Değerli arkadaşlarım merhaba,
EB2-NIW ile sahip olduğumuz green card sürecinde değerli site yöneticilerimiz ve sizler çok kıymetli yorumlarınızla bana destek oldunuz çok teşekkür ederim. Ben bir tıp akademisyeniyim. 10 Ekim deki vize onayımız sonrası hatırlarsanız halıhazırda amerika da lise okuyan oğlumun vize durumu nedeniyle acel acele 12 Ekim de San Francisco havaalanından giriş yaptık. Birçok kez okuduğunuz giriş prosedürlerinde ekstra bir şey yaşamadık. 5. gün araba kiraladık, 6. gün araba satın aldık. 2 haftada SSN kartları , 1 ayda green kartlarımız geldi. 45. günde ehliyetlerimizi aldık. Kızımı evimizin bulunduğu bölgedeki ortaokula kaydettik. İlk haftada banka hesaplarımızı açtık sorunsuz. Hekim olduğum için pekçok sınav prosedürünü geçmeden ve lisans almadan hekimlik yapamıyorum. Research geçmişim olduğu için üniversitelere, bazı özel şirketlere başvurular yaptım. Sadece biriyle 2 kez zoom üzerinden intervieve yaptım. İlk görüşmede nerdeyse başlamam için tarih verirlerken 2. görüşmeyi yapan diğer kişi sanırım olumlu görmedi ve kabul alamadım. Genelde deneyiminize, iletişiminize tabi ingilizce dil bilgisine dikkat ediyorlar. Başvurduğum pozisyon hayvan labarotuvarında cerrah pozisyonuydu. İyi bir CV im vardı. İnsan cerrahından hayvan cerrahisine geçişi çok uygun bulmadılar diye düşünüyorum. Şu an Clevelend da lise okuyan oğlumun yanına taşınacağız ve sağlık alanında daha güçlü olan bu kentte tekrar şansımızı deneyeceğiz. Eşim işinden istifa etti ben ise tekrar Türkiye ye geri geldim, üniversite de çalışmaya devam ediyorum, bir süre sonra tekrar US e geri döneceğim. Şunu anladım ileri yaşlarda herşey daha zor, ama vazgeçmeye niyetimiz yok. Henüz süreci bekleyen arkadaşlara sabırlar diliyorum, vazgeçmeyin en azından denemiş olursunuz, hayatınıza bir farklılık katar bu macera. Eğer rorularınız olursa yanıtlamaktan memnuniyet duyacağım. Hoşçakalın.