@Ryback bunlar bildigimiz seyler. Politik ortam cok gergin. Hersey mumkun. ABD’de yasayip arasira haberleri izlemek yeterli endiselenmek icin.
sadriabi tarafından gönderilen iletiler
-
RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
-
RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
@Ryback yakin zamanda ayni islemi yaptiniz mi ya da yapan birini biliyor musunuz? Keske ben de bu kadar emin olabilseydim.
-
RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
@sunny cabaniz icin tesekkurler ama ben bunu sormadim.
-
RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
2-3 sene once vatandas olduk. Ancak, Turkiye'de dogmus olan, su an 15 yasindaki oglumuz icin vatandaslik sertifikasi almadik. Mevcut politik gelismeler sebebiyle basvurup basvurmama konusunda cekinceliyim. Son zamanlarda benzer durumda olup cocugu icin vatandaslik sertifiasina basvuran var mi?
-
RE: MassachusettsDiğer Eyaletler içinde yayımlandı
@sezen merkeze uzak olmayan, kirasi yuksek olmayan ve okul puani yuksek olan yer malesef cok zor, hatta yok.
Boston'un guneyine gitmeyin. Batisina, kuzeyine, kuzey batisina gidin. Dogusu zaten deniz.
Benim onceki mesajlarimi okumanizi tavsiye ederim.
Bol sans. -
RE: MassachusettsDiğer Eyaletler içinde yayımlandı
@dkagan55 okul puanlari bu kadar gozunuzu korkutmasin MA’de. Benim pg;umun okul puani 5’e dustu. Biz gayet memnunuz. Onumuzdeki sene lisesye basliyor. Advanced Math siniflari var. pek cok secmeli ders var.
Lowell, Haverhill hatta Methuen fazla gocmen oldugu icin tavsiye etmem.
MA’in kuzeyinde Westford, Littleton, Acton, Georgetown, Newburyport, West Newbury, Newbury buralar hep calisir. Amesbury de olur. Son yazdigim 5-6 town north shore. Buralarin insani durust, duzgun insanlardir. Sehrin cilgin kalabaligindan uzakta. Basarilar. -
RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
@caglaror enteresan bir sekilde vatandaslik alirken benden dogum belgesi istemedeiler ama simdi ogluma N-600 foru ile vatandaslik basvurusu yaparken istiyorlar. Nerden alinir bu dogum sertifikasi? Konsolosluktan mi?
-
RE: Vatandaşlık Sertifikası Başvurusu (N-600)Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
Arkadaslar son zamanlarda cocugu icin n-600 formu ile vatandaslik sertifiasina basvuran oldu mu acaba? Esim ve ben neuturalized citizen'iz. Ogluma doldurdugum N-600 formunun sonunda ebeveynden birth certificate istiyor. Ben kendim ABD vatandasi olurken bile dogum sertifikasi istemedi simdi cocuguma sertifika alirken istemesi sacma geldi. Formu doldururken yanlislik mi yaptim acaba diye dusunuyorum. Kenan arkadasimiza sordum o yuklemis ebeveyn icin. Yine de gruba bir danisayim istedim.
Bir de benim dogum sertifikam yok. Bu konsolosluktan alinabiliyor diye umuyorum. Oyle mi?
Selamlar, sevgiler. -
RE: MassachusettsDiğer Eyaletler içinde yayımlandı
@baran-bozdogan soruyu soran kisi satin almaktan bahsediyor. Kiradan degil. Bir kac mesaj yukari kaydirip okuyabilirsiniz. Kirada zaten vergi yok.
NH property tax %1.77 ile ABD’de en yuksek 4. eyalet. -
RE: MassachusettsDiğer Eyaletler içinde yayımlandı
@Bosphorus Merhaba.
New Hampshire'da ev fiyatlari Massachusetts Boston bolgesine kiyasla dusuk. Emlak vergisi NH'da daha yuksek.
400-500K'ya i495 denen ve Boston ile banliyolerini cevreleyen dairesel otoyolun icerisinde kalan, eli yuzu duzgun ev bulabilmek malesef zor. Ancak eski ya da masrafli olur.
Apartman dairesi derseniz o bulunur.
Rhode Island'i pek bilmiyorum. Zaten cok kucuk bir yer.Lokasyonuna gore cok degisken olmakla birlikte o civarinda mustakil bir evin kira getirisi aylik 2500-3500$ arasinda degisir.
Massachusetts'te kiraci haklari iyi korunuyor. Suistimal edenler bulunur. Kiracisina gore -sans isi- sikintili ugrastirici olabilir.
Sadece benim gozlemlerin. Daha fazla arastirin derim.
-
RE: Gelir vergisi / beyaniVergi Sistemi içinde yayımlandı
@incomprisa, içinde söyledi: Gelir vergisi / beyani
@sadriabi iyi haber! Çok teşekkür ederim!
Peki bir şey daha soracağım..eğer Rusya’dan bana bir miktar para geliyorsa her ay ( online ders veriyorum) ondan vergi öder miyim Amerika’da?Uzmani degilim ama vergide ikametgah adresi esas anladigim kadariyla. Siz ABD’de ikamet ediyorsaniz her turlu geliriniz vergilendirmek zorundasiniz. Rusya’dan da gelse Mars’tan da gelse tum geliriniz vergilendirmek zorundasiniz.
Bu aralar eskisi kadar yogun olmasa da dunyanin her yerinden misterilere hizmet veriyorum. Avusturalya’dan Kanada’ya kadar. Sonucta bunlar gelir ve vergilendirilmesi gerekiyor.
-
RE: Gelir vergisi / beyaniVergi Sistemi içinde yayımlandı
@incomprisa, içinde söyledi: Gelir vergisi / beyani
Merhaba! Mesela biz GK göçmen olarak Amerika’ya gittik,dairemizi kiraya verdik. O kira getirisinden Amerikada da vergi ödeyecek miyiz? Bilgi olan var mı?
Hayir. ABD ve TR arasinda cifte vergilendirmeyi onleyici anlasma var. TR'de vergisini odediginiz gelire ABD'de ikinci kez bir vergi odemezsiniz. Anlasmanin tam metni (IRS, ABD vergi toplama kurumunu web sitesinden): https://www.irs.gov/pub/irs-trty/turkey.pdf
-
RE: MassachusettsDiğer Eyaletler içinde yayımlandı
@zaferdemir merhaba. Hayirlisi olsun.
Bilgim olmayan bir sektor. Direkt onerebilecegim hir kurum yok. Ancak burasi ormanlik bir bolge. Geldiginizde goreceksiniz heryer yemyesil dogayla ic ice.
Kolay da olabilir zor da. Bilmedigim bir sektor. Sizi de tanimiyorum. Dil tabi onemli. Inemli olan vazgecememek, gayret etmek.
35000 az bir para degil cok da degil. Onemli bir kismi arabaya ve ev kurmaya gidecek zaten.
Evlatlariniza givenli ve aydinlik bir gelecek yaratmak ocin her turlu fedakarligi yapmaya hazirsaniz dogru yoldasiniz. Burada caliskan durust adam her kapi aciliyor. Green kart ile gelecekseniz tum ailenize hemen sembolik bir ucretle saglik sigortasinyapacak devlet. En zoru ilk geldiginizde kiralik ev bulmak.
Iyi sanslar. -
RE: CaliforniaCalifornia içinde yayımlandı
@Haliax gecmis olsun!
New England bolgesini denemenizi tavsiye ederim. Buralarda hic boyle seyler yok.
Selamlar, sevgiler. -
RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
@knnrn N-400 formunda evlilik cuzdani evrakini nasil yaptiniz? Bizim ilgili sayfa Turkce ve Fransizca. Tercume falan diyor. Nereye nasil tercume yaptirmak icab eder.
Simdiden tesekkurler. -
RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
@knnrn, içinde söyledi: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)
@sadriabi, içinde söyledi: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)
@knnrn, içinde söyledi: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)
Dün eşimin vatandaşlık testi de başarıyla geçti. Bugün yemin töreni randevusunun 15 Haziran'a verildiğine dair bildirim geldi. Toplam süreç bir yıl civarında olmuş. N-400 formunu benimle aynı tarihlerde doldurmuştuk.
Görüşme sırasında ad ve soyad değişikliği talebi oldu. Çok basit ve kolay bir şekilde o da halloldu. Tabii bu değişikliği kurumlara bildirmek biraz zahmetli olacak.Esler ayri ayri basvuruyorlar anladigim kadariyla. Ayri ayri form dolduruyorlar oyle mi?
Evet, tabii. Ayrı USCIS hesapları altında ayrı form doldurmak gerekiyor. Şimdi çocuk için de ayrı hesap açtım, N-600 formunu dolduruyorum.
Anlasildi. Tesekkurler.
-
RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
@knnrn, içinde söyledi: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)
Dün eşimin vatandaşlık testi de başarıyla geçti. Bugün yemin töreni randevusunun 15 Haziran'a verildiğine dair bildirim geldi. Toplam süreç bir yıl civarında olmuş. N-400 formunu benimle aynı tarihlerde doldurmuştuk.
Görüşme sırasında ad ve soyad değişikliği talebi oldu. Çok basit ve kolay bir şekilde o da halloldu. Tabii bu değişikliği kurumlara bildirmek biraz zahmetli olacak.Esler ayri ayri basvuruyorlar anladigim kadariyla. Ayri ayri form dolduruyorlar oyle mi?
-
RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
@Rookie, içinde söyledi: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)
@sadriabi abi bende senin gibi kısa dönem için mandatory olarak yaptığımı belirttim.Ben green kartımı alırken Aos başvurusunda da aynı soruya aynı şekilde cevap vermiştim herhangi bir sorun çıkmamıştı.
Tesekkurler sevgili kardesim
-
RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
Islemleri tamamlamis arkadaslar. Turkiyede yaptiginiz mecburi askerlik gorevini "Were you EVER a member of, or did you EVER serve in, help, or otherwise participate in, a military unit?" sorusuna cevaben evet diyerek doldurdugunuzu teyit eder misiniz? Aciklama kismina da "21-day mandatory military duty in the Turkish Army." seklinde bir giris yaptim. Zira bedelli askerlik yaptim.
Selamlar, sevgiler.