşlardan 🙏🏻 tavsiyelere açığım güncellemeler gelecek.
Eski pusku ekipmanlar arabalar kismina katilmamak elde degil 😀 Sistemde cok kohne o bir gercek. Kadrolularin kafasina gore ise gelmemesine kizma sende o keyfe bir gun varacaksin 😀 Istedigin ofise gecmek icin tekrar basvuru yapmak bir secenek ama o zaman ise giris tarihin yeni girmis gibi olur ve 90 gunde tekrar baslar. Sen hangi merkeze baglisin ve o merkez hangi subeleri iceriyor emin ol. Mesela bizde cape coral, fort myers ve lehigh acres diye 3 ayri sehir var. Bunlarin 3u de lee county’ye bagli. Ancak cape coral ve fort myers ofisleri toplam 8 olmasi lazim beraberdir. Cca’ler bu ofislerde gezebilirken lehigh’a gidemezler cunku o tek basina ayri yonetilir. Lehigh’a giden orda kalir. 90 gun boyunca sesini cikarmadan isini yap. Kadrolu olup iyi gecindigin kisilere aklindakileri sor. Ben senin icin carsamba gunu kendi menagerima soracagim. Supervisorlar bana gore isi en zor olanlar. Onlar pek yardimci olmaya meyilli degildir. Cunku altinda calisan elemanlara hic bi yaptirimlari yok. Sendika direk kafalarinda bitiyor. Ayrica tepelerinde de onlari push eden bir dolu yonetici oluyor. Dolayisiyla onlarin halden anlamasini bekleme. 90 gunu doldurduktan sonra israrli bir sekilde talepte bulunabilirsin. Hatta istedigin subeye gidip menajerle konusup orada calismak istedigini soyleyebilirsin. Ihtiyaci varsa seni ister. Ben clerk olarak calisiyorum biliyorsun. Ama carrier’lara da ne yapilabilir soracagim.
-
@zeliha forum ailesinden olan aynı zamanda youtube videoları çeken aykut size direk yardımcı olacaktır.:
-
Sektorde is arayisinda olan, NC eyaleti Charlotte sehri veya cevresine yeni goc eden veya planlayan degerli forum uyeleri;
Otomotiv tedarik zinciri veya operasyonlari ile ilgili iyi deneyimi olan ve elbette ingilizcesi gunluk iletisimi rahatlikla saglayabilecek arkadaslarimiz benimle iletisime gecebilirler. Ne yazik ki deneyime cok onem veriyorlar, bu nedenle iyi bir tecrube seviyesi gereksiniminin altini cizmek isterim
Calistigim sirkette zaman zaman acik pozisyonlar oluyor ve bu yaziyi belki ihtiyaci olan birine yardimim dokunabilir umudu ile paylasmak istedim. Suan "Tedarik Zinciri - Malzeme Planlama" pozisyonunda 1 kisi acigimiz var. Gelir acisindan deneyime bagli olarak tahminim senelik (brut) $65-70k civari veya ona yakin bir maas beklenebilir. Yakin bir zaman sonra ise, "Uretim Planlama" alaninda bir pozisyon daha aciyor olacagiz.
Ayrica genel uretim sahalarinda personel aciklarimiz da var fakat Uber, Lyft veya yemek dagitim islerinde vergi oncesi $16 ve ustu kazanilabildigi durumlarda, bu ikinci ise oncelik vermenizi tavsiye etmem. Ne de olsa saatlik $16 bir cok is alaninda rahatlikla kazanilabilir. Yine de ihtiyaci olan icin not gecmek istedim.
Bu ilanlar kapanmis olsa bile, ileride ihtiyaci olanlar icin bu iletim uzun donem icin burada dursun. Eger bu sirketten bir gun ayrilirsam, zaten iletiyi guncellerim
Güncelleme Tem 1 2022: Artık bu işyerinden ayrılıyorum
-
Sadece pilotaj eğitimi için ABD'ye gitmek isteyenler veya ABD'de pilotaj eğitimi alıp Türkiye'de iş aramayı, çalışmayı düşünenlere bir uyarım var!
1 Ocak 2022'den itibaren yürülüğe giren ve uygulanmaya başlayan SHGM yönetmenliğine (SHT-1LC) göre Türkiye dışından bir otoriteden (CAA) alınan lisansların ve ratinglerin Türk Lisansına çevrilmesi ve işlenmesi çok zorlaştırılmıştır. Bazı lisans türlerinde hiç mümkün değildir, özellikle yeni bitirilmiş eğitimlerin. Yani 0'dan ATPL'e bütün eğitimlerini yurtdışında alan biri artık bu lisansı Türk lisansına doğrudan çeviremeyecek. Yurtdışında alınan eğitimlerin tekrardan Türkiye'de de devam mecburiyeti olan sınıflarda aynen alınması, SHGM tarafından yapılacak yazılı ve uçuş sınavlarına tekrar girilmesi zorunlu tutulmuştur. 31 Aralık 2021'e kadar yurtdışında aldığımız lisans ve ratingleri sadece form doldurarak logbook ve diğer belgeleri beyan ederek aynen Türk lisansına çevirebiliyorduk. Yeni yönetmenlik ile bu devir sona ermiş oldu.
Bu kararın alınmasına Türkiye'deki uçuş okullarının baskısı neden oldu. Yurtdışında daha kısa sürede ve yarı maliyetle uçuş eğitimi ve lisans alınması nedeniyle çok sayıda öğrencinin başta Avrupa(EASA) ve ABD(FAA) eğitimi almak için yurtdışına gitmesinden rahatsız oldular ve bunun durdurulması için uzun zamandır uğraşıyorlardı. Türkiye'de 2-3 yıl süren ve 80 bin euroya mal olan eğitimleri Avrupa'da 1 yılda ve 35-40 bin euroya almak imkanı varken insanlar neden Türk okullarına gitsinlerdi?
Asıl çözmeleri gereken problem şuydu: Türkiye'deki pilotaj eğitimleri neden bu kadar uzun sürüyor ve neden yurtdışına göre hem de döviz bazında 2 kat pahallı?
1 Ocak 2022'den itibaren uygulanmaya başlayan yönetmenlik:
(SHT-1LC) LİSANS VE YETKİLERİNİN ÇEVRİLMESİ TALİMATI -
Guzel baslik katkilar cok ehemmiyetli olacaktir.
-
Su basliktan bilgileri takip edebilirsiniz, sorularinizi da bu baslikta sorabilirsiniz:
https://yesilkartforum.com/forum/topic/652/amerika-da-uber-eats-doordash-ve-pizza-delivery-yapmak/
Maalesef ayni is kolu icin her sehre ozel ayri baslik acmayi dogru bulmuyorum.
MMC- Merchant Mariner Credential
-
Arkadaşlar,
Bahsedeceğim konu Denizcilik Sektöründe çalışmış ve USA 'da bu meslekte çalışma isteğinde olanlar için düzenlenmiştir.
Geçen hafta USCG Türk bayraklı gemilerde Gemi kaptanlığı yeterliliği , Uluslararası STCW Sertifikası ve liman cüzdanına sahip green cardlı bir gemi adamının USA 'da endorsement ve liman cüzdanını nasıl alacağına dair bir başvuru yaptım. Ayrıca başvuru mektubunda ekstra eğitim /sınava ihtiyacımız olup olmadığını sordum.USCG Cevabı aşağıdadır.
Good morning Sir,
US Citizenship is required to qualify for an Officers endorsement in a capacity other than an Operator of Uninspected Passenger Vessels limited to less than 5 GRT. Proof of Permanent Residency may allow you to qualify for a Rating endorsement. Additional information on citizenship can be found in 46 CFR 10.221. The link to this is http://www.ecfr.gov/cgi-bin/text-idx?c=ecfr&sid=ae63e8c8b8556b036cfde87e4a7bb8de&rgn=div5&view=text&node=46:1.0.1.2.10&idno=46 - se46.1.10_1221#se...
The checklists outlining the requirements for all of the credentials that are issued can be accessed at the following link http://www.dco.uscg.mil/Our-Organization/Assistant-Commandant-for-Prevention-Policy-CG-5P/National-Maritime-Center-NMC/checklist/
We do accept Foreign Sea Service as long as the service is translated. The official translation must be completed by a company specializing in the translation of important/legal documents. You may not translate your own service. The NMC will not accept Foreign Service that has not been translated. For additional information, please visit 46 CFR 10.232: http://www.ecfr.gov/cgi-bin/text-idx?SID=eda1a3571e7d6949487c815d8c67cae4&mc=true&node=se46.1.10_1232&rgn=div8 However all courses, including those for STCW must have been completed at a US Coast Guard school. https://www.dco.uscg.mil/Portals/9/NMC/pdfs/courses/courses.pdf
You will need to go through the application process to allow the foreign credential that you currently hold to be reviewed. Consideration is given to ensure that the training you received is equivalent to that of a US credentialed mariner. Completion of the review will determine what type of corresponding US Merchant Mariner Credential you may qualify for and if testing or additional US courses are required.
Information on the forms required to submit an application to apply for an Original Merchant Mariner Credential is located at http://www.dco.uscg.mil/Our-Organization/Assistant-Commandant-for-Prevention-Policy-CG-5P/National-Maritime-Center-NMC/merchant_mariner_credential/ Once here select the "Original " tab and click on Step 2. All required forms can be printed from the following link http://www.dco.uscg.mil/Our-Organization/Assistant-Commandant-for-Prevention-Policy-CG-5P/National-Maritime-Center-NMC/forms/
Once completed, your application should be sent to one of our 17 Regional Exam Centers (REC). Your application can be sent via mail, email, or fax. The contact information for each REC is located at http://www.dco.uscg.mil/Our-Organization/Assistant-Commandant-for-Prevention-Policy-CG-5P/National-Maritime-Center-NMC/regional_exam_centers/
Please contact us again if you have additional questions.
Thank you, Linda
Başvuru dilekçem aşağıdadır.
13135142]
Hello UGUR KILINC,Thank you for choosing US Coast Guard National Maritime Center
We have received your inquiry. A team member will address your request as soon as possible.
Question/Issue: April 15th, 2019Reference: USA MMC & Endorsement Procedure
Dear Sir /Madam,
I have been working in various fields of activity for the Maritime Sector for 30 years. I served as Navy Officer on board and troops affiliated to Turkish Navy Forces for 8 years. I've risen to the Lt. Jr Grade rank. Then I worked as Deck officer, Chief Officer, and Master in foreign-flagged vessels for 7 years.
I currently have Ocean Going Master-Unlimited and GMDSS GOC qualification. My competency certificate, Seaman book, Medical Certificate, and STCW certificates are approved by the Turkish Administration. Valid until 03/2024.
In 2019, I made the first USA initiative because of winning the green card. I currently have my SSN number, TWIC Card and I-551 Evidencing permanent address.
I would like to inquire about my USA MMC procedure and what to do.
Will I take the exam again for my endorsement procedures?
I will be happy if you give me the information.
With my best wishes
Capt Ugur KILINC
You'll be notified promptly by email as soon as your inquiry is addressed. Simply reply to this email to add a comment or edit your ticket online.
Best Regards,
US Coast Guard National Maritime Center
1-888-427-5662
[email protected]
http://uscg.mil/nmc -
Cevabi maildeki satırları teker teker inceleyerek çözüm bulmaya çalışacağım.
A. US Citizenship is required to qualify for an Officers endorsement in a capacity other than an Operator of Uninspected Passenger Vessels limited to less than 5 GRT. Proof of Permanent Residency may allow you to qualify for a Rating endorsement. Additional information on citizenship can be found in 46 CFR 10.221. The link to this is http://www.ecfr.gov/cgi-bin/text-idx?c=ecfr&sid=ae63e8c8b8556b036cfde87e4a7bb8de&rgn=div5&view=text&node=46:1.0.1.2.10&idno=46 - se46.1.10_1221#se...
5 GRT'den daha az Denetlemeyen Yolcu Gemileri İşletmecisi dışındaki Zabitlik yeterlilik için değşim yapacak ABD Vatandaşları bir Memurun onayına hak kazanmak için gereklidir. Daimi İkamet Kanıtı (Permanent Residency), bir Derecelendirme onayına hak kazanmanıza izin verebilir. Vatandaşlık hakkında ek bilgi 46 CFR 10.221'de bulunmaktadır.
Kuralı incelediğimizde
(ii) Göçmenlik ve Vatandaşlık Yasası'nın (8 USC 1101 vd.) (Yasa), 101 (a) (3). maddesinde tanımlandığı şekilde, tanımlandığı şekilde ABD’ye kalıcı olarak ikamet etmek üzere yasal olarak kabul edilen bir yabancı Kanunun 101 (a) (20) bölümlerine göre; biz bu hakka sahibiz.
46 CFR 10.221 Citizenship.
(a)(1) MMCs with officer Endorsements. Only individuals with valid U.S. citizenship may apply for officer endorsements, except individuals applying for endorsements as operators of uninspected passenger vessels authorizing service on undocumented vessels in accordance with §11.201(d) of this subchapter.
(2) All other MMCs. All other applicants, except as noted in §12.809 of this subchapter, must be either:
(i) A citizen of the United States;
(ii) An alien, as defined under section 101(a)(3) of the Immigration and Nationality Act (8 U.S.C. 1101 et seq.) (the Act), who is lawfully admitted to the United States for permanent residence, as defined by section 101(a)(20) of the Act.; or
(iii) A foreign national who is enrolled in the United States Merchant Marine Academy (USMMA). -
TSA ve USCG'a Permanent Residence olarak US Gemi adamı cüzdanı ve yeterlilik almamız için aşağıdaki belgeleri öncelikle ibraz etmemiz gerekmektedir.
(i) ABD Vatandaşlığı ve Göçmenlik Hizmetleri tarafından, yabancının Amerika Birleşik Devletleri'ne göçmen olarak kabul edildiğine dair bir sertifikaya sahip olan kalıcı ikamet kartı (form I-551),
(ii) Vatandaşlığa mahkeme tarafından çıkarılan Amerika Birleşik Devletleri vatandaşı olma niyetinin beyanı; veya
(iii) Yabancının vatandaş veya vatandaş olduğu ülkenin konsolosluk temsilcisi tarafından verilen sertifika.46 CFR 10.221 Citizenship.
(c) TSA and the Coast Guard may reject any evidence of citizenship that is not believed to be authentic. Acceptable evidence of citizenship may be an original or a copy certified as true by the agency responsible for issuing the document of the following:
(2) If the individual is applying for a rating endorsement and they hold one of the documents listed in paragraph (c)(1)(i) through (v) of this section, these documents are also acceptable as evidence of citizenship. If the individual does not hold any one of those documents listed in paragraph (c)(1)(i) through (v), the individual must provide an original unexpired foreign passport and an original of any one of the following documents:
(i) Permanent resident card (form I-551) issued by U.S. Citizenship and Immigration Services bearing the certification that the alien was admitted to the United States as an immigrant,
(ii) A declaration of intention to become a citizen of the United States issued by a naturalization court; or
(iii) A certificate issued by the consular representative of the country of which the alien is a citizen or subject. -
YETERLİLİK DURUMUNUZA GÖRE GEREKLİLİKLER
Verilen tüm kimlik bilgileri için gereklilikleri açıklayan kontrol listelerine aşağıdaki linkten erişilebilir.
http://www.dco.uscg.mil/Our-Organization/Assistant-Commandant-for-Prevention-Policy-CG-5P/National-Maritime-Center-NMC/checklist/B. The checklists outlining the requirements for all of the credentials that are issued can be accessed at the following link
http://www.dco.uscg.mil/Our-Organization/Assistant-Commandant-for-Prevention-Policy-CG-5P/National-Maritime-Center-NMC/checklist/OCENGOING UNLIMITED MASTER
OCENGOING UNLIMITED CHIEF OFFICER
OCENGOING UNLIMITED DECK OFFICER
Makine zabitliğine ve mürettebata ait gerekler ilgili linkten öğrenebilirsiniz.
-
İlgili Formlara göre Örneğin Uzakyol Kaptanı için hazırlanması gereken belgeler aşağıdadır.
-
CG-719B Application
-
TWIC (Identification, Fingerprints, Citizenship, SSN, etc.)
-
Photograph (supplied by TSA)
-
Verify MMLD set to “Y” for SSEB Screening.
-
Medical Certificate in MMLD
-
Drug Testing Compliance (within 6 months)
-
Mariner Fees (in MMLD) Ensure all appropriate fees have been paid
-
Sea Service Letters or Discharges (MUST verify vessels in MISLE)
Entered on Spreadsheet (Optional)**
BASVURU İÇİN KULLANILACAK FORMLARIN LINKLERI
APPLICATION FOR MERCHANT MARINER CREDENTIAL (FORM CG-719B)
APPLICATION FOR MEDICAL CERTIFICATE (FORM CG-719K)
APPLICATION FOR MEDICAL CERTIFICATE, SHORT FORM (FORM CG-719K/E)
DISCLOSURE STATEMENT FOR NARCOTICS, DWI/DUI, AND/OR OTHER CONVICTIONS (OPTIONAL FORM CG-719C)
DOT/USCG PERIODIC DRUG TESTING FORM (OPTIONAL CG-719P)
SMALL VESSEL SEA SERVICE FORM (OPTIONAL CG-719S) For Service on Vessels of Less Than 200 Gross Register Tons Only
-
-
HİZMET SÜRELERİNİN ÇEVRİLMESİ VE EHLİYET İÇİN KULLANILMASI
C. Hizmet çevrildiği sürece Yabancı Deniz Hizmeti kabul ediyoruz. Resmi çeviri, önemli / yasal belgelerin çevirisi konusunda uzmanlaşmış bir şirket tarafından tamamlanmalıdır. Kendi servisinizi tercüme edemezsiniz. NMC, çevrilmemiş olan Dış Hizmeti kabul etmeyecektir. Ek bilgi için lütfen 46 CFR 10.232 adresini ziyaret ediniz. (Aşağıda linki mevcut)
Eğer STCW belgeleri yeterli olmaz ise veya yenilenilecek ise USA Yetkili okullardan eğitim alınması gerekmektedir.
C. We do accept Foreign Sea Service as long as the service is translated. The official translation must be completed by a company specializing in the translation of important/legal documents. You may not translate your own service.
The NMC will not accept Foreign Service that has not been translated. For additional information, please visit 46 CFR 10.232: http://www.ecfr.gov/cgi-bin/textidx?SID=eda1a3571e7d6949487c815d8c67cae4&mc=true&node=se46.1.10_1232&rgn=div8
However, all courses, including those for STCW must have been completed at a US Coast Guard school. https://www.dco.uscg.mil/Portals/9/NMC/pdfs/courses/courses.pdf -
Ben geldigimde arastirdigimda checkliste kadar ogrenmistim.Bir okula gittim okulda checkliste berber baktik vatandaslik yok diye islemleri baslatamadim.Daha sonrada ugrasmaya firsatim olmadi.En kisa zamanda sizi arayacagim detaylari konusmak isterim
-
@denizci Bende işlemlerin sonucundan tam emin değilim. Denemelere göre işlemi kesinleştireceğim. Mailin bir yerinde evaluation dan bahsediliyor. Bu değerlendirme süreci kesinleştirecek.
-
Abi ben gecen sen yapamadim.Siz yaparsaniz bizerde yol acilmis olur.Burada da denizci tanidiklarimiz var.halen gelmeye calisanlar var.Suan ugrastiginiz sey hem sizin icin hem bizler icin buyuk bir adim
-
DENIZ HIZMETININ HESAPLANMASI
Deniz hizmetini belgelemek. (1) Deniz servisi, tahliye sertifikaları, pilotluk hizmeti ve faturalandırma formları ve servis mektupları veya geminin sahibi, operatörü, gemi kaptanı veya baş mühendisinin imzaladığı denizcilik şirketlerinden gelen diğer resmi belgeler gibi çeşitli şekillerde belgelendirilebilir. Sahil Güvenlik, sunulan tüm tecrübe veya eğitim kanıtlarının orijinalliği ve kabul edilebilirliği konusunda tatmin olmalıdır.§10.232 Sea service.
(a) Documenting sea service. (1) Sea service may be documented in various forms such as certificates of discharge, pilotage service and billing forms, and service letters or other official documents from marine companies signed by the owner, operator, master, or chief engineer of the vessel. The Coast Guard must be satisfied as to the authenticity and acceptability of all evidence of experience or training presented.(2) Başvuran tarafından 14.307'sine uygun bir Gemiden Ayrılış Belgesi aşağıdaki bilgilerin tümünü içermelidir:
(2) Documentary evidence produced by the applicant, unless in the form of a Certificate of Discharge conforming to §14.307 of this subchapter, must contain all of the following information:
(i) Vessel name(s) and official numbers listed on the registration, certificate, or document issued.
(ii) Gross tonnage of the vessel.
(iii) Propulsion power and mode of propulsion of the vessel.
(iv) The amount and nature (e.g. chief mate, assistant engineer, etc.) of the applicant's experience.
(v) Applicable dates of service for each vessel, and the ports or terminals if applicable.
(vi) The routes upon which the experience was acquired.
(vii) For those seeking service credit on towing vessels in accordance with §11.211(e) of this subchapter, the aggregate tonnage of the tug and barges during the mariner's service.
(viii) Any other information necessary to determine the applicability of STCW to the vessel.
(ix) Whether the vessel is manned and equipped in accordance with SOLAS.
(x) Where required for an officer endorsement, time served as bridge watchkeeping or engine watchkeeping duties under the supervision of a qualified officer.(3) Bir MMC onayı, bazı durumlarda, diğer onayları elde etmek için herhangi bir yeterlilikteki deneyimi yeterli kanıtı olarak kabul edilebilir.
(3) An MMC endorsement, in certain cases, may be considered as satisfactory evidence of any qualifying experience for obtaining other endorsements. -
(e) Seferde olmayan Gemilerde deniz servisi. Bu gereklilik, operasyonda olan ancak kısa sürede seyahat etmeyen veya ara sıra süren Denetim Belgesi (COI) tarafından zorunlu tutulan gemilerde edinilen hizmet için geçerlidir. Geminin devam etmemesi durumunda servis aşağıdaki gibi hesaba geçirilmelidir:
(e) Sea service on vessels that do not get underway. This requirement applies to service obtained on vessels mandated by the Certificate of Inspection (COI) which are in operation but do not get underway or occasionally get underway for short voyages. Service while the vessel is not underway must be credited as follows:
(2) Güverte departmanı. Hizmet aşağıdaki gibi hesaplanır:
(i) **Orijinal basım ** ve yeterliliğin yükseltilmesi Hizmet, 6 aya kadar hizmet kredisi için 1'e 1 (12 aylık deneyim, 4 aylık güvenilir hizmete eşittir) olarak hesaplanabilir.
(ii) Yenileme. Güverte departmanındaki herhangi bir kapasitedeki servis, § 10.227 (e) (1) (iv) kapsamındaki ilgili servisler olarak kredilendirilebilir. Hizmet sunumu ile birlikte gönderildiğinde, hizmet 6 ay hizmet kredisi için 1'e 3 (12 aylık deneyim 4 aylık kredi hizmetine eşittir) olarak hesaplanabilir.
(f) Yabancı bayraklı gemilerde deniz servisi. (1) Yabancı gemilerde edinilen tecrübe ve hizmet, bir zabitin, derecelendirmenin veya STCW onayının aslına veya yenilenmesine uygun olup olmadığını ve USCG Sahil Güvenlik Görevlisi tarafından alınan hizmete göre adil ve makul bir eşdeğer olduğunu belirlemek üzere değerlendirilmesine uygunluğu değerlendirilir. Amerika Birleşik Devletleri'nin ticaret gemilerindeki gibi kalite, tonaj, beygir gücü, çalışılan sular ve çalışma koşulları bakımından kontrol edilir. Bu tecrübe ve hizmet aynı zamanda yenilik gereksinimlerini karşılamak için kredilendirilebilir.(2) Deck department. Service may be credited as follows:
(i) Original issue and raise in grade. Service is creditable on a 3-for-1 basis (12 months of experience equals 4 months of creditable service) for up to 6 months of service credit.
(ii) Renewal. Service in any capacity in the deck department is creditable as closely related service under §10.227(e)(1)(iv). When submitted in combination with underway service, service is creditable on a 3-for-1 basis (12 months of experience equals 4 months of creditable service) for up to 6 months of service credit.(f) Foreign sea service. (1) Experience and service acquired on foreign vessels is creditable for establishing eligibility for an original or renewal of an officer, rating, or STCW endorsement, subject to evaluation by the Coast Guard to determine that it is a fair and reasonable equivalent to service acquired on merchant vessels of the United States with respect to grade, tonnage, horsepower, waters, and operating conditions. This experience and service is also creditable to meet recency requirements.
-
DENIZIN KARA KISMINDA ÇALIŞANLARIN HESAPLAMASI
(g) Deniz ile ilgili servis. Sahil Güvenlik, §10.227 (e) (1) (iv) kapsamındaki yenilenme için deniz servis gereksinimlerini karşılayan gemilerin işletilmesi, inşası veya onarımı (uygun şekilde güverte veya mühendis) ile yakından ilgili bir istihdam kanıtı kabul edebilir. ). Liman mühendisi, liman kaptanı, tersane sorumlusu, kalifiye eğitmen veya benzeri bir servis olarak hizmet, bir mühendis veya güverte memuru onayının derecesinin yükseltilmesi için verilen hizmet için hesaplama yapılır; ancak, yönetim düzeyinde özgün bir onay almak için kullanılamaz.SADECE MMC HIZMET HESAPLAMA ICINDIR. Hizmet aşağıdaki gibi hesaplanır:(1) Liman mühendisi, liman kaptanı veya tersane sorumlusu deneyimi, not artışı için 1'e 3 esasına göre kredilendirilebilir (örneğin, 12 aylık deneyim, 4 aylık güvenilir hizmete eşittir). Not artışı için bu kredi 6 aylık hizmet ile sınırlıdır.
(2) Sahil Güvenlik onaylı bir kursta veya bir eğitim programında kalifiye bir eğitmen olarak verilen hizmet, bir kalitenin yükseltilmesi için bire bir bazında kredilendirilebilir (örneğin, 12 aylık deneyim, 6 aylık güvenilir hizmete eşittir). Not artışı için bu kredi 6 aylık hizmet ile sınırlıdır.(h) Gün. (1) Aksi belirtilmediği sürece, bu alt bölümdeki hizmeti hesaplamak amacıyla, bir gün, fazla mesai dahil edilmemek kaydıyla 8 saate vardiya veya günlük çalışma saatine eşittir.
(g) Closely related service. The Coast Guard may accept evidence of employment in a position closely related to the operation, construction, or repair of vessels (either deck or engineer as appropriate) as meeting the sea service requirements for renewal under §10.227(e)(1)(iv). Service as port engineer, port captain, shipyard superintendent, qualified instructor, or similar related service may be creditable for service for raise of grade of an engineer or deck officer endorsement; however, it may not be used for obtaining an original management-level endorsement. The service is creditable as follows:
(1) Port engineer, port captain or shipyard superintendent experience is creditable on a 3-for-1 basis for a raise of grade (e.g., 12 months of experience equals 4 months of creditable service). For a raise-of-grade, this credit is limited to 6 months of service.
(2) Service as a qualified instructor in a Coast Guard approved course or a training program is creditable on a 2-for-1 basis for a raise of grade (e.g., 12 months of experience equals 6 months of creditable service). For a raise-of-grade, this credit is limited to 6 months of service.
(h) Day. (1) Except as noted otherwise, for the purpose of calculating service in this subchapter, a day is equal to 8 hours of watchstanding or day-working not to include overtime. -
EN ONEMLI NOT
BU BILDIRIME GORE EHLIYETIN VERILMESI VE YETERLILIGIN KARAR VERILMESI KONUSU BASVURU MERKEZI YETKILILERI KARAR VERECEKTIR.D. You will need to go through the application process to allow the foreign credential that you currently hold to be reviewed. Consideration is given to insure that the training you received is equivalent to that of a US credentialed mariner. Completion of the review will determine what type of corresponding US Merchant Mariner Credential you may qualify for and if testing or additional US courses are required.
Halen incelemekte olduğunuz yabancı ehliyet /cüzdan ve STCW belgesine izin vermek için başvuru sürecinden geçmeniz gerekecektir. Aldığınız eğitimin ABD'de sertifikalandırılmış bir denizciye eşdeğer olduğunu güvence altına almak için özen gösterilir. Gözden geçirmenin tamamlanması, ne tür uygun ABD Merchant Mariner Kimlik Belgesi almaya hak kazanabileceğinizi ve sınava veya ABD derslerine gerek olup olmadığını belirleyecektir.
-
Original Merchant Mariner Credential Belgesi başvurusu için başvuruda bulunmak için gereken formlara ilişkin bilgiler http://www.dco.uscg.mil/Our-Organization/Assistant-Commandant-for-Prevention-Policy-CG-5P/National-Maritime-Center-NMC/merchant_mariner_credential/ adresinde bulunur.
Buraya bir kez "Orijinal" sekmesini seçin ve Adım 2'ye tıklayın. Gerekli tüm formlar aşağıdaki linkten basılabilir:
E. Information on the forms required to submit an application to apply for an Original Merchant Mariner Credential is located at http://www.dco.uscg.mil/Our-Organization/Assistant-Commandant-for-Prevention-Policy-CG-5P/National-Maritime-Center-NMC/merchant_mariner_credential/ Once here select the "Original " tab and click on Step 2. All required forms can be printed from the following link http://www.dco.uscg.mil/Our-Organization/Assistant-Commandant-for-Prevention-Policy-CG-5P/National-Maritime-Center-NMC/forms/
Merchant Mariner Credential (MMC) Application Process
Step 1: TWIC
Step 2: Submit Complete Application
Step 3: Transit from REC to NMC
Step 4: Application Evaluated
Step 5: Credential Printed
Step 6: Credential MailedBAŞVURULARIN YAPILACAĞI YERLER
Once completed, your application should be sent to one of our 17 Regional Exam Centers (REC). Your application can be sent via mail, email, or fax. The contact information for each REC is located at http://www.dco.uscg.mil/Our-Organization/Assistant-Commandant-for-Prevention-Policy-CG-5P/National-Maritime-Center-NMC/regional_exam_centers/ŞİMDİDEN MESLEKTAŞLARIMA HAYIRLI OLSUN
-
Ben denizci degilim ama devlet islerini kovaladigim icin citizenship mevzusunu asip asamayacaginizi merak ediyorum. Bikac devlet isi basvurumda hep bu citizenship durumuna takiliyorum. Halihazirda postanede calisiyorum. Postaneye ilk giriste vatandaslar dahil herkes kadrosuz olarak giriyor ve listedeki siraya gore de vatandas olsun green cardli olsun sirasi gelince kadrolu oluyor. Benim durumum icin henuz green card holder iken kadroyu almis olacagim. Sonrasinda vatandas olmadan ben zaten federal kadroya sahibim diye diger devlet islerini zorlayacagim. Aklima gelen bu. Belki size de yardimci olur diye yazdim
-
@goodluck burada devlet işi kovalamaca görünmesine rağmen işlem US citizenship durumundan biraz farklı. Kadrolu bir iş durumu değil. MMC deki en büyük sıkıntı Uluslararası ehliyetimiz olmasına rağmen denizci olarak kendi mesleğimizde çalışamamız ile ilgili. Yada başka bir deyişle kendi mesleğimiz ile işlerde istenen yeteliliklerde takılmamız ile alakalı
Eğer bu yöntem çözümde yardımcı olursa gelecek olanlar ve bundan daha büyük bir kısım olan farklı bir işte çalışan denizciler için faydalı olacak. Artık denizciler kendi işlerini USA 'da yapmaya başlayacaklar.
Bu aşamalarda tek sıkıntı devlet mekanizmasında değerlendirme sonuçlarının ne çıkacağı ile ilgili tamam mı devam mının cevabında. Yada eğitim alman zorunlu kısmında takılmamızda. Bakalım hep beraber göreceğiz.
-
@redsat2000 azminiz ve inancınız için sizi takdir ediyor ve örnek alıyorum abicim.
-
@hockeyumpire2 çok teşekkürler Umarım sorunsuz mülakat ve sağlık işlemlerini hallleder, hayallerinize kavuşursunuz.
-
@redsat2000 Teşekkür ederim iyi dilekleriniz için ...
-
Sonuclari merakla bekliyoruz abi
Benzer Başlıklar
95
Çevrimiçi
41.0k
Kullanıcı
4.4k
Konu
426.2k
İleti
Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum