Merhaba, 31.Temmuz günü EB-2 NIW için 08.30 randevumuz olumlu sonuçlandı. Biz sabah çok erken elçilikte olduk ama gerek yokmuş. Kapıda 1 saate yakın bekledik. Çok sıra vardı zaten. Vaktinde gitseniz sıkıntı olmuyor. Geç kalanlara bile öncelik verip sıranın başına alıp işlemlerini tamamladılar. Biz 10 yaşındaki oğlumuzu da yanımızda getirdik. Saat 9'a doğru pasaportları teslim edip güvenlikten geçtik. Kapıdaki polis yeni model araba anahtarlarını almadıklarını, eski tip anahtarlar için ise sorun çıkmayacağını söyledi. Bizimki eski tip bir araba anahtarıydı, yanımıza alabildik. Bunun dışında da sadece yanınızda evrak klasörlerini alabiliyorsunuz. Bahçeden geçtikten sonra bankalardaki gibi görüşme gişe ve kabinlerinin olduğu bir bölüme alındık. Göçmen vize görüşme kabin ve alanları birbirinden ayrıydı. Önümüzde beklerken 4-5 İran'lı ailenin mülakatına tanık olduk. Hepsinin de görüşmesi hem çok uzun sürdü hem de olumsuz sonuçlandı. Bu bizi biraz strese soktu haliyle. Bu arada ayrı bir gişede Türk bir görevli belgelerimizi topladı. Doğum belgelerini (vukuatlı nüfus kayıt örnekleri-kendimizinkini e-devletten, oğlumuzunkini nüfus müdürlüğünden kırmızı damgalı almıştık), adli sicil kayıtlarını, askerlik belgemi, evlilik cüzdanı ve 1 fotokopisini (2 fotokopi istediler ancak bizde sadece 1 tane vardı, onu aldılar ve sorun etmediler), benim ayrıntılı CV'mi ve 2'şer fotoğramızı teslim ettikten sonra tekrar beklemeye koyulduk. 20 dakika sonra numaramız yandı ve mülakat başladı. Parmak izimizi alıp yemin ettirdiler. Daha sonra İngilizce bilip bilmediğimi sordular, biliyorum dedikten sonra mülakat İngilizce devam etti. Bana görevli önce 1 yıldan fazla yurt dışında yaşayıp yaşamadığımı, USA'da bir iş bağlantım olup olmadığını ve USA'da bir üniversiteyle ortak bir bilimsel çalışmam olup olmadığını sordu. Kısaca işini anlat dedi. 2-3 cümleyle anlattım. İlk evliliğimiz olup olmadığını sordu. Nerede yaşamayı düşündüğümüzü sorduktan sonra her şeyin yolunda olduğunu, vizemizin onaylandığını ve pasaportları almak için mesaj alacağımızı söyleyip bizi güler yüzle uğurladı. Kısacası mülakat kısmımız çok rahat ve kısa geçti. Dilerim tüm bekleyenler de en kısa zamanda mutlu sona ulaşır.